Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En ting jeg lurer på. Telefonen har 16gb med intern minne men når jeg flytter filmer dit så ser jeg den ikke verken i Movies eller i "Files" appen. Virker som alt som kommer opp der er fra microsd brikken min. Noen måte å ta ibruk den plassen på ?

Min finner alle videoene selv på internminna. Setter alle videoene mine i media mappa, selv om det ikke skal ha noe å si.

 

Det jeg synes er tragisk med dette emnet er at det er nesten kun blir snakk om roms og det som bryter garantien og ikke om mobilen som i sin reklamerte form. Kanskje litt om batteriproblemet, men dette blir rettet til roms allikevel. Det var slik det ødela Galaxy S emnet (kanskje ikke for alle, men for de fleste som bare holdt med det som er offisielt).

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

En ting jeg lurer på. Telefonen har 16gb med intern minne men når jeg flytter filmer dit så ser jeg den ikke verken i Movies eller i "Files" appen. Virker som alt som kommer opp der er fra microsd brikken min. Noen måte å ta ibruk den plassen på ?

Min finner alle videoene selv på internminna. Setter alle videoene mine i media mappa, selv om det ikke skal ha noe å si.

 

Det jeg synes er tragisk med dette emnet er at det er nesten kun blir snakk om roms og det som bryter garantien og ikke om mobilen som i sin reklamerte form. Kanskje litt om batteriproblemet, men dette blir rettet til roms allikevel. Det var slik det ødela Galaxy S emnet (kanskje ikke for alle, men for de fleste som bare holdt med det som er offisielt).

 

Velkommen til nerdeverden! rolleyes.gif

Lenke til kommentar

En ting jeg lurer på. Telefonen har 16gb med intern minne men når jeg flytter filmer dit så ser jeg den ikke verken i Movies eller i "Files" appen. Virker som alt som kommer opp der er fra microsd brikken min. Noen måte å ta ibruk den plassen på ?

Min finner alle videoene selv på internminna. Setter alle videoene mine i media mappa, selv om det ikke skal ha noe å si.

 

Det jeg synes er tragisk med dette emnet er at det er nesten kun blir snakk om roms og det som bryter garantien og ikke om mobilen som i sin reklamerte form. Kanskje litt om batteriproblemet, men dette blir rettet til roms allikevel. Det var slik det ødela Galaxy S emnet (kanskje ikke for alle, men for de fleste som bare holdt med det som er offisielt).

 

Hvorfor er det et problem? Det blir som å klage over at folk installerer andre launchers eller smsprogrammer eller legger inn nye ringelyder?

Lenke til kommentar

Hvordan kan det være det samme? Å installere launcher eller hva det måtte være er en av de få fordelene Android har uten å måtte ta en jailbreaking som iPhone brukere. Man kan få mye ut av Android enheter uten å måtte ta roote og/eller installere kernel/CFW.

 

Spørmål som blir spurt her som ikke er roms relatert blir som oftest ignorert som Jokke555 sin innlegg. Dessverre så kan jeg ikke hjelpe han/hun pr dags dato pga at jeg ikke har mobilen min her som har blitt lagt inn på service.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg hjelper alltid om jeg kan hjelpe, men ser ikke forskjellen på å legge inn launchers kontra legge inn roms? Det er ikke så mye vanskeligere og er en av tingene jeg ser på som en av fordelene med android. Du kan få mye ut av android uten å legge inn launchers og?

Lenke til kommentar

Jeg vet at du er en av de få som prøver å hjelpe dersom du kan, men nå sier/mener jeg at dette emnet er bare CFW snakk og ikke mye om selve enheten. Å legge inn roms der du må ha Odin (kanskje andre alternativer å som jeg ikke vet om) og finne den romsen du har lyst å bruke er ikke det samme som å legge inn andre launcher. Hvordan du greier å tolke det slik skjønner jeg ikke. Launcher installerer man bare via Android Market.

 

Her er det bare snakk om roms og deres bug dersom det blir oppdaget. Noen tipser de andre om hvor man finner den beste og noen andre trenger hjelp med å installere eller utnytte romsen. Med en gang noen sliter med oppdatere mobilen med Kies, kommer sikkert en med å anbefale og installere firmware med Odin uten å tipse hvordan man fikser Kies. Dette er bare et eksempel. Galaxy S ble delt opp i to emne pga dette, men ikke alle skjønner dette og da ble emnet mer og mer roms snakk og ikke om mobilen selv.

