Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøvde å bestille fra cdon.com men fikk opp feilmelding da jeg valgte faktura:

 

Etter Kredittkontroll kan vi dessverre ikke godkjenne kjøpet da ordrebeløpet er høgre enn godkjent kredittgrense for faktura betaling. Kredittgrensen settes individuelt etter automatisk kredittvurdering og kan ikke påvirkes manuelt. Vi ber deg vennligst prøve med et lavere beløp, eller velge et annet betalings alternativ.

For spørsmål om kredittgrensen vennligst ta kontakt med Klarna AB, vår partner for fakturering og kreditt.

Klarna AB

http://www.fakturermeg.no/

+4721018997

 

Har ingen betalingsanmerkninger, så sendte svar til Klarna AB. men noen som vet hvorfor?

Lenke til kommentar

Prøvde å bestille fra cdon.com men fikk opp feilmelding da jeg valgte faktura:

 

Etter Kredittkontroll kan vi dessverre ikke godkjenne kjøpet da ordrebeløpet er høgre enn godkjent kredittgrense for faktura betaling. Kredittgrensen settes individuelt etter automatisk kredittvurdering og kan ikke påvirkes manuelt. Vi ber deg vennligst prøve med et lavere beløp, eller velge et annet betalings alternativ.

For spørsmål om kredittgrensen vennligst ta kontakt med Klarna AB, vår partner for fakturering og kreditt.

Klarna AB

http://www.fakturermeg.no/

+4721018997

 

Har ingen betalingsanmerkninger, så sendte svar til Klarna AB. men noen som vet hvorfor?

 

Får samme selv. Ingen bet. anmerkninger, mer enn nok inntekt og formue. Ikke lett å si hvorfor de sprerrer ute noen av oss.

Lenke til kommentar

Prøvde å bestille fra cdon.com men fikk opp feilmelding da jeg valgte faktura:

 

Etter Kredittkontroll kan vi dessverre ikke godkjenne kjøpet da ordrebeløpet er høgre enn godkjent kredittgrense for faktura betaling. Kredittgrensen settes individuelt etter automatisk kredittvurdering og kan ikke påvirkes manuelt. Vi ber deg vennligst prøve med et lavere beløp, eller velge et annet betalings alternativ.

For spørsmål om kredittgrensen vennligst ta kontakt med Klarna AB, vår partner for fakturering og kreditt.

Klarna AB

http://www.fakturermeg.no/

+4721018997

 

Har ingen betalingsanmerkninger, så sendte svar til Klarna AB. men noen som vet hvorfor?

 

Får samme selv. Ingen bet. anmerkninger, mer enn nok inntekt og formue. Ikke lett å si hvorfor de sprerrer ute noen av oss.

 

Samme her, skal si ifra hvis jeg får et klokt svar ;p

Lenke til kommentar

Hvor gamle er dere? Hvor lenge har dere hatt jobb med fast inntekt? Hvis dere er rundt 18 år gamle og ikke noen særlig historikk på inntekt, kan dette være årsaken.

 

Edit. Når det gjelder de motstridende datoene på Elkjøp, så var nok 4. mai det tidspunktet de ble lovet telefonene av Samsung første gangen, men så ble den forsinket og antatt leveringstid er nå 25. mai. Så har de glemt å oppdatere datoen den ene plassen. Tror ikke noen skal forvente 4. mai nei...

Endret av Superparanoid
Lenke til kommentar

Ok, etter å ha lest Engadget sin test av Samsung Galaxy S II, så er det absolutt ingen tvil på hvilken mobil jeg skal kjøpe meg snart. Glad jeg ikke har kjøpt Sony Ericsson XPERIA Arc nå da som jeg faktisk hadde planer om å kjøpe.

 

Tror det er på tide å ta seg en liten ferie i fra Sony Ericsson mobiler nå. Ikke ta meg feil da, SE har fortsatt gode mobiler som funker fint. Men føler det blir galt i å kjøpe en XPERIA Arc f.eks når jeg snart kan kjøpe Galaxy S II

 

Så regner med at jeg kjøper Galaxy S II i Juni eller Juli.

 

Skal hvertfall bli artig å se hvordan iPhone 5 kommer til å hamle opp mot Samsung Galaxy S II da.

Endret av Vindicator
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvor gamle er dere? Hvor lenge har dere hatt jobb med fast inntekt? Hvis dere er rundt 18 år gamle og ikke noen særlig historikk på inntekt, kan dette være årsaken.

 

Edit. Når det gjelder de motstridende datoene på Elkjøp, så var nok 4. mai det tidspunktet de ble lovet telefonene av Samsung første gangen, men så ble den forsinket og antatt leveringstid er nå 25. mai. Så har de glemt å oppdatere datoen den ene plassen. Tror ikke noen skal forvente 4. mai nei...

 

24, studerer men det burde ikke være noe problem. får se hva de svarer.

