Gå til innhold

Huawei U8800 / Ideos X5


jevel

  

132 stemmer

  1. 1. Er du fornøyd med din U8800 / Ideos X5?

    • Ja
      100
    • Nei
      32


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva slags problemer er det du har med WiFi egentlig?

 

Kjøpte min U8800 fra Ventelo og den kom med 2.2 og norsk tastatur.

 

Eneste problemet jeg har hatt med WiFi tror jeg kan tilskrives en Viber/U8800 kompatibilitetsfeil som gjorde at batteriet varte i 12 timer... Nå har jeg avinstallert Viber og har ca 35 timer med endel bruk.

Lenke til kommentar

Hva slags problemer er det du har med WiFi egentlig?

 

Kjøpte min U8800 fra Ventelo og den kom med 2.2 og norsk tastatur.

 

Eneste problemet jeg har hatt med WiFi tror jeg kan tilskrives en Viber/U8800 kompatibilitetsfeil som gjorde at batteriet varte i 12 timer... Nå har jeg avinstallert Viber og har ca 35 timer med endel bruk.

Wifi detter ut HELE tia bare..

 

Har en annen u8800 som også skal prøve annen rom. Har begynt å restarte seg i hytt å pine.

 

Noen som kunne svart på det jeg spurte om lenger oppi her? =)

Lenke til kommentar

Kommet to nye rom fra HUAWEI i de siste dagene, så hva bør jeg velge? B138 eller B162?

b16x ROMs er for det Kinesiske markedet, b13x er en global versjon. De to er så og si helt like, men b162 kommer med ny lockscreen (bildet) og litt annerledes launcher. Velg den du liker :p

post-231336-0-46367500-1312292954_thumb.png

Lenke til kommentar

Skal legge inn B160, i håp om at wifi retter seg. Skal følge guide i link under. Er rimlig ny på dette, noe mer jeg burde vite før jeg starter? Skal jeg ta backup av orginal rom? Hvordan gjør jeg dette isåfall?

 

Og må jeg forresten ha minnekort?

 

 

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1059753

 

Takker for svar!

B160 er utdatert, prøv enten FLB r7 eller void. (eridanus) .

Begge er bygget på b137 og er android 2.2.2. De er ganske like, stabile som bare det og ikke noe bugs, men jeg ville gått for void.

 

Du har clockwork recovery? I menyen går du til "backup and restore" og velger "backup". Du burde ha minnekort - en backup tar ca 150-300 mb avhengig av hvor mange apps du har, men trenger det ikke.

Lenke til kommentar

Skal legge inn B160, i håp om at wifi retter seg. Skal følge guide i link under. Er rimlig ny på dette, noe mer jeg burde vite før jeg starter? Skal jeg ta backup av orginal rom? Hvordan gjør jeg dette isåfall?

 

Og må jeg forresten ha minnekort?

 

 

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1059753

 

Takker for svar!

B160 er utdatert, prøv enten FLB r7 eller void. (eridanus) .

Begge er bygget på b137 og er android 2.2.2. De er ganske like, stabile som bare det og ikke noe bugs, men jeg ville gått for void.

 

Du har clockwork recovery? I menyen går du til "backup and restore" og velger "backup". Du burde ha minnekort - en backup tar ca 150-300 mb avhengig av hvor mange apps du har, men trenger det ikke.

Takk for flott svar!

 

Sikkert dumt spørsmål, men må jeg roote for å bytte rom? og blir evt root borte når jeg bytter rom? og siste spm, blir aps meldinger osv borte når man bytter rom?

 

Takker igjen for svar!

Lenke til kommentar

Ganske sikker på at du ikke trenger root Lol du trenger root søk etter z4root på google eller last ned her, men du trenger CWM , det er det verktøyet du bruker for å bytte ROM ;) "Alle" custom ROM har root, stock har ikke.

Ja og nei, noen ROM sletter all data automatisk når de installeres, noen gjør det ikke, noen krever at du gjør det, men hvis du oppdaterer til en nyere versjon av ROMen du bruker trenger du som oftest ikke gjøre det. Det beste er å ta backup av alt (titanium backup, SMSbackup osv.)

har du problemer kan du godt PM meg ;)

Z4root.zip

Endret av skifyr123
Lenke til kommentar

Våknet i dag morges til en død telefon. Trodde batteriet hadde gått ut, så tok den i laderen, men etter fem minutter med lading vil den fortsatt ikke skru seg på. Hva er feil?

 

edit - tok ut og inn batteriet og da slo den seg på. Er dette noe jeg bør bekymre meg for? Har også opplevd at telefonen låser seg.

