Gå til innhold

Huawei U8800 / Ideos X5


jevel

  

132 stemmer

  1. 1. Er du fornøyd med din U8800 / Ideos X5?

    • Ja
      100
    • Nei
      32


Anbefalte innlegg

Last ned ES file explorer, du må vel nesten ha den eller en lignende file manager for å legge inn Recovery uansett.

http://qrac.zapto.org/

Trykk på Stock Rom og du burde finne en du kan bruke.

 

Hm. Er ikke cmw recovery v5.5.0.4 kompatibel med oppdattering fra 2.2.1 til 2.3.5? Alt går kjempefint, helt til jeg tar en vanlig firmware oppdatering(+,-,power), og når den er ferdig er både cmw(byttet ut med stock), og root borte. Prøvde å gå rett fra 2.2.1 til 4.1. men den ble som forventet sittende fast under boot.

 

Jeg har fulgt denne guiden, bortsett fra at jeg ikke har portugisisk 2.2.1

 

Oppdater til ofisiell 2.3.5, deretter legg inn recovery å flash til 4.1.

Kan ikke gå fra 2.2 til 4.1. Du vil kunne starte opp 4.1, men det vil ikke fungere bra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har prøvd å roote 2.3.5, men Superoneclick stopper opp på #7(zerg rush), også stopper programmet opp.

 

Edit: Ting er i orden. Eneste jeg måtte gjøre var å kjøre superoneclick som administrator. Ting burde fungere nå, så fremt jeg ikke bricker den :p

 

Takk for all hjelp :)

 

Kjapt spørsmål. Hvordan gjør jeg slik at kontaktene på sim-kortet ikke vises? Nå har jeg dobbelt opp i kontaktlista. På 2.3 var det bare å velge i menyen.

Endret av thrice
Lenke til kommentar

Hei

Har vært uheldig med et minnekort på min huawei u8800. Så nå har jeg mistet alle bildene og filmene jeg har tatt.

 

Har prøvd meg med Recuva til å gjennopprette saker og ting og det ser ut som om det går greit. Men hvilke filformat lagrer huawei filmer og bilder i hovedsakelig? Sånn at jeg ikke tar backupp av thumnails osv( de små bildene)

Lenke til kommentar

Jeg har gått rundt og klaget over telefonen min nesten ett år nå, så utrolig treig, og ofte låser den seg. Altså at den ikke responderer på noe. Da har jeg måttet trykke den av og på (altså til lås-skjermen, ikke helt av), og da har den respondert fint igjen.

 

Er det noen andre som synes den er innmari treig? Særlig ved sms opplever jeg at den henger seg opp, og jeg må ofte ta den av og på et par ganger før jeg får skrevet ferdig. Dødsirriterende.

 

Jeg har nå for første gang tatt av beskyttelsesplastikk, og synes kanskje den virker noe raskere nå, altså at den ikke henger seg opp fullt så mye. Så kan godt hende billig plastikk har vært en grunn til at den har vært så treig.

Men helt fornøyd er jeg ikke altså, jeg får f.eks sjeldent tatt telefonen uten at jeg må gjøre nevnte ting. Eller, bortsett fra disse hangupsene er jeg jo fornøyd da, den var jo billig, og har holdt ett år nå.

Lenke til kommentar

Det kan jo hende at den plastikken som er på har vore så tjukk at du ikkje alltid har fått kontakt, eller trykt hardt nok. Eg har hatt telefonen i snart eit år og er eigentleg strålande fornøgd til prisen. Har hengd seg opp 2 gonger for meg, ellers har det berre vore å venta litt eller slått skjermen av og på. Har aldri klikka mens eg har skreve noko.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Min gamle mor har en slik Huawei U8800. Den har hatt diverse problemer med blandt annet batteriet. Så jeg tenkte jeg skulle forsøke meg på å roote, custom ROM og slikt, noe jeg aldri har gjort før. Men hvis jeg legger inn denne:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1492957

(Aurora ICS 4.0.4 for u8800 - Version 4.1)

Hvordan er det med språkpakker, er den kun på engelsk? Hun er nemlig ikke så dreven på engelsk, så da blir det hele litt vanskelig..

