Gå til innhold

Vikings Road to Glory (bilder) - treningslogg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet du hva? Nå mener ikke jeg å være teit eller noe, men jeg er dritt lei av å sitte bl.a på forum/ på treningssenteret/ andre plasser og gi folk tips og hjelp med trening når de ikke gidder legge innsats i det. Skal du begynne å trene, så får du bestemme deg for det, enten gjør du det, eller ikke. Det er ingen middelvei her.

 

Skaff deg viljestyrke, og bokstavelig talt KAST UT alt av usunn mat og drikke/ godteri/ snus/røyk/alkohol, -ALT USUNT utbortvekk av huset ditt. NÅ. Ikke bare nett ta en sjokolade først, kast det.

IKKE kjøp nytt. Og fra nå av skal du drite langt i de idiotiske unnskyldningene dine. Jeg er lei av sånne unnskyldninger.

 

Nå er det ikke bare deg, men deg pluss alle de andre jeg hjelper (nei, nå hjelper ikke jeg deg så mye, men du ser poenget) som ikke gidder å bry seg, og dette går nå ut over deg.

 

Bare GJØR DET!

Slutt å finne på unnskyldninger, det er ingen som tjener noe på det. Aller minst du.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eg ser den...har slutta å drikke, røyker/snusar ikkje, og drikk kun sukkerfri brus, det er maten som er problemet..

Men kor skal eg finne den viljestyrken? Eg har den liksom i 5 dagar, så bare stikk den av.

Kosthald:

 

1. 50g havregryn m/ 2dl mjølk + 40g protein m/ 4dl mjølk

2. Fullkornpasta m/ kjøttboller og grønnsak saus

3. 150g kesam m/ 15g Prozyme + Skyr

Tar også selolje og sanasol kvar kveld.

Lenke til kommentar

Diskutant er inne på noe her. Det hjelper ikke at du blir øsa ned av tips og triks og til og med konkrete løsninger hvis du ikke går inn for å gjøre noe med selv.

 

Viljestyrken får du når du tar hånda ned i potetgullposen, for å så ta den opp igjen uten noe i henda, for å så kaste resten av posen rett i søpla. Viljestyrken får du når morra di setter frem en skål med sjokolade på stuebordet på lørdagen, og du bare sitter og ser på den i timesvis og tenker at du ikke kommer til å spise noe av den whatsoever. Nei, ikke EN bit en gang. Viljestyrken kommer når du bruker 15 min på kvelden for å lage deg en nistepakke til jobben, og sitter og ser på de deilige pølsene som ligger og ruller seg i sitt eget fett mens du er helt likegyldig fordi du veit med deg selv at de kommer du ikke til å putte i munnen, og om det ligger igjen noe etter stengetid så går det i søpla.

 

Viljestyrken kommer når du gjør som du VIL, og ikke som du føler.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Nok et fantastisk innlegg frå Sir-Andy. Akk, hadde eg hatt dei retoriske egenskapane dine.. :love:

Men du har rett, det er faktisk ingen anna løysing enn det du seier. Så enkelt, men alikavell så vanskeleg. Iallfall frå ein som er vandt med å eta godteri, boller og potetgull KVAR dag, dei seiste 2 åra sitt synspunkt.

Om eg skal kome nokon veg, og ikkje holde på med eit skritt fram og eit skritt tilbake taktikken eg driv med nå, så må eg bare kutte ut alt, ALT.

Må vel vere såpass ærleg med seg sjølv, at ein kan sei at om eg fyrst får blod på tann (godis), så er det ingen veg tilbake, då er det å helle nedpå til det går rett opp igjen...

Lenke til kommentar

Kall det gjerne selvpining. Kjenner meg selv igjen; en bit blit fort til to, to blir til fire osv. You don't wanna go there. Den ene biten er ikke verdt så mye 'ødeleggelse', for å sette det litt på spissen.

