Gå til innhold

Generell diskusjon rundt Norges hovedstad Oslo. En pryd for landet eller en forfallen rønne? Et fristed for kriminalitet eller en trygg by?


Hvordan synes du Oslo er utsendemessig?  

685 stemmer

  1. 1. Synes du Oslo er en fin by utsendemessig?



Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

Det siste fra den "forslummede" :roll: hovedstad er nå Jordal Amfi. Noen mener at forfatningen er så dårlig at arenaen må rives.

 

Hadde det skjedd med en mer ansvarlig kommuneøkonomi i Oslo?

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du gjort det? Eller er det noe spesielt du vil ha frem?

Ja, mange ganger og spesielt noen få jeg hadde mye kontakt med gjennom en jobb for noen år tilbake. Det jeg vil frem til er at du vet antageligvis absolutt ingenting om disse menneskene, da er det galt å dømme de.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det siste fra den "forslummede" :roll: hovedstad er nå Jordal Amfi. Noen mener at forfatningen er så dårlig at arenaen må rives.

Det har vel vært planen hele tiden, den skal flyttes hvis jeg ikke husker helt feil. Og bygges opp i forbindelse med ett boligprosjekt i området.

 

Det er foreløpig ingen konkrete planer for om Jordal Amfi skal rives, pusses opp eller bare fortsette å forfalle. Det skjer nok ikke mye med mindre Oslo bestemmer seg for å søke OL2022.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Det er foreløpig ingen konkrete planer for om Jordal Amfi skal rives, pusses opp eller bare fortsette å forfalle. Det skjer nok ikke mye med mindre Oslo bestemmer seg for å søke OL2022.

Eller Rødt får makten i Oslo. Da vil Oslo utnytte sitt inntektspotensiale og ogås få tildelt skjønnsmidler. Sikkert minst 10 millarder / år.

 

Er det rart at Oslo nå opplever blåmandag og byen forfaller.

 

På toppen av det kupper de OL fra Tromsø som sikkert kunne laget et eksotisk arrangement der oppe nord for polarsirkelen og nordlys flammende over arrangementet om natten. For en Nord Norge vi gikk glipp av da det arrangementet bel droppet. :roll:

Lenke til kommentar

På toppen av det kupper de OL fra Tromsø som sikkert kunne laget et eksotisk arrangement der oppe nord for polarsirkelen og nordlys flammende over arrangementet om natten. For en Nord Norge vi gikk glipp av da det arrangementet bel droppet. :roll:

Der hvor de ikke har infrastruktur eller bruk for anleggene som skulle bygges?

Skulle ha folk på på digre cruisship i havnen der :p

 

Eneste grunnen til at Tromsø ble vurdert var pga dyktige PR folk.

Hadde vært helt hinsides om det hadde endt opp der.

 

Edit: Det er konkrete planer om Jordal jo, men ingen ting som er avklart enda. Alle har hver sin visjon.

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

Ja, mange ganger og spesielt noen få jeg hadde mye kontakt med gjennom en jobb for noen år tilbake. Det jeg vil frem til er at du vet antageligvis absolutt ingenting om disse menneskene, da er det galt å dømme de.

 

Jeg har ikke snakket med narkomaner, men med flere alkoholikere. Som privatpersoner kan de være hyggelige, men de ødelegger og forsøppler altså bybildet der de holder til på gaten akkurat som de prostituerte og tiggerne. Mye bråk blir det også utav det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kom over noe interessangt ang. det som tideligere har blitt diskutert om muslimer og innvandrere i Oslo:

 

Moské vil bygge 40-50 boliger

 

Ahmadiyya-menigheten vil bygge 40-50 boliger ved moskeen på Furuset i Oslo. Jan Bøhler (Ap) advarer mot religiøst basert bebyggelse.

 

I september åpnet Nordens største moské ved E6. Men Ahmadiyya-menigheten er ikke ferdig med å utvikle tomten. Nå ønsker de å bygge 40-50 boliger, samt kulturbygg (for eksempel bibliotek) og forretning på bakkeplan.

 

Menigheten har ikke bestemt seg for hvem som skal bygge boligene. I utgangspunktet ønsker de ikke å selge tomten.

 

Ahmadiyya er en trosretning innenfor islam. Ifølge Ayaz har menigheten rundt 2000 medlemmer i Norge. De fleste er bosatt i Oslo og nabokommunene rundt hovedstaden.

