Gå til innhold

Star Wars The Old Republic - Tråden!


Anbefalte innlegg

Hmm, gikk fra 921 til 509 på 3 minutter. Enten så kastet Bioware ut en stor gjeng AFK-ere, eller så åpnet de opp 400 nye plasser på serveren.

Nice :) Eneste mmorpg jeg har provd er perfect world, BOI og war of immortals, og jeg blir utrolig irritert naar jeg ser saa mange snakke spansk(er det spraaket det gaar mest i...)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så, hvordan er spillet da? :)

 

Orker ikke lese meg gjennom hele tråden, ut i fra det jeg har lest så er folk godt i gang med spillinga. Men jeg savner noen konkrete "mini-anmeldelser" ... :) Noen som har lyst å prøve seg?

 

Synes det han her skriver oppsummerer det greit jeg.. http://gamingdebate....e-usual-mmo-r55

 

Ok. Tror jeg kommer til å spille dette, men solo. Ta det som et typisk Bioware-rpg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så, hvordan er spillet da? :)

 

Orker ikke lese meg gjennom hele tråden, ut i fra det jeg har lest så er folk godt i gang med spillinga. Men jeg savner noen konkrete "mini-anmeldelser" ... :) Noen som har lyst å prøve seg?

 

Synes det han her skriver oppsummerer det greit jeg.. http://gamingdebate....e-usual-mmo-r55

 

Ok. Tror jeg kommer til å spille dette, men solo. Ta det som et typisk Bioware-rpg.

 

For meg så langt føles spillet ut som en typisk Bioware rpg spill, men som jeg kan gjøre ting med andre når jeg føler for det. Og det er nettopp det som gjør at jeg liker dette spillet så bra, det er en fin blanding mellom et bra rpg spill og et mmo spill.

Lenke til kommentar

Skulle ta meg en tur på dass, ble disconnecta og står nå som 1280 i kø.

 

 

Skulle ta meg en tur på dass, ble disconnecta og står nå som 1280 i kø.

Samme her, satt i kø fra 1400 og kom endelig inn, stakk en tur for å hente noe mat, kom igjen var DC, og nå er jeg da 1400+ i kø, igjen..

 

Du burde virkelig innføre en 5min grace period som er temmelig vanlig i MMO-spill, spesielt når det oppstår klient krasj og random disconnections. Dette finnes faktisk tildels, men er helt bingo om faktisk vil fungere, du kan dra en ALT+F4 og logge inn igjen rett etterpå og oppleve at du går rett inn som nr1 i kø, men prøver du det igjen to timer senere så fungerer det plutselig ikke osv..

 

At de ikke har grace period for folk som disconnecter osv midt i kø er egentlig temmelig tragisk.

 

Hehe, jeg måtte bare gjøre det :p

 

Dere som har spilt Gears of War vil skjønne det.

 

post-224957-0-95480500-1324406561_thumb.jpg

 

Hahahaha! Genialt :D

 

 

Skjønner ikke hva folk klager over ventetider? Jeg kom inn med en gang på serveren min. The Prodigy eller noe sånt. :thumbs:

 

Prøv deg på Bloodworthy serveren, kommer hjem fra jobb og logger inn ca 19:15 og er kanskje inne til 22:15 om jeg er heldig.

 

 

 

 

Er selv på bloodworthy og jeg er enig at kø er en uting. men fatter ikke hvorfor det er så mye skriking rundt det (kanskje ikke så mye på DETTE forumet)

 

 

Vi vet no at det er kø, og vi vet sån sikra hvor lang tid det tar å komme inn, så da er det no bare å planlegge litt.

 

Jeg stilte meg i kø for 2 timer siden for så å gjøre hus arbeid, lage og spise middag og stryke noe klær. Når det var gjordt er jeg nr 14 i kø. Kø er ganske normalt i mmo, spesielt ved release. Og å sitte å se på at du er nr 1500 i kø er det vel ikke så mange som gjør.

 

 

Lenke til kommentar

Så, hvordan er spillet da? :)

 

Orker ikke lese meg gjennom hele tråden, ut i fra det jeg har lest så er folk godt i gang med spillinga. Men jeg savner noen konkrete "mini-anmeldelser" ... :) Noen som har lyst å prøve seg?

 

Mini-anmeldelse:

Star Wars: The Old Republic

Vi har ventet i mange år, det er beste sjanse for WoW-killer vi har hatt siden, øh, WoW osv osv. Gidder ikke ta den leksa der. Gidder heller ikke diskutere grafikk osv, da det bare er å se på skjermbilder og gameplay-videoer for å se hvordan grafikken ser ut. Noen liker den, noen gjør det ikke. I stedet kan jeg ta ting jeg synes er bra og mindre bra med Old Republic.

 

Bra ting;

 

- Meget bra historie, spesielt siden det er full voice-over hele veien. Og da mener jeg at jeg ofte ser to NPCer stå og prate med hverandre, selv om jeg ikke kan gjøre noe som helst med dem.

