Gå til innhold

Generell diskusjon rundt Norges hovedstad Oslo. En pryd for landet eller en forfallen rønne? Et fristed for kriminalitet eller en trygg by?


Hvordan synes du Oslo er utsendemessig?  

685 stemmer

  1. 1. Synes du Oslo er en fin by utsendemessig?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men hva mener du med at kampen er tapt?

 

11% av Oslos befolkning er i dag muslimer.

50% av Oslos seksåringer er muslimer (*5 i løpet av èn generasjon)

I tillegg er majoriteten av innflyttere til byen unge muslimer i barneklar alder.

 

Økningen er eksponentiell og eksplosiv. 11% nå, 50% om 30-40 år. Vi er allerede hinsides 'the point of no return'. Oslo er tapt. Vi bare har ikke innsett det ennå.

 

Klarer vi ikke å drive Allah ut av muslimene i Europa i løpet av 50-100 år, så vil våre barn og barnebarn bli tvunget til å vende seg mot Mekka fem ganger om dagen, eller dø ut.

Lenke til kommentar

Som jeg gikk inn på er ikke alle muslimer religiøse og av de religiøse er ikke alle ekstreme.

 

Men som jeg også nevnte ønsker jeg norsk eller vestlig flertall. Men å si at Oslo på noen måte er tapt til muslimene og at de tar over er feil. Faktisk ble jeg svært optemistisk ang. artiklen om fremtidens Oslo. Har faktisk begynt å håpe på at byen kan reddes!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor det ikke finnes NOEN form for debatt for å utvide kommunegrensa her i Norge.

 

Dette ble gjort i Stockholm og København for lenge siden.

 

I tettstedet Oslo bor det 950 000 mennesker, men bare 2/3 av dette faller innenfor Oslo kommune. Når vi da snakker om "Oslo" får vi feil bilde av byen i forhold til hvordan det måles i de fleste andre europeiske land. Slik man ser det i dag har Oslo 600 000 innbyggere, Stockholm 1,2 millioner, Gøteborg 500 000 og København 1,1 millioner.

 

Hvis vi hadde brukt samme definisjon, ville det vært slik.

 

Gøteborg: 500 000

Oslo: 950 000

København: 1 100 000

Stockholm: 1 200 000

 

Det er slik man måler det korrekt, og hadde det vært slik, ville bare 15-20% av Oslos innbyggere hatt innvandrerbakgrunn - altså mindre enn Stockholm, omtrent det samme som København og mer enn Helsinki.

 

På denne måten ville det også blitt lettere med tanke på utbygging av kollektivtrafikk i byen, boliger og mer. Vi kunne beholdt Marka, men brukt mye ubrukt jord i andre kommuner, og dermed fått en bedre fungerende region.

 

Hadde vi så gjort som Stockholm, å innlemme alle innbyggerne i storbyregionen inn i samme fylke, ville vi hatt en 100% velfungerende region, når det kommer til pendlertrafikk, infrastruktur og boliger.

 

Da hadde vi også fått et skille på Oslo kommune og Oslo fylke, slik som Stockholm har Stockholms kommun og Stockholms län.

 

Dette ville innebære å innlemme disse kommunene inn i Oslo fylke:

Lørenskog

Nittedal

Rælingen

Skedsmo

Enebakk

Oppegård

Nesodden

Ski

Bærum

Aurskog-Høland

Fet

Eidsvoll

Gjerdrum

Hurdal

Nannestad

Nes

Sørum

Ullensaker

Lunner

Asker

Hurum

Røyken

Frogn

Vestby

Ås

Askim

Eidsberg

Hobøl

Marker

Rømskog

Skiptvedt

Spydeberg

Trøgstad

Moss

Rygge

Råde

Våler

Drammen

Lier

Nedre Eiker

Øvre Eiker

Hof

Holmestrand

Sande

Svelvik

 

Da ville Akershus fylke opphørt, og visse kommuner ville blitt overdratt fra Buskerud, Vestfold, Østfold og Oppland.

 

Dette høres dramatisk ut, men det er dette som har blitt gjort i Stockholm og København. I København ble det dog gjort på en annen måte, da fylkene over hele landet opphørte og ble gjort om til fem store regioner.

