Gå til innhold

Messi tidenes beste


SlettProfil

Anbefalte innlegg

Han er jo blitt litt eldre da ;)

 

Men det er klart at spillerne hadde andre forutsetninger på den tiden. Kan jo snu det andre veien og si at Messi ikke hadde vært like god om han vokste opp og spilte fotball samtidig med Maradona.

 

Messi er bedre idag enn det Maradona var på sitt beste. Fotballen har utviklet seg kraftig, for å si det mildt. Maradona ville aldri klart det samme idag som han gjorde da han var på sitt beste. Aldri i verden. Men som du sier hadde de andre forutsetninger på den tiden - og sånn sett er jo Maradona en legende, ingen tvil om det. Allikevel mener jeg at Ronaldo og Messi, for min del, er tidenes beste fotballspillere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Maradona ville aldri klart det samme idag som han gjorde da han var på sitt beste. Aldri i verden.

Hvordan kan du si det så bastant? Om Maradona hadde hatt samme forutsetninger, med gode treningsfasiliteter, profesjonelle personer rundt han som legger opp til det beste for han som person med tanke på kosthold, trening o.l, slik folk sannsynligvis gjør rundt Messi og andre fotballspillere; så ville han hatt større sjanse for å blitt enda bedre.

 

Skal og huske på at Maradona nærmest egenhendig tok Napoli til toppen, samme med VM.

 

 

Synes egentlig det blir litt søkt å sammenligne spillere fra forskjellige tidsperioder opp mot hverandre på den måten for de har hatt så forskjellige forutsetninger for å bli gode.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Haha er det seriøst ment? Både pele og maradona er langt foran messi

 

Fordi?

 

Fordi. Vel Pele har jeg ikke sett spille live men Maradona var bedre i alle ledd enn Messi ved unntak av målteften. Bedre teknikk. Bedre spillforståelse. Bedre plasseringsevne. Bedre ballvinner. Bedre pasningsfot. Bedre skudd.

 

Vel, legg til at Messi er raskere enn Maradona men han ligger langt bak.

 

Messi har vel også til gode å spille bra på noe annet lag enn Barca. Han er jo ikke i nærheten av det nivået på landslaget.

 

Men Messi er ung da. Han har jo mesteparten av tiden foran seg og han kan kanskje nå nivået Maradona hadde.

 

Argentina ville frede trøynenummer 10, men fikk ikke lov av Fifa. Go figure.

Lenke til kommentar
Fordi. Vel Pele har jeg ikke sett spille live men Maradona var bedre i alle ledd enn Messi ved unntak av målteften. Bedre teknikk. Bedre spillforståelse. Bedre plasseringsevne. Bedre ballvinner. Bedre pasningsfot. Bedre skudd.

 

Vel, legg til at Messi er raskere enn Maradona men han ligger langt bak.

 

Messi har vel også til gode å spille bra på noe annet lag enn Barca. Han er jo ikke i nærheten av det nivået på landslaget.

 

Men Messi er ung da. Han har jo mesteparten av tiden foran seg og han kan kanskje nå nivået Maradona hadde.

 

Argentina ville frede trøynenummer 10, men fikk ikke lov av Fifa. Go figure.

 

Messi spiller veldig bra i Barcelona, og han klarer aldri å gjennomføre samme arbeidet med Argentina. Sant nok.

 

Allikevel vil jeg igjen påpeke hvor mye fotballen har utviklet seg. Det er nesten en helt ny sport; se på dagens CL-kamper og sammenlign med enn kamp fra bare 80-tallet. Veldig stor forskjell.

 

Derfor er det vanskeligere for Messi å gjøre det Maradona gjorde. Han møter mye mer motstand. Derfor er det vanskelig å sammenligne de to. Sporten var så annerledes da i forhold til nå.

 

Men joa, ser poenget ditt, Maradona er en legende uten tvil. Allikevel vil jeg si at Messi er bedre i forhold til sin tid. Og som du sier er han fremdeles ung - og kan oppnå mye i løpet av karrieren.

Lenke til kommentar

Tor Henning Hamre putta 62 mål på 50 kamper for Flora Tallinn i 02/03. Hadde høyest scoringssnitt i Europa. Synes han fortjener å være med i diskusjonen.

Tor Henning ja! Bra mann, aldri fått den statusen han fortjener. Jobber nå i den lokale banken, mens mange dårligere fotballspillere(Messi, Ronaldo osv.osv) kunne lagt opp på dagen og svømt i penger.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Maradona. Og Messi kan tydeligvis aldri overta tronen fra han, siden han spiller å et lag som er for bra.

 

Ronaldo(Brasil) er best for meg, tettitett med Maradona. Messi må bevise seg en mye lenger tidsperiode, før han kan være der oppe. Ronaldinho hadde 3 år hvor han var sinnsyk også, men er aldri tidenes beste.

 

Messi er 23år og har scoret 53 mål på en sesong, han har hvertfall 4-5 år igjen på toppen. Han blir verdens beste fotball spiller gjennom tidene.

