Gå til innhold

Vi erstatter gjesteposting med anonymisering


Anbefalte innlegg

Grunnen til at man får en hash og ikke bare et nummer er at hashen genereres av ting som vites kun ved postetidspunktet. Skulle man tildelt numre ville man måttet ha en oversikt over hvilken IP som gir hvilket nummer i forskjellige tråder og anonymiteten ville vært borte.

Vel, det bør nå gå fint.

Si at vi har Hashtag systemet vi har i dag, MEN at ingen kan se Hasen, men at forumet heller tenker "hvis m84xd5349m743743m4 vis 1, hvis 8fc54m9t8nm789m759,8t vis 2"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I forskjellige trådar får eg i alle fall forskjellige kodar, så det skulle ikkje vere noko problem med at ein identifiserer anonyme brukarar på tvers av trådane.

Mener bestemt at jeg fikk samme hash når jeg startet en ny tråd som jeg hadde da jeg svarte i en annen tråd. Ble ganske sjokkert, men når finner jeg ikke igjen trådene (det er ganske lenge siden og avansert søk er jo borte etter oppgraderingen). Jeg prøvde på tidspunktet å reprodusere det, men det gikk ikke, jeg fikk nye hasher når jeg skulle. Og derfor rapporterte jeg det ikke.

 

Forresten så er det ikke bare IP og emnenummer ut i fra det jeg kan se. For om to brukere med samme IP poster i det samme emnet så får de forskjellig hash.

 

Det har jeg også sett, mene rdet ligger en sak på det i trackeren
Det gjør det visst ja. Selv om den går på at samme bruker får innleggene sine slått sammen, men se her: http://www.diskusjon...post&p=19580289

Fire sammenslåtte innlegg i samme innlegg fra to forskjellige brukere.

Endret av Tåkelur
Lenke til kommentar

Hashen består av tre parametre. To av dem er fra informasjonen til brukeren og det tredje er tittelen på tråden.

 

Dermed vil hashen "alltid" være forskjellig fra tråd til tråd for samme bruker.

 

Hashen lagres ikke på noen annen måte enn som en del av innholdet i innlegget. Hashen genereres på nytt hver eneste gang brukeren skriver i en tråd, selv om brukeren har skrevet som anonym i samme tråd tidligere. :)

Lenke til kommentar
To av dem er fra informasjonen til brukeren og det tredje er tittelen på tråden.
Takk. Men dette er jo ikke så lurt, for når noen endrer tittelen på tråden får alle nye hasher. Eller så er det noe i brukerinformasjonen min jeg endrer på som gjør at jeg plutselig får nytt hash midt inne i en tråd noen ganger.

 

Sjekk her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1453948

 

Alle tre innleggene er mine, men de to anonyme har forskjellig hash.

Endret av Tåkelur
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
To av dem er fra informasjonen til brukeren og det tredje er tittelen på tråden.
Hvis man har tilgang til til diskusjon.nos brukerdatabase, vet hvilen informasjon som brukes og trådtittelen kan man faktisk regne ut hashen til alle forumets brukere på ca 200 millisekunder. Det er noe sånt som 0,2 sekunder. Man kan regne ut hashen til samtlige registrerte brukere for samtlige tråder i f.eks. helseforumet på en halvtime.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...