Gå til innhold

Vikings Road to Glory (bilder) - treningslogg


Anbefalte innlegg

-Sindre, Sir-Andy, Discipline, joakimz - Takkar for tipsa! Då skal eg forbedre meg i knebøy, benkpress og barbell row til Fredag! :thumbup:

 

Kan lesse på meir enn 40kg i barbell row ja, men vil bare vere sikker på å ha ein 100% teknikk så eg ikkje for vondt i korsryggen, for det er eit sant helvete..

 

Kjem benkpressen til å bli rettare om eg gjeng opp i ryggen, og pressar skuldrane i benken?

 

Eg ser som du seier Discipline at eg mistar svaien når eg gjeng under 90%. Trur eg skal ta den til 90% til å begynne med, til eg får bedre beveglegheit under magen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har det kommet veldig mye bra input på filmene du har lagt ut, men har litt småpirk å komme med selv.

 

 

Knebøy: Som sagt, ikke gå så dypt ned. Haka di er for høyt oppe, senk denne - så skal du se balansen blir mye bedre. Rippetoe sin "starting strenght" DVD er fin å se igjennom.

 

Benkpress: Last av litt vekt og kjør repetisjonene med bedre teknikk. De siste repetisjonene er albuene dine så langt fra kroppen at du overfører belastningen fra pecs til fremside skulder.

 

 

Lenke til kommentar

Takk gutta! :)

 

Skal hugse det Storken!

 

Trening:

 

Pushups (Military Style)

10

10

9

9

 

Planken

45sek

45sek

45sek

45sek

 

Negativ pullup

5

5

5

 

Boksing

20min på sekk

 

Kosthald:

 

1. 50g havregryn m/ 2,5dl mjølk, 40g protein m/ 4dl mjølk

2. Karbonadegryte, stor porsjon

3. 150g kesam m/ 10g ProZyme + 1 Skyr

 

Kommentar:

 

Tungt å trene i dag, kanskje grunna bra økt igår. Kosthaldet var bra i dag.

Lenke til kommentar

grunnen til rotator cuff skade kommer av dårlig oppvarming, trener for tungt og feil teknikk som blant annet sprett i benkpress.

 

push ups er en knall øvelse, om mindre sjangs for skader vs benkpress.

 

men uansett man burde ha riktig teknikk i push ups også.

 

 

Rotatorcuffs er betegnelsen for de støttemusklene som holder den store deltroidmuskelen på plass og gjør at du kan bevege armen i alle mulig rettninger.

Det som ofte skjer er at deltroidmuskelen blir så mye sterkere at de 3 mindre støttemusklene ikke klarer å holde deltroid på plass, dette fører til strekkskader, og ubehag. Derfor er det viktig å minimere stresset på skuldrene og alltid varme opp og bygge en musklatur rundt deltroid.

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

Trening:

 

Kondisjon:

4x4 intervall 4minutt gåing, jogging/jogging, løp

 

Knebøy:

10x40kg

5x60kg

5x70kg

5x70kg

5x70kg

5x75kg

5x75kg

Militær press:

10x20kg

8x30kg

5x40kg

5x40kg

5x40kg

4x37,8kg

5x35kg

 

Markløft:

5x50kg

5x70kg

1x90kg

1x115kg

1x115kg

1x110kg

1x110kg

Svømming:

50x12,5m Crawl

30x12,5m Bryst

 

Kosthald:

 

1. 50g havregryn m/ 2dl mjølk + 40g protein m/ 4dl mjølk

2. 40g ProZyme m/ 4dl mjølk

3. Pasta med kjøttdeig og saus (findus greie) - 660kcal

4. 150g mager kesam m/ 10g ProZyme + 1Skyr

 

Kommentar:

 

Jævli økt. Gjekk absolutt ikkje som forventa mtp vektene eg bruka. Var utslitt etter kondisjonstreninga...

Som sagt, kunne gjort bedre, men alt blei bare dritt...

Lenke til kommentar

Trening:

 

20min på sekk

Kosthald:

 

1. 75g havregryn m/ 2,5dl mjølk + 40g protein m/ 4dl mjølk

2. Gooood porsjon heimelaga potetstappe, salat og kyllingnuggets (er klar over at det ikkje er sunt)

3. 150g mager kesam vanilje m/ 10g Prozyme + 1 Skyr + 1 Eple

 

Kommentar:

 

Tungt i skuldrane å bokse i dag. Muligens etter militærpressen i går som gjekk til failure...

Prøvar å ta ein joggetur i morgo før kino med nokon kompisar, så får me sjå om eg får dratt meg ut.

Endret av Ondskap
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...