 

- Men vi har medlemmer i Kristiansand, Bodø, Trondheim og Tønsberg også, sier Ayaz.

 

Han ser for seg at flere av disse kan ønske å flytte til Oslo for å bli nabo med moskeen.

 

- Det kan være attraktivt for våre medlemmer å bosette seg der. Men det blir et åpent salg, så hvis noen andre vil, så kan de også kjøpe.

 

- Alle som eier tomter har rett til søke om å få starte byggeprosjekter. Men som en første reaksjon må jeg si at vi trenger mer inkludering på Furuset og ikke boligprosjekter hvor det direkte eller indirekte legges noen slags spesielle religiøse føringer, sier Jan Bøhler, stortingsrepresentant og leder av Oslo Ap.

 

http://www.aftenpost...er-6780668.html

 

Her må jeg si meg helt enig med Jan Bøhler! Religiøse boligområder er noe vi må unngå i hele landet. Dette prosjektet burde stanses på sekundet! Og det samme gjelder for alle lignende prosjekter som evnt. måtte dukke opp i framtiden.

 

Halvparten innvandrere i 2040

 

I 2040 vil nesten halvparten av Oslos befolkning ha innvandrerbakgrunn, på landbasis hver fjerde person.

 

For første gang har Statistisk sentralbyrå beregnet hvor mange innvandrere og norskfødte med to innvandrerforeldre det blir i landets fylker og i noen større kommuner fram mot 2040.

 

Særlig i områdene rundt de store byene kan det bli svært rask vekst i årene fremover. I Oslo vil nesten halvparten av befolkningen om 30 år være innvandrere eller norskfødte barn av innvandrere, og av dem vil om lag syv av ti ha bakgrunn fra land utenfor EU/EØS-området.

http://www.aftenposten.no/nyheter/oslo/Halvparten-innvandrere-i-2040-6783189.html

 

Mener dere dette er noe å uroe seg for? Selvfølgelig foretrekker jeg at det er flere nordmenn enn utlendinger i Norge uansett hvor i landet vi snakker om, men så lenge det er snakk om vestlige innvandrere gjør det meg egentlig ingen ting at tallet økes både i Oslo og i resten av landet.

Lenke til kommentar

På den ene siden er jeg definitivt mot å lage noen form for religiøs bosetning, samme hvilken religion og samme hvor det er. På den annen side er jeg usikker på om det kan rettferdiggjøres, å nekte dem å bygge på et område som er deres. Nå sier de også at "- Det kan være attraktivt for våre medlemmer å bosette seg der. Men det blir et åpent salg, så hvis noen andre vil, så kan de også kjøpe.", så det betyr jo at dette ikke kommer til å være strengt kun for religiøse som går i nett den moskéen, men det blir trolig i hovedsak dette.

 

Om halvparten av Oslos befolkning er innvandrere innen 2040, ville ikke det vært et problem for meg, så lenge det er et noenlunde integrert samfunn. Det er jo faktum at vi trenger arbeidsinnvandring. Og de inkluderer jo innvandrere av andre generasjon i disse tallene, så man må jo tenke på det også. Hvorvidt det er vestlige innvandrere eller ikke burde ikke ha noe å si.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, mange ganger og spesielt noen få jeg hadde mye kontakt med gjennom en jobb for noen år tilbake. Det jeg vil frem til er at du vet antageligvis absolutt ingenting om disse menneskene, da er det galt å dømme de.

Jeg forstår at narkomane ofte har blitt det fordi de har hatt en vond oppvekst eller havnet sammen med feil folk, og jeg dømmer dem ikke for at de har havnet der de er. Og flere av dem er veldig hyggelige å prate med.

 

Men som ansatt i en butikk i Oslo, i det verste narko-strøket (nærheten av Oslo S), så klarer jeg ikke å få medlidenhet med de som ikke bare kommer inn for å prate eller se. Det er rett og slett fordi vi må nesten være en ekstra person på jobb hele tiden for å stå og passe på så de ikke stjeler noe fra butikken, for mange av dem stjeler rett og slett som ravner. Og de går gjerne rundt i en halvtime eller mer i håp om at vi blir uoppmerksomme et øyeblikk.