Endret av Donnie Darko
Lenke til kommentar

Skal ha ett nytt minnekort nå. Er kortet under å anbefale, eller noe annet jeg heller burde ta? Tenkte å bruke 200-ish på et kort.

 

http://www.komplett....aspx?sku=632322

 

Til telefonen? Isåfall kommer du nok ikke langt med det kortet. Telefonen bruker micro SD kort ;)

 

Ang hvilket minnekort du burde gå for, så tror jeg det kan være lurt å gå for et kort i klasse 4-10. Maxhastigheten på kortene skal være den samme, men den minste skrive/lese- hastigheten varierer (klasse 2 = 2Mb/s, klasse 4 = 4Mb/s etc).

 

Selv bruker jeg et sandisk klasse 4 kort, men er da ikke i stand til å filme i 720p uten at videoen blir piksellert hvert 3 sekund (jeg antar at dette kunne vært fikset om jeg hadde et raskere kort, men kan ta feil).

Lenke til kommentar

Skal ha ett nytt minnekort nå. Er kortet under å anbefale, eller noe annet jeg heller burde ta? Tenkte å bruke 200-ish på et kort.

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=632322

 

Ser du etter et 16GB minnekort til 219 kr, kjøp dette. Class 4(4MB/s) og billig. DU burde ha class 4-10 på et minnekort, hvis ikke blir det ikke så bra. Here:

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=605211

 

eller et i Class 6, men da må du vente til 16. august før du kan bestille, og må ut med en hundrelapp mer. Your choice! =)

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=605586

 

Våknet i dag morges til en død telefon. Trodde batteriet hadde gått ut, så tok den i laderen, men etter fem minutter med lading vil den fortsatt ikke skru seg på. Hva er feil?

 

edit - tok ut og inn batteriet og da slo den seg på. Er dette noe jeg bør bekymre meg for? Har også opplevd at telefonen låser seg.

Tror ikke det er noe å bekymre seg for. Som du leser i Amobils test, kan den se ut som det er et feileksemplar, men det var det ikke likevel. Hvis det skjer igjen, burde du sende den inn hvis du har hatt trøbbel med den før.

(Husk å unroote hvis du har rootet mobilen..)

 

 

 

 

-----------------------------

 

 

Jeg har også tenkt å kjøpe minnekort til mobilen, og lurte på om dette er et billigkort eller et bra billigkort(som telefonen, bra og billig)

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=631990

 

Det er i Class 6, har med USB-Adapter og har 16GB og er et micro-SDHC-kort. (dette kan også være et alternativ til PerOpusen, jeg så ikke dette før etter jeg hadde skrevet posten. (Jeg har redigert den)

 

 

 

En ting til jeg lurte på, er, jeg har veldig lyst på CM7 med Gingerbread til denne telefonen, og lurer på om noen vet når det kommer ut/hvordan jeg kan få det.

Endret av vetleat
Lenke til kommentar

Skal ha ett nytt minnekort nå. Er kortet under å anbefale, eller noe annet jeg heller burde ta? Tenkte å bruke 200-ish på et kort.

 

http://www.komplett....aspx?sku=632322

 

Til telefonen? Isåfall kommer du nok ikke langt med det kortet. Telefonen bruker micro SD kort ;)

 

Ang hvilket minnekort du burde gå for, så tror jeg det kan være lurt å gå for et kort i klasse 4-10. Maxhastigheten på kortene skal være den samme, men den minste skrive/lese- hastigheten varierer (klasse 2 = 2Mb/s, klasse 4 = 4Mb/s etc).

 

Selv bruker jeg et sandisk klasse 4 kort, men er da ikke i stand til å filme i 720p uten at videoen blir piksellert hvert 3 sekund (jeg antar at dette kunne vært fikset om jeg hadde et raskere kort, men kan ta feil).

 

Gikk litt fort med linkinga der gikk :p Men takk for svar!

 

 

Skal ha ett nytt minnekort nå. Er kortet under å anbefale, eller noe annet jeg heller burde ta? Tenkte å bruke 200-ish på et kort.

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=632322

 

Ser du etter et 16GB minnekort til 219 kr, kjøp dette. Class 4(4MB/s) og billig. DU burde ha class 4-10 på et minnekort, hvis ikke blir det ikke så bra. Here:

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=605211

 

eller et i Class 6, men da må du vente til 16. august før du kan bestille, og må ut med en hundrelapp mer. Your choice! =)

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=605586

 

Våknet i dag morges til en død telefon. Trodde batteriet hadde gått ut, så tok den i laderen, men etter fem minutter med lading vil den fortsatt ikke skru seg på. Hva er feil?

