Gå til innhold

Huawei U8800 / Ideos X5


jevel

  

132 stemmer

  1. 1. Er du fornøyd med din U8800 / Ideos X5?

    • Ja
      100
    • Nei
      32


Anbefalte innlegg

Flere enn meg som er plaget med siste ofisielle oppdateringa?

 

Oppdaterte i går, og virker som at telefonen ikke får dumpet rammen elns.. Blir bare tregere å tregere 0o

 

Trodde først at det var GoLauncher, da den kræsjet når alt ble tregt, men opplever det samme med launcherPro og nå.. Tungvindt å skrive sms når hver bokstav kommer 2 sek etter man har trykket på dem :thumbdown:

 

 

 

Edit: Fant en kinesisk ofisiell rom, med 162. Ikke noe problem å prøve denne?

 

Edit2: Tror jeg prøver meg på en custom rom, etter litt lesning virker det jo å være ganske greit å legge inn

 

Edit3: Da va Void instalert, og alt fungerer utmerket!

 

 

 

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan man forandre på hvordan "Meldinger" fungerer.

 

Jeg synes disse to tingene er en svakhet:

- hvis man har vært inne og sett på en melding så husker telefonen absolutt posisjon. Det vil si; hvis jeg går til hovedmenyen og går inn på "Meldinger" så går den ikke til det jeg vil kalle "Innboks/Meldingsoversikt"; men viser den meldingen jeg leste/så på sist.

- Kan man endre slik at den alltid viser "Meldingsoversikten" når man velger "Meldinger"?

videre..:

- Kan man endre slik at den meldingssamtalen man sist hadde (sendte/fikk) ligger øverst i "Meldingsoversikten"?

Lenke til kommentar

Nå har jeg lest mye av tråden og det står mye om rom's. Kjempegode guider her eller linker til sådanne. Det jeg imidlertid lurer på er følgende: Vil jeg få en bedre tlf av å installere en av disse? Fikser de noen av svakhetene i tlf? Er fordelene så store at det overskygger eventuelle hassel's? Har jo som sagt lest mye av tråden men jeg spør fordet.. Hvem rom skal man gå for som er stabil og bra?

 

Om du er fornøyd med telefonen slik den er ut av boksen er det ikke nødvendigvis noen grunn til å legge inn en annen ROM.

 

Selv installerte jeg MIUI fordi jeg var plaget med at telefonen krasjet, samt at WIFI var veldig ustabilt hos meg. Etter jeg la inn MIUI har telefonen stort sett oppført seg eksemplarisk. De problemene jeg har hatt har vært knyttet til enkeltapplikasjoner, f.eks. hender det ofte at youtube ikke registrerer valgene mine. Import av apps fra Titanium gikk heller ikke smertefritt og det endte med at jeg måtte installere appsene enkeltvis.

 

Ved å installere MIUI har jeg fått en telefon som virker mye(!) raskere i bruk (har sammenliknet med en Desire HD som kjørte CM7 og den virket treg i forhold). Grensesnittet i menyene ble også mer oversiktlige, samt at statusbaren blir mer funksjonell.

 

De eneste funksjonene jeg savner er muligheten til å ta screenshots, samt å kunne vekke telefonen ved hjelp av volumknappene.

Lenke til kommentar

Kjører oxygen nå, og for min del har jeg nesten fått en ny telefon.

 

Vesentlig raskere, og virker som at batteriet holder lenger.

 

@CptAwesome: Screenshot kan man ta med oxygen, bare holde inne av\på knappen hvor enn du er og trykke screenshot. Å vekke telefonen med volumknappene savner jeg og, men er snakk i at i neste release blir det mulighet til å slå dette av å på.

 

edit: for ikke å glemme at Android 2.3 er niice.

 

 

 

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Noen som kan fortelle meg hvordan jeg unrooter og slikt? Jeg må lever den på service. Deler av skjermen har sluttet å fungere.

 

Om du har brukt Z4Root er det bare å velge "unroot". Kan kanskje også være lurt å fjerne typiske "roote-apps".

 

Dersom du har installert ROMs etc. er det vel strengt tatt bare å flashe en original ROM og bytte tilbake til den originale recovery-filen (som du kanskje har tatt backup av?) Har dog ikke prøvd dette selv, så det kan godt hende at jeg er på villspor.

 

Når det er sagt, så har du en lovfestet reklamasjonsrett på 5 år på telefoner. Denne gjelder uavhengig garantien og er intakt selv om du rooter, installererer ROMs etc. Nå vet jeg ikke hvor lenge du har hatt telefonen, men det gjelder en presumpsjon om at feil som viser seg de første 2 mnd etter kjøp med stor sannsynlighet har foreligget alt før kjøpstidspunktet og du stiller da sterkt når du reklamerer. Videre heter det at selger de første 6 mnd etter kjøpet har bevisbyrden for at evt. feil skyldes bruker.