 

Og mye stjeler de bare for å stjele, for det er ikke noe de kan tjene på en liten del som tilhører en utstillingsmodell og som ikke kan brukes på noe annet. Men vi som butikk taper stort på det, ettersom den utstillingsmodellen må kastes og vi må sette ut en ny.

 

Og hvis de står og plukker på og ødelegger ting, og vi ber de gå, så begynner de å skrike og kjefte, og de er gjerne flere i butikken samtidig så man må trykke på alarmknappen hvis de begynner å oppføre seg truende.

 

I tillegg må vi vekke folk som setter seg på gulvet og sovner og prøve å få de ut... prøv å få en narkoman i dyp rus til å flytte på seg...

 

Ja, det er synd på dem, og kanskje det er samfunnet/politikerne sin skyld at det er slik de må oppføre seg, men slik det er i dag så klarer jeg ikke å synes synd på de av dem som gjør livet surere for oss butikkansatte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

På den ene siden er jeg definitivt mot å lage noen form for religiøs bosetning, samme hvilken religion og samme hvor det er. På den annen side er jeg usikker på om det kan rettferdiggjøres, å nekte dem å bygge på et område som er deres. Nå sier de også at "- Det kan være attraktivt for våre medlemmer å bosette seg der. Men det blir et åpent salg, så hvis noen andre vil, så kan de også kjøpe.", så det betyr jo at dette ikke kommer til å være strengt kun for religiøse som går i nett den moskéen, men det blir trolig i hovedsak dette.

 

Akkurat de ordene er nok et spill for galleriet slik at det ikke skal se fult så religiøst ut når salgene presenteres. Hvordan tror du ikke-muslimer ville opplevd å bo på et sånt sted?

 

Om halvparten av Oslos befolkning er innvandrere innen 2040, ville ikke det vært et problem for meg, så lenge det er et noenlunde integrert samfunn. Det er jo faktum at vi trenger arbeidsinnvandring. Og de inkluderer jo innvandrere av andre generasjon i disse tallene, så man må jo tenke på det også. Hvorvidt det er vestlige innvandrere eller ikke burde ikke ha noe å si.

 

Norge er et vestlig land og vi bør hovedsakelig ha nordmenn og andre vestlige nasjonaliteter her. De andre vestlige landene har mer lik kultur, mer likt samfunn og mer likt menneskesyn som oss nordmenn enn hva land i Afrika og Asia har det. Dermed har de langt mindre forskjeller enn oss og mye lettere for å bli integrert. Norge bør forbli vestlig og da med en klar vestlig overdel av befolkningen. Høyere norsk befolkningsandel er også ønskelig.

Lenke til kommentar

Jeg forstår at narkomane ofte har blitt det fordi de har hatt en vond oppvekst eller havnet sammen med feil folk, og jeg dømmer dem ikke for at de har havnet der de er. Og flere av dem er veldig hyggelige å prate med.

 

Verden KAN ha gått dem imot ja. Men det trenger ikke nødvendigvis å være tilfellet. De kan fint ha begynt med stoff selv rett og slett for å prøve det ut og så prøve ut mer og mer osv... Hva legger du egentlig i å "dømme dem"? Er det feil å si at de forsøpler bybildet? Er det feil å si at de burde fjernes med makt og settes på institusjon uansett om de ønsker å få hjelp til å komme seg ut av avhengiheten igjen? Er det feil å si at disse folkene koster samfunnet en masse ressurser som kunne vært brukt på andre ting? Er det feil å si at de narkomane er et problem?

 

Ang. å snakke med dem er det noe jeg alt har kommentert.

 

Men som ansatt i en butikk i Oslo, i det verste narko-strøket (nærheten av Oslo S), så klarer jeg ikke å få medlidenhet med de som ikke bare kommer inn for å prate eller se. Det er rett og slett fordi vi må nesten være en ekstra person på jobb hele tiden for å stå og passe på så de ikke stjeler noe fra butikken, for mange av dem stjeler rett og slett som ravner. Og de går gjerne rundt i en halvtime eller mer i håp om at vi blir uoppmerksomme et øyeblikk.

 

Dette forstår jeg svært godt at du reagerer på. Og det er sikkert hauevis av andre som gjør det samme. Dette med kriminalitet er nettopp en av sakene jeg har tatt opp flere ganger i tråden som et argument mot å ha de narkomane ute i det offentlige.

