Gå til innhold

Hjelp oss å gjøre Prisguide.no bedre


  

301 stemmer

  1. 1. Hvilken punkter ønsker du blir forbedret?

    • Navigering
      146
    • Filtreringsmeny
      208
    • Hastighet
      102
    • Søk
      118
    • Produktdata
      131
    • Prishistorikk
      61
    • Erfaringer
      61
    • Handlelister
      52
    • Sammenligning
      59
    • Priser og lagerstatus
      111
    • Annet (spesifiser i tråd)
      23


Anbefalte innlegg

For å si det helt enkelt så sluttet jeg å bruke prisguide.no etter at versjon 1.0 forsvant.

 

Har gått over til prisjakt.no.

 

Sett bort fra at versjon 1.0 kanskje var noe gammeldags og kjedelig designmessig var den funksjonelt sett bedre på absolutt alle punkter enn versjon 2.0.

 

Tips: dropp hele versjon 2.0 og få tilbake den gode gamle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
"Det er utrolig mange varer der det ligger priser på tilbehør i stedet for selve produktet."

Jeg er tildels enig her, det kan forekomme - så hva med å lage en autofunksjon som kaster produktet ut av listen om f.eks 3-4 brukere klikker en boks dere kaller "feil vare" ?

 

Vil anta at det ikke er veldig mange folk som jobber med å oppdatere dette her?

Har dere vurdert Wikipedia-modellen?

 

For min del kunne det også være interessant med en slags tips-funksjon, som forteller eksempelvis hvilket produkt har tatt over etter det du nå ser, alternativer og hva er det siste nye hotte? (tenk bare på hvor mange generasjoner og varianter av CPU-er det finnes nå)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Prisguide.no er alt for treg, går man inn på en kategori. Så tar det evigheter å gå inn på en annen kategori. Vis du er på f.eks Data og skal inn på Mobil så må du hvertfall belage deg på å vente 2min før siden loader.

 

Det er ikke alltid produktene stemmer overens med produktene i nettbutikken, ganske irriterende når du vet at Prisguide bruke evigheter på å loade på nytt.

 

For å si det sånn, prisguide.no er noe jeg ikke bruker mer, blir irritert over å hvor treg og uryddig den er. Mesteparten stemmer ikke overens med produkter.

Lenke til kommentar

 

Vil anta at det ikke er veldig mange folk som jobber med å oppdatere dette her?

Har dere vurdert Wikipedia-modellen?

 

 

Feil i det som listes opp i prislisten fikses som regel samme dag som det blir gitt beskjed om (hvis det er feil i prislisten fra butikken kan det bli litt mer tidkrevende).

 

Hva gjelder wikipedia-modellen, og det å la brukere få fikse på slike ting, det pleier ikke fungere så alt for bra på kommersielle tjenester (det hadde nok fungert bedre på en ikke-komersiell prissammenligningstjeneste). Det blir som å be brukerne gjøre jobben gratis for at vi skal tjene penger (på den annen side, folk bidrar jo gratis med innhold på blant annet fora). Som tjeneste syntes jeg nå vi bør være god nok til å slippe å la brukerne våre gjøre jobben. Vi har nok resurser til at slikt skal bli fikset kjapt. :)

 

Prisguide.no er alt for treg, går man inn på en kategori. Så tar det evigheter å gå inn på en annen kategori. Vis du er på f.eks Data og skal inn på Mobil så må du hvertfall belage deg på å vente 2min før siden loader.

 

 

Ble meg fortalt at det de siste par dagene er gjort endel ting som har fått opp hastigheten. Men dette kan sikkert Amund si mer om (jeg vet det er veldig fokus på dette).

Lenke til kommentar

Jeg synes at det er bra at dere tar tak i prisguiden igjen. :thumbup: Må si meg enig i at prisguide v2 på nåværende tidspunkt ikke virker helt ideel.

 

Jeg har stemt på navigering og filtreringsmeny som de viktigste punktene å forbedre.