 

I mine øyne er dette best, og slik ville nok de fleste sett det etter at det hadde blitt gjennomført. I tillegg ville hele dette området tilhørt samme politidistrikt, som ville gjort mange ting enklere, som for eksempel å oppklare saker som gjelder øst-europeiske bander som bedriver kriminell virksomhet i osloregionen.

 

 

Kilder:

Stor-Osloregionen

 

Stockholms län

 

Hovedstadsregionen - København

 

Her er du inne på en god ide. Jeg er sterkt for utvidelse ikke bare i høyden, men også i bredden. Personelig synes jeg dette er et fantastisk prosjekt og skulle gjerne se noe lignende her i landet:

 

Kina skal lage verdens største by

 

Får 42 millioner innbyggere og blir på størrelse med Danmark.

 

Kina planlegger verdens største megaby ved utløpet av Perlefloden.

 

Ni nåværende byer skal smelte sammen og vokse til 42 millioner innbyggere. Til sammenlikning har verdens hittil største megaby, Tokyo, «bare» 32,2 millioner innbyggere.

 

Arealet (41 440 km2) er på størrelse med Danmark - eller Stor-London lagt ved siden av hverandre 26 ganger.

 

http://www.dagbladet.no/2011/01/25/nyheter/utenriks/mega_cities/kina/15187084/

Lenke til kommentar

Se det unike kartet: Her er problemene Oslo ikke klarer å løse

 

De siste tiårene har milliarder blitt pøst inn for å krympe de enorme levekårsforskjellene mellom bydelene i Oslo. Likevel tjener de fremdeles dobbelt så mye i vest og dør mye tidligere i øst.

 

Det viser det interaktive kartet NRK.no i dag presenterer. Mer enn 50 ulike statistikker på bydelsnivå i perioden 2007-2011, alle med fokus på levekårene for hovedstadens befolkning, viser et markert geografisk skille mellom øst og vest i hovedstaden. Vestkantfolk på St. Hanshaugen, Frogner, Nordre Aker, Vestre Aker og Ullern har det gjennomgående bedre enn sine naboer i øst på flere områder:

 

– Oslo er en storby som rommer hele bredden av befolkningen, men forskjellene innad i byen er store, fordi grupper som er overrepresentert med levekårsproblemer, som innvandrere, arbeidsløse, rusavhengige og personer som får sosialhjelp, i stor grad er konsentrert i visse bydeler. Det er kun i Oslo vi ser disse problemene, sier velferdsforsker Tone Fløtten ved Fafo til NRK.no.

 

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7996583

 

Altså er problemene mange og store i Oslo. Synes ikkeakkurat dette er en by å være stolt av eller å ha som hovedstad og representativ by for landet internasjonalt! Og siden det nevnes at det kun er i Oslo disse problemene ligger må det fokuseres mye mer på Oslo og man må begynne å gjøre noe for å løse disse problemene. Og da mener jeg ikke å sitte på et kontor og godkjenne nye million eller milliardbeløp, men gå ut på gaten blant problemene!

Lenke til kommentar
Som jeg gikk inn på er ikke alle muslimer religiøse og av de religiøse er ikke alle ekstreme.

 

Ikke alle muslimer er terrorister, men de er voldsomt raske til å bøye seg for dem. Det skal bare noen få ekstremister til å for å ildne opp en større gruppe, eller kvele kritiske røster.

 

Jeg har dessuten aldri møtt en person ifra et muslimsk land/opphav som var ateist, selv om jeg har kjent ganske så mange muslimer. Jeg kommer hvertfall ikke på noen.

 

Sansyneligvis har det sammenheng med at islam fremdeles krever dødsstraff for frafalne, og at man selv i Norge vil blitt møtt med sosiale sanksjoner og isolasjon.

 

Det er altså av vital verdi av vi fremmer ytringsfrihet og demokratiske tanker blandt de som allerede er kommet, og forsøker å forhindre at det kommer mange fler muslimer til landet, fordi de stadig setter integreringen tilbake til null.

Lenke til kommentar

Ikke alle muslimer er terrorister, men de er voldsomt raske til å bøye seg for dem. Det skal bare noen få ekstremister til å for å ildne opp en større gruppe, eller kvele kritiske røster.