 

Og mye stjeler de bare for å stjele, for det er ikke noe de kan tjene på en liten del som tilhører en utstillingsmodell og som ikke kan brukes på noe annet. Men vi som butikk taper stort på det, ettersom den utstillingsmodellen må kastes og vi må sette ut en ny.

 

Kansje det er en hobby de har. Eller kansje det er den eneste måten de kan søke spenning på. Eller kansje de har blitt så ødelagte av stoffet at de tror det er noe som er verdt noe. Eller kansje de skal bruke det for å innbille seg at de har selskap.

 

Men når dere tar dem i sånt burde dere holde på dem og kontakte politiet med det samme.

 

Og hvis de står og plukker på og ødelegger ting, og vi ber de gå, så begynner de å skrike og kjefte, og de er gjerne flere i butikken samtidig så man må trykke på alarmknappen hvis de begynner å oppføre seg truende.

 

Ødelegger de ting burde dere også kontakte politiet. Regner dere dette som en krig hvor dere går inn for å vinne kan dere sikkert fort klare det. Det er de narkomane og ikke dere som er problemet her.

 

I tillegg må vi vekke folk som setter seg på gulvet og sovner og prøve å få de ut... prøv å få en narkoman i dyp rus til å flytte på seg...

 

Skjønner godt problemet her. Husker en artikel fra en turist i Oslo for flere år siden som reagerte voldsomt på at narkomane satt urørlige på gaten eller lå rett ut akkurat som de var døde og det midt i sentrum. Litt av et bybildet å gi lokale og turistene...

 

Ja, det er synd på dem, og kanskje det er samfunnet/politikerne sin skyld at det er slik de må oppføre seg, men slik det er i dag så klarer jeg ikke å synes synd på de av dem som gjør livet surere for oss butikkansatte.

 

Som jeg gikk inn på i første avsnitt er de ikke nødvendigvis automatisk offre som man bør synes synd på. Og spesielt ikke dersom de ikke vil ha hjelp til å komme seg ut av elendigheten engang.

Lenke til kommentar

Verden KAN ha gått dem imot ja. Men det trenger ikke nødvendigvis å være tilfellet. De kan fint ha begynt med stoff selv rett og slett for å prøve det ut og så prøve ut mer og mer osv...

Ja, og det er nettopp derfor jeg skriver "ofte". Flere har rett og slett bare vært dumme nok til å prøve det ut, også har det gått for langt. Men det er også de som har rømt fra en uutholdelig hverdag med vold og overgrep i hjemmet, eller av andre grunner. Det blir derfor feil å dømme alle narkomane som "dumme" og påstå at de selv har all skyld i det. Men ja, noen er 100% skyld i det selv.

Er det feil å si at de forsøpler bybildet? Er det feil å si at de burde fjernes med makt og settes på institusjon uansett om de ønsker å få hjelp til å komme seg ut av avhengiheten igjen? Er det feil å si at disse folkene koster samfunnet en masse ressurser som kunne vært brukt på andre ting? Er det feil å si at de narkomane er et problem?

Svaret er selvsagt nei på alle spørsmålene. Men samfunnet har ikke ressurser til å sette alle på institusjon, selv om det hadde vært det beste alternativet. Og da blir det til at de forsøpler bybildet. Aller helst burde de ha fått seg et tilholdssted utenfor sentrumsområdet, på et sted hvor ikke så mange ser dem. Mange vil nok påstå at det er å gjemme bort problemet, og late som det ikke eksisterer, men det hadde ihvertfall forskånet byens innbyggere og turister for mye negativt.

 

Men når dere tar dem i sånt burde dere holde på dem og kontakte politiet med det samme.

Vi har vakter 10 sekunder unna, så vi har tilkalt dem flere ganger. De blir ført opp til vaktrommet, politiet blir innblandet, og ofte så skjer det ikke noe som helst annet enn det, selv om vi vet om noen som har blitt dømt fordi de har nasket i et stort antall butikker i tillegg til vår.

Lenke til kommentar

Akkurat de ordene er nok et spill for galleriet slik at det ikke skal se fult så religiøst ut når salgene presenteres. Hvordan tror du ikke-muslimer ville opplevd å bo på et sånt sted?