Lenke til kommentar

Supert, da skal jeg gjøre et forsøk!

 

Som sagt så blir dette første gang. Jeg har lest litt rundt, så har jeg forstått det riktig hvis jeg gjør følgende:

 

-(Backup)

-Oppdatere firmware til 2.3.5

-Roote telefonen (Super boot?)

-Legge inn ClockworkMod

-Laste ned custom ROM (Aurora ICS 4.0.4 for u8800 - Version 4.1) herfra http://forum.xda-dev...d.php?t=1492957 og legge dette inn på telefonen

-(Kalibrere batteriet?)

 

Er dette greit eller er det noe jeg har glemt?

 

Og er det en spesiell versjon (stabil) av custom ROM (aurora) jeg bør bruke?

 

Andre tips?

Lenke til kommentar

Ser det ligger ICS rom ute på Huawei sine sider nå.

http://www.huaweidevice.com/worldwide/downloadCenter.do?method=toDownloadFile&flay=software&softid=NDYyNzQ=

 

Men det står U8800pro noen som vet hva som er forskjellen på Pro og ikke. På Boksen min står det U8800 Titan...

 

Jeg kjøpte denne telefonen idag for morro skyld siden den kostet 799,- uten binding og tenkte jeg skulle få inn ICS på den på enklest mulig måte...

Lenke til kommentar

Finnes det et program/app til å ta backup av telefonens apps, sms, instillinger etc? Jeg skal prøve meg på å roote og slikt nå, men det hadde vært deilig om man enkelt kunne hente inn det som var lagt inn på telefonen tidligere.

 

Leste om Titanium Backup men forstod det slik at telefonen må være roota før man kan bruke den? Og det er jo ikke telefonen... ennå..

Lenke til kommentar

Har etter mye om og men fått lagt inn offisiell 2.3.5 på den (lastet ned fra den Norske facebooksiden). Oppdateringen feilet konstant. Så jeg måtte roote, og da gikk oppgraderingen som en drøm. Heia Huawei!

 

Har sittet i mange timer å forsøkt å oppgradere til stock 4.0 nå, men oppdateringen bare feiler. Det samme gjør rootingen av 2.3.5, som jeg mistenker at jeg må gjøre for å få brukt den uoffisielle- offisielle 4.0 romen som ligger på Huawei sine hjemmesider.

 

Siden jeg kun har mac har jeg brukt et shell script istedenfor superoneclick. Tar med greiene på jobben imorgen til en windows maskin, og håper det går bedre der.

 

Med 2.3.5 så ble telefonen ihvertfall brukendes. Mye raskere, og wi-fi som overhodet ikke fungerte til noenting ut av boksen ser ut til å fungere.

Lenke til kommentar

SuperOneClick v2.3.3 gjorde susen, så nå har jeg rootet den.

 

Sitter å teller på knappene her om jeg skal prøve den offisielle versjonen som ligger på Huawei sine sider, eller som jeg skal gå for XDA sin versjon.

 

Det eneste som plager meg er U8800 Titan vs. U8800pro er dette bare forskjellige navn i forskjellige markeder, eller er det to forskjellige telefoner?

Lenke til kommentar

PRO er vistnokk en litt forbedret utgave, der fm radio er fungerende out of box, og den kjører vel 1GHz standard clock, men vanlig u8800 kjører 800MHz.

 

U8800 PRO og U8800 har egne kattegorier på XDA, så spørs om roms funker mellom dem.

 

Annbefaler Aurora sin ics. Stabil som bare det, og rask å fin om man overclocker til ca 1600MHz.

Lenke til kommentar

Har litt problemer med å legge inn Clockworkmod. Det er så mye forskjellig informasjon, at jeg blir helt ør.

 

Noen som har en enkel guide for hvordan man legger inn dette (etter at tlf er roota)?

 

Skjønner ikke helt hva som er hva..heter det ClockworkMod, for jeg har kommet borti mye annet, men usikker på om det er det samme. Perfect recovery, ROM Manager..etc.

 

Forsøkte en guide, men fikk ikke opp den rosa skjermen under boot, da begynte den å legge inn firmware på nytt igjen :/

Endret av dup
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...