Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var virkelig ikke så lett å finne frem til riktig firmware altså.

 

Dette har jeg nå, screenshot fra min S II. Ser ut som om jeg har KF3-FW og dette er da nyeste offisielle i denne omgang? (får ikke Kies til å funke, kan ikke sjekke for nyere)

 

Ellers må jeg si at mobildekning har en tendens til å dette helt ut og dette er nokså plagsomt. Brukte også meget lang tid å oppdage enkelte nettverk på tross av at andre telefoner får de opp raskere.

post-51400-0-20401000-1310403716_thumb.jpg

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Er klar over det, men en ting jeg ikke skjønner når jeg trykker på "tøm minne" så står det 14-17 programmer som blir lukket. hvor kmr dem fra?

Mange programmer som kjører i bakgrunnen. Samsung har litt bloatware :nei:

 

Har du noen tips rundt det? Bloatware'n altså. Eller ser man alt i Titanium Backup?

Lenke til kommentar

Slenger meg med på case-spørsmål... Er på utkikk etter en vanntett pose/case til mobilen. Må være vanntett og ikke vannavvisende for bruk til kajakking. Ser at hos iUtstyr har dem en "vanntett" sak for sykkel, men når jeg går på produsenten ser jeg at den er kun water resistant i spesifikasjonene.

 

Noen erfaringer og tips tas imot i bytte mot en stjerne på himmelen :thumbup:

 

Edit: Gjør ikke noe om casen ser ut som oldemor eller om den er altfor romslig.

Svarer på mitt eget innlegg. Fant denne posen fra Overboard som er vanntett til 6m.

store.androidcentral.com/overboard-waterproof-case/4A104A7226A.htm

Endret av gammalerik
Lenke til kommentar

Jeg har hatt kjempeproblemer med å sende MMS med min Galaxy S II. Har lett og spurt etter løsning både her og på andre forumer rundtom både i inn og utland, uten å finne svar. Simkortet har tidligere stått i en HTC Desire og en Desire HD uten noen som helst problemer, så abonnementet er ok. Abonnementet er Network Norway trådløs bedrift.

 

Jeg har hatt en supportsak gående mot NwN i flere uker uten at vi har klart å finne noen svar. De har bare gjentatt seg selv med APN detaljer osv, som jeg vet er ok. Spesielt siden jeg får mottatt meldinger. Da kobles det til de samme serverne for å hente meldingen, og dermed må de innstillingene være ok.

 

Dersom jeg forsøkte å sende en MMS melding (feks. kun et bilde), står den med "sender" som status, og så skjer det ikke noe mer. Jeg kan se at internettforbindelsen blir koblet ned, og MMS forbindelsen kobles opp. Det går en del trafikk i 15-20 sekunder, så kobles forbindelsen ned igjen og internett forbindelsen kobles opp. Meldingen står fortsatt med "sender". Etter flere dager kan jeg få beskjed om at beskjeden ikke kunne sendes, og den kommer aldri frem.

 

Etter mye feilsøking viser det seg at det handler om mellomrom i nummeret på kontaktkortene. MMS Serveren til NwN takler ikke mellomrom i mottaker nummeret (feks. +47 99999999, eller 99 99 99 99). Jeg synkroniserer kontakter med Exchange og det meste er lagt inn via Outlook. Outlokk legger automatisk til mellomrom på numre mellom +47 og nummeret. Eldre versjoner av outlook legger også mellomrom mellom hvert nummer, feks 99 99 99 99).

 

HTC har sansynligvis identifisert dette for lenge siden og fjerner alle mellomrom i numrene på MMS før de sendes, derfor har ikke dette vært et problem med HTC telefonene. Samsung gjør ingenting med dette, og på serveren til NwN kom det "service denied" når teknikere fra NwN så i loggene mens jeg forsøkte å sende.

 

Jeg har 600 kontakter så det var ikke noe alternativ å begynne å redigere alle manuelt for å løse dette. Det hadde også vært vanskelig siden outlook ødelegger det igjen ved å legge mellomrom mellom +47 og nummeret. Jeg kunne evt. eksportert alt til en CSV-fil og redigert det i Excel, men da hadde jeg mistet kontaktdetaljer som bilder, kategorier osv.