 

Du kan ikke tenke deg at det bla. er dette de har flyktet fra når de bosetter seg i Norge... Oslo har mange problemer som jeg har gått inn på her i tråden som en bølge av voldtekter, mye blind vold, drap, utallige tiggere og narkomaner, prostituerte, herværk, forsøppling og forfall.

 

Problemer som ville eksistert uansett om det ikke hadde bodd en eneste muslim i hele byen!

 

Jeg er gjerne for å øke strafferammene for all kriminalitet og for å kaste utlendiger ut av landet for godt etter et eneste lovbrudd! Jeg er også for at utlendinger fra den delen av verden der kvinner er annenrangs og har pålagt heldekkende bekledning må lære seg hvordan kvinnesynet her i landet fungerer og skrive under på en erklæring om at de godtar det for å bli værende i landet.

 

Men å si at Oslo er fortapt pga. innvandring fra muslimske land er og blir helt på jordet!

 

Jeg har dessuten aldri møtt en person ifra et muslimsk land/opphav som var ateist, selv om jeg har kjent ganske så mange muslimer. Jeg kommer hvertfall ikke på noen.

 

Det finnes både kristne og ikke-troende blant muslimer selvom man hører oftere om det i nyhetene enn man møter dem personelig. Islam vokser forferdelig fort som religion og det har blitt mer ekstreminisme de siste årene.

 

Sansyneligvis har det sammenheng med at islam fremdeles krever dødsstraff for frafalne, og at man selv i Norge vil blitt møtt med sosiale sanksjoner og isolasjon.

 

Det kan selvsagt være. Det kan også ha sammenheng med terrorangrepet på USA 11/09-01 og de påfølgend einvasjonene og okkupasjonene av Afghanistan og Irak. De stadige droneangrepene i Pakistan kan også spille inn såvel som konflikten mellom Israel og palestinerne som var på sitt mest brutale siden opprettelsen av Staten Israel i årene 2001-2004.

 

Men med årene så vil man nok miste en del av denne oppfattningen uansett om man bor i et land som Norge der det hverken raser borgerkrig eller er okkupasjon eller et diktaturisk regime. Jeg forstår grunnleggende bekymringen din, men den muslimske faren vi evnt. står ovenfor befinner seg i utlandet og ikke i hjemlandet.

 

Det er altså av vital verdi av vi fremmer ytringsfrihet og demokratiske tanker blandt de som allerede er kommet, og forsøker å forhindre at det kommer mange fler muslimer til landet, fordi de stadig setter integreringen tilbake til null.

 

Selvsagt må de respektere systemet her i landet dersom de skal bli værende. Som sagt er jeg for strengere regler for innvandring fra slike land og jeg er for å kaste ut kriminelle utlendiger fra landet for godt og da ikke bare muslimer, men alle utlendinger!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For noen dager siden la jeg ut artiklen om forskjellene mellom øst og vest i Oslo. Nå hevder enkelte at det ikke stemmer:

 

Media undervurderer Oslo øst

 

Levekårsforskjeller i Oslos bydeler har vært gjenstand for politisk diskusjon og vitenskapelig forskning i flere tiår. Nå tar også NRKs lesere til orde for å forsvare og kritisere sine egne bydeler.

 

Rundt 23 000 lesere har allerede klikket seg inn på NRKs interaktive kart for å se de store levekårsforskjellene mellom Oslos ulike bydeler.

 

I kommentarfeltet har mange av våre lesere uttrykt misnøye med hvordan deres bydel blir fremstilt i undersøkelsen.

 

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.8000574

Lenke til kommentar

Jeg kom over en artikel som fikk meg til å tenke på dette vi har diskutert her i tråden med muslimer i Oslo. Denne omhandler ikke muslimer i seg selv, men innvandrere og jeg synes den fortjener en plass her i tråden:

 

Mer velstand gir ikke flere vestkant-innvandrere

 

Mens enkelte innvandrergrupper dropper Vestkant-Oslo selv når de blir mer velstående, pågår det en «hvit flukt» fra østkanten.

 

– Vi har bodd her på Stovner i tolv år, og kunne aldri tenkt oss å flytte vestover. Her har vi mange forskjellige kulturer, flott natur og et hyggelig miljø som er kjekt for barna å vokse opp i. Nei, ikke om vi vant ti millioner i lotto ville vi flyttet, sier butikkeier Kamran Syed Rizvi og kona Gulshan Syed Rizvi.

