Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da er det på tide å steppe opp mannen og skaffe seg utstyr som har hdmi.

 

Skal du streame film eller ?

 

Har ikke råd til å kjøpe både denne telefonen og en TV som har HDMI :p

 

Tenkte bare jeg skulle vise ting fra telefonen på TV-en eller en annen skjerm.

Finnes scart kabler fra micro usb til scart (til tv). Koster ikke mer enn 150kr eller noe tror jeg.

Lenke til kommentar

En video av oppstarten til hva som muligens er retail versjonen av sgs2 (den har logo under høytalleren)

 

 

Hvis du ser på rundt 0:18 sekunder i videoen er det et lite LED lys en proximity sensor litt over til venstre for logoen. Ble veldig glad for denne nyheten! :)

 

Edit: skriveleif

Endret av Nyph
Lenke til kommentar

Handtec

 

Her får dem inn mobilen om 5 dager.. Grei pris også. Og det er flere igjen på første batchen.

 

Blir jo ganske dyr telefon, med mindre man bare ha den nå.

4567,- + norsk moms og frakt , da er fort oppe i 6000 kroner, mot 4590 på netonnet.

 

Ehm, er ikke det litt juks, da? :-P Hvis du først skal ta med norsk moms, så er det bare rett og rimelig å fjerne den britiske momsen :-) Man betaler ikke norsk moms i tillegg til britisk :-)

Google says: 430 British pounds = 3 805.42182 Norwegian kroner

3805 * 1.25 = 4756. Så kommer frakt i tillegg, som også kommer i tillegg på netonnet og alle andre plasser :-) Litt dyrere blir den, men det blir det som regel når du får den før alle andre :-) Men det er ikke snakk om rundt 2000 ekstra :-)

 

Edit: Etter nærmere undersøkelse, ser det ut til at frakta er på 221 kroner, eller mindre, noe som er mindre enn hva jeg trodde :-) Kommer totalt da på 4977 kroner, for å få den hjem til deg :-)

Endret av Leifen18
Lenke til kommentar

Nettopp Leifen18. Disse fjerner engelsk moms så man får mobilen for 430BP + frakt + 25% norsk moms. Sansynligvis levert på bare noen dager.

 

Personlig skal jeg greie å vente på en som kommer ut her i landet men tenkte det var greit å gi et alternativ til dem som stresser fælt med å få tak i en fortest mulig.

Lenke til kommentar

Handtec

 

Her får dem inn mobilen om 5 dager.. Grei pris også. Og det er flere igjen på første batchen.

 

Blir jo ganske dyr telefon, med mindre man bare ha den nå.

4567,- + norsk moms og frakt , da er fort oppe i 6000 kroner, mot 4590 på netonnet.

 

Ehm, er ikke det litt juks, da? :-P Hvis du først skal ta med norsk moms, så er det bare rett og rimelig å fjerne den britiske momsen :-) Man betaler ikke norsk moms i tillegg til britisk :-)

Google says: 430 British pounds = 3 805.42182 Norwegian kroner

3805 * 1.25 = 4756. Så kommer frakt i tillegg, som også kommer i tillegg på netonnet og alle andre plasser :-) Litt dyrere blir den, men det blir det som regel når du får den før alle andre :-) Men det er ikke snakk om rundt 2000 ekstra :-)

 

Edit: Etter nærmere undersøkelse, ser det ut til at frakta er på 221 kroner, eller mindre, noe som er mindre enn hva jeg trodde :-) Kommer totalt da på 4977 kroner, for å få den hjem til deg :-)

 

Ok, dersom den engelske momsen blir trukket fra er det greit. Har handlet fra england uten at engelsk moms har blitt trukket ifra.

 

Men husk du får uansett et toll gebyr i tillegg til den Norske momsen.

Lenke til kommentar

Alt kan skje.. men av de siste, tja.. 30 separate ting jeg har bestilt

fra div land, ble aldrig "kluss" eller lignende.. Men man kan regne

med noen dager ekstra for fortolling, med mindre man gjør det selv.

Noe det er ganske enkelt og kjapt å gjøre på nettet.

 

Og det er ingen TOLL på elektronikk.. kun moms. Vanlig missoppfatning.