 

Jeg har et forslag til deg: Skriv en kontrakt hvor du lover at du ikke skal spise noe snop etc i helga, og be morra/faren din om å signere den, kanskje et søsken og noen venner, og signer den selv. Da har du noe konkret å forholde deg til, og du svikter ikke bare seg selv du svikter men også alle de andre. Heng den på kjøleskapet.

 

Hvis det ikke skulle funke, så setter du mer på spill. Hva er det ikke vi ønsker mer enn våre sår oppsparte penger? Lag en avtale med en kompis der du avtaler at du skal gi han en viss sum hvis du putter noe drit i munnen, og gjør spillereglere for hva som er lov/ikke lov på forhånd. Gjør det også kjent for flere venner og bekjente så du har flere vitner. Her er det snakk om summer av en viss betydning, noe som virkelig svir å tape bort. 500 kr, 1000 kr? Du vil ikke GI han penger fordi du bare måtte putte den sjokoladen i munnen?

 

Det er viktig at du lager deg konkrete mål. Ikke bare "jeg skal ikke spise snop til helga" med fokus på det negative ("ikke"). Lag konkrete mål med fokus på det positive som "Jeg skal bare spise sunt fra og med xx.xx til xx.xx med ordenlige råvarer og uten å få i meg noe sukker".

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Marjiit: Bra du endeleg tek aktivt del, hehe! Har tenkt tanken, men på ketose var det slik at om eg kom over 20g karbo, så gjekk ein ut av ketosa, men det er ikkje noko som blir øydelagt i same forstand når det gjeld periodisk faste.

Får bare prøve å finne motivasjonen til å ikkje ete godteri framover :)

 

Lek1: Hehe, så bra! Då får du bare følge med vidare, og kome deg ut du òg :thumbup:

Trening:

 

Knebøy

10x30kg

5x40kg

5x60kg

5x75kg

5x75kg

5x75kg

5x75kg

5x80kg

 

Benkpress

10x30kg

8x50kg

5x67,5kg

5x67,5kg

5x67,5kg

5x67,5kg (måtte ha litt hjelp på seiste rep)

4x65kg

 

Barbell Row

10x30kg

8x35kg

5x45kg

5x45kg

5x45kg

5x45kg

5x45kg

 

Scoobypress

8x25kg

12x20kg

12x20kg

8x25kg

8x25kg

8x25kg

Bicepsculr ez-stang

8x30kg

8x30kg

Hammer Curl per hand

10x15kg

8x15kg

 

Svømming

80x12,5 crawl

30x12,5 bryst

-----------------

1375m

 

Kosthald:

 

1. 50g havregryn m/ 2dl mjølk + 40g protein m/ 4dl mjølk

2. 40g prozyme m/ 4dl mjølk

3. Gryterett m/ kyllingkjøttdeig og salat

4. 150g mager kesam m/ 15g prozyme + Skyr

 

Kommentar:

 

Gjekk ganske greit på trening i dag, veldig fornøgd med svømminga. 1000m crawl :w00t:

Trena ein del på teknikk i knebøy og barbell row. Fornøgd med å klare 67,5kg i benken 4 set, til tross for at eg måtte ned på 65kg på seiste settet.

Lenke til kommentar

Blir fryktleg mykje arbei då, men får sjå kva eg "orkar", hehe.

Kan garantere deg at eg er ærlig om kosthaldet mitt, eller så blir heile prinsippet med ein nettlogg borte for min del. Skal tross alt kunne sjå tilbake på korleis kosthaldet mitt var.

 

Trening:

 

Rundt 1 time spinning. 15 songar. Svetta som ein gris, men kan ha hatt noko å gjera med at eg hadde på meg genser. Var grei alternativ trening.

 

Kosthald:

 

1. 50g havregryn m/ 2dl mjølk + 40g protein m/ 4dl mjølk

2. Oppkutta grillpylse (5 grillpylser :ph34r: ) med grønnsaker (blomkål blanding) Blei veldig mett.

3. 150g kesam m/ 15g ProZyme + 1 Skyr

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...