 

Det pakistanske ektepartet er på trilletur med sine to små barn i snøen ved Stovner senter. I bydelen deres er fire av ti naboer innvandrere med ikke-vestlig bakgrunn – høyest i Oslo, ifølge SSB-tallene i NRK.nos levekårskart. Men deres lojalitet til Stovner er slett ikke enestående.

 

Godt etablerte og velintegrerte familier med innvandrerbakgrunn og stigende velstand i Oslos drabantbyer i øst drømmer ikke nødvendigvis om å menge seg med den etnisk norske «fiffen» på Frogner og andre vestkantbydeler.

 

– Enkelte minoritetsgrupper, som pakistanere har rukket å opparbeide seg kjøpekraft, sosial fremgang, og valgmuligheter over tid i Norge. Områder på vestkanten er antakelig ikke attraktivte for disse gruppene, sier professor i samfunnsgeografi ved Universitetet i Oslo, Terje Wessel, til NRK.no.

 

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7998431

 

Ganske interessang artikel. ANbefaler alle som er aktive i tråden å lese igjennom den. Og ang. fremtidens Oslo som jeg linket til er det også greit å få med artikel om veksten i Oslo:

 

Oslo som Metropolis

 

Oslo vokser raskere enn noen annen europeisk by. Hva det betyr for deg, og hvordan fremtidens Oslo kan bli, kan du få vite mer om i ny utstilling på DogA.

 

Du har sikkert kjent det på kroppen; At det har blitt trangere overalt, enten det er i form av overfylte trikker og busser, manglende skoleplasser eller eskalerende boligpriser, krympende boligstørrelser og skyhøye husleier.

 

Oslo har vokst med 33 prosent siden 1950, mens det omkringliggende Akershus har hatt 188 prosent vekst i samme periode. Og mer skal det bli. I 2030 regner man med at nær 1.5 millioner vil være bosatt i Oslo og Akershus.

 

– Oslo stopper ikke ved bygrensen! Samfunnsgeograf og rådgiver i Norsk Form, Guro Voss Gabrielsen, og Peter Hemmersam, arkitekt og førsteamanuensis i Urbanisme ved Arkitekthøyskolen, er begge klare på dette.

 

– Vi kan ikke la byutvikling stoppe ved bygrensen, for den er for lengst overskredet. Man må snakke om Stor-Oslo, sier Hemmersam.

 

I dag fører presset på boligmarkedet i Oslo by til at stadig flere flytter utenfor bygrensen, mens de fortsatt jobber innenfor. I 1948 ble hele Aker kommune innlemmet i Oslo. Er det kanskje tid for igjen å utvide?

 

http://oslopuls.aftenposten.no/kunst_scene/article679829.ece

 

Som jeg har gått inn på i tråden har jeg ikke store tanker om Oslo, men hvis folk en gang for alle kan lære seg ordet "modernisme" og betydningen av det og få gjennomført forslag som det som er blitt vist til i disse forslagene så har jeg tro på at byen kan bli bra og faktisk være en by som kan kalles hovedstad og representativ for landet!

Lenke til kommentar

Hvis du nesten aldri er i Oslo og ikke har sett stort mer enn Plata og Skippergata er det ikke så rart at du reagerer på junkiene, søppel osv. Det gjør sikkert alle japsene som skal rekke å knipse seg gjennom byen på 2 dager også, samt turistforeningen. Det som irriterer meg mest er at politikerne bryr seg mer om dere enn oss som bor her hele året. Med oljepenger og befolkningsvekst har også Oslo fått et storbyklompleks som har fått fatale følger i form av den jævla veggen de bygger i Bjørvika. Ser på den i skrivende stund og jeg gremmes! Høyblokker hvor alle har et eller annet "kunstnerisk" ved seg, en svulst som vokser ut på toppen eller lignende. Ironisk nok synes omtrent alle med peil på arkitektur at dette må stoppes, men turistforeningen får alltid vilja si.