 

Forresten, garanti har du uansett hvor du kjøper en mobil. Bare å sende

den til Samsung i norge hvis noe skjer. Vi snakker om et seriøst firma

i europa her. Å bestille noe fra asia er en helt annen sak..

Lenke til kommentar

Alt kan skje.. men av de siste, tja.. 30 separate ting jeg har bestilt

fra div land, ble aldrig "kluss" eller lignende.. Men man kan regne

med noen dager ekstra for fortolling, med mindre man gjør det selv.

Noe det er ganske enkelt og kjapt å gjøre på nettet.

 

Og det er ingen TOLL på elektronikk.. kun moms. Vanlig missoppfatning.

 

Forresten, garanti har du uansett hvor du kjøper en mobil. Bare å sende

den til Samsung i norge hvis noe skjer. Vi snakker om et seriøst firma

i europa her. Å bestille noe fra asia er en helt annen sak..

 

Ja garantien fra Samsung gjelder, men det gjør vel ikke den norske forbrukerkjøpsloven. Er ikke sikker på om det er store forskjeller da. så det går nok greit-

Lenke til kommentar

Slenger inn en video til av hva som ser ut som retail versjonen av sgs2. Her kan man se hvor skarp skjermen er i sollys, selv om det tenkelig er vanskelig å få noe reelt bilde av det på en video (må sees i virkeligheten).

 

 

Edit: Han som la ut den videoen har mange andre videoer som er verdt å se. Her er YouTube-kanalen hans: http://www.youtube.com/user/samsungmobilerdom#p/u

Endret av Nyph
Lenke til kommentar

 

Musikk spiller'n, fan det suger på en skala fra 1-10 da at det ikke er stereo. Phone til 4000+ skal det være et must

 

Det er vel ikke slik at telefonen spiller mono når man kobler til øretelefoner?

 

At telefonen evt. har EN høyttaler og ergo spiller MONO uten øretelefoner koblet til har jeg intet problem med å svelge. Stereo-bildet blir jo en smule snevert dersom det er maksimalt 12 cm mellom hver høyttaler... Skal jeg ha ett bra musikkbilde uten øretelefoner foretrekker jeg ett STEREOanlegg :)

Lenke til kommentar

 

Musikk spiller'n, fan det suger på en skala fra 1-10 da at det ikke er stereo. Phone til 4000+ skal det være et must

 

Det er vel ikke slik at telefonen spiller mono når man kobler til øretelefoner?

 

At telefonen evt. har EN høyttaler og ergo spiller MONO uten øretelefoner koblet til har jeg intet problem med å svelge. Stereo-bildet blir jo en smule snevert dersom det er maksimalt 12 cm mellom hver høyttaler... Skal jeg ha ett bra musikkbilde uten øretelefoner foretrekker jeg ett STEREOanlegg :)

Helt riktig, har null å si at det er mono-høyttaler på så små dimensjoner. Uansett, ingen spiller vel uten propper som SELVFØLGELIG spiller i stereo.

Lenke til kommentar

Alt kan skje.. men av de siste, tja.. 30 separate ting jeg har bestilt

fra div land, ble aldrig "kluss" eller lignende.. Men man kan regne

med noen dager ekstra for fortolling, med mindre man gjør det selv.

Noe det er ganske enkelt og kjapt å gjøre på nettet.

 

Og det er ingen TOLL på elektronikk.. kun moms. Vanlig missoppfatning.

 

Forresten, garanti har du uansett hvor du kjøper en mobil. Bare å sende

den til Samsung i norge hvis noe skjer. Vi snakker om et seriøst firma

i europa her. Å bestille noe fra asia er en helt annen sak..

 

Dersom du sikter til meg angående Toll gebyr, så har jeg hentet dette fra toll.no

 

Vær oppmerksom på at de fleste firma vil belaste deg med et ekspedisjons- eller fortollingsgebyr for å transportere og fortolle varen for deg. Størrelsen på gebyret varierer fra firma til firma.

 

Som regel tar posten denne fortollingen, og da blir det gebyr på det, slik har det iallefall vært for meg, men korriger meg om det er feil.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...