Gå til innhold

Hjelp oss å gjøre Prisguide.no bedre


  

301 stemmer

  1. 1. Hvilken punkter ønsker du blir forbedret?

    • Navigering
      146
    • Filtreringsmeny
      208
    • Hastighet
      102
    • Søk
      118
    • Produktdata
      131
    • Prishistorikk
      61
    • Erfaringer
      61
    • Handlelister
      52
    • Sammenligning
      59
    • Priser og lagerstatus
      111
    • Annet (spesifiser i tråd)
      23


Anbefalte innlegg

Takk for alle tilbakemeldinger hittil!

 

Første halvdel av 2010 var fokusert på å fikse feil på websiden. Andre halvdel ble brukt til å bygge nytt administrasjonssystem. Vi er kommet utrolig langt med hvor vi ønsker å være, men mange av disse endringene er ikke synlige. 2011 kommer til å bli et veldig bra år for Prisguide nettopp på grunn av det grunnlaget vi har lagt i 2010.

 

Vi noterer oss fortløpende hva dere ønsker av forbedringer. Allerede fredag hadde vi gjennomført første endringene. Det var rydding av produktsiden og justering på lastetid. I følge statistikk verktøyene vi har er lastetiden blitt betraktelig bedre, men jeg er ikke fornøyd. Den skal bli mye raskere.

 

Jeg kommer også til å jobbe intenst fremover med å forbedre filterene og følger nøye på med hva dere har av forslag til endringer. :)

 

Mvh

Torgrim

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Det har blitt nevnt før, men jeg støtter absolutt ideen om filtre på toppen, og det må nok gjøres en jobb med de også når det kommer til hvilke alternativer dere viser, men ikke minst dette med å trykke søk på en haug av valgene. Jeg tror det å kunne krysse av på mange alternativer i en egen "boks" på toppen og så trykke søk er en god funksjon. Jeg ville nok også ha delt den så det er enkle alternativer og en knapp for avansert søk som utvider valgene.

 

Utenom dette tror jeg med fordel dere kan se på oppsettet på disse sidene: https://prisguiden.no/kategorier/data

 

For å si det fint, så er den ikke veldig oversiktlig.

 

jeg har også lyst til å nevne noe som går mest mot tek.no-redaksjonen(e), men føler det berører prisguiden også, nemlig anbefalinger. Kanskje det bør prioriteres og oppdatere disse litt oftere og fronte de på prisguide? Som forbrukerråd er det jo ypperlig, og det å vise egne profesjonelle råd i en prisguide kan jo også gi et godt inntrykk som fremhever kvalitet. Jeg kan jo fort nevne at jeg mener det bør være mulig, siden dere gir såpass mange alternativer og råd i anbefalingene, og ikke et enkelt produkt med et "denne eller ingenting"-stempel. Dere kan jo kanskje vurdere det :).

Lenke til kommentar

Apropos den gamle VS den nye prisguiden. Det virker som om veldig, veldig mange synes v1.1 er bedre enn v2.0 på praktisk talt alle måter.

 

Ville det ikke vært interessant å skrive opp en link på v1.1 igjen, og lage en poll der folk svarer på om de foretrekker v1.1 eller v2.0? Jeg tror flertallet vil foretrekke 1.1, selv om det har gått såpass lang tid siden 2.0 ble den "eneste tilgjengelige" prisguiden.

 

Det er det motsatte av Facebook. De endrer utseende igjen og igjen, fordi det er enklere for nye brukere å bruke den nye versjonen. Brukerne hater det i starten, men omfavner det fordi designet egentlig er bedre. Dere, derimot, har lansert et dårligere designet produkt, og da slutter folk å bruke det. Jeg har ihvertfall gått over til prisjakt.no og kelkoo.no(selv om jeg ikke liker kelkoo i det hele tatt)

 

 

 

Eksempel på brukervennlighet: ATX 775 hovedkort ddr2

 

Prisjakt

8 trykk for å få opp dette. Alt dukket opp mer eller mindre midt på skjermen, og det var ikke komplisert i det hele tatt å finne frem dit jeg ville.

http://www.prisjakt.no/category.php?l=s64139380&o=produkt_pris_inkmoms&cols=#rparams=l=s64139382

 

Prisguide

2 trykk for å finne alle hovedkort. Saken er den at jeg vil ha Intel plattform og DDR2-minne. Da må jeg scrolle og lete.

