Gå til innhold

Messi tidenes beste


SlettProfil

Anbefalte innlegg

Messi fikk 18 assist i La Liga i år, mest av alle. Han er en av verdens beste på å vekte pasninger bak siste leddet til motstander, og har gjort det massevis av ganger, spesielt i år.

 

http://www.youtube.com/watch?v=nXzXsdZJ5AQ

 

Studer hvem som har flest touch og tettest teknikk. Maradona er et unikum og kan godt beholde tronen et par år til, men tror ærlig talt, i forhold til hvordan fotballen har utviklet seg og hvordan man har mye flere blendene spillere nå, at Messi har et høyere ferdighetsnivå sammenlignet 1 mot 1. Det som gjelder for Messi, er å opprettholde suksessen og få potensialet ut i resultater.

 

Han har fortsatt ikke overblikket til Maradona. Du må tenke på at de to ikke spilte i samme rolle.

 

Maradona er som Sveen påpeker mye mer kompakt, og mye sterkere. Man måtte være det på 80-tallet. Hadde Messi spilt på 80-tallet så hadde han blitt drept av spillere som Gentile, Butcher m.fl.

 

Og nei, fotballen har fortsatt ikke utviklet seg så mye som du skal ha det til. Fotball er en av verdens enkleste sporter, og jeg ser ikke så veldig mye forskjell nå kontra 20 år siden.

 

Som påpekt tidligere så er det kun i fotball av alle verdens lagidretter jeg følger med på at nye spillere som er gode pdd blir regnet som tidenes beste. Hørte det med Ronaldinho, hørte det med Zidane.

 

Og over til Ronaldinho; syntes ikke forskjellen er så stor da dinho var på sitt beste. Husker jeg så hver eneste Barca-kamp på den tiden bare for å se Ronaldinho. Glemmer aldri kampene mot Milan og Chelsea i CL, samt kampen på Bernabeu.

 

En ting er sikkert, fotball har utviklet seg ekstremt de siste 20 åra.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Andre? Det første mener du var VM 2010 eller? Hvis det er tilfellet anbefaler jeg at du ser det igjen, for der var Messi nemlig outstanding. Fatter ikke hvordan det har blitt en så stor myte at han gjorde et elendig mesterskap der, er vel fordi han ikke endte opp med scoring ...

 

Da er du i såfall rimelig liberal på definisjonen "outstanding".

 

Medioker betyr ikke elendig.

 

Det jeg vil frem til er at han ikke løfter laget sitt på samme måte som legender som Maradona og Zidane gjorde i mesterskap (Se VM06 f.eks, Zidane sitt 98-VM er selvsagt oppskrytt da han ikke spilte før i semien i finalespillet og kun var markant i finalen)

Endret av NightKeeper
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er nok ingen hemmelighet at Messi har prestert betydelig bedre i Barcelona- enn Argentinadrakten. Alikevel er han bare i starten av 20-årene og man kan ikke vente at han skal være et helt landslag alene, dessuten blir kampene også avgjort av 21 andre menn - i stor eller mindre grad. Han har ikke overgått Maradona enda, men jeg tror virkelig at han har potensial til å gjøre det i fremtiden.

Endret av Big Boi
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Han presterte meget bra i champions league, mot motstandere som blandt annet Manchester untited.

 

Edit: I min tid mener jeg han er den beste fotballspilleren, men jeg har bare fått med meg ting fra slutten av 80 tallet frem til i dag. Likevel snakker vi da om spillere som Zidane, Ronaldinho, Ronaldo osv.

Endret av magb
Lenke til kommentar

Det kommer til å være det endeløse argumentet mot Messi, fordi man vet at han aldri kommer til å forlate Barcelona. Han har bevist seg mot engelske lag før. "Han ville slitt på en kald vinterdag mot Stoke på Brittania". Hørt sånn piss, ikke lenge siden Derby County slo ut Stoke i Carling Cup under samme omstendigheter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva han eventuelt måtte gjøre mot stoke er ikke så viktig, men skulle likt å sett om Messi kan herje for et lag som Stoke. På barcelona er han en del av verdens klart beste lag som gjør ham veldig god.

 

Maradona herjet nærmest alene for Napoli i en tid da fotballen var mye tøffere.

Lenke til kommentar

Vi kan ta denne diskusjonen når Messi har ført Argentina til to VM-finaler på egenhånd.

 

Alle som så Maradona på sitt beste mener ingen kan ta fra han tittelen. Jeg vil også hevde at nivået nå kontra da ikke er så veldig stort som mange skal ha det til. Litt høyere tempo nå, selv om jeg mener at tempoet kanskje har dalt litt i de senere årene, siden det er mer fokus på ballbesittelse og teknikk kontra for femten år siden.

 

Vil dere vite hvordan Maradona var? Se for dere en Messi med overblikket til Xavi/Scholes. Så god var han.

Du mener altså at et Argentina anno 1986 hadde hatt nesten like store sjaner til å vinne VM i 2016 som i 1986?

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...