Lenke til kommentar

Det at du studerer er nok grunnen. Dersom du hovedsakelig lever på Lånekassen (som de fleste studenter gjør) har du ikke oppgitt noen inntekt på ligningen din. Siden det er de tre siste ligningene man ser på ved kredittvurdering kommer da en student dårlig ut. De kan i noen tilfeller oppjustere en dersom man har en grei formue, men det er så vidt jeg har skjønt ikke noen automatikk i å gjøre det.

Lenke til kommentar

Ok, etter å ha lest Engadget sin test av Samsung Galaxy S II, så er det absolutt ingen tvil på hvilken mobil jeg skal kjøpe meg snart. Glad jeg ikke har kjøpt Sony Ericsson XPERIA Arc nå da som jeg faktisk hadde planer om å kjøpe.

 

Tror det er på tide å ta seg en liten ferie i fra Sony Ericsson mobiler nå. Ikke ta meg feil da, SE har fortsatt gode mobiler som funker fint. men føler det blir galt i å kjøpe en XPERIA Arc f.eks når jeg snart kan kjøpe Galaxy S II

 

Så regner med at jeg kjøper Galaxy S II i Juni eller Juli.

 

Skal hvertfall bli artig å se hvordan iPhone 5 kommer til å hamle opp mot Samsung Galaxy S II da.

Tror ikke iPhone 5 kan stille opp imot denne mobilen på noen kanter.

 

Etter å ha lest denne testen ble ihvertfall jeg solgt, en meget grunndig test på 11-12sider, dekker det meste. Føler nesten som jeg har hatt mobilen selv etter å ha lest denne testen:-)

Denne linken er lagt ut tidligere i tråden, men er så god at jeg legger den ut igjen.

http://www.techradar.com/reviews/phones/mobile-phones/samsung-galaxy-s2-930907/review?artc_pg=1

Endret av Ray001
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det at du studerer er nok grunnen. Dersom du hovedsakelig lever på Lånekassen (som de fleste studenter gjør) har du ikke oppgitt noen inntekt på ligningen din. Siden det er de tre siste ligningene man ser på ved kredittvurdering kommer da en student dårlig ut. De kan i noen tilfeller oppjustere en dersom man har en grei formue, men det er så vidt jeg har skjønt ikke noen automatikk i å gjøre det.

 

Ok, takk det er nok grunnen. får bare håpe at de endrer det når jeg tar kontakt. Hvis ikke må jeg vel bare cashe den ut med en gang... heller det enn å betale 500,- mer på lefdal/elkjøp. Uansett litt irriterende. dette hadde ikke skjedd i en norsk nettbutikk

Lenke til kommentar

Det er telefoner som dette som gjør at jeg nesten blir bitt av basillen og hopper på en ny Android telefon.

 

Men vil holde av til Android 3.0 og se hva de gjør med tanke på fargmentering rundt oppdateringssyklusen sin før jeg går på en ny Android telefon igjen.

 

 

Om denne slår iPhone5 og iOS5.0? Helt umulig å si på dette tidspunktet, men tviler sterkt på at iOS5.0 vil bli spesielt mer attraktivt for folk som foretrekker Android OS per idag.

Lenke til kommentar

I følge ryktene vil vi bare se en iPhone 5 med kun 0,2" større skjerm, ellers blir den prikk lik iPhone 4 bare litt raskere. Nye iOS ryktes å være fremdeles dønn kjedelig med uforandret homescreen. Samsung Galaxy S II vippes nok ikke lett av pinnen!

Nå er jeg en av de som går fra ip4 til sgs2 men syntes samtidig at det du skriver blir ufattelig barnslig og useriøst.

 

1 ikke alle liker store skjermer

2 at apple ikke skifter designet på ip5 forstår jeg godt da ip4 er den mest eksklusive tlf jeg har hatt.

3 vi vet ingenting om ios 5, blir som å si at det sgs2 vil få ice cream så sendt pga samsung har vært dårlig med oppdatering før. Vi vet ikke det

4 sgs eller sgs2 har ingen pinne å bli vippet av. Sgs solgte 10m. Apple solgte 18mill iphone 4 i q2 2011 alene.

5 hvis ikke du jobber hos apple så syntes jeg du oppfører deg litt som en drittunge og sprer rundt "info" selvom vi ikke vet noe om ip5.

 

Og igjen jeg går fra ip4 til sgs2. Men syntes samtidig at informasjonen skal være rett. Ip4 er en nydelig tlf. Det virker det som om sgs2 er og. Dog er jeg en av de som venter med å si om en tlf er bra/eller ikke før jeg har prøvd den selv;)

 

Håpet jo ikke android brukerbasen skulle være en gjeng unger, men men.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar
4 sgs eller sgs2 har ingen pinne å bli vippet av. Sgs solgte 10m. Apple solgte 18mill iphone 4 i q2 2011 alene.

Jo, blant de som har peiling som har testet SGS2 hersker det en nærmest unison konsensus om at det er den beste telefonen per dags dato. Ergo er det denne telefonen som må vippes av pinnen i forhold hvor god den er. Salgstall har fint lite med kvalitet å gjøre. Det er ingen hemmelighet at Apple er fantastisk gode på markedsføring, og har en klar komparativ fordel på Samsung der. For folk som skal ha seg ny mobil er det ytelsen som betyr noe, ikke hvor mange andre om har kjøpt samme telefon, da det er et dårlig mål på hvor god den er.