Jeg ville ikke hatt problemer med det om husene var fine. Sier meg ikke totalt uenig i at det kan ses på som "spill for galleriet".

Norge er et vestlig land og vi bør hovedsakelig ha nordmenn og andre vestlige nasjonaliteter her. De andre vestlige landene har mer lik kultur, mer likt samfunn og mer likt menneskesyn som oss nordmenn enn hva land i Afrika og Asia har det. Dermed har de langt mindre forskjeller enn oss og mye lettere for å bli integrert. Norge bør forbli vestlig og da med en klar vestlig overdel av befolkningen. Høyere norsk befolkningsandel er også ønskelig.

vel, her er vi simpelthen uenige i grunn. jeg mener ikke at det er nødvendig at vårt land består i hovedsak av nordmenn og vestlige nasjonaliteter. Jeg forstår hva du mener med at det trolig er lettere å integrere en polsk innvandrer enn det er en innvandrer fra Afrika eller Midt-Østen, men jeg ser ikke på dette som et problem.
Lenke til kommentar

Ja, og det er nettopp derfor jeg skriver "ofte". Flere har rett og slett bare vært dumme nok til å prøve det ut, også har det gått for langt. Men det er også de som har rømt fra en uutholdelig hverdag med vold og overgrep i hjemmet, eller av andre grunner. Det blir derfor feil å dømme alle narkomane som "dumme" og påstå at de selv har all skyld i det. Men ja, noen er 100% skyld i det selv.

 

Du har rett i at man ikke skal generalisere. Men jeg har ikke stor medynk med dem dersom de har rømt fra en grusom hverdag og deres første fluktmulighet har vært stoff. Det finnes mange tilbud til folk som trenger hjelp enten det er med en selv eller om det bare er noen å snakke med.

 

Svaret er selvsagt nei på alle spørsmålene. Men samfunnet har ikke ressurser til å sette alle på institusjon, selv om det hadde vært det beste alternativet. Og da blir det til at de forsøpler bybildet. Aller helst burde de ha fått seg et tilholdssted utenfor sentrumsområdet, på et sted hvor ikke så mange ser dem. Mange vil nok påstå at det er å gjemme bort problemet, og late som det ikke eksisterer, men det hadde ihvertfall forskånet byens innbyggere og turister for mye negativt.

 

Alltid snakkes det om hva man har ressurser til til og hva man ikke har ressurser til. Samfunnet bruker mange ressurser på idiotiske ting så på tide å prioritere litt anderledes. Antageligvis ville man i det store og hele spare mye ressurser på å få alle de narkomane på institusjon. Ikke bare at de er problemet. Også alkoholikere, tiggere og prostituerte må vekk fra gatene. Og nei, å gjemme vekk problemet så færre ser det er ingen løsning. Da får du etter hvert et stort område hvor all elendigheten samles og sprer seg. Det er ingen ønskelig situasjon selvom det er utenfor sentrum. Byen er mer enn sentrum selvom det er sentrum folk ser mest og det fokuseres mest på.

 

Vi har vakter 10 sekunder unna, så vi har tilkalt dem flere ganger. De blir ført opp til vaktrommet, politiet blir innblandet, og ofte så skjer det ikke noe som helst annet enn det, selv om vi vet om noen som har blitt dømt fordi de har nasket i et stort antall butikker i tillegg til vår.

 

Godt at de blir tatt hånd om, men det høres ut som altfor milde konsekvenser. Det er vel nettopp derfor det får fortsette og fortsette...

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke hatt problemer med det om husene var fine. Sier meg ikke totalt uenig i at det kan ses på som "spill for galleriet".

 

Boligen er en ting. Miljøet er en annen ting. Hva om du bodde der som en av si feks. fem boliger med nordmenn totalt. Resten er religiøse muslimer. Skal nok ikke gå lang tid før du får stygge blikk fra samtlige i boligområdet utenom resten av nordmennene straks du går ut døren fordi du ikke er med på bønnestundene i moskeen, ikke går kledd som dem, nyter et glass med øl eller vin iblant osv... Si at du har noen venner på en fest en varm sommerdag og dere sitter utenfor døren, hvordan tror du de muslimske mennene vil reagere om det er jenter som sitter i bikini eller i miniskjørt? Hva slags blikk tror du ikke de vil sende om det kommer jenter på besøk som viser håret offentlig... Det er jo nettopp boliger rundt en moske det er snakk om og dem som står bak prosjektet ønsker jo nettopp å få innflyttere fra meningheten. Altså er det i første rekke snakk om religiøse muslimer.