Mange andre steder i byen har derimot hatt en mye bedre utvikling, særlig i de gamle arbeiderbydelene. At de bygget gangvei langs hele Akerselva, og lagde grøntområder og uteliv gjorde byen både vakker og folkelig. Men så lenge det er hos turistene pengene ligger, fortsetter de å ødelegge byen vår.

Oslo er ikke en kjempestor by, så det er naturlig at narkotikaen og prostitusjonen havner i sentrum. Det er ikke noe synd på deg bare fordi du må gå forbi noen med heroinknekk når du er på helgetur. Dessverre hører politiet på sånne som deg og jager dem bort. Så alle flytter seg til Tøyen, så barna der må gå gjennom nye Plata på vei til skolen. Men det er vel bedre det, enn at turistene og allverden skal se dem.

Oslo er en nydelig by, men føler meg mindre og mindre velkommen her som osloborger.

 

Hvis du nesten aldri er i Oslo og ikke har sett stort mer enn Plata og Skippergata er det ikke så rart at du reagerer på junkiene, søppel osv. Det gjør sikkert alle japsene som skal rekke å knipse seg gjennom byen på 2 dager også, samt turistforeningen. Det som irriterer meg mest er at politikerne bryr seg mer om dere enn oss som bor her hele året. Med oljepenger og befolkningsvekst har også Oslo fått et storbyklompleks som har fått fatale følger i form av den jævla veggen de bygger i Bjørvika. Ser på den i skrivende stund og jeg gremmes! Høyblokker hvor alle har et eller annet "kunstnerisk" ved seg, en svulst som vokser ut på toppen eller lignende. Ironisk nok synes omtrent alle med peil på arkitektur at dette må stoppes, men turistforeningen får alltid vilja si.

Mange andre steder i byen har derimot hatt en mye bedre utvikling, særlig i de gamle arbeiderbydelene. At de bygget gangvei langs hele Akerselva, og lagde grøntområder og uteliv gjorde byen både vakker og folkelig. Men så lenge det er hos turistene pengene ligger, fortsetter de å ødelegge byen vår.

Oslo er ikke en kjempestor by, så det er naturlig at narkotikaen og prostitusjonen havner i sentrum. Det er ikke noe synd på deg bare fordi du må gå forbi noen med heroinknekk når du er på helgetur. Dessverre hører politiet på sånne som deg og jager dem bort. Så alle flytter seg til Tøyen, så barna der må gå gjennom nye Plata på vei til skolen. Men det er vel bedre det, enn at turistene og allverden skal se dem.

Oslo er en nydelig by, men føler meg mindre og mindre velkommen her som osloborger.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hvis du nesten aldri er i Oslo og ikke har sett stort mer enn Plata og Skippergata er det ikke så rart at du reagerer på junkiene, søppel osv. Det gjør sikkert alle japsene som skal rekke å knipse seg gjennom byen på 2 dager også, samt turistforeningen.

 

Enda mer gjentagelser... Du skulle ha lest igjennom tråden før du begynte å delta. Tar litt tid, men gir deg mye innsikt i hva som alt er skrevet, diskutert og besvart. Jeg har vært langt flere steder i Oslo og det er småsteder som jeg synes er fine. Nevnte den veien jeg mener å huske heter Bjørneveien og området rundt der. Og steder i sentrum som Frognerparken er fint. Men som med alle byer der det er størrelse nok til å skille sentrum fra resten av byen er det sentrum det fokuseres på og det er der det ferdes flest folk. Bare se på New York City. Når gidder noen å nevne eller fokusere på Brooklyn, Bronx, Queens eller Staten Island? Det er Manhattan folk automatisk tenker på med New York City. Selvom Oslo er en microby i forhold til verdens imponerende storbyer er det Norges hovedstad, vår representative by internasjonalt og den eneste norke byen som er noenlunde kjent. Og både for turister, offentlige personer fra utlandet og journalister som gir byen oppmerksomhet er det sentrum det først og fremst fokuseres på. Da det samtidig er her de fleste problemene befinner seg er det helt naturlig å fokusere først og fremst på sentrum.

 

Det som irriterer meg mest er at politikerne bryr seg mer om dere enn oss som bor her hele året.

 

Det er fordi de har forstått at Oslo som hovedstad og representativ by internasjonalt betyr mer enn bare hva dere som bor der mener om deres egen utsikt eller småbutikker og bakerier dere kan huske helt fra barndommen av.