 

edit - tok ut og inn batteriet og da slo den seg på. Er dette noe jeg bør bekymre meg for? Har også opplevd at telefonen låser seg.

Tror ikke det er noe å bekymre seg for. Som du leser i Amobils test, kan den se ut som det er et feileksemplar, men det var det ikke likevel. Hvis det skjer igjen, burde du sende den inn hvis du har hatt trøbbel med den før.

(Husk å unroote hvis du har rootet mobilen..)

 

 

 

 

-----------------------------

 

 

Jeg har også tenkt å kjøpe minnekort til mobilen, og lurte på om dette er et billigkort eller et bra billigkort(som telefonen, bra og billig)

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=631990

 

Det er i Class 6, har med USB-Adapter og har 16GB og er et micro-SDHC-kort. (dette kan også være et alternativ til PerOpusen, jeg så ikke dette før etter jeg hadde skrevet posten. (Jeg har redigert den)

 

 

 

En ting til jeg lurte på, er, jeg har veldig lyst på CM7 med Gingerbread til denne telefonen, og lurer på om noen vet når det kommer ut/hvordan jeg kan få det.

 

Takk for tips og link, blir å vente litt then hehe.

 

Spørre om en liten ting til mens jeg er igang, skal bestille noen ekstra ladere og datakabler fra dealextreme, men finner ikke noe til U8800. Noen som vet åssen kabel som brukes?

Lenke til kommentar

Når eg koplar min telefon til bilstereoen med aux-kabel fungerar det svært dårleg... skurring og mykje tull, legg eg f. eks telefonene ned er faren stor for at musikken stoppar. Har prøvd med iPod og då fungerte det smertefritt. Har i tillegg kopla telefonene til pc-høgtalarane mine og det gjekk utan problem. Nokon som har den fjernaste anig kva problemet er?

Lenke til kommentar

Når eg koplar min telefon til bilstereoen med aux-kabel fungerar det svært dårleg... skurring og mykje tull, legg eg f. eks telefonene ned er faren stor for at musikken stoppar. Har prøvd med iPod og då fungerte det smertefritt. Har i tillegg kopla telefonene til pc-høgtalarane mine og det gjekk utan problem. Nokon som har den fjernaste anig kva problemet er?

Har lignende problem på noen minijack plugger, mens mitt headsett f.eks fungerer smertefritt.

 

 

Tror minijackinngangen på telefonen er litt jalla..

 

 

Lenke til kommentar

Nokon som kan hjelpa meg med lydproblem på min Huawei u8800?

 

Merket i dag tidlig at ringeklokken ringte hakkete...den kuttet lyden nokon sekunder før den kom tilbake. Sjekket også opp med å ringe fra en annen telefon, og det samme var tilfelle med ringelyden.. Hakkete.. Sjekket også opp i mediavspilling...samme skjedde der..lyden ble kuttet ut i korte perioder..

 

Avluttet alle prosesser som låg i bakgrunnen før eg testet.

 

Problemet kom som lyn fra klar himmel i dag...

 

Nokon som har løysningen på dette?

Lenke til kommentar

Kjøpte nylig en U8800. Må si jeg liker telefonen godt så langt.

 

Det eneste problemet jeg har, det er at volumet er for lavt når jeg bruker øreplugger og spotify på den. Finnes det en eller annen app slik at jeg kan "overjustere" volumet ? Eller er eneste løsningen for meg å kjøpe meg noen øreplugger/headset med innebygd volumkontroll, slik at jeg kan få ønsket volum ?

Lenke til kommentar

Kjøpte nylig en U8800. Må si jeg liker telefonen godt så langt.

 

Det eneste problemet jeg har, det er at volumet er for lavt når jeg bruker øreplugger og spotify på den. Finnes det en eller annen app slik at jeg kan "overjustere" volumet ? Eller er eneste løsningen for meg å kjøpe meg noen øreplugger/headset med innebygd volumkontroll, slik at jeg kan få ønsket volum ?

Du må ha root (på min forrige kommentar kan du laste ned z4root; innstaller, åpne, velg permanent root, telefonen vil restarte og hvis du har fått appen "superuser" har du root ;) )

 

Last ned "root explorer", enten fra market eller en torrent side hvis du syns det er greit. Finn /system/etc/hwVolumeFactor.cfg og trykk ikonet "mount R/W", åpne med text editor , du skal se noe som dette:

 

speaker=80

wired_headset=70

 

Øk verdien/ene med ca +10 i begynnelsen og hør hvordan dette er. Trykk menu og lagre. Restart telefonen. Lyden skal ha økt litt.

Hvis du ikke er komfortabel med å roote vet jeg ikke om noe annent alternativ..

Endret av skifyr123
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...