 

For navigeringen er det viktig at ting ligger der man forventer at de ligger (eksemplet med netverkskort var bra).

 

Ellers synes jeg filtreringsmenyen er den viktigste å gjøre forbedringer på.

 

* Det som jeg finner mest frustrerende med filtreringsmenyen er, at det ofte er for få eller irrelevante attributer/filtre å søke på. Her hadde jeg likt å ha mulighet for å søke på enhver attribut som finnes på en gitt produkttype, og ikke bare noen utvalgte.

 

* Følgelig kan søkefilter-avstemningsknappen fjernes. Som det er nå, virker denne til tider mer provoserende enn nyttig - hvis du sitter og irriterer deg over at et søkefilter mangler, så er noe av det siste du ønsker muligheten for å stemme på de filtrene som du ikke har nytte av.

 

* Hvis dere, som allerede nevnt, samlet søkefiltrene øverst på siden i full bredde, så hadde det sikkert også holdt med een Søk-knapp fremfor en per filter => mindre spill av plass.

 

Ser frem til å følge og bruke prisguiden v2.xx. Stå på gutter! :yes:

Lenke til kommentar

Jeg har ikke orket å lese så mange reponser i tråden her, men jeg vil slutte meg til det hylekoret om at versjon 1.0 er best. Versjon 2.0 ser ut til å ha vært laget klokka halv 4 natt til søndag under verste fyllerølperiet. Jeg bryr meg ganske enkelt ikke hvor mye dere lapper på v2.0, jeg vil bruke 1.0 så lenge jeg klarer. Forsvinner 1.0 så forsvinner jeg.

 

Jeg merker dog at den ikke har blitt arbeidet så mye med så det er en mangel i produktene egentlig skal gjenspeiles her som egentlig finnes i butikk...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

1: Jeg skulle gjerne kunne huke av for "vis kun resultater fra nettbutikkenes prislister"

Dette fordi deres prisguides produktmaps som oftest er veldig ute av sync.

 

2: Jeg skulle gjerne hatt et visningsvalg for å kunne komprimere funnene

I dag bruker dere røffly 5-6 "linjer" for å presentere ett funn, hvor jeg kun finner 4 opplysninger interessant (under søk i nettbutikkenes prislister): SKU, varebeskrivelse, pris og butikk.

Endret av Zerge
Lenke til kommentar

Jeg synes også at første versjon var bedre.

Hele meningen med siden er vel å finne gode produkter til best mulig pris,derfor bør dere legge inn flere butikker.

Hvis jeg skal finne best pris nå må jeg bruke forskjellige prissøk tjenester

som feks prisjakt,yahoo shopping (kelkoo) ol.

Vet ikke hvordan det er nå (siden dere har slått dere sammen),men mobilen.no la feks ut LG 2X i sin prissøk tjeneste før dere og med andre butikker.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Må bare si at det er positivt å høre at dere skal forandre prisguiden :)

 

Jeg må si meg helt enig at versjon 1 (1.1) fungerte svært mye bedre enn 2.0. Da den først ble lansert, følte jeg det som en vits av en prisguide som fungerte svært godt. Jeg er også blant de som benytter meg av old.prisguide framfor den nye.

 

Enkelte søk ga bedre resultater i den gamle kontra den nye, som resulterte i at jeg fort gav opp bruken av 2.0.

 

Vi håper på store forbedringer og ser fram til den nye prisguiden :)

Lenke til kommentar

Dette skrev jeg i tråden somer henvist til ovenfor "Liker ikke den nye prisguiden"

 

<<Det er sjeldent jeg tyr til metoder som å slenge meg på et hylekor men nå greier jeg ikke la være.

 

Jeg tror vi sliter mest med en prisguide ute i fri drift med dårlig prosjektstyring!!

