Gå til innhold

Huawei U8800 / Ideos X5


jevel

  

132 stemmer

  1. 1. Er du fornøyd med din U8800 / Ideos X5?

    • Ja
      100
    • Nei
      32


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal vel ikke trenge å nedgradere. Men du finner stock rom på huawei sine nettsider. Legg det på minnekortet som annvist å start telefonen med å holde inne power og begge volumknappene. Da får du den helt stock (og formatert)

 

hehe okey var dessverre ikke presis nok har funnet guider osv men får ikke til å laste det ned. mener på jeg har vært på sidene deres og leita men skal gjøre et nytt forsøk :)

(har funnet noe på facebook sidene deres) 2.3.5 og det er vel den man trenger for å få ICS?

Endret av Cs freak
Lenke til kommentar

Heisann.

 

Tenker å roote telefonen i dag, og installere aurora. Er det noe jeg bør passe på før jeg begynner?

Hvis alt skulle gå i dass, er det mulig å gå tilbake igjen?

 

For all del gjør det! Gjorde akkurat det samme for et par timer siden og overclocket telefonen til 1.5ghz, telefonen flyr som fy!

 

Så lenge du installerer clockworkmod recovery (backuper den vanlige romen), så tar en factory reset + wipe cache før du installerer Aurora og følger guiden nøye skal alt gå bra. :)

 

Og hvis det skulle gå i dass så kan du bare gjenopprette backupen du tok, men sjansene for at det ikke funker er minimale hvis du vet hva du driver med. :)

Endret av Exodai
Lenke til kommentar

Hjertelig takk for raskt svar! Når jeg tar backup, lagres alt jeg har på telefonen i den backupen? Hvordan er det med apps osv? Og hvordan får jeg det tilbake hvis jeg reseter? Dessverre ikke 100 % stødig her...

 

Og når jeg skal ta backup så vil programmet ha det til at jeg har en Huaweu U8160 og ikke U8800. Er det problematisk?

Endret av Hjhans
Lenke til kommentar

Hjertelig takk for raskt svar! Når jeg tar backup, lagres alt jeg har på telefonen i den backupen? Hvordan er det med apps osv? Og hvordan får jeg det tilbake hvis jeg reseter? Dessverre ikke 100 % stødig her...

 

Og når jeg skal ta backup så vil programmet ha det til at jeg har en Huaweu U8160 og ikke U8800. Er det problematisk?

 

Når du backuper selveste original ROMen blir denne lagret på microSD kortet så jeg anbefaler deg å enten ta alle filer ut av ditt SD kort eller finne et annet. Hvis du skal resette så er det bare å flashe den ROMen som du backupa så får du alt tilbake inkl apps og diverse instillinger.

 

Men for å få apps ut av den romen må du kåle litt inni ROM fila. Så jeg anbefaler hvis du skal backe apps, kontakter og slike ting å roote telefonen først, laste ned titanium backup fra market, backe up det du trenger av brukerinstillinger og så bare importerer du de igjen når du har fått på plass Aurora ved hjelp av samme app.

 

Så enkelt og greit, clockworkmod bruker du for å backe opp hele operativsystemet + apps og alle instillinger slik du har det nå, mens på titanium backup så lagrer du det du trenger av apps og importer det igjen i Aurora. :)

 

Kan du beskrive denne med at backupen tror at telefonen din er en U8160? Det hørtes unormalt ut, hvilken version av clockworkmod lastet du ned?

Endret av Exodai
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når du backuper selveste original ROMen blir denne lagret på microSD kortet så jeg anbefaler deg å enten ta alle filer ut av ditt SD kort eller finne et annet. Hvis du skal resette så er det bare å flashe den ROMen som du backupa så får du alt tilbake inkl apps og diverse instillinger.

 

Men for å få apps ut av den romen må du kåle litt inni ROM fila. Så jeg anbefaler hvis du skal backe apps, kontakter og slike ting å roote telefonen først, laste ned titanium backup fra market, backe up det du trenger av brukerinstillinger og så bare importer du de igjen når du har fått på plass Aurora ved hjelp av samme app.

 

Så enkelt og greit, clockworkmod bruker du for å backe opp hele operativsystemet + apps og alle instillinger slik du har det nå mens på titanium backup så lagrer du det du trenger av apps og importer det igjen i Aurora. :)

 

Kan du beskrive denne med at backupen trur at telefonen din er en U8160? Det hørtes unormalt ut, hvilken version av clockworkmod lastet du ned?

 

Ah, skjønner.

 

Det siste kan du bare se bort ifra, var jeg som rota noe veldig...

 

Tror det skal gå i boks nå. Tusen takk for hjelpen! :)

Lenke til kommentar
Bare hyggelig, lykke til med ny ROM! :)

 

Den nye rommen fungerer veldig bra hittill! Helt nye telefon :) Vil anbefale alle å gjøre det samme.

Men er det mulig å fjerne noen av appene som er lagt inn der fra før?

 

Edit: Fant ut av det.

Endret av Hjhans
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...