Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Begynner virkelig å irritere meg at denne mobiltelefonen ikke klarer å holde på et godt signal. Signalstyrken driver hele tiden og hoppe opp og ned som en JoJo. Når hele Norge nå er utbygd for 3G ser jeg ikke hvorfor den støtt og stadig går ned til Edge.

 

Skulle hatt en referansetelefon og sjekke opp mot. Hvilken mobiltelefon mener dere har den beste mobilantennen? Tenkte kanskje Nokia har bedre kvalitet på sine antenner.

Dekningen på 3G er ikke så veldig mye å skryte av. Selv om det teoretisk sett er dekning i området så vil du dyttes ned på lavere hastigheter(Edge) dersom nettet er belastet. Jeg befinner meg mye i et område som tidligere hadde svært god 3G dekning, men for noen måneder siden begynte jeg støtt og stadig å falle ned på Edge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker nå touchdown adroid som e-mail app.

 

Tenkte å få slutt på e-post app`n som følger med. Men ikke går det ann å slette den og ikke finner jeg den under "kontoer og synkronisering" heller for å få satt den "innaktiv".

 

Noe jeg har oversett, noen løsning ?

Du kan i utgangspunktet ikke slette applikasjoner som er forhåndsinstallert, men det finnes selvsagt en løsning. Det første du må gjøre er å roote telefonen. Deretter installere et program som kan fryse eller avinstallere applikasjoner for deg (f.eks Titanium Backup). Vil imidletid anbefale på det sterkeste at du sjekker hvilke applikasjoner det er trygt å fryse/avinstallere før du begynner på det. For ordens skyld vil å fryse en applikasjon si at du hindrer den å kjøre og fjerner den fra 'docken'. Det er ofte en del tryggere enn å avinstalere dem helt, da du har en sjanse til å angre.

 

Men, finnes det noen root til sgs2 som ikke innebærer ny kernel?

 

Går det evt. an å soft-roote?

 

Du finner alt du trenger her.

Lenke til kommentar

siste respons fra samsung ang dette:

 

"Hei Thomas. Vi har nå sett nøyere på dette, og grunnen til problemet ligger i Googles begresninger. Det er nemlig slik at ikke alle applikasjoner fra Google har støtte for norsk språk."

 

Dette er bare bullshit.. finnes andre telefoner med gingerbread som dette fungerer helt utmerket på. har skrevet dette som svar og avventer nå ny tilbakemelding.

 

Har også vært i kontakt med Samsung ang. dette problemet på min Galaxy S1 (den har akkurat samme problem):

 

Sendte dere tidligere i dag et spørsmål ang. språk på GT-I9000, og Samsungs bruk av språk-kode.

 

Min opprinnelige medling:

"Jeg har et problem med valg av språk på denne telefonen. Dersom jeg velger Norsk som språk i innstillingene, endrer telefonens menyer og Samsung-apps seg til norsk. Andre generelle apps, sånn som feks. Facebook og Google Maps, er på engelsk.

 

Dette kommer av at google selv (og de fleste andre) bruker Norsk Bokmål (kode nb_NO), og ikke Norsk (no_NO) som språkkode for norsk.

 

Dersom jeg bruker en 3.parts app (feks. Morelocale2) til å bytte språkkoden til Norsk Bokmål (dvs. nb_NO), endrer både Facebook og Google Maps språk til norsk, men menyene og samsungapps endres til engelsk.

 

Har dere planer om å endre dette i en framtidig firmwareoppgradering? "

 

Fikk følgende svar fra dere:

"vi har ikke hørt at det skal komme en oppdatering for dette. Det er

google som oversetter google maps og ulike utviklere som oversetter

applikasjoner på Market. Dette er det ikke Samsung som oversetter. "

 

Dere har tydeligvis missforsått problemet TOTALT.

 

Poenget er at apps sånn som Facebook og Google Maps ALLEREDE er på norsk, men fordi telefonen bruker feil språkkode, vises appene på engelsk.

 

Dette kan dere enkelt verifisere ved å installere appen "Morelocale2" og endre språk til "Norwegian Bokmål". Da vil disse appene på telefonen automatisk vises i norsk pråk. Dessverre endres da systemmenyene på telefonen til engelsk, så hele poenget faller i grus.

 

Dersom man ser på en av de største konkurenten deres, HTC, bruker de riktig språkkode, slik at denne telefonen viser riktig språk for de appene som støtter dette. Jeg skjønner derfor ikke hvorfor Samsung, en av verdens største elektronikkprodusenter, ikke klarer dette.

 

Stå på, kjør de hardt, dette er ting som burde fikses veldig enkelt. :thumbup:

 

Noen fremgang her?

Lenke til kommentar

Har lagt inn et Cfw. Lite'ning Rom v2.0.

Men likte det ikke, ser at det er lite rom å velge enda. Så, jeg vil legge inn orginal Fw igjen.

 

Men, hvor finner jeg det? Og hvordan får man lagt inn orginal fw enklest?

 

 

En lite nting med Lite'ning Rom v2.0 fw.. hvordan går man norsk tastatur i det? Får ikke opp ÆØÅ så..

Lenke til kommentar

djheaven

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1075278 her finner man vel link til stock av alt? Flash med Odin og ferdig, er det ikke det da tro!?

 

Vindicator

skriver ikke folk at den lag-fixen ikke funker?

Og ingen lag på stock 2.3.4

Dem skriver at dem ikke har GPU hardware akslerasjon i den fiksen. Men laggen som var tidligere i en custom ROM (ikke stock) er borte hvertfall.

 

Så skal enda vente med å oppdatere i fra Lite'ning ROM 1.5 til 2.0 eller til en annen Android 2.3.4 ROM til disse problemene er fikset.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Hvordan får man på tastlåsen på SGS 2?

 

Låseknappen på siden som "skrur av" telefonen. Er ikke noen annen tastelås.

 

djheaven

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1075278 her finner man vel link til stock av alt? Flash med Odin og ferdig, er det ikke det da tro!?

 

Det er offisielle firmware ja. Grunnen til at KG1 ikke ligger ute der er fordi det er en test-firmware ikke beregnet på public-bruk. KG2 er der nå, men det er Android 2.3.3.

Lenke til kommentar

Det jeg oppdaget, er at jeg ikke går opp ÆØÅ, selv om jeg legger inn swiftkey beta, får det i melding da, men kun med orliste, selve bokstavene ÆØÅ ligger ikke i programme..

 

Å da blir det for tungvindt..

Og PDA jeg har nå er KG1..

Laster ned KE2. Får så å oppgradere via kies ettepå, går det greit å gjøre det sånn?

Lenke til kommentar

Neinei, du må inn i innstillingene for programmet og velge hvilken type qwerty du vil ha. Standard er engelsk qwerty, men du kan velge norsk. Og så laster den ned en språkmodul også, så den foreslår bedre ord for deg i tillegg til at den kan lære din skrivemåte av utboksen din for sms, gmail, facebook etc.

 

I pwomise it woiks.

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan en kan lagre bilder på minnekort? Fekk til å lagre kamerabilder på minnekortet, men finner ikke ut hvordan jeg kan lagre på minnekortet når jeg får bilder via blåtann, mms og bilder fra nettet. De legger seg på telefonen.

Ingen som kan hjelpe med dette?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...