Gå til innhold

Her er superbredbånd-prisene


Anbefalte innlegg

Hva skjer med at prisene for 25/5 og 10/5 er de samme? Og at under 10/5 sier de det er lite opp, men under 25/5 sier de mye opp og ned? :p

Synes dette var relativt greie priser, men ingenting å rope hurra for. Men dersom det stemmer at man ikke må betale for bruk av linjen, er det jo en del man må trekke fra ift. dersom man allerede har ADSL, men ikke trenger fastelefon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Latterlige priser og latterlig dårlig hastigeter.

Det er en skam å kalle dette for noe som helst supert.

 

Noen som har sett på utviklingen i Sverige, egentlig?

De ligger lysår foran oss, (også) når det kommer til utbygging av fiber-nett.

 

Der har de 100/100 linjer som er langt billigere enn dette tullet her.

 

Snart flytter jeg ut av dette tragiske landet...

Frister noe jævelig å bli svenske akkurat nå, di har jo alt så jævelsk billig i forhold til oss og det er minimale forskjeller i årslønna.

 

Nei faen på tide at di begynner å bruke litt av oljepenga på å bygge en skikkelig infrastruktur her snart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

VDSL støtter full-duplex i den sammenheng at du kan laste opp og ned ved maks oppgitte hastighet samtidig. Men kan vel leveres med halv-duplex for all del.

 

Men begrepet full-duplex og halv-duplex i nettsammenheng er vel ikke spikret i stein?

 

I følget begrepet "full-duplex" er et krav at du kan sende og motta informasjon samtidig, noe du gjør på en vanlig DSL-linje uansett.

Endret av -Martin-
Lenke til kommentar
Hjelper ikke for meg. Telenor klarer ikke presse mer enn 1.4 til 2 mbit til meg uansett hva jeg betaler. Det er en skam, da jeg bor like over en jernbanetunnell utenfor Bergen.

 

Får maks 9Mbit på møhlenpris. Tragisk dårlig. I stavanger (Hundvåg, bydel) har familien fiber og 35/35. For de som har vært borti fiber vet de hvor latterlig overlegent det er. Kan sette på tre pcer og laste ned samtidig som jeg gamer cs eksempelvis. (dette var vel 5år siden)

Lenke til kommentar

Tenkte at jeg måtte inn og svare på siteringer av innleggene mine men folk svarte visst for meg, takk til dem :-)

 

Hele denne VDSL grøten er en stor vits. Skal man kunne utnytte dette til det fulle må man bo 300 meter fra sentralen, noe (kanskje muligens eventuelt om man har veldig flaks) en promille av disse "800.000" husstandene gjør.

 

At enkelte her inne ikke forstår det er for meg veldig overraskende.

Går det virkelig an å sluke all reklame Telenor leverer helt rått og uten noen form for salting?

 

Han jeg siterte som bor i sverige bor heller ikke i noen storby, han bor i utkanten av Luleå i nord-sverige.

Lenke til kommentar

Hva skjer med at prisene for 25/5 og 10/5 er de samme? Og at under 10/5 sier de det er lite opp, men under 25/5 sier de mye opp og ned? :p

Synes dette var relativt greie priser, men ingenting å rope hurra for. Men dersom det stemmer at man ikke må betale for bruk av linjen, er det jo en del man må trekke fra ift. dersom man allerede har ADSL, men ikke trenger fastelefon.

Det finnes ikke noe "10/5 Superbredbånd" ifølge Telenor selv.

Lenke til kommentar

Problemet med dette er at det utelukker altfor mange. Bor man kun 1000m fra en sentral får man ikke tilbudet. Dette blir ikke bredbånd til folket men til noen ytterst få.

 

Å snakke om at dette blir en kraftig bredbåndsoppgradering for det norske folk er løgn på lik linje med hva vi er vant til fra sentrale hold. Her får regjeringen bestemme seg for hvorvidt de vil satse på teknologi til folket eller ei, dette blir stakkarslig og jeg håper virkelig ikke det brukes statlige midler som subsidier til slike prosjekter som dette.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

For de som må betale linjeleie for ADSL og som ikke bruker linjen til noe annet enn internettilgang, er det vel verdt å merke at det ikke er linjeleie for VDSL.

Ser at også Nextgentel ikke tar noe for linjeleie for VDSL, hva er grunnen til det?

 

Jeg har Next3 fra NGT og jeg betaler da linjeleie...

 

Fra faktura:

 

Linjetillegg for perioden 01.03.2011 t.o.m 31.03.2011  79,00

Endret av Junkfood Junkie
Lenke til kommentar

Jeg har Next3 fra NGT og jeg betaler da linjeleie...

Aboen din finnes ikke lenger fra i dag: http://www.nextgentel.no/privat/bredband/

Gamle abos hos Nextgentel: http://replay.waybackmachine.org/20100605123030/http://www.nextgentel.no/privat/bredband/

 

Nice, ser de har satt ned prisen kraftig. Jeg har betalt 677 elns i mnd frem til nå :-D

Endret av Junkfood Junkie
Lenke til kommentar

Og til de som ikke forstår hvorfor vi har asynkrone linjer. Synkrone linjer koster mer fordi det koster ISPene å sende data ut til andres nett. Dett er gammel kjent informasjon som de fleste burde ha fått med seg nå. Overasker meg stadig.

 

Poenget er vel heller at økt upload skaper en større trafikkøkning en tilsvarende økt download.

 

AtW

Lenke til kommentar

Ventelo har 20/1 Mbps nå for 349kr, noe som etter min mening er en mer normal pris. Hastighetene i Norge har mange steder ikke blitt noe særlig bedre de siste årene og prisene har ikke gått noe ned innbiller jeg meg (noen som kan komme med statistikk her?), i motsetning til mobil takster.

 

Prisene har blitt en del bedre de siste årene. Så lenge man ikke sitter på dyreste og kjappeste alternativ.

 

Jeg har NGT, og de har flere ganger både senket prisen, eller satt opp hastighet på alle utenom det jeg har, som er 20 mb til 449,-. Slik har det også sett ut for meg på de andre levrandørene.

Lenke til kommentar

Uluen: Ta deg en tur til Shell og prut på pølsa de har liggende. Er like umulig det som å prute på ISP-giganter som Telenor.

Så, det at jeg fikk satt ned prisen på mitt abonnement med 100,-/mnd. er bare noe jeg innbiller meg? :roll:

 

Hva med å prøve før du slenger med leppa..?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...