 

Med oljepenger og befolkningsvekst har også Oslo fått et storbyklompleks som har fått fatale følger i form av den jævla veggen de bygger i Bjørvika. Ser på den i skrivende stund og jeg gremmes! Høyblokker hvor alle har et eller annet "kunstnerisk" ved seg, en svulst som vokser ut på toppen eller lignende.

 

Det kalles rett og slett "modernisme". Byen vokser i folketall og må også vokse i bredden og høyden. Samt at nye bygg og byggninger må gi preg av moderne tid og ikke en landsby fra 1800-tallet. Det er bare å akseptere at man ikke kan ha en by full av det man kaller gamle, erverdige bygg for evig og alltid.

 

Ironisk nok synes omtrent alle med peil på arkitektur at dette må stoppes, men turistforeningen får alltid vilja si.

 

Hvem det er som kan noe om arkitektur her kan absolutt diskuteres...

 

Mange andre steder i byen har derimot hatt en mye bedre utvikling, særlig i de gamle arbeiderbydelene. At de bygget gangvei langs hele Akerselva, og lagde grøntområder og uteliv gjorde byen både vakker og folkelig. Men så lenge det er hos turistene pengene ligger, fortsetter de å ødelegge byen vår.

 

Noen gamle strøk og områder må det være, men å modernisere byen er langt ifra å ødeegge den. Faktisk er det akkurat dem som vil at byen skal stå stille som bidrar til å bremse utviklingen og ødelegge byen.

 

Oslo er ikke en kjempestor by, så det er naturlig at narkotikaen og prostitusjonen havner i sentrum. Det er ikke noe synd på deg bare fordi du må gå forbi noen med heroinknekk når du er på helgetur. Dessverre hører politiet på sånne som deg og jager dem bort. Så alle flytter seg til Tøyen, så barna der må gå gjennom nye Plata på vei til skolen. Men det er vel bedre det, enn at turistene og allverden skal se dem.

 

Her tar du helt feil fordi INGEN skal trenge å se dem eller plages av dem. Narkomaner, alkoholikere, prostituerte og tiggere må lukes vekk fra gatene en gang for alle. Ønsker de hjelp til å komme seg og leve et verdig liv igjen og bidra til samfunnet må de selvsagt få det. Om de ikke vil ha hjelp for de bare sendes på tvangsinstitusjon og bli der. Så ser ingen dem i det offentlige og ingen plages av dem.

 

Oslo er en nydelig by, men føler meg mindre og mindre velkommen her som osloborger.

 

Oslo er iferd med å miste de få delene av den som kan kalles nydelige. Og nettopp folk som vil beholde den som den er og bremse utviklingen med det argumentet at de selv bor der er dem som ødelegger for byens framtid. Men får man igjennom noen av de to forslagene som blir presentert i artiklen om framtidens Oslo er det absolutt mulig at det blir en flott by.

Endret av Glimti
Lenke til kommentar

Her tar du helt feil fordi INGEN skal trenge å se dem eller plages av dem. Narkomaner, alkoholikere, prostituerte og tiggere må lukes vekk fra gatene en gang for alle. Ønsker de hjelp til å komme seg og leve et verdig liv igjen og bidra til samfunnet må de selvsagt få det. Om de ikke vil ha hjelp for de bare sendes på tvangsinstitusjon og bli der. Så ser ingen dem i det offentlige og ingen plages av dem.

Øh, de er mennesker de også, du kan ikke bare stue de hvor du vil...

De har rettigheter som deg og meg de også.

Problemet blir ikke bedre om man skal jage de vekk hele tiden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Her tar du helt feil fordi INGEN skal trenge å se dem eller plages av dem. Narkomaner, alkoholikere, prostituerte og tiggere må lukes vekk fra gatene en gang for alle. Ønsker de hjelp til å komme seg og leve et verdig liv igjen og bidra til samfunnet må de selvsagt få det. Om de ikke vil ha hjelp for de bare sendes på tvangsinstitusjon og bli der. Så ser ingen dem i det offentlige og ingen plages av dem.

Øh, de er mennesker de også, du kan ikke bare stue de hvor du vil...

De har rettigheter som deg og meg de også.

Problemet blir ikke bedre om man skal jage de vekk hele tiden.