 

@Complexity: Oxygen er temmelig sweet ja, virker litt mer "ferdig" enn MIUI. Valgte likevel å gå tilbake til MIUI fordi jeg digger grensesnittet :) (samt at med siste kernel fra francofransisco kan telefonen overklokkes til 1,8Ghz - uten at dette nødvendigvis er forsvarlig :p )

 

Endret av CptAwesome
Lenke til kommentar

Har selv tenkt på å teste MIUI, men er såppas fornøyd med oxygen atm så venter litt.

 

Men grensesnittet virker jo snasent på miui :p

 

Kom meg ikke over 1.2ghz på Void sin rom, da låse telefon seg, og måtte ta factory reset for å komme meg inn på telefonen uten feilbeskjeder. (irriterende når man ikke har backup av apps)

 

SÅ jeg tør ikke gå over 1.2 på denne rom'en heller. Er jo kjapp som juling nå uansett :p

 

edit: la inn ny ram optimalisert kernel til oxygen i går, fra fransisco og ser at min og går til 1.8ghz nå. Er drøyt altså :new_woot:

 

 

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Hvordan er batteritida når man pusher CPU'en så kraftig? (1,5-1,8 osv)

Og er det noe vits? Merker du så stor forskjell?

 

Jeg sendte inn min Huawei for 1 mnd siden, pga dårlig kontakt i ladepluggen. Hurra for Moobi sin ferieavvikling!

 

Ikke noe stort poeng i å pushe CPU så mye, annet enn for å se om det er mulig:) Selv ville jeg bare se hvor mye telefonen kunne score i Quadrant :p Mht ytelse merker jeg ikke forskjell annet enn ved lasting av tunge nettsider. Jeg begrenser meg vanligvis til ca 12-1500 MHz on demand og batteriet holder da i 36-48 timer :)

Lenke til kommentar

Hehe. OK.

Jeg kommer nok til å prøve meg litt når jeg en gang forhåpentligvis får tilbake telefonen. Har ikke testet noen custom ROMs før, men testa litt diverse modifikasjon av standard ROM.

 

 

En helt annen ting på si:

Er det noen som vet om det er tidsfrist på hvor lang tid service skal ta ? Som i X antall dager siden produktet ble mottatt på serviceverkstedet?

Jeg har ventet i 1 mnd. De har brukt snart 2 uker på å skaffe nytt HK til tlf.

Lenke til kommentar

Hehe. OK.

Jeg kommer nok til å prøve meg litt når jeg en gang forhåpentligvis får tilbake telefonen. Har ikke testet noen custom ROMs før, men testa litt diverse modifikasjon av standard ROM.

 

 

En helt annen ting på si:

Er det noen som vet om det er tidsfrist på hvor lang tid service skal ta ? Som i X antall dager siden produktet ble mottatt på serviceverkstedet?

Jeg har ventet i 1 mnd. De har brukt snart 2 uker på å skaffe nytt HK til tlf.

 

Selgers mulighet til å yte avhjelp i form av f.eks. reparasjon av produktet er begrenset i den grad det må gjøres innen "rimelig tid". Hva som er "rimelig tid" vil være en vekting av hensynet til forbruker og selger (det må være en viss balanse her). Videre forutsettes det at avhjelp skal gjennomføres "uten vesentlig ulempe" for forbruker. Kravet om at en eventuell ulempe må være vesentlig innebærer at det skal litt til før en evt kan kreve penger igjen/nytt produkt men hadde jeg vært i dine sko hadde jeg nok krevet en ny telefon (merk dog at vesentlighetskravet kan avhjelpes dersom man får utlevert lånetelefon). :)

Lenke til kommentar

Da har jeg fått ny tlf og denne U8800 fungerer faktisk slik den skal. Er jo tungvint sammenlignet med min gamle dumme Nokia, men det går seg nok til.

 

En ting jeg ikke skjønner er bakgrunnsbilde. Jeg har et bilde som jeg valgte som bakgrunn, men når jeg velger det blir bare senter av bildet synlig og jeg må bla meg gjennom flere skjermer for å se alt som er valgt.

 

Er det ikke mulig å bare velge et statisk bilde som bakgrunn og så la det dekke hele skjermen og man ser hele bildet? Jeg har laget i 480 x 800 også, men det samme skjer.

 

HJELP?

Lenke til kommentar

Da har jeg fått ny tlf og denne U8800 fungerer faktisk slik den skal. Er jo tungvint sammenlignet med min gamle dumme Nokia, men det går seg nok til.

 

En ting jeg ikke skjønner er bakgrunnsbilde. Jeg har et bilde som jeg valgte som bakgrunn, men når jeg velger det blir bare senter av bildet synlig og jeg må bla meg gjennom flere skjermer for å se alt som er valgt.

 

Er det ikke mulig å bare velge et statisk bilde som bakgrunn og så la det dekke hele skjermen og man ser hele bildet? Jeg har laget i 480 x 800 også, men det samme skjer.

 

HJELP?

Det er sånn det er på stock launcher, men hvis du laster ned launcherpro (som jeg syns funker bra) fra market, kan du skru av "wallpaper scrolling" i innstillinger i applikasjonen. Er ikke sikker på om du da får med hele bilde eller bare midten ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...