Gå til innhold

Huawei U8800 / Ideos X5


jevel

  

132 stemmer

  1. 1. Er du fornøyd med din U8800 / Ideos X5?

    • Ja
      100
    • Nei
      32


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

da har man gått tilbake til 2.2, oppdatert til gingerbread, og skal til å roote med superoneclick.

 

har instalert hi suite fra huawei for å få usb drivere på plass, men kommer meg ikke gjennom super one click.

 

Superoneclick gir

ADB server is out of date, killing...

også fryser hele programmet.

 

noen ideer?

Lenke til kommentar

Hi suite? wtf? bruker noen det?

Drit i de greien der, skal ikke trenge det..

Installer nyeste offisielle 2.3, deretter kjør loggingen og debugging på (slik som annvist) instaler driveren som superoneclick ber om, root den, og deretter instaler noe skikkelig ROM.

Endret av Complexity
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hi suite? wtf? bruker noen det?

Drit i de greien der, skal ikke trenge det..

Installer nyeste offisielle 2.3, deretter kjør loggingen og debugging på (slik som annvist) instaler driveren som superoneclick ber om, root den, og deretter instaler noe skikkelig ROM.

 

fikk det ikke til å fungere i utgangspunktet da usb drivere ikke instalertes riktig. så en post på et forum om at hi suite ville fixe dette.

 

1133453.jpeg

 

usb drivere er i det miste på plass ser det ut til, men kommer meg ikke gjennom rooting prosessen. stopper opp her(som vist på bildet) og programmet fryser hvis jeg trykker på noe.

 

usb debugging er på, og superoneclick kjøres som admin. noe annet jeg har oversett?

 

takk så mye for hjelpen så langt. har planer om aurora. vil ikke fra miui til stock for å si det slik;)

Lenke til kommentar

Tenkte bare å nevne at det har kommet en MIUI ICS ROM til U8800 nå.

 

http://forum.xda-dev...d.php?t=1562661

 

Har ikke testet den selv, men tenkte å prøve i morgen :)

 

Edit: har nå instalert (etter mye pjesk, fortsatt tidlig denne ROM'en :p)

Og er veldig fornøyd med å komme tilbake til Miui! Mye jeg har savnet som manglet i orginal ICS.

Ellers er telefonen veldig smooth.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Etter litt styr ble min installering av CM7 på LG o2x tilslutt vellykket, bl.a. en 12 åring som er svært interessert i å få lik på sin U8800. Spørsmålet er om det er så lurt, han kan jo potensielt tulle en del til om han begynner å rote med file manager eller rom manager, finnes det måter å unngå dette?

 

Nå finnes det ikke CM til denne telefonen, men det er jo noen uoffisielle, en veldig rask kikk på XDA røper at denne får en del skryt. Dersom jeg gjør dette for han vil jeg ha en versjon hvor alle funksjoner fungerer samt at den er stabil. Fortrekker CM om mulig siden jeg har det blir det mindre å sette seg inn i :p og at den støtter norsk språk er en fordel for en 12-åring.

Lenke til kommentar

Noen som har hatt problemer med batteriet? Mobilen min "viser" at den laderen når den ikke er tilkoblet mobillader og følgelig ikke lader. Det virker som om batteriet tappes noe raskt også.

 

Ja, jeg har veldig problem med det. Får melding om at f.eks mindre enn 29% batteri er igjen, og får spørsmål om jeg vil sette på strømspare-modus, samtidig som at batteri-indikatoren er grønn og langt over halvveis. Batteriet har blitt helt buttfucked i det siste. Lader det flere ganger om dagen fordi jeg aldri vet hvor mye batteri jeg egentlig har.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei, jeg sitter her med 2.3.5 på et minnekort og er klar for å prøve en update.

Jeg har 2.2.1 med z4root, og har tatt backup av de appene jeg bryr meg om med Titanium Backup PRO og lagret til Box.

 

Jeg ser at det er flere som har problemer med 2.3.5, og lurer derfor på hvordan jeg tar backup av "hele telefonen"?

Slik at, om jeg ikke blir fornøyd, kan jeg legge inn 2.2.1 igjen.

Lenke til kommentar

Nå får jeg sikkert litt hate for å spørre uten å lete, men søkefunksjonen er elendig og 102 sider er mer enn det jeg har lyst til å lese gjennom.

 

Greia er, batteriet mitt tømmes når jeg ringer. FORT. Våknet i dag, mobilen hadde rundt 90% batteri (sånn det så ut, den var full i går kveld og hadde ingenting på i natt så det gir mening). Ringte en kompis i kanskje 3 minutter, warning 17% batteri igjen. Dette skjer generelt hele tiden når jeg ringer.

 

Finnes det en quick fix for dette? Jeg innser at batteriet bare er dårlig, men dette blir for mye for meg.

Lenke til kommentar

Jeg kan og oppleve dette - får varsel på øret om lite batteri, også står det bare et par prosent. Men når jeg legger på, så står det grønt og f.eks 54% igjen. Plager meg egentlig ikke nevneverdig så lenge jeg vet det ikke stemmer, fordi jeg vet at jeg ikke hadde under 10-20% når jeg startet samtalen.

 

PS: Jeg kjører og custom rom, så det er mulig det er hardware/firmware, noe som ikke blir oppdatert ved fullstendig wipe og nyinnstallering hvertfall.

Endret av toth
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Installér nyeste offisielle 2.3, deretter kjør loggingen og debugging på (slik som anvist) installér driveren som superoneclick ber om, root den, og deretter instaler noe skikkelig ROM.

Dette fungerte knall! Fulgte denne oppskriften og la så inn DZOs Aurora 2.11a + update. Har ikke fått tafset så mye (dette er ikke min hovedmobil), men alt ser ut til å fungere. Når jeg satt wifi til å gå av med skjermen, tappes det lite batteri i standby.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...