Gå til innhold

Huawei U8800 / Ideos X5


jevel

  

132 stemmer

  1. 1. Er du fornøyd med din U8800 / Ideos X5?

    • Ja
      100
    • Nei
      32


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da sitter vi si samme båt dup.

 

Jeg finner ".cust_backup/image". mappen på telefonen.

 

Innstallerte denne appen på telefonen Root explorer

 

Blar meg frem og får kopiert inn recovery.img på riktig sted.

 

Men det hjelper ikke. Når jeg forsøker å holde inne Vol + knappen og på knappen når jeg starter, så booter telefonen bare som normalt. Eller dvs. den "dobbelt" booter rister to ganger før den kommer inn i operativsystemet.

 

Har også forsøkt meg med denne appen: Rom Manager

 

Akkurat det samme skjer når jeg tar install from SD card.

 

Så jeg skjønner at jeg ikke har fått lagt inn ClockWorkRecovery riktig, men skjønner ingen annen måte å gjøre det på.

Lenke til kommentar

Ja den dload mappa hadd jeg ikke slettet i stad, så det var grunnen til at den begynte å legge inn firmware på nytt.

 

Jeg har brukt Remount for å sette mappen til RW, så der finner jeg den mappen. Men i ES file explorer finner jeg den ikke. Har vært inne i innstillinger og satt på slik at jeg kan se skjulte mapper... merkelig.

 

I tillegg har jeg et problem med usb. Funker fint til vanlig, men når jeg nå har den rosa skjermen fremme, så finner ikke Win7 telefonen. Mulig jeg mangler noen drivere...

Lenke til kommentar

Er det ingen andre som har hatt problemer med at pc'n ikke finner telefonen når den er i "pink screen"?

 

Når telefonen er på vanlig, så ser det ut til at driverne er riktige, men så fort jeg booter den i pink så kan jeg ikke åpne mapper på den, og får feil med driverne.

 

Har holdt på lenge nå, og forsøkt med mange drivere uten hell...:/

 

Noen tips?

Lenke til kommentar

ja, men når du har fått lakt inn recovery filen du prøver å få lakt inn, starter du telefonen med Power + Volum opp.

Da vil clockworkmod starte istede for pink screen, og du kan installere Aurora :) (dette gjøres alt på telefonen, og du trenger bare å ha aurora .zip filen på minnekortet)

 

Driver for øyeblikket å leker meg med å flashe jelly bean rom's på tabletten min (tf300) og må si det flyter unna.

Spørs om det kommer noen JB rom til denne telefonen i nermeste fremtid, men lov å håpe.

 

Tenker uansett på å kjøpe meg Huawei Acsend D Quad XL når den kommer. Mest pga vil ha større skjerm og 2500mAh batteri er ganske snasent :)

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Den .cust_backup mappa, den skal man kunne ha tilgang til uten pink screen også, ikke sant? Bare sånn at jeg ikke leter forgjeves nå. :)

 

I så fall merkelig at jeg ikke finner den. Får satt den som RW i Remount, men finner den ikke i file manager (har forsøkt flere)

Lenke til kommentar

Og du har slått på atl som har med hidden files og root i instillingene til file managerne du har prøvd? (vet det skal gå i ES file explorer)

 

 

 

 

Download any root file manager, which can mount and show hidden folders.

Mount /.cust_backup as rw.

Copy and replace recovery.img from SD card to /.cust_backup/image/recovery.img

 

Skal være der..

http://forum.xda-dev...d.php?t=1377390

 

edit: i ES file explorer: slå på "up to root" og "root explorer" i instillinger.

Prøv og "mount file system"

 

Husk å kjøre Remount før du prøver.

 

Edit2: Slå og på "file setting/Show hidden files" Da kom mappen opp på min telefon.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Har forsøkt alle de tingene der ja, men den dukker ikke opp. Forsøkte å boote telefonen med volum+ og powerknappen, og da kom jeg inn i system recovery. Er dette filen som ligger i den .cust_backup? Den må jo i så fall være et sted der...Blir gal av dette. :confused:

Lenke til kommentar

Da har jeg selvsagt et nytt problem. Er i CWM recovery nå, og skal ta backup. Da får jeg feilmeldingen "can't mount backup path". Og når jeg skal finne ROM (zip filen) så får jeg feilmeldingen "can't mount /sdcard/".

 

Har prøvd å google litt uten å bli noe særlig klokere..

Lenke til kommentar

Hei igjen,

 

Jeg fikk omsider lagt inn Aurora ics, og nå fungerer det tilsynelatende fint.

 

Men problemet nå er at det virker som om systemet ikke finner den interne /sdcard mappa. Feks når jeg kobler mobilen til pc, så får jeg ikke tilgang til den mappa. Og hvis jeg forsøker å åpne /sdcard/ fra root i ES file explorer, så får jeg meldingen "SD card empty, unmounted or not present"

 

Og hvis jeg forsøker å starte kameraet eller galleriet, så får jeg beskjed om å sette inn et SD-kort før jeg kan bruke det...

 

Hva kommer dette av?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...