7 trykk(må minimere de andre kategoriene for å klare å få oversikt) til for å få opp LGA775 og pris <499.

2 trykk for å velge ATX

2 trykk for å sortere på pris

13 trykk totalt.

 

Men hva med f.eks funksjoner. Når jeg "åpner" kategorien, kommer det opp "trykk for å vise alle 9 alternativer". Hvorfor?

 

Dere har en lang vei å gå før dere er på nivå med de andre. Evt. kan dere gå tilbake til 1.1 og ta utg.pkt. i den, og heller ha et fungerende produkt.

 

OT: Hvorfor lanserte dere 2.0 så tidlig? Uansett hva jeg søkte på i starten, så kom det bare tull, og det var umulig å finne noe som helst! Betatesting ftw.

Lenke til kommentar

 

Men hva med f.eks funksjoner. Når jeg "åpner" kategorien, kommer det opp "trykk for å vise alle 9 alternativer". Hvorfor?

 

 

Hva som er satt synlig og hva som må "åpnes" er noe som har vært der siden 1.1. Det var en periode i starten på 2.0 hvor alle filtre var slengt nedover uten at vi hadde mulighet til hverken å bestemme rekkefølge eller hva som skulle prioriteres, men dette har vi fått nå. Generelt sett (med noen endringer) er 1.1. brukt som mal for hva som skal vises og hva som er skjult under "vis alle filtre" (enkelte kategorier har flere titalls, som gjør listen og scrollingen ganske lang).

 

Hva som er hensiktsmessig, hva som bør prioriteres og hvilken rekkefølge er noe jeg kan hjelpe med (her henter vi også inn faktisk bruk av filtre, for å sette høyest de som oftest er aktuelle). Det er fint om vi tar det i denne tråden så det ikke drukner her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1287885

 

(som sidenotis, håper jeg det går i orden med filtermenyen øverst som i 1.1 - for å slippe store mengder scrolling)

Lenke til kommentar

Hei!

 

Vi holder på med en gjennomgang for å se på hva vi skal prioritere i arbeidet med å forbedre Prisguide. Etter oppgradering i 2009 løste vi flere utfordringer, men skapte dessverre helt nye. I 2010 ble mye fikset, men vi kan ikke si oss fornøyde før vi har gjort det vi kan for å tilfredsstille også de mest kritiske sjeler.

 

Vi ble del av nytt selskap 1. januar i år, med nye ansvarlig for tjenesten. Det skal satses mye på Prisguide fremover og akkurat nå ønsker vi å finne ut hva som fungerer dårligst med tjenesten - slik at vi kan prioritere riktig.

 

Om dere kan teste ut og gi tilbakemelding, ville dette vært kjempeflott! Det er fint om man bruker dagens Prisguide og ikke baserer på erfaring fra et år siden, ettersom det har skjedd visse endringer.

 

Punkter å se på:

 

  • Navigering (hvor lett/vanskelig er det å finne frem)
  • Filtreringsmeny (fungerer den - mangler noe?)
  • Hastighet (lasting av sider)
  • Søk (finner du det du leter etter?)
  • Produktdata (hvordan står det til med detaljer på produktet)
  • Prishistorikk
  • Erfaringer (mulighet for å legge til karakter og kommentar på butikk)
  • Handlelister
  • Sammenligning
  • Priser og lagerstatus (er de korrekte?)
  • Annet (spesifiser i tråd)

 

Mangler på produkter kan du forøvrig gi beskjed om i denne tråden. Feil/mangler i filtreringsmeny kan du poste om i denne tråden.