 

For min del synes jeg problemet blir mye bedre om vi stuse alle sigøynertiggerne tilbake til Romania.

 

Ellers så er det mye vi kan gjøre for å hjelpe på dem vi har selv. =Oslo synes jeg er ett glimrende tiltak der, og jeg skulle gjerne sett vi tok i bruk mer drastiske tiltak som tvangsinnleggelse osv. Men er jo mulig de har en preventiv funksjon med tanke på rusmissbruk.

Lenke til kommentar

Tvangsinnleggelse funker ikke. En person som ikke selv er motivert til å slutte, vil ikke klare det med all verdens tvang. En som er meget glad i heroin, blir tatt fra dette og lagt inn på 3 mnd. rehab. Hva tror dere er det første han gjør når han slipper ut igjen? Jo, han kjøper seg en kvarting og skyter den ved første mulighet.

Lenke til kommentar

Øh, de er mennesker de også, du kan ikke bare stue de hvor du vil...

De har rettigheter som deg og meg de også.

Problemet blir ikke bedre om man skal jage de vekk hele tiden.

 

Mennesker er de, men også i en stor grad menneskelig søppel og svært mange av dem er selv skyld i situasjonen de er i! Det er ikke riktig at de skal sitte i offentlighet og få holde på med elendigheten sin og ødelegge bybildet. Vil de ikke ha hjelp så er det helt riktig å fjerne dem alle med makt! Som herzeleid var inne på kan de som er fra utlandet sendes tilbake dit enten de vil eller ikke mens de som er norske kan tvangsinnlegges el. I offentligheten skal de iallefall ikke være!

Lenke til kommentar

Tvangsinnleggelse funker ikke. En person som ikke selv er motivert til å slutte, vil ikke klare det med all verdens tvang. En som er meget glad i heroin, blir tatt fra dette og lagt inn på 3 mnd. rehab. Hva tror dere er det første han gjør når han slipper ut igjen? Jo, han kjøper seg en kvarting og skyter den ved første mulighet.

 

Det er ingen grunn til at de skulle slippes ut igjen. Inntil de er rehabilitert for godt skal de holdes inne og nekter de å la seg rehabiliteres blir de holdt inne for godt!

 

Det høres kansje brutalt ut, men det er deres eget valg akkurat slik det var å begynne med elendigheten og vi har fjernet problemet fra gatene. Om dette praktiseres vil vi nok også unngå nye tilfeller over årene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Halvparten av alle seksåringene som begynner på skole i Oslo er muslimer, og andelen øker eksponentielt. Kampen for å redde hovedstaden er allerede tapt.

 

Det som burde bygges er sikkerhetsmurer og sjekkpunkter ala. Gaza og Vestbredden.

Hvorfor ikke flytte alle Osloborgere til Nord Norge og gi dem det Ol'et de strever med å få i Oslo der oppe og så flytte tilsvarende mange nordlendinger ned hit? :dribble:

 

Jeg er sikker på at nordlendinger som må finne seg i altfor mye fra urbane nordmenn, ville taklet utlendinger av alle slag bedre enn vi her nede gjør :roll: .

 

Det er simpilthen høyer under taket i Nord Norge, selv om sola står lavt på himmelen.

Lenke til kommentar

Øh, de er mennesker de også, du kan ikke bare stue de hvor du vil...

De har rettigheter som deg og meg de også.

Problemet blir ikke bedre om man skal jage de vekk hele tiden.

 

Mennesker er de, men også i en stor grad menneskelig søppel og svært mange av dem er selv skyld i situasjonen de er i! Det er ikke riktig at de skal sitte i offentlighet og få holde på med elendigheten sin og ødelegge bybildet. Vil de ikke ha hjelp så er det helt riktig å fjerne dem alle med makt! Som herzeleid var inne på kan de som er fra utlandet sendes tilbake dit enten de vil eller ikke mens de som er norske kan tvangsinnlegges el. I offentligheten skal de iallefall ikke være!

Menneskelig søppel faktisk...

De har ikke noe mindre rett til å oppholde seg i bybildet enn deg og meg så lenge de ikke gjør noe ulovlig. Og godt er det, skal man begynne å forskjellsbehandle folk så ligger vi dårlig an.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...