 

- Hele 16 klasser. Noen vil nok si det bare er åtte som er delt i to Advance Class hver, men jeg synes AC endrer klassen så radikalt at de er to helt forskjellige klasser. En Sith Assassin og Sith Sorceror kommer begge Sith Inquisitor, men de har helt forskjellig stil og er helt forskjellig å spille. Av den grunn anbefaler jeg å tenke hvilken AC du vil spille, ikke hvilken klasse du vil spille. Sith Inquisitor (for å bruke det eksemplet) eksisterer ikke lengre fra level 11 og oppover, men er byttet ut med Sorceror eller Assassin. Du bør derfor helt fra starten velge Sorceror eller Assassin, ikke Inquisitor. Du skjønner hva jeg mener når du spiller.

 

- Bra dialogsystem. Det er ganske standard BioWare, men i et MMO? Genialt.

 

- Meget underholdende kampsystem som føles mer som et single-player actionspill enn et MMORPG.

 

- Companions hjelper deg om du ikke har venner. Dvs to spillere med en companion hver utgjør en full gruppe. Kommer en tredje spiller overtar han i stedet for en companion. Forlater han gruppen kan du hente tilbake companionen og fortsette med full gruppe.

 

Mindre bra ting;

- De fire klassene på hver side er bare speilbilde av hverandre. En Jedi Knight og Sith Warrior er ekstremt like, spesielt i begynnelsen. Smuggler og Imperial Agent er også veldig like. De har faktisk de samme skillsene i starten. Advance Class hjelper en del, men ikke nok.

 

- Lite variasjon i utseendet på folk, spesielt i starten. Du ser med en gang hvem som er Bounty Hunter og hvem som er Sith Warrior, for å si det sånn. Det er ikke en stor sak for meg, og vi får ganske mye utstyr etterhvert med enkelte små endringer. Men det kunne lett ha vært mye mer variasjon. Jeg skjønner jo at for eksempel Trooper har "standard" rustning siden det er en uniform, men hvorfor har alle smugglerne de samme klærne? Greit klassen er basert på Han Solo, men det får da være grenser. Selv Han gikk jo rundt i andre klær fra tid til annen.

 

- Dårlig UI som ikke kan endres (ennå) trekker en del ned. For all del, det gjør jobben sin som det skal. Men det er ikke akkurat perfekt.

 

- Bare fire spillere på en gruppe. Det er i minste laget for min smak.

 

Vurdering: Alt i alt et meget bra spill jeg har storkost meg med helt siden jeg slapp inn i Early Access (nesten bokstavelig talt), og du skal ikke se bort ifra at jeg fortsatt spiller det om et år eller to. Eller tre.

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Lite tips til folket som er verdt å få med seg.. Det er en liten workaround for uheldige strøm- og nettbrudd. Det du gjør så fort du har blitt disconnectet er at du logger på en annen servern, som fører til at du blir "fullstendig" logget av din egen. Deretter logger du direkte på din vanlige server. Dette må gjøres INNEN 2 minutter

 

Hadde LAN nå i helgen, og nettet røyk et par ganger pga tilfeldig snubling over nettkabelen :!:

 

Håper dette hjelper de som blir frustrert over lang kø etter at spillet klikker eller som sagt strømbrudd/nettbrudd.

Endret av DavidH
Lenke til kommentar

Har en kompis som har skaffet spillet, som aldri har sett filmene. Jeg har sett filmene, digger dem. Og har jævlig lyst til å begynne med dette spillet selv! Spørsmålet er om jeg vil ta meg tid og penger til dette :)? Hva sier dere?

 

EDIT: Spiller LotrO fra før av, da gratis.

Endret av Sameboe
Lenke til kommentar

Første og siste gang jeg noensinne prøver sånne "3rd party sites".

 

Etter 3-4 timer sitter jeg igjen med null cd key, 400 mindre på kortet og null informasjon om når de får inn nye keys.

 

CD keyen skulle komme med en gang, men da betalingen var fullført hadde de plutselig ikke keys på lager. Mulig jeg overreagerer, men det er jo ikke akkurat beroligende :p

Lenke til kommentar

Har en kompis som har skaffet spillet, som aldri har sett filmene. Jeg har sett filmene, digger dem. Og har jævlig lyst til å begynne med dette spillet selv! Spørsmålet er om jeg vil ta meg tid og penger til dette :)? Hva sier dere?

 

EDIT: Spiller LotrO fra før av, da gratis.

 

Er du fan av MMO kommer du til å forgude dette, jeg mener dette er beste MMO'et hittil. Alt fra PvE til PvP har dem naila kraftig og innoverer med group questingen hvor dialogen går mellom dere, samt uhyre svære planeter som er åpen for PvP. Jeg elsker spillet :wub:

Lenke til kommentar

 

Takk for fin anmeldelse! Synes spillet høres veldig interessant ut. Men hvordan er grindefaktoren i spillet? Føler du deg mer eller mindre motivert til å gå ut å gjøre quester for folkene for historien sin egen del, eller er det sinnsykt med fetch-quester?

 

grindefaktoren er høy, men det er nesten samme måte som man spiller et action rpg, i mmo.

Lenke til kommentar

 

Takk for fin anmeldelse! Synes spillet høres veldig interessant ut. Men hvordan er grindefaktoren i spillet? Føler du deg mer eller mindre motivert til å gå