Gå til innhold

Kostbar feil i Sandy Bridge-brikkesett


Anbefalte innlegg

Jeg kontaktet DustinHome nå. Fikk beskjed om at det var en feil i Sandybridge brikken som gjør at man får problemer med SATA 6. De kunne løse det ved å sende meg SATA6 kontroller kort som erstatning.

 

SATA 3 eller 6, har de fått med seg feil informasjon?

 

Dårlig løsning ihvertfall. Jeg har hverken lyst på ekstra kontrollerkort, eller plass til det.

 

Hæ? Er etter det jeg fatter 3gbps portene det er feil på, ikke SATA 6?

 

Du har jo garanti på kortet. Jeg kjøpte netttopp ASUS P8P67 PRO P67, har ikke fått den enda. Men kommer til å bruke den likevel, bare sørger for å benytte SATA 6 portene.

 

Så når de nye HK kommer, tar du bare kontakt med DustinHome og får byttet den under garanti sak.

 

Dessuten så har Intel sakt i den pressemeldingen at de skal utarbeide et utbytte ordning med HK produsentene.

 

Du har ikke noe å være redd over. Du får byttet.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kontaktet DustinHome nå. Fikk beskjed om at det var en feil i Sandybridge brikken som gjør at man får problemer med SATA 6. De kunne løse det ved å sende meg SATA6 kontroller kort som erstatning.

 

SATA 3 eller 6, har de fått med seg feil informasjon?

 

Dårlig løsning ihvertfall. Jeg har hverken lyst på ekstra kontrollerkort, eller plass til det.

 

Hæ? Er etter det jeg fatter 3gbps portene det er feil på, ikke SATA 6?

 

Du har jo garanti på kortet. Jeg kjøpte netttopp ASUS P8P67 PRO P67, har ikke fått den enda. Men kommer til å bruke den likevel, bare sørger for å benytte SATA 6 portene.

 

Så når de nye HK kommer, tar du bare kontakt med DustinHome og får byttet den under garanti sak.

 

Dessuten så har Intel sakt i den pressemeldingen at de skal utarbeide et utbytte ordning med HK produsentene.

 

Du har ikke noe å være redd over. Du får byttet.

 

Jeg er i den situasjonen. Har fått nye deler til pc'en og satt alt på plass. Tenkte å bruke HK frem til de nye er klare å da foreta et bytte på garanti\feilproduksjon. Det jeg lurer på er hvordan win7 vil takle nytt hovedkort. Er jo akkurat samme typen så det burde vel gå greit? Har enda ikke tatt maskinen i bruk da win7 ikke er installert. Tenkte å kjøre en ssd å en hdd i sata 6 portene og dvd spiller i sata 3 intill videre.

Endret av palbroman
Lenke til kommentar

Det lønner å vente noen måneder etter nylanseringer av hovedkort / chipset slik at man slipper å være med på å teste utstyret for feil. Skjønner at enkelte lar seg friste av Sandy Bridge, men allerede etablert utstyr - som man gjerne har dersom man har vært aktiv i PC-verden de siste 3 årene - er såppass bra at det ikke skal være behov for å løpe til nermeste butikk på lanseringsdagen.

 

Oppgraderinger i forhold til etablert utstyr kommer ikke før i kvartal 3 og bør tidligst kjøpes i kvartal 4.

 

Det lønner seg heller ikke å bytte ut en stabil PC før den ikke lenger duger til oppgavene man bruker den til. Hvis PCen er rask nok bør stabilitet komme foran marginale ytelsesøkninger.

 

Det lønner seg aldri å vente, fordi da mister man morroa på begynnelsen! Det er jo tross alt på begynnelsen det er morro når alt er mystisk og ukjent :p

 

 

Jaja, det synes jeg iallefall. Som jeg har sagt før i dag: Hvem gidder å bruke hovedkort satakontrolleren uansett laugh.gif

 

:p

 

 

Lenke til kommentar

Det lønner å vente noen måneder etter nylanseringer av hovedkort / chipset slik at man slipper å være med på å teste utstyret for feil. Skjønner at enkelte lar seg friste av Sandy Bridge, men allerede etablert utstyr - som man gjerne har dersom man har vært aktiv i PC-verden de siste 3 årene - er såppass bra at det ikke skal være behov for å løpe til nermeste butikk på lanseringsdagen.

 

Oppgraderinger i forhold til etablert utstyr kommer ikke før i kvartal 3 og bør tidligst kjøpes i kvartal 4.

 

Det lønner seg heller ikke å bytte ut en stabil PC før den ikke lenger duger til oppgavene man bruker den til. Hvis PCen er rask nok bør stabilitet komme foran marginale ytelsesøkninger.

 

Det lønner seg aldri å vente, fordi da mister man morroa på begynnelsen! Det er jo tross alt på begynnelsen det er morro når alt er mystisk og ukjent :p

 

Viktig at folk ikke generaliserer. Det har ikke vært noe særlig problem ved lansering av de to siste soklene som 1366 og 1156. Det er bare helt spesielt nå.

