Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Mener det var noen tidligere i tråden nevnte at modellen som kommer til Norge vil ikke ha støtte for NFC. Her står det at det er bekreftet at den kommer med NFC støtte: http://www.dinside.no/867786/samsung-galaxy-s-naa-med-gingerbread

Det er nice. Samsung Norge har selv sagt det ikke vil komme med en gang, ser ut som det vil uansett :) Takk og ha en super påske!

Det trenger jo ikke å bety noe annet enn at det ikke er støtte i software ennå feks. men at hardwaren er på plass fordet.

Syntes det var litt rart at de skulle utgi noen telefoner med og andre uten. NFC brikken er ikke akkurat stor så det hadde nok vært dyrere å lage to forskjellige kretskort enn å bare klistre på denne chipen på alle sammen.

Sant, så lenge brikken er der, så bryr jeg meg ikke. Det kan fikses ;).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er forresten ikke imponert over lyden under videoopptak. 60 bitrate. Mono. De kan sikkert tweake den litt høyere, men mono er å forblir mono. Litt dumt, med tanke på den svært gode bildekvaliteten

Ubrukelig til konsertbruk da.

60 bitrate?Mener du 60kbps?

Hvor har du sett dette?

På videoen jeg lastet ned fra gsmarena står det 16000hz mono..

Det er jo samme som på Omnia HD

På samme video ser jeg at den noen ganger er helt nede i 15fps..Ligger for det meste på 20fps..Akkurat som med Omnia HD..Kanskje det er noe feil med programmet jeg bruker til å lese infoen men det hakker en del uansett hvilke spiller jeg bruker.

 

For å dra frem Omnia Hd og LG igjen..

Jeg filmet 2 klipp samtidig i dag.Et med Omnia HD 720x480

og et med LG 2X 1920x1080 begge på ca 6 min.

Omnia klippet var på 412mb mens LG klippet var 457mb..

Det sier litt om hvor hardt komprimert LG klippet er.

Lenke til kommentar

haha merkelig reklame syntes jeg

 

Browser test her: retail versjon. 1,2ghz osv. Helt syk browser. Raskerre enn ipad 2 min ihvertfall

 

Det er ikke en retail versjon av telefonen, men den kjører 1.2GHz.

Han nevner i videoen at det er en beta.

 

Uansett en fin find;-)

 

PS:

Han nevner også at Samsung har cappa GPU'en på 60fps. Det forklarer jo at benchmarks kanskje ikke er dritråe.. Den vil jo score mindre siden den aldri går over 60fps, selv om hardware'n er kapabel til det.

Så det på en quadrant test faktsik at den kommer aldri over 60fps. Den hadde scora bedre med ucappa framerate.

Endret av fluke2k
Lenke til kommentar

 

PS:

 

 

Han nevner også at Samsung har cappa GPU'en på 60fps. Det forklarer jo at benchmarks kanskje ikke er dritråe.. Den vil jo score mindre siden den aldri går over 60fps, selv om hardware'n er kapabel til det.

Så det på en quadrant test faktsik at den kommer aldri over 60fps. Den hadde scora bedre med ucappa framerate.

 

Grunnen til at det er 60 FPS lock som du sier er at samsung bruker VSync pga skjermen.

 

 

Hadde quadrant testet på en litt annen måte en kun "underholding"benchmark så hadde ikke dette vært noe problem.

 

Uansett... 60 fps eller 1000 fps vil man ikke kunne se forskjell på.

Endret av -PoWa-
Lenke til kommentar

Vurderer å bestille fra NetOnNet men er litt skeptisk med tanke på garanti. hvis det er noe feil med telefonen, må jeg da sende den til Sverige og vente lenge for å få fiksa den da? Noen som vet?