 

Dette gjelder først og fremst den nye men desverre lider også den gamle av at resursene er flyttet over på utviklingsarbeidet på den nye.... På meg virker det som at Prisguide.no har havnet i en hengemyr de ikke evner å komme seg ut av, med det resultat at den nye er uoversiktlig, ulogisk, og kronglete å bruke, mens den gamle ikke får nødvendig vedlikehold til å fungere tilfredstillende.

 

Som HW.no bruker fra forrige årtusen av ser jeg at det glimrende tilbudet prisguiden var til brukerne i mange år er spist opp av Prisguide.no. Greit nok var det enkelte mangler i den gamle men det plaget ikke meg på langt nær så mye som de åpenbare tullepatentene lagt inn i den nye!! Hadde det bare virket skulle jeg ikke sagt noe!

 

Jeg mener seriøst at overgangen er fullstendig kritikkverdig både i forhold til valg av oppbygging og løsninger samt grad av ferdigstillelse. Vi som brukere får valget mellom pest og kolera, resultatet for min del er at jeg har gått over til den gamle manuell-metoden med et utvalg butikker hvor jeg selv henter inn prisene....

 

Jeg håper inderlig at noen av de ansvarlige for utviklingsarbeidet tar tak og enten lager det nye produket minst på høyde med den gamle i brukervennlighet og detaljstyring, eller tar den nye ned til ting faller på plass.

 

For eksempel om man på prosessor ønsker en spesiell socket bør de vanligste stå som default i rammen og ikke tulle-socket 754 !! Når man leter etter et spesielt produkt er det lite nyttig med masse meningsløse valg på venstresiden langt nedover – det mest brukervennlige er å ha valgene på toppen av siden som den gamle prisguiden hadde. Og nei, det er ikke slik at jeg sier dette av gammel vane- det nye oppsettet kan ikke måle seg i hurtighet og brukervennlighet som jeg opplever det. Det er så mange slike eksempler at jeg vil helst ikke tenke på de - blir bare i dårlig humør...

 

På toppen av det hele er tilbakemeldingsdelen på det nye forumet så lite brukervennlig at jeg har gitt opp før jeg har fått avsluttet. Vet ikke om disse feilene har blitt rettet på men det viser bare hvor dyptgripende problemer Prisguide.no har og har hatt siden lansering i fjor høst!

 

Jeg håper forøvrig at denne utblåsningen blir tatt for det den er- nemlig en frustrasjonsutblåsning over en middelmådig tjeneste som har erstattet en greit fungerende. Om prosjektansvarlige tar dette som personlig kritikk må det bare være slik, jeg mener de har gjort en dårlig jobb, verken mer eller mindre.

 

Ros skal Prisguide.no få når et brukervennlig produkt foreligger men ikke før.....>>

 

Sitat slutt

 

Jeg står for mesteparten enda, den nye har jeg sproradisk vært innom og i gru fastslått gang på gang at resultatet er elendig....

 

I samme tråden er Dotten på plass med svar så de burde jo faktisk fått med seg hovedinnholdet for et år siden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Et eksempel på ting som burde vært rettet for et år siden:

Om man vil søke på en spesiell "grafikkprosessor" kommer nVidia og ATI omstokket og uten sammenheng med serietilknytning (forresten heter det AMD Radeon nå) eller i forhold til hvor ny brikken er.

 

Det virker som om de som utviklet den nye verken har drevet aktivt prissøk før eller har noen dypere hardware kunnskaper slik ting (unnskyld uttrykket) er blitt sauset sammen på...

 

Beklager sure tilbakemeldinger, egentlig ikke så veldig konstruktivt, men dette vil ha sin funksjon ved at ting som ikke fungerer blir belyst.

 

Som flere har påpekt, gjenoppta bruk av den gamle guiden og implementer nødvendige elementer fra den nye. Den nye vil desverre ikke oppnå samme brukervennlighet som den gamle slik jeg ser det.

