Gå til innhold

Huawei U8800 / Ideos X5


jevel

  

132 stemmer

  1. 1. Er du fornøyd med din U8800 / Ideos X5?

    • Ja
      100
    • Nei
      32


Anbefalte innlegg

Hehe. OK.

Jeg kommer nok til å prøve meg litt når jeg en gang forhåpentligvis får tilbake telefonen. Har ikke testet noen custom ROMs før, men testa litt diverse modifikasjon av standard ROM.

 

 

En helt annen ting på si:

Er det noen som vet om det er tidsfrist på hvor lang tid service skal ta ? Som i X antall dager siden produktet ble mottatt på serviceverkstedet?

Jeg har ventet i 1 mnd. De har brukt snart 2 uker på å skaffe nytt HK til tlf.

 

Selgers mulighet til å yte avhjelp i form av f.eks. reparasjon av produktet er begrenset i den grad det må gjøres innen "rimelig tid". Hva som er "rimelig tid" vil være en vekting av hensynet til forbruker og selger (det må være en viss balanse her). Videre forutsettes det at avhjelp skal gjennomføres "uten vesentlig ulempe" for forbruker. Kravet om at en eventuell ulempe må være vesentlig innebærer at det skal litt til før en evt kan kreve penger igjen/nytt produkt men hadde jeg vært i dine sko hadde jeg nok krevet en ny telefon (merk dog at vesentlighetskravet kan avhjelpes dersom man får utlevert lånetelefon). :)

 

 

Jeg fikk igjen telefonen min etter andregangsservice igår. Leverte den inn 2 juli :((((

Grunnen til den lange reprasjonstiden var at de ventet på deler. Telefonen virker akkurat like dårlig som den gjorde da jeg leverte den inn. Hovedproblemet er at den faller ut av det trådløse nettet hele tiden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jeg fikk igjen telefonen min etter andregangsservice igår. Leverte den inn 2 juli :((((

Grunnen til den lange reprasjonstiden var at de ventet på deler. Telefonen virker akkurat like dårlig som den gjorde da jeg leverte den inn. Hovedproblemet er at den faller ut av det trådløse nettet hele tiden.

 

 

Jeg har selv ventet i over 6 uker på at de skal få inn deler. I tillegg fikk jeg kun tilbud om en eldgammel Samsung telefon som låneprodukt. På bakgrunn av det har jeg sendt krav om heving. Sendte dem en e-post i går så får vi se hvordan det går.

Lenke til kommentar

 

Jeg fikk igjen telefonen min etter andregangsservice igår. Leverte den inn 2 juli :((((

Grunnen til den lange reprasjonstiden var at de ventet på deler. Telefonen virker akkurat like dårlig som den gjorde da jeg leverte den inn. Hovedproblemet er at den faller ut av det trådløse nettet hele tiden.

 

 

Jeg har selv ventet i over 6 uker på at de skal få inn deler. I tillegg fikk jeg kun tilbud om en eldgammel Samsung telefon som låneprodukt. På bakgrunn av det har jeg sendt krav om heving. Sendte dem en e-post i går så får vi se hvordan det går.

 

Var dette også hos Lefdal? Det samme skjedde med meg, men jeg fikk tilbud om en eldgammel Nokia telefon. Jeg nektet å gå derifra og fikk til slutt en bra LG telefon med Android slik jeg har krav på.

Lenke til kommentar

Hvilken version av Oxygen er stabilt (helst med franco kernel)? Jeg prøvde siste version av oxygen både med og uten francos kernel men begge versioner gir meg market app som ikke fungerer.

 

Med franco kernel så klarer tlf heller ikke å koble til datamaskinen for å få tilgang til intern minne.

Endret av kalden
Lenke til kommentar

Følgte oppskriften til en kar som skrev hvordan man økte volumet osv på telefonen, noe som fungerte veldig bra.

 

Men!

 

Damen min klarte å knuse glasset på mobilen.. Noen som vet om det er enkelt å skifte det selv? Og hvor jeg evt. kan få kjøpt nytt glass til den? Eller bør jeg bare levere den inn der jeg kjøpte den, og si jeg trenger nytt glass til den.. ?

 

Edit: Fant ny front her:

http://www.ebay.com/itm/Huawei-IDEOS-U8800-X5-Touch-Screen-Glass-Digitizer-/260826679972?_trksid=p5197.m7&_trkparms=algo%3DLVI%26itu%3DUCI%26otn%3D3%26po%3DLVI%26ps%3D63%26clkid%3D2198206683107269311

 

Men vet ikke om det er så lett å ordne selv ?

Endret av Panneskjegg
Lenke til kommentar

Dama har kjøpt denne telefonen og var veldig imponert over Swype som jeg har på min Galaxy S2, nå fikk jeg installert swype på hennes telefon, og det fungerer ypperlig på engelsk, er det noen mulighet å få norsk ordbok?

 

Har googlet litt, men blir ikke helt klok på det.

Lenke til kommentar

Hvilken version av Oxygen er stabilt (helst med franco kernel)? Jeg prøvde siste version av oxygen både med og uten francos kernel men begge versioner gir meg market app som ikke fungerer.

 

Med franco kernel så klarer tlf heller ikke å koble til datamaskinen for å få tilgang til intern minne.

 

Med mindre du MÅ ha Oxygen så ville jeg ha testet MIUI. Denne virker bedre enn stock ROM synes jeg.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Dama har kjøpt denne telefonen og var veldig imponert over Swype som jeg har på min Galaxy S2, nå fikk jeg installert swype på hennes telefon, og det fungerer ypperlig på engelsk, er det noen mulighet å få norsk ordbok?

 

Har googlet litt, men blir ikke helt klok på det.

Sjekk SlideIT :)

Lenke til kommentar

Dama har kjøpt denne telefonen og var veldig imponert over Swype som jeg har på min Galaxy S2, nå fikk jeg installert swype på hennes telefon, og det fungerer ypperlig på engelsk, er det noen mulighet å få norsk ordbok?

 

Har googlet litt, men blir ikke helt klok på det.

 

Skifyr har lagt ut APK-filen til Swype med norsk tastatur på s. 73 i denne tråden ;) Er nok en eldre utgave av tastaturet, men fungerer iallefall helt glimrende til mitt bruk

Lenke til kommentar

Hvilken version av Oxygen er stabilt (helst med franco kernel)? Jeg prøvde siste version av oxygen både med og uten francos kernel men begge versioner gir meg market app som ikke fungerer.

 

Med franco kernel så klarer tlf heller ikke å koble til datamaskinen for å få tilgang til intern minne.

 

Med mindre du MÅ ha Oxygen så ville jeg ha testet MIUI. Denne virker bedre enn stock ROM synes jeg.

 

-KJ

 

 

 

MIUI har desverre ikke Norsk språk og er derfor uaktuelt.

 

Etter å ha hatt problemer med alle nyere roms så bestemte jeg meg å bruke eldre, mer stabilt 2.2 rom.

Endret av kalden
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...