 

Jeg lastet til slutt ned denne:

http://www.digiarch.org/outlooknormalizer.html

 

Den søker opp alle kontakter i outlook, lar deg fjerne alle mellomrom, og oppdaterer kontaktene etterpå. Den kan testes gratis på de første 25 kontaktene, men må kjøpes for å oppdatere hele adresseboken. Kostet ca. 150,- med PayPal. Jeg har selvsagt ingen forbindelse til de som lager programmet, men har kjøpt det fordi det løste noe jeg har forsøkt å finne ut av i mange uker.

 

Nå har jeg ved 3 tastetyrkk fjernet alle mellomrom i kontaktlisten min med dette programmet, og synkronisert telefonen. Nå fungerer MMS til kontakter det ikke virket på før.

 

Dette har vært vanskelig og frustrerende å finne ut av!:-) Håper dette kan være til hjelp for andre brukere av Galaxy S II.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Slenger meg med på case-spørsmål... Er på utkikk etter en vanntett pose/case til mobilen. Må være vanntett og ikke vannavvisende for bruk til kajakking. Ser at hos iUtstyr har dem en "vanntett" sak for sykkel, men når jeg går på produsenten ser jeg at den er kun water resistant i spesifikasjonene.

 

Noen erfaringer og tips tas imot i bytte mot en stjerne på himmelen :thumbup:

 

Edit: Gjør ikke noe om casen ser ut som oldemor eller om den er altfor romslig.

Svarer på mitt eget innlegg. Fant denne posen fra Overboard som er vanntett til 6m.

store.androidcentral.com/overboard-waterproof-case/4A104A7226A.htm

Det å kalle noe vanntett er virkelig høyrisiko! Faren er at brukeren faktisk tror at den tåler nesten hva som helst, og dermed også blir uforsiktig med den. "Tåler den vann ned til 6 meter, tåler den helt sikkert å ligge ute i regnet i timevis også..." er en uttalelse jeg stadig hører igjen. Men dette er ikke noen selvfølge. Telefonen tåler helt klart vesentlig mer vann og fukt enn uten, men forsiktighetsregler gjelder fortsatt.

 

For øvrig regner jeg med at du må bruke bluetooth handsfree for å foreta samtaler med denne.

Lenke til kommentar

Det å kalle noe vanntett er virkelig høyrisiko! Faren er at brukeren faktisk tror at den tåler nesten hva som helst, og dermed også blir uforsiktig med den. "Tåler den vann ned til 6 meter, tåler den helt sikkert å ligge ute i regnet i timevis også..." er en uttalelse jeg stadig hører igjen. Men dette er ikke noen selvfølge. Telefonen tåler helt klart vesentlig mer vann og fukt enn uten, men forsiktighetsregler gjelder fortsatt.

 

For øvrig regner jeg med at du må bruke bluetooth handsfree for å foreta samtaler med denne.

Tror det skal gå greit å prate uten bluetooth med denne. På jobben som er støvete tungindustri har jeg tlf liggende i en enkel zip-pose til kr 0,10 og det går helt fint å prate gjennom denne. Må bare passe på at støyreduksjonen er avslått.

 

Som sagt skal jeg bruke casen fra Overboard til kajakking og ikke dykking;) Kan sikkert bli noen splash i ny og ne, men det blir ikke slik at den er under vann lengre enn max 3-4 sekunder skulle en eskimorulle bli aktuellt. Den følger forresten visstnok ISO-sertifisering også for vanntetthet.

Lenke til kommentar

Denne støyreduksjon av og på under samtale har jeg ikke funnet jeg.

 

skille

 

liker den vanntettposen selv.

 

skille

 

har noen forresten tips til bluetooth handsfree? Altså, jeg har ikke problemer med å finne, men dersom noen har anbefalinger?

Lenke til kommentar

 

 

@Recon:

Støyreduksjonen finner man når man trykker meny-knappen under samtale. Desverre er dette noe som må slås av for hver gang. Denne "bugen" er det jeg håper mest på i neste firmware. Samtaler lyder forferdelig dempet og uten treble for mottaker.

 

Forslag til handsfree: Jawbone Era. Har forrige Jawbone selv, Hero, og er godt fornøyd med den.

Endret av gammalerik
Lenke til kommentar

Feil med batteriindikator?

