Gå til innhold

Sex med dyr


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Planteindustrien vil bruke areal mer effektivt enn kjøttindustrien, på de områder der marken egner seg til planteindustri. Derimot så kan man fø opp både sauer, geiter og kuer oppe på fjellet, der det er meget ugunstig å drive dyrking av de klassiske matplantene. Så dette er ikke en sort-hvitt sammenligning, selv om østlandet vil kunne utnytte planter bedre enn dyr, så betyr ikke det at samme gjelder for resten av norge.

 

Tja leter du etter unntak kan du sikkert finne noen, men frittgående sauer på fjellet er en svært liten del av kjøttindustrien. Forøvrig kan jeg opplyse om at mange av disse sauene også spiser mat om vintern.

Lenke til kommentar

EDIT: Selvfølgelig har dyr andre ting i seg som vi trenger, jern, omega-3, vitaminer osv.

 

Og hvis du er vegetarianer/veganer, så vet du antakelig hvor omfattende en slik diett skal være for at den skal gi deg alt du trenger.

 

Ikke spesielt mer omfattende enn dagens. Muligens må man tilsette litt vitamin B12 til noe omtrent slik vi har tilsatt jod til salt. Det gjelder kun veganere. Vegetarianere har ingen problemer med å få i seg nok næringsstoffer.

Nei men oi, vegetarianere spiser jo egg og melkeprodukter, som krever kuhold. Og hva skal da gjøres med kyrne etter de er ferdige som melkekyr? Settes fri? Nei, de slaktes. Og de kan spises. Som nå. Where is the point?

 

Vegetariansk kosthold er lite vits, siden det innebærer dyrehold og slakting. Dermed er det bare vegansk kosthold som går, om man ikke skal slakte dyr.

Lenke til kommentar

EDIT: Selvfølgelig har dyr andre ting i seg som vi trenger, jern, omega-3, vitaminer osv.

 

Og hvis du er vegetarianer/veganer, så vet du antakelig hvor omfattende en slik diett skal være for at den skal gi deg alt du trenger.

 

Ikke spesielt mer omfattende enn dagens. Muligens må man tilsette litt vitamin B12 til noe omtrent slik vi har tilsatt jod til salt. Det gjelder kun veganere. Vegetarianere har ingen problemer med å få i seg nok næringsstoffer.

Nei men oi, vegetarianere spiser jo egg og melkeprodukter, som krever kuhold. Og hva skal da gjøres med kyrne etter de er ferdige som melkekyr? Settes fri? Nei, de slaktes. Og de kan spises. Som nå. Where is the point?

 

Vegetariansk kosthold er lite vits, siden det innebærer dyrehold og slakting. Dermed er det bare vegansk kosthold som går, om man ikke skal slakte dyr.

 

Det kan man godt argumentere med ja, men det er som nevnt ingen problemer med å leve som veganer heller.

Lenke til kommentar

Nei ikke så lenge du liker bønner og tofu i hvert fall.

 

Hva man synes er godt eller ikke er irrelevant i forhold til påstandene jeg har kommentert.

 

Er man ærlige med seg selv, er det eneste gode argumentet for å fortsette med kjøttproduksjon at kjøtt smaker godt.

Endret av Reg2000
Lenke til kommentar

Nei ikke så lenge du liker bønner og tofu i hvert fall.

 

Hva man synes er godt eller ikke er irrelevant i forhold til påstandene jeg har kommentert.

 

Er man ærlige med seg selv, er det eneste gode argumentet for å fortsette med kjøttproduksjon at kjøtt smaker godt.

Høres ut som et aldeles nydelig argument. Uten argumentet om personlig tilfredstillelse bør vi alle bare gi opp dagliglivene og flytte ut i skogen.

Lenke til kommentar

Høres ut som et aldeles nydelig argument. Uten argumentet om personlig tilfredstillelse bør vi alle bare gi opp dagliglivene og flytte ut i skogen.

 

Det er jeg enig i, og det er derfor jeg spiser kjøtt. Jeg har aldri påstått noe annet. Jeg bare argumenterer mot en rekke tullete påstander.

Endret av Reg2000
Lenke til kommentar

Altså. Mennesket er oppbygget slik at man skal spise både kjøtt og planter. Kjøttet har vært med å få vår art til å bli jordens herskere innenfor teknologi. Og med denne teknologiske overmakten, kuer vi alle jordens natur under våre føtter. Det er slik naturens lover er.

 

Men, måten det gjøres på nå er ikke særlig bærekraftig i lengden. Derfor må det gjøres drastiske endringer.

 

Vegetarisme er ikke en av de. Mer grøntfór i dietten er greit, men 100% grøntfór er ikke greit.

 

Jeg lurer på når de finner opp Kjøtt-planten, som gror store indre-fileter og koteletter. Da hadde vi sluppet å gro opp så mange dyr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...