 

 

Ellers er jeg enig i at det er urimelig å si at den er bedre enn Iphone 5 før den har kommet ut. Men å si at den har satt en ny standard som andre produsenter må strekke seg etter er ikke urimelig etter den mottakelsen telefonen har fått.

Endret av Geir M
Lenke til kommentar

Og igjen jeg går fra ip4 til sgs2. Men syntes samtidig at informasjonen skal være rett. Ip4 er en nydelig tlf. Det virker det som om sgs2 er og. Dog er jeg en av de som venter med å si om en tlf er bra/eller ikke før jeg har prøvd den selv;)

 

Håpet jo ikke android brukerbasen skulle være en gjeng unger, men men.

De fleste som skriver her inne foretrekker Android langt framfor Apple, på samme måte som de som skriver i iPhone tråden(e) foretrekker Apple. Begge leire har sine argumenter de står beinhardt på. Blir den samme diskusjonen som fra tid til annen oppstår om hvem er best av Liverpool og Manchester United, hva er best av Canon og Nikon osv. Man får aldri noe positivt ut av slike diskusjoner, og å diskutere hva som er best av SGSII og iP5 er i alle fall helt meningsløst, når ingen av dem faktisk har kommet ut enda. Heldigvis finnes det i det minste noen objektive i begge leire.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I følge ryktene vil vi bare se en iPhone 5 med kun 0,2" større skjerm, ellers blir den prikk lik iPhone 4 bare litt raskere. Nye iOS ryktes å være fremdeles dønn kjedelig med uforandret homescreen. Samsung Galaxy S II vippes nok ikke lett av pinnen!

Nå er jeg en av de som går fra ip4 til sgs2 men syntes samtidig at det du skriver blir ufattelig barnslig og useriøst.

 

1 ikke alle liker store skjermer

2 at apple ikke skifter designet på ip5 forstår jeg godt da ip4 er den mest eksklusive tlf jeg har hatt.

3 vi vet ingenting om ios 5, blir som å si at det sgs2 vil få ice cream så sendt pga samsung har vært dårlig med oppdatering før. Vi vet ikke det

4 sgs eller sgs2 har ingen pinne å bli vippet av. Sgs solgte 10m. Apple solgte 18mill iphone 4 i q2 2011 alene.

5 hvis ikke du jobber hos apple så syntes jeg du oppfører deg litt som en drittunge og sprer rundt "info" selvom vi ikke vet noe om ip5.

 

Og igjen jeg går fra ip4 til sgs2. Men syntes samtidig at informasjonen skal være rett. Ip4 er en nydelig tlf. Det virker det som om sgs2 er og. Dog er jeg en av de som venter med å si om en tlf er bra/eller ikke før jeg har prøvd den selv;)

 

Håpet jo ikke android brukerbasen skulle være en gjeng unger, men men.

Skal ikke si hva du skal synes og mene, men det blir spennende å høre hva en iOS-bruker synes etter at du har fått din SGSII. Tror ikke du blir skuffet;)

 

Blir kanskje litt feil å kalle brukerbasen til android for unger når du er uenig men noen enkelte? Anyways, velkommen i SGS-klubben. Har selv en SGS1 som blir byttet ut om en mnd til SGSII. Er kjempefornøyd med SGS1, som allerede er en iP-dødare spør du meg, men er man glad i dingser så baller det på seg og SGSII er visstnok en magisk sak i følge grundige tester. Glede seg

Endret av gammalerik
Lenke til kommentar

Prøvde å bestille fra cdon.com men fikk opp feilmelding da jeg valgte faktura:

 

Etter Kredittkontroll kan vi dessverre ikke godkjenne kjøpet da ordrebeløpet er høgre enn godkjent kredittgrense for faktura betaling. Kredittgrensen settes individuelt etter automatisk kredittvurdering og kan ikke påvirkes manuelt. Vi ber deg vennligst prøve med et lavere beløp, eller velge et annet betalings alternativ.

For spørsmål om kredittgrensen vennligst ta kontakt med Klarna AB, vår partner for fakturering og kreditt.

Klarna AB

http://www.fakturermeg.no/

+4721018997

 

Har ingen betalingsanmerkninger, så sendte svar til Klarna AB. men noen som vet hvorfor?

 

Om du har flere kjøp inne hos Klarna (Andre nettbutikker) så kan det være grunnen.

Klarna lar jo folk velge avbetaling, og er den samlede summen på flere kjøp over det de godtar kan man få en slik melding. Det samme om man har betalings anmerkninger, men det gjelder jo ikke i ditt tilfelle. Når man handler via Klarna så kjøres det en "mini kredittsjekk" på deg. Det kan være noe som har feilet der.. Kontakt Klarna pr tlf så får du svar med en gang! Det kan også være nettbutikken som har valgt en grense som er lavere enn det produktet koster.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...