 

Nå siterer jeg Newton stitat fra iPhone4 vs Samsung Galaxy S2 emnet:

 

Ehh...anbefaler ingen å lese 415 sider som for det meste handler om hvilke custom ROMs som er de hotteste denne uka, og ulike problemer folk har med SGS2... ;)

 

Og dette er en iPhone bruker som leser dette emnet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har lastet ned Opera Mini web browser, men får ikke spilt av videoer (youtube og andre sider). På de fleste sidene står det at jeg trenger flash, noe jeg har lastet ned. Er det ikke mulig å se videoer i Opera eller gjør jeg noe feil :p?

Mini web browser støtter ikke flash. Du må laste ned den andre Opera Mobile appsen for det det skal virke.

Lenke til kommentar

Har lastet ned Opera Mini web browser, men får ikke spilt av videoer (youtube og andre sider). På de fleste sidene står det at jeg trenger flash, noe jeg har lastet ned. Er det ikke mulig å se videoer i Opera eller gjør jeg noe feil :p?

Mini web browser støtter ikke flash. Du må laste ned den andre Opera Mobile appsen for det det skal virke.

 

takk takk :)

Lenke til kommentar

Har nå fått til alt med flashing, ROMs osv. Dermed kommer neste spørsmål- hva er å anbefale av ROMs nå for tiden? Er selv på KE7 i øyeblikket

Jeg brukte selv XWKF3 inntil i går. Dette er nyeste firmware for norden. Jeg har nå gått over til XXKG3, som er er nyere, men selvpakket firmware av Intratech på XDA. Denne har blant annet Android 2.3.4. Vil anbefale deg i første omgang å oppgradere til KF3.

 

Firmware

Stock kernel

Insecure kernel

 

Eventuelt dersom du ønsker en Custom ROM, ser jeg en annen før jeg hadde noen anbefalinger. Jeg har selv ikke testet noen av disse. Venter på CyanogenMod :)

 

Skal insecure kernel kjøres før eller etter stock kernel? Jeg skal ha min fresh uten root! Kan noen hjelpe meg med det? Og hva er passordet for nedlastningen på MegaUpload??

Endret av nickenicke
Lenke til kommentar

Hm ja ser den, tråden handler jo om sgs2 og ikke div custom roms sånnsett. Men igjen er custom roms enhetsbaserte, så det passer sort of inn. Ser at du drar linja der man må bruke Odin, tilsynelatende, og kan se hvorfor. Selv syntes jeg det er en enkel prosedyre for å forandre litt på enheten. Jeg tenker rett og slett at launcherpro og liteningrom begge er customization, ergo I samme kategori. Bare for å vise hvordan jeg ser på de som samme sak.

 

Og joda, har blitt mye snakk om custom roms i det siste her, siden de mest aktive her virker som om de driver mye med det. Bugs og problemer er normen for forumtråder så det overrasker lite.

 

Selv syntes jeg det er greit å ha rom-snakk her, men forstår det kan bli forvirrende for nye brukere å rote gjennom tråden

 

 

That being said lurer jeg på om det er normalt å miste 15-20% batteri på ca 20 minutter med forumsurfing? Sitter på liteningrom 4.1 =p

 

Ser prosentene dryppe mens jeg skriver dette her.

Lenke til kommentar

Hmm... Om mobilen min hadde vært her ville jeg vist hvordan jeg bruker den. Jeg sliter faktisk ikke med batteriet. Har også lest mange klager på at dersom man kobler Wifi til en D-Link ruter så sluker den mer enn normalt. Hjemme hos meg bruker vi en Linksys e4200 og den ser ut til å ikke suge batteri fra min GS2.

Endret av nKyb
Lenke til kommentar

Jeg bruker ikke wifi så mye, men har ingen dlink router, har en gigabyte greie fra før krigen tho :p .

 

Har hatt litt opp og ned med batteriet. Har tidligere brukt telefonen i over to dager med middels bruk uten å bruke noe titanium pro eller rooting eller noe slags dall, med helt standard settings som feks automatisk skjermstyrke osv.

 

Andre ganger har telefonen vært tom etter en dag med lik bruk, MED titanium og diverse andre ting.

 

Tror jeg må stoppe virre mellom custom roms ass, og heller stick to one i et par uker for å se om det bedrer seg.

Lenke til kommentar

Har lastet ned Opera Mini web browser, men får ikke spilt av videoer (youtube og andre sider). På de fleste sidene står det at jeg trenger flash, noe jeg har lastet ned. Er det ikke mulig å se videoer i Opera eller gjør jeg noe feil :p?

 

 

Jeg anbefaller deg heller å dråppe Opera, og gå over til Dolphin HD.. Raskere, og har alt du trenger, og litt til..

Den støtter det meste, og jeg har pr dags dato ikke hatt noe tull med den,

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...