Endret av torfinns
Lenke til kommentar

jeg vill egentlig at navigering skal foregå omtrent som på de mest brukte nettbutikkene. ps netshop komplett osv . filtrering vil jeg skal foregå som flere før meg har beskrivd. at du velger en ting, får flere valg. ikke at du starter med alle valga som du gjør nå.

 

eks. på valg av skjermkort.

data -> interne komponenter -> skjermkort -> chip produsent -> mest relevante versjoner fra produsent. -> og du har mest sansynlig funnet det du trenger.

 

sånn ting er nå:

data -> interne komponenter -> skjermkort -> pris område / produsent ( merke eks asus ) / lanserings dato / funksjoner / grafikk prosessor (98) / minne fra - til / grensesnitt. dette er "litt" formange valg. og de fleste er totalt urelevante.

Lenke til kommentar

Må si det er bra dere tar tak i dette.

 

Må også beklage at det antakeligvis er for sent. Selv om jeg har prøvd om og om igjen å bruke prisguide er og blir den elendig i forhold til prisjakt.no i dag (og prisguide i "går"). Prisjakt.no har flere produkter*, produktene er markert riktig i 99.89~% av tilfellene og jeg finner det jeg vil søke på, slik jeg før gjorde på prisguide. Prisjakt er i tillegg raskt, og virker ikke som det står og kjører på en m68k server med dial-up. Jeg er nå også -vant- til å bruke prisjakt, noe jeg ikke er med prisguide. Kan se ut som dere hadde et produkt som fungerte, men av en eller annen grunn ble det glemt.

 

(*Bare PRØV å søke etter en hvilken som helst hovedkort/CPU/GPU/Mem løsning og se hvordan det går, og hvilken løsning du ville gått for etter å ha googla noen reviews og sammenliknet priser... Noen ganger har dere flere produkter oppramset men de er VELDIG gjerne uten pris / butikker / utdaterte / tilbehør eller med høyere priser.)

 

Dette er ikke prisguides største problem. Problemet deres er at dere rett og slett mangler kredibilitet.

 

STEP 1: Gjør siden deres brukelig igjen. Jeg sier ikke brukervennlig. Gjør den BRUKELIG. Sider skal laste på under 3-4 sekunder når de sitter på en server i Norge^1 (og jeg mener ikke i gjennomsnitt, jeg mener så og si alltid). De skal ha en inndeling som gir mening^2. De skal ikke være sirup når man åpner de på en netbook eller ultraportabel. Som flere har nevnt fikk v1 dette til.

 

STEP 2: Legg til produkter igjen, og gjør det i stor stil. Gjør så produkter kommer inn under riktige kategorier og får de riktige spesifikasjonene tilskrevet.

 

STEP 3: Gjør dette over tid, for det å tjene tilliten til den typen folk som bruker prisguider krever en del. Jeg stoler ikke på at det jeg finner på prisguide er det beste alternativet mitt lenger, og tviler på at mange gjør det, om de har sett seg rundt litt.

 

^1: http://www.alfajango.com/blog/is-your-site-too-slow-the-importance-of-page-load-speed/

^2: http://www.alistapart.com/articles/lookatitanotherway/

 

BTW: Den andre linken føler jeg passer -veldig- godt her.

Endret av Turtlefence
Lenke til kommentar

Har et forslag som kan gjøre den gamle prisguiden bedre: Et filter ala dustinhome.no slik at man kan filtrere resultatene som kommer nederst på siden, dvs. de som ikke er lagt inn i prisguiden av dere, men som likevel kan være interessante. Det er litt tungvint å trykke seg til side 2,3,5 osv når de første sidene inneholder irrelevante ting som f.eks. screenguard til mobilen jeg egentlig prøver å finne priser til.

 

Synd dere burde fokusere på å forbedre v1, eller lage v2 helt på nytt med utgangspunkt i alt som er bra i v1, og med utgangspunkt i å fikse det som ikke er så bra i v1 eller som kan forbedres.... :new_woot:

Endret av Nator
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...