 

Tor Henning Hamre putta 62 mål på 50 kamper for Flora Tallinn i 02/03. Hadde høyest scoringssnitt i Europa. Synes han fortjener å være med i diskusjonen.

Tor Henning ja! Bra mann, aldri fått den statusen han fortjener. Jobber nå i den lokale banken, mens mange dårligere fotballspillere(Messi, Ronaldo osv.osv) kunne lagt opp på dagen og svømt i penger.

 

Så er ikke akkurat Flora Tallinn noe topp lag i Europa, og spiller ikke mot "gode" "veldig gode" lag.

Lenke til kommentar

 

Tor Henning Hamre putta 62 mål på 50 kamper for Flora Tallinn i 02/03. Hadde høyest scoringssnitt i Europa. Synes han fortjener å være med i diskusjonen.

Tor Henning ja! Bra mann, aldri fått den statusen han fortjener. Jobber nå i den lokale banken, mens mange dårligere fotballspillere(Messi, Ronaldo osv.osv) kunne lagt opp på dagen og svømt i penger.

 

Så er ikke akkurat Flora Tallinn noe topp lag i Europa, og spiller ikke mot "gode" "veldig gode" lag.

Så har ikke akkurat du en IQ på over 80 heller virker det som.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Oi så sinna!

 

Synes det er artig at så mange mener at Messi er tidenes beste spiller når de aldri har sett Pele og Maradona spille (et par klipp på Youtube teller ikke). Hvis Messi rent hypotetisk skulle lagt opp etter denne sesongen, dere hadde da ikke seriøst ment at han er tidenes fotballspiller? Han må holde seg på samme nivå over flere år får han i det hele tatt kan nærme seg Maradona og Pele. Jeg skal ikke nekte for at han er verdens beste spiller for øyeblikket. Nå har han jo verdens beste playmaker og i mine øyne verdens nest beste spiller til å støtte seg (snakker selvsagt om Xavi), men jeg skal ikke ta fra Messi noen av prestasjonene han har gjort. Selv om jeg begynner å se meg litt smålei på at det kun er de mest tekniske spillerne som får all oppmerksomheten.

 

Med fare for avsporing, C. Ronaldo er bare smågutten sammenlignet med Messi og Xavi, og personlig er han ikke en gang blant topp 10 spillere for øyeblikket.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg er enig i at Messi er en utrolig god fotballspiller, kanskje verdens beste for øyeblikket, men det virker som om det er mange som mener at han er divisjon for seg selv. Ingen spiller på det nivået er ekstremt mye bedre enn alle andre imo.

 

Og som noen flere her har skrevet mener jeg det er litt teit å sammenligne Messi med Pelé og Maradona, ettersom de har spilt i helt forksjellige tidsaldere i fotball.

 

Ronaldo ftw, eller hva man nå sier.

Lenke til kommentar

Messi er god, men det er altfor tidlig å si at han er tidenes beste. Kanskje han vil være det om 10 år, men foreløpig er han bare en god spiller. Han har ikke klart å sette preg på argentina og har ikke vist at han kan trekke et svakere lag med seg. I Barca har han jo verdens beste midtbane som gjør ham god.

 

Maradona gjorde omtrent alt alene da han førte napoli og argentina til toppen, og det i en tid da forsvarspillerne virkelig sparket ham regelrett ned. De som er gamle nok til å ha sett maradona spille en ordentlig kamp (ikke bare klipp fra youtube) husker hvor dominerende han var. Ingen andre spillere jeg har sett har gjort det samme.

Endret av Reg2000
Lenke til kommentar

For å ta en litt tåpelig sammenligning. Cantona blir sett på som en av de største i United gjennom tidene selv om han bare spilte i fem sesonger. Messi har hatt fem fulle sesonger i Barca pluss de to første hvor det var mindre spilletid. Han har spilt nesten like mange kamper som van der Sar har for United, og Sar blir stort sett sett på som den nest beste keeperen i United gjennom historien. Enkelte har han også som den aller beste.

 

Messi har allerede gjort vanvittig mye til å være så ung. Han har fem ligatitler, har vunnet CL flere ganger enn Giggs(!) i tillegg til en hel haug andre titler.

Han har 253 målpoeng på 269 kamper for Barca. Nå har han holdt et høyt nivå i flere sesonger allerede og han ser jo ut til å bare bli bedre. Ikke bare har han scoret fem mål mer denne sesongen fra i fjor, men han har også 13 assist mer. Det er SYKT!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig med Alt-Ctrl. Vi får se etter VM 2014 og telle opp da. Man vet aldri, men jeg kan ikke se at suksessen hans skal stoppe, han er enda bare 23 år gammel.

 

"I Barca har han verdens beste midtbane som gjør han god". Dummeste jeg har hørt. Messi er utrolig sentral i spillet til Barcelona, noe vi fikk se til gangs i CL-finalen igår. Enkelte tror at Messi bare har målpoeng å komme med, men han har så mye mye mer enn det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...