 

Har ladet S2n for ca 3 dager siden og fremdeles er det såvidt jeg kan se at batteriet er brukt. Riktinok har jeg brukt tlf lite og har den på sparemodus. Har snakket litt, sendt/mottatt sms, tatt litt bilder og ikke minst brukt den som vekkerklokke. Min gamle HTC HD2 vile vært strømløs for lenge siden.

 

Har S2n virkelig så god batterikapasitet?

Lenke til kommentar

Hei - Har hatt Galaxyen nå siden siste halvdel av mai og vært veldig fornøyd. Men, nå har jeg fått et problem. Kameraet virker ikke lenger. Dvs - 2mpx kameraet er som før, men hovedkameraet (og video) virker ikke.Kommer bare et svart bilde i søkeren. Noen små klikkelyder og beskjed om at kameraet feilet.

Prøver jeg litt til så slås mobilen bare av .

 

Noen andre som har opplevd dette? Eller noen som kanskje kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar

Hei - Har hatt Galaxyen nå siden siste halvdel av mai og vært veldig fornøyd. Men, nå har jeg fått et problem. Kameraet virker ikke lenger. Dvs - 2mpx kameraet er som før, men hovedkameraet (og video) virker ikke.Kommer bare et svart bilde i søkeren. Noen små klikkelyder og beskjed om at kameraet feilet.

Prøver jeg litt til så slås mobilen bare av .

 

Noen andre som har opplevd dette? Eller noen som kanskje kan hjelpe meg?


  •  
  • Er du på custom ROM? Legg inn original eller annen custom
  • Prøv med kamera-oppdateringen fra Samsung Apps
  • Factory Reset hvis ikke noe blir bedre. Alt blir slettet da. Ta backup.

Kan kun komme med generelle løsningsforsøk desverre. Men det skader ikke å prøve siden ting er såpass ugreie allikevel.

 

Edit: Prøv å finne umodifisert camera.apk og innstaller den først.

Endret av gammalerik
Lenke til kommentar

Hjelp!

 

Hatt min telefon i noen dager nå, men sliter veldig med å få koblet meg til wi-fi.

Ser noen her klager over dårlige signaler, er litt enig, men står jeg nærme nok kan jeg få supert signal, så det er nok ikke det som er problemet.

Det som skjer er at jeg går inn på wi-fi menyen, finner det aktuelle netverket og trykker koble til. Skriver inn riktig passord og så står det "godkjenner" osv osv, men så plutselig popper passord-vinduet opp igjen og jeg trykker nok en gang "koble til" men den kobler seg aldri til. Den kan gå litt sånn i sirkler med "godkjenner", "skanner" og så videre, men da den slutter så står det bare "frakoblet" under wi-fi menyen. Og under selve nettverket står det bare "deaktivert, husket. Sikret med wpa/wpa2 (noe i den duren)". Altså, den nekter å bli tilkoblet. Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor den ikke kobler seg til. Er det en innstilling jeg må fikse på? Har lett meg i hjel på både telefonen og nettet for å finne ut hva som er galt men jeg finner ingen verdens ting.

Håper noen kan hjelpe!

 

For å svare meg selv, hvis noen andre sliter med det samme.

 

Jeg fant ut av det tror jeg. Leste på et annet forum ( http://www.thegalaxytabforum.com/index.php?/topic/317-wifi-connectivity-problem/ ) og prøpvde ut noe som ga resultater. Kort fotalt: trykk meny-knappen når du er inne på wi-fi innstillingene -> advanced, også haker du av på "Static IP". Deretter finner du nettverket ditt, trykker på "glem" og så kobler til igjen og skriver passordet, og vips så var jeg kobla til. Jeg skjønner ikke helt hvorfor akkurat dette funker og hvorfor det ikke funker uten å måtte hake av på "Static IP" så hvis noen vil kaste lys over dette, vær så god!

Lenke til kommentar

eh.. står ruteren din på dynamisk IP?

 

det aner jeg ikke. hva er forskjellen? men telefonen var jo tydeligvis innstilt på dynamisk IP uten at jeg hadde gjort noe så det virker jo som det er standard, ikke vet jeg. dessuten har jeg hatt dette problemet på alle trådløse nettverk jeg har prøvd så da har vel de også stått på dynamisk IP? selv om de fungerer utmerket på pcer osv

 

så det er helt normalt at jeg skal hake av "Static IP" altså, det er det du mener? beklager min uvitenhet

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...