Gå til innhold

Generell diskusjon rundt nettstedet Wikileaks og dets talsmann Julian Assange


Anbefalte innlegg

Hadde det ikke vært en fordel om de (det) var litt mer strukturert? Ikke det at "jeg" som utenforstående har noe med det, men det virker rimelig kaotisk. Prøvde å orientere meg på forumet dems, og det er en sær opplevelse preget av uoversikt osv. det og.

 

Mostanderen i sammenhengen, denne Jester websiden, er jo sånn sett "befriende" oversiktlig i forhold.

 

Hvis denne cyber-krigen er noe som har kommet for å bli, så tror jeg disse 4Chan eller Anonymous bør satse litt andeledes. Alt kan liksom ikke bare flyte rundt

 

Scientology-kampanjen var langt mer organisert, det er fordi det trengs ildsjeler for å kunne organisere. Forskjellen her og der var at kampen mot Scientology i stor grad involverte legitime ting, her er det snakk om å beskytte en person og en organisasjon som enkelte offentlige ansatte har omtalt som "anarkist som ikke fortjener rettsbeskyttelse". Da er det plutselig langt farligere å organisere og la seg gjøre kjent.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde det ikke vært en fordel om de (det) var litt mer strukturert? Ikke det at "jeg" som utenforstående har noe med det, men det virker rimelig kaotisk. Prøvde å orientere meg på forumet dems, og det er en sær opplevelse preget av uoversikt osv. det og.

I forhold til massene er dette enormt dårlig organisert delvis pga. samlingspunktet mistet dns, i forhold til nets som har kommet til er det vesentlig bedre orden på sakene. Internt fungerer det meste som det skal men ttt.

Lenke til kommentar

Hadde det ikke vært en fordel om de (det) var litt mer strukturert? Ikke det at "jeg" som utenforstående har noe med det, men det virker rimelig kaotisk. Prøvde å orientere meg på forumet dems, og det er en sær opplevelse preget av uoversikt osv. det og.

 

Mostanderen i sammenhengen, denne Jester websiden, er jo sånn sett "befriende" oversiktlig i forhold.

 

Hvis denne cyber-krigen er noe som har kommet for å bli, så tror jeg disse 4Chan eller Anonymous bør satse litt andeledes. Alt kan liksom ikke bare flyte rundt

Om Anon hadde hatt ledere, organer og struktur, ville hele poenget forsvunnet. Agendaen skal være flytende og "naturlig" for Anon representerer som sagt en samling ideologier skapt av et utall moderne mennesker. Uten leder, identitet eller struktur kan ikke Anon felles, og det kan heller ikke påvirkes eller korrumperes. Anon skal være noe som bare "oppstår" i tomrom i vår samtid, noe man bare blir del av, og ikke noe man må ta et valg for å ta del i. Slik vil det forbli aktuelt.

 

Når det er sagt vil nok Anon til slutt felles når budskapet deres blir misbrukt - for identitetssøken, politiske agendaer, fellesskap og kultur. Derfor er deres viktigste regel at Anon aldri skal nevnes når de gjør slike ting. Og derfor er også folk som hevder de er "representanter" for Anon ikke representanter i det hele tatt, og derfor tar Anon avstand fra disse. Og fordi det ikke finnes en enhetlig melding fra Anon, men millioner av individuelle som utgjør et hele, vil "representantenes" budskap bare være verdt en milliondel av Anons melding.

 

Men rett meg gjerne her om jeg tar feil.

Endret av Kakofoni
Lenke til kommentar

Noen som har oversikt på hvor stor straff terroristene som angrep wikileaks risikerer?

 

Noen?

Det er DET som gjør meg MEST irritert i denne saken.

Sansynligvis ikke noe. Denne Jester/XerZes DoS angriper også islamistiske webforum, og både Wiki og islamister er jo utpekt som fiender av USA, så sitter de der borte å DDos'er bør de ikke frykte noe myndighetsreaksjon i heletatt tenker jeg.

 

Sånn sett står det mye mer respekt av de gutta som gikk løs på giganter som Visa, PayPal, amazon og Mastercard :yes:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

noen som har en formening om hva sansyneligheten for at Julian Assang noengang blir nominert til nobels fredspris?

Tviler på det. Han er bare en representant, og Wikileaks er ikke primært et fredstiltak. For dem er åpenhet viktigst, og viljen til å knekke egg er stor, for å si det sånn.

 

IPCC er vell ikke et fredstiltak det heller? Og Al Gore er jo bare en rikmann som har snakket varmt om AGW.

Jeg tror nok det er en sansynelighet for at Assang vil bli nominert men det skjer nok ikke med første, men det er på grunnlag av mine spekulasjoner om hva publikasjonene til wikileaks på sikt kan føre til. Jeg er faktisk stygt redd det kan bli et større opprør fra arbeiderklassen i USA om ting dær fortsetter som de gjør som ikke vil bli sett på som negativt på sikt.

Lenke til kommentar

Assange kan faktisk få fredsprisen en gang i fremtiden. Det er alltids en mulighet. Jeg mener Wikileaks er nødvindig for verden. Det viser hvor sårbart verdenssamfunnet og ikke minst hvor råttent det er. Wikileaks er et steg i prosessen. Med prosessen mener jeg noe vi må gjennomgå for å skape en bedre fremtid. Verden er ikke "bærekraftig" slik den er nå.

 

Hvis det Wikileaks driver med strider med en eller annen "normal", lov ville det vært et oppslag for lenge siden(om hvilken lov de har brutt). Eller hva? Istedet kommer de med denne idiotiske spionasje-greia.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...