Du MÅ ikke sende den til Sverige om det en noe feil med den, finn service verksted på samsung sia så sender du den rett dit. det er uansett ett slikt verksted som NetOnNet sender den til etter de har mottatt den fra deg. :thumbup:

Lenke til kommentar

 

PS:

 

 

Han nevner også at Samsung har cappa GPU'en på 60fps. Det forklarer jo at benchmarks kanskje ikke er dritråe.. Den vil jo score mindre siden den aldri går over 60fps, selv om hardware'n er kapabel til det.

Så det på en quadrant test faktsik at den kommer aldri over 60fps. Den hadde scora bedre med ucappa framerate.

 

Grunnen til at det er 60 FPS lock som du sier er at samsung bruker VSync pga skjermen.

 

 

Hadde quadrant testet på en litt annen måte en kun "underholding"benchmark så hadde ikke dette vært noe problem.

 

Uansett... 60 fps eller 1000 fps vil man ikke kunne se forskjell på.

 

Jeg er fullstendig klar over det, var ikke det som var poenget mitt.

Det som skjer pga dette er at den vil score mindre på bla quadrant og folk er ikke klar over at det er pga den er cappa. De ser bare på benchmark score...

Lenke til kommentar

Sporer av litt her:

Jeg vurderer å bytte ut Desire'n med SGS2, men jeg har kontrakt med Tele2 i et drøyt halvår til. Er det så enkelt at jeg bare kan bytte over SIM-kortet og selge Desire'n, eller blir det mer styr pga. operatørlås osv.? Prøvde dette før en gang, og da fikk jeg bare beskjeden "putt i riktig SIM-kort..

Thanks

Lenke til kommentar

Expansys mener nå ihvertfall at 16gb versjonen kommer med NFC:

http://www.expansys.com/samsung-i9100-galaxy-s-ii-16gb-209114/

Ikke at det betyr så veldig mye. Er ikke akkurat noen reliable source. Men står ikke noe spesifikt på wiki heller at 16gb versjonen ikke har NFC. Synes det virker merkelig. Hvor har dere det fra? Er det bare hearsay eller har Samsung bekreftet dette? Seems like bs...

Lenke til kommentar

Sporer av litt her:

Jeg vurderer å bytte ut Desire'n med SGS2, men jeg har kontrakt med Tele2 i et drøyt halvår til. Er det så enkelt at jeg bare kan bytte over SIM-kortet og selge Desire'n, eller blir det mer styr pga. operatørlås osv.? Prøvde dette før en gang, og da fikk jeg bare beskjeden "putt i riktig SIM-kort..

Thanks

Hvis du kjøper en ulåst telefon vil det virke. Simkortet dit bør virke i den nye telefonen. Putt det inn i en gammel gsm telefon og test :)

Lenke til kommentar

Expansys mener nå ihvertfall at 16gb versjonen kommer med NFC:

http://www.expansys.com/samsung-i9100-galaxy-s-ii-16gb-209114/

Ikke at det betyr så veldig mye. Er ikke akkurat noen reliable source. Men står ikke noe spesifikt på wiki heller at 16gb versjonen ikke har NFC. Synes det virker merkelig. Hvor har dere det fra? Er det bare hearsay eller har Samsung bekreftet dette? Seems like bs...

 

Read noen pages tilbake i threaden så finner du sourcen...

Endret av TSport
Lenke til kommentar

Den SGS2 med 32gb minne som er på

http://www.expansys.com/samsung-i9100-galaxy-s-ii-32gb-209115/ , har den 1,2Ghz CPU og NFC?

 

Ser bare at den har 1Ghz CPU og 32gb minne og NFC. Ikke 1,2Ghz CPU. Er det slik at alle vil komme med 1,2Ghz CPU? Vis ikke kan det bli en del forskjellige versjoner tilgjengelig.

 

Kommer to versjoner, en med 1 GHz prosessor. Denne har heller ikkje Superamoled+ skjerm. Så kommer det en versjon med 1.2GHz prossesor og Superamoled+ skjerm. Vi får sistnevnte til Norge. :new_woot:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...