Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har skrevet en stor oppgave om batteriteknologi som halvårsoppgave i kommunikasjon på ingeniørfag. Li-ion batterier er det bare å lade. Klattlading er nesten bedre enn lange oppladninger da varmeutviklingen blir mindre. Batteriene tåler varme dårlig. Å spille på telefonen og lade den mens du er i sola er dermed ikke å anbefale om du er bekymret for batteriets levetid.

Lenke til kommentar

Kommer an på hva som skjer det. Normalt vil det bare være å kjøpe nytt batteri.

 

Skulle alt gå scheiss derimot, så kan liion batterier eksplodere, selv om det er flere systemer som er laget for å forhindre dette i telefonene våres :)

 

ok takk for info :)

 

 

Vet noen hvordan jeg overfører mine HD filmer fra pcen til mobilen? Står helt fast når jeg prøver å overføre en mkv fil fra kies her nå..

Lenke til kommentar

Jeg har et spørsmål som kanskje er litt utenfor, men vi prøver!

Blir først og fremst de som faktisk har telefonen som kan svare.

 

Fikk telefonen for noen dager siden, og elsker den.

Driver å tester ut readers hub nå, og kobo e-reader tingen som følger med.

 

Eneste jeg lurer på er hvordan man søker gjennom sine egne bøker i kobo? Jeg finner søkfunksjonen til kobo nettbutikken og hele den pakka der, men ingen mulighet for å søke på titler eller forfattere i bøkene man allerede har.

 

Hvis noen har testa ut dette, hjelp :D

Lenke til kommentar

Bruker nå touchdown adroid som e-mail app.

 

Tenkte å få slutt på e-post app`n som følger med. Men ikke går det ann å slette den og ikke finner jeg den under "kontoer og synkronisering" heller for å få satt den "innaktiv".

 

Noe jeg har oversett, noen løsning ?

Lenke til kommentar

Roota mobilen min, men etter en kies update, er den ikke lengre roota. Må jeg roote hele tiden, når jeg får update? :x. Husker å ha lest jeg kan bruke noe annet enn kies. Thanks.

 

Den må rootes hver gang du legger inn ny firmware, hvis du ikke legger inn costum firmware som er rootet fra før.

Lenke til kommentar

Roota mobilen min, men etter en kies update, er den ikke lengre roota. Må jeg roote hele tiden, når jeg får update? :x. Husker å ha lest jeg kan bruke noe annet enn kies. Thanks.

 

Den må rootes hver gang du legger inn ny firmware, hvis du ikke legger inn costum firmware som er rootet fra før.

Kk thanks. Da gjør jeg det :)

Lenke til kommentar
Vet noen hvordan jeg overfører mine HD filmer fra pcen til mobilen? Står helt fast når jeg prøver å overføre en mkv fil fra kies her nå..

 

Bruk USBkabelen slik: Settings, Wireless and Network -> USB Utilities -> Connetct Storage to PC

 

Koble til PC, kjør windows utforsker, copy/paste.

Lenke til kommentar

Bruker nå touchdown adroid som e-mail app.

 

Tenkte å få slutt på e-post app`n som følger med. Men ikke går det ann å slette den og ikke finner jeg den under "kontoer og synkronisering" heller for å få satt den "innaktiv".

 

Noe jeg har oversett, noen løsning ?

Du kan i utgangspunktet ikke slette applikasjoner som er forhåndsinstallert, men det finnes selvsagt en løsning. Det første du må gjøre er å roote telefonen. Deretter installere et program som kan fryse eller avinstallere applikasjoner for deg (f.eks Titanium Backup). Vil imidletid anbefale på det sterkeste at du sjekker hvilke applikasjoner det er trygt å fryse/avinstallere før du begynner på det. For ordens skyld vil å fryse en applikasjon si at du hindrer den å kjøre og fjerner den fra 'docken'. Det er ofte en del tryggere enn å avinstalere dem helt, da du har en sjanse til å angre.

Lenke til kommentar

Bruker nå touchdown adroid som e-mail app.

 

Tenkte å få slutt på e-post app`n som følger med. Men ikke går det ann å slette den og ikke finner jeg den under "kontoer og synkronisering" heller for å få satt den "innaktiv".

 

Noe jeg har oversett, noen løsning ?

Du kan i utgangspunktet ikke slette applikasjoner som er forhåndsinstallert, men det finnes selvsagt en løsning. Det første du må gjøre er å roote telefonen. Deretter installere et program som kan fryse eller avinstallere applikasjoner for deg (f.eks Titanium Backup). Vil imidletid anbefale på det sterkeste at du sjekker hvilke applikasjoner det er trygt å fryse/avinstallere før du begynner på det. For ordens skyld vil å fryse en applikasjon si at du hindrer den å kjøre og fjerner den fra 'docken'. Det er ofte en del tryggere enn å avinstalere dem helt, da du har en sjanse til å angre.

 

Men, finnes det noen root til sgs2 som ikke innebærer ny kernel?

 

Går det evt. an å soft-roote?

Endret av borchgrevink
Lenke til kommentar

Begynner virkelig å irritere meg at denne mobiltelefonen ikke klarer å holde på et godt signal. Signalstyrken driver hele tiden og hoppe opp og ned som en JoJo. Når hele Norge nå er utbygd for 3G ser jeg ikke hvorfor den støtt og stadig går ned til Edge.

 

Skulle hatt en referansetelefon og sjekke opp mot. Hvilken mobiltelefon mener dere har den beste mobilantennen? Tenkte kanskje Nokia har bedre kvalitet på sine antenner.

Lenke til kommentar

Begynner virkelig å irritere meg at denne mobiltelefonen ikke klarer å holde på et godt signal. Signalstyrken driver hele tiden og hoppe opp og ned som en JoJo. Når hele Norge nå er utbygd for 3G ser jeg ikke hvorfor den støtt og stadig går ned til Edge.

 

Skulle hatt en referansetelefon og sjekke opp mot. Hvilken mobiltelefon mener dere har den beste mobilantennen? Tenkte kanskje Nokia har bedre kvalitet på sine antenner.

 

Min telefon falt ut hele tiden. Endte med å få byttet hovedkort på garanti. :)

 

Sjekk med leverandøren din. Det skal ikke være så ustabilt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...