 

 

 

Jaja, det synes jeg iallefall. Som jeg har sagt før i dag: Hvem gidder å bruke hovedkort satakontrolleren uansett laugh.gif

 

:p

 

Hvem gidder å bruke 12k på en kontroller :p

Endret av Teac
Lenke til kommentar

DefectiveByDesign.org ser ut til å gled seg over det i.h.t. en nyhetsmail jeg fikk;

 

"Hooray for Intel's loss -- Intel deserves this for its new DRM features. If the world were automatically just, Sandy Bridge would fail over and over. But justice does not happen automatically: it is up to us to make Sandy Bridge fail".

 

Personlig har jeg prioritert AMD-baserte produkter i årevis når det har vært mulig. D.v.s. at jeg har en 64-bit maskin med Intel CPU p.g.a. at AMD på den tiden ikke hadde noe brukende på markedet.

 

Vi trenger AMD med tanke på pris/monopolsituasjoner og Intel har jo tidvis klart og tydelig vist at de ikke fortjener full tillit med sine "markedsføringstiltak".

Lenke til kommentar

Gigabyte er på banen med "erstatnings-program"


Fra http://www.anandtech.com

 

1) Gigabyte has stopped shipment to and recalled any unsold 6-series B2 motherboards from distributors and dealers.

2) Any Gigabyte 6-series B2 motherboards that have already been sold will be accepted back for replacement with a B3 board, regardless of condition. I asked Gigabyte if this meant that non-working boards could also be returned, Gigabyte said yes - all eligible 6-series models with B2 stepping chipsets will be accepted back.

Elligible Gigabyte 6-series Motherboards
GA-P67A-UD3 GA-P67A-UD3P GA-P67A-UD4 GA-P67A-UD5 GA-P67A-UD7
GA-H67MA-D2H GA-H67MA-UD2H GA-H67A-UD3H GA-H67M-D2 GA-H67M-UD2H


3) Gigabyte says that it should have 6-series B3 chipsets in April.

4) The replacement program will happen at the dealer/distributor level. You will have to exchange your board at the location you purchased it from.

5) Customers can either exchange their board (you'll have to wait until April for this to happen) or you can get a full refund sooner (immediately?). Gigabyte recommends going the refund route as that gives you more flexibility for what you want to do next.

6) The replacement board you get will be a brand new motherboard based on the B3 chipset. Gigabyte isn’t ready to disclose if there will be any new design features to these boards as well.

7) The cost of the product exchange will be handled by Intel and Gigabyte (presumably Intel is footing the entire bill).



Da følger nok resten innen noen timer =)


Det blir spennende å se om det er Intel som drar i alle tråder, eller om Gigabyte her tilbyr noe ekstra.
Dersom Asus(intel?) også gir refusjon velger jeg heller det nye Z68.


Edit:

Intel har også oppdatert posten/artikkelen på sin side
http://www.intel.com/support/chipsets/sb/CS-032263.htm

Nå med en liten "guide" for å finne ut om man er berørt.
Det er også en link for å chatte med Intel Support Agent.


Karmann:
Hadde jeg vært deg hadde jeg spurt Intel Support Agent for å være 100% sikker.
Jeg kontaktet dustinhome igår da jeg har kjøpt mitt hovedkort der, men de virket ikke til å være "on top of things". Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Sikkert dumt spørsmål men det får stå til. Jeg vurderer en Asus G73SW. Denne har Mobile Intel HM65 Express chip set. Betyr det at denne ikke er berørt av dette problemet?

 

Snakket med Intel Support. De kunne ikke svare på dette(!).

På sidene til Asus fant jeg en liste over berørte pc'er og hovedkort og der stod G73SW oppført så da blir det ikke ny lap enda :(

 

http://event.asus.com/2011/SandyBridge/notice/

Endret av karmann
Lenke til kommentar

dette suger, jag bestillte meg ny pc for et døgn siden,asus P67 Sabertooth HK. Fikk mail av Amentio (som jeg bestillte fra) at de ikke kunne levere dette HKet.

Hva gjør jeg nå?

Venter eller går for X58 sabertooth oppsett?

Hvor lang tid tar det før nye P67 kort er i handelen?

Lenke til kommentar

Intel har skrevet følgende på sin sider: "The company expects to begin delivering the updated version of the chipset to customers in late February and expects full volume recovery in April"


Spørs om ikke Sandy Bridge blir attraktivt på bruktmarkedet nå? =D

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Burde ha blitt oppdaget før lansering, men iallefall er ikke det like ille som Treyarch som leverer et BETAspill.

 

Bestilte ASUS P8P67 i januar fra Amentio.no, men de har ikke sendt det enda og nå har de fjerna alle 1155 kort fra webshoppen.

 

 

 

 

Klarer ikke vente til mars med det oppsettet jeg har nå -.-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...