 

Det kan nok svært fort vokse fram som et muslimsk nabolag...

 

vel, her er vi simpelthen uenige i grunn. jeg mener ikke at det er nødvendig at vårt land består i hovedsak av nordmenn og vestlige nasjonaliteter. Jeg forstår hva du mener med at det trolig er lettere å integrere en polsk innvandrer enn det er en innvandrer fra Afrika eller Midt-Østen, men jeg ser ikke på dette som et problem.

 

Nå er dette Norge og av den grunn mener jeg det skal være flest etniske nordmenn. Rett og slett fordi Norge skal forbli norsk. Men jeg er positiv til økt befolkningsvekst, men for at det ikke skal bli for mye fremmedkultur og ikke skal bli for mye ekstreme kulturer foretrekker jeg etniske, vestlige innvandrere. Det har ingen ting med rasisme å gjøre, men jeg synes det er på tide å sette en midlertidig stopp for innvandring fra andre steder av verden enn Vesten og samtidig sørge for langt mer integrering når det gjelder de ikke-vestlige innvandrerne vi alt har her. Det bør bla. bli langt strengere når det gjelder å lære seg landets språk og lover. Oslo har jo feks. et stort problem med voldtekt i disse dager og når du tenker på menn fra midtøsten og afrikanske land der kvinner må dekke seg til så er det ikke så rart at de tror de kan ta de jentene og kvinnene de vil når de kommer her i Norge og ser jenter, i miniskjørt, hotpants eller bikini... Den slags holdninger må det bli en totalstopp på og de må lære seg hvordan kvinnesyn og generelt menneskesyn her i landet fungerer. En annen sak er kriminelle innvandrere. Her burde det strammes inn enormt og et eneste lovbrudd burde føre til utkastelse fra landet for evig og alltid selvom det medfører den sikkre død for dem å bli sendt tilbake til hjemlandet!

Lenke til kommentar

Jeg synes Oslo er en pen by. :) Jeg hører fra mange at den er stygg osv., men jeg klarer ikke ikke å like den når jeg er der. Sjarmerende bygninger (gamle flereetasjes hus med viktoriansk stil), trikk, t-bane, masse grønt, fint vær, fine drabantbyer.

 

Når det gjelder kriminalitet, er Oslo en av de sikreste byene i verden. Nesten ikke kriminalitet foregår i denne byen.

Rart, eller mulig det er svært lite i forhold til andre storbyer, men det foregår vel rundt ett grovt ran daglig i gjennomsnitt (http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Ransoffer-nr-351-Grnland-6702489.html).

 

Jeg følte meg tryggere i New York hvor det var politifolk overalt, men det finnes vel belastede strøk der også. Problemet er vel at Grønland er midt i byen.

Lenke til kommentar

Jeg synes Oslo er en pen by. :) Jeg hører fra mange at den er stygg osv., men jeg klarer ikke ikke å like den når jeg er der. Sjarmerende bygninger (gamle flereetasjes hus med viktoriansk stil), trikk, t-bane, masse grønt, fint vær, fine drabantbyer.

 

Når det gjelder kriminalitet, er Oslo en av de sikreste byene i verden. Nesten ikke kriminalitet foregår i denne byen.

Rart, eller mulig det er svært lite i forhold til andre storbyer, men det foregår vel rundt ett grovt ran daglig i gjennomsnitt (http://www.aftenpost...nd-6702489.html).

 

Jeg følte meg tryggere i New York hvor det var politifolk overalt, men det finnes vel belastede strøk der også. Problemet er vel at Grønland er midt i byen.

 

Grovt og grovt. Et grovt ran er det nok ikke, men det skjer litt. Vi skal jo heller ikke glemme at det forekommer en del voldtekter.

 

MEN: De færreste voldtekter i Norge er overfallsvoldtekter. De aller fleste skjer på fester og lignende, hvor man kanskje blir for full til å styre selv. Det er jo også litt innad i ekteskap.

 

I forhold til Paris, Dublin, Stockholm og Glasgow, for å nevne noen, er Oslo svært trygg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...