 

Takker så mye for tilbakemelding, både undertegnede og representanter fra drift vil følge med her og svare som best kan på det som kommer. :)

 

Jeg savner en filtrering for TV om apparatet støtter Canal Digital med CAM. Oversikten finnes her: http://kabel.canaldigital.no/kabel-tv/Kundeservice/Kabel-tv/IDTV/

 

mvh

Amund

Lenke til kommentar

Filtreringsfunksjonen er helt håpløs. Her må dere få inn et annnet design. Denne var mye bedre på den gamle versjonen.

Denne her er:

- Tungvindt ved at når man krysser av i filter så forsvinner de filtreringsmulighetene som ikke er avkrysset.

- Det er helt unødvendig å bruke så mye plass på så mange "Søk"-knapper.

- Synes det at filtreringa er bare ei smal stripe til venstr gjør dette tungvindt og uoversiktelig.

Lenke til kommentar

* Navigering (hvor lett/vanskelig er det å finne frem)

Navigeringen er elendig! Trådløst nettverkskort er plassert under nettverk, denne kategorien skulle _også_ vært under interne komponenter. Kategori for vanlige nettverkskort finnes ikke, dvs den gamle prisguiden har større bredde.

 

* Filtreringsmeny (fungerer den - mangler noe?)

Filtersystemet er også _elendig_. Det er latterlig å rangere produsentene etter antall lanserte produkter og ikke navn. Dette gjør det svært vanskelig å finne produkter av en produsent som ikke er på "topp 10".

 

Filtre etter funksjoner på produktet er også labert. Det er ikke tatt med alle alternativene fra den gamle prisguiden. Dette gjør det vanskelig å finne produkter med spesifikke funksjoner. F.eks. hovedkort med 4++ PCIe spor o.l.

 

* Hastighet (lasting av sider)

Hastigheten er også irriterende (for meg?) Hvis jeg skal endre sorteringsmetode tar det lang tid før den nye siden starter å laste.

 

* Søk (finner du det du leter etter?)

Søket er faktisk greit

 

* Produktdata (hvordan står det til med detaljer på produktet)

Detaljene på vært produkt er elendige muligens dette har sammenheng med den ekstremt dårlige filtreringen

 

* Prishistorikk

Prishistorikken burde har mulighet for å se helt tilbake til produktlansering. I tillegg kunne det godt vært mulighet til å se et linjediagram som viser historikken til vær butikk på produktet.

 

* Erfaringer (mulighet for å legge til karakter og kommentar på butikk)

Erfaringer fungerer helt fint, MEN tester gjort av HW.no skal under lenker!!!

 

* Handlelister

Handlelistene er irriterende! veldig irriterende! Vær gang man trykker på legg til er det latterlig lang ventetid til du kan velge handlevogn. I tillegg er det ikke mulighet for å endre antall produkter på flere produkter om gangen!

 

* Sammenligning

Selve funksjonen fungerer med det er alt for lite med DETALJER.

 

* Priser og lagerstatus (er de korrekte?)

Det forekommer at det f.eks. er prisen på "musematte rens til G5" som kommer opp når du skal finne billigste G5

 

* Annet (spesifiser i tråd)

Denne prisguiden er tvers igjennom ett mandags produkt. Jeg ville anbefale dere og kaste den over bord før den drar med seg hele skipet til bunns. Jeg vil også anbefale dere å starte på en prisguide v1.2 som dere kan "prøve dere _forsiktig_ frem med" samtidig som prisguide v1.1 er 100% oppdatert.

 

 

Helt enig i denne her

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg bruker prisguiden mye, og er fornøyd. Noen små ankepunkter, men ingen kritiske feil.

 

Noen forslag:

 

Jeg syns forsiden på prisguiden er rotete. Masse tekst på hvit bakgrunn. Hva med noen automatiske drop-down menyer? Da kan man sikkert få inn "Flere...", så min slipper dét ekstra trykket hvertfall.

 

Også har jeg savnet det å sortere etter vurderinger. Altså både de med flest vurdering og de med best vudering.

 

Også: hvorfor ikke legge til Elkjøp? Og kanskje Expert?

De har noen ganger gode priser, og da er det litt kjedelig å måtte først sjekke prisguiden, óg noen andre butikker etterpå. Tanken er vel det at man skal kunne finne alle priser på denne ene siden.

Lenke til kommentar

prisguide får penger pr gang noen går fra et produkt til nettbutikk. expert og elkjøp har vell ikke avtale regner jeg med.

 

automatiske dropdown bokser opplever jeg som et stort problem på enheter uten mus. som jeg foreslo tidligere håper jeg virklig at de legger til støtte for skins så folk kan få det utseende som passer dems bruk best.

Endret av kjeLL//
Lenke til kommentar

Jeg syns forsiden på prisguiden er rotete. Masse tekst på hvit bakgrunn. Hva med noen automatiske drop-down menyer? Da kan man sikkert få inn "Flere...", så min slipper dét ekstra trykket hvertfall.

 

Vi skal rydde opp på forsiden. Selv synes jeg det er mye bedre å liste de 5-10 mest populære kategoriene innenfor hver seksjon og heller linke dit. For "Data" er det da naturlig å lenke til f.eks. "Bærbar PC", "Harddisk", "Skjermkort", "Skjermer" og "Minne", i stedet for dagens lenker som er "Interne komponenter", "Eksterne komponenter", etc.

 

Også har jeg savnet det å sortere etter vurderinger. Altså både de med flest vurdering og de med best vudering.

 

Det bør ikke være så vanskelig å få til. Noterer dette.

 

Også: hvorfor ikke legge til Elkjøp? Og kanskje Expert?

De har noen ganger gode priser, og da er det litt kjedelig å måtte først sjekke prisguiden, óg noen andre butikker etterpå. Tanken er vel det at man skal kunne finne alle priser på denne ene siden.

 

Elkjøp er med, men det er tydelig at noe er feil siden du ikke finner dem. Jeg gjorde også noen stikkprøver å får bare opp prisene deres på noen produkter. Kommer tilbake til deg når jeg har funnet ut noe her!

Lenke til kommentar

Dere bør prøve å skrive produktnavn likt innenfor de samme kategoriene, f.eks:

Et søk på nikon 35mm gir ikke treff på AF-S DX 35mm F/1.8, fordi den skrives 35 mm i prisguiden.

 

Hei Snodig,

 

Hvis du søker "nikon 35 mm" så treffer du på både "35mm" og "35 mm". Men ja, det burde vært skrevet likt. Skriver det ned på lista. :)

 

Mvh

Torgrim

Lenke til kommentar

Nå skal det sies at dette er langt ifra den værste siden når det kommer til mobil-visning, men det er forbedringspotensiale her.

 

Her skal vi også bli bedre, men må ta tak i noen av de andre tingene først.

 

Vil du ha en super-simpel versjon for mobil anbefaler jeg Teknofil Prissøk inntil vi har fått på plass en skikkelig mobilversjon for Prisguide :-)

Lenke til kommentar

Når man trykker "Sammenligne" etter man først la den til - blir ikke produktet fjernet fra sammenligningen. (Kun testet i Opera)

 

Men de to visningene ble mye bedre nå! ;)

 

Har du bilde av hvordan gallerivisningen så ut før? Før og etter-bilder settes alltid stor pris på.

 

Ville det ikke være enklere om dere benyttet dere av tracker til tilbakemeldinger? Blir mer organisert: https://www.diskusjon.no/index.php?app=tracker

Lenke til kommentar

Er endel bugs i lenker til butikkene. Eksempel:

 

I går satte jeg opp en handleliste til en bekjent. Den er billigst hos Amentio, men om du blar ned der det står samlet pris hos dem og trykker "Gå til butikk", får du 404 hos butikken. Da blir du nødt til å åpne hver enkelt link i listen under nettbutikken (bildet under), men det nye problemet du møter på da er at skjermkortet linkes til denne, som i skrivende stund koster 2291 og kun er på produsentlager, istedenfor denne, som er den du kommer til om du går via produktsiden til Prisguide og videre til Amentio derfra.

 

36f6a888ad58fc743db579c134ba7492.jpg

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...