Gå til innhold

Verdensrekord i AMD-overklokking

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kort og konsis artikkel med lenker til hovedkort og CPU. Spennende å se hvor langt de klarer å presse disse CPUene. Lurer på hvor langt de hadde klart å presse den med bare luftkjøling.

Skrevet

Litt OT, men LHe må da være fryktelig artig å jobbe med? Etterhvert som PCen presset på hertza, stiger også toneleiet til dem som står rundt... =)

Skrevet

Det er utrolig spennede å se hvor høyt man kan greie å tynne cpu'ene uavhengig av hvor lenge moroa varer.

Noen som kjenner til en litt større database med flere cpu'er? Feks Phenom II 10xx serien?

Skrevet

Imponerende!

Hehe, rart de ikke brukte 6-kjerneren istedet når de skulle bruke så mye tid på dette ?

6 kjerner utvikler mer varme ved samme klokkefrekvens sammenlignet med 4 kjerner. Her er det om å gjøre å få flest mulig MHz og ikke høyest mulig score i Cinebench.

Skrevet

Pent, pent... men tørris holder ikke på 7.3, det må ha vært Ln2, evt LHe. Snakker av erfaring, tørris tar deg vel ikke til 6 GHz engang :)

Jeg er litt skeptisk til det, jeg også... Når man først går etter verdensrekord, hvorfor ikke bruke LN2 liksom...?

Skrevet

Dæven... Akkurat fått en 965BE i hus selv. Hadde tenkt til å forsøke litt klokking selv, men ble litt lettere demotivert av å lese dette, hehe.

For øvrig kudos til hw.no som kjører litt OC-nyheter igjen. Artig lesning :)

Skrevet (endret)

Pent, pent... men tørris holder ikke på 7.3, det må ha vært Ln2, evt LHe. Snakker av erfaring, tørris tar deg vel ikke til 6 GHz engang :)

Jeg er litt skeptisk til det, jeg også... Når man først går etter verdensrekord, hvorfor ikke bruke LN2 liksom...?

Ser ut som LN2....

http://hwbot.org/com..._be_7344.48_mhz

Endret av Philophobe
Skrevet (endret)

Bildet er nok et illustrasjonsfoto. Står at hovedkortet ikke er modifisert på noen måte. Men jeg vil kalle å lage en dedikert kjøleløsning for mosfet brikkene til hovedkortet å modifisere det slik det er vist på bildet.

Edit: kjølingen på siden der er selvfølgelig grafikkkortet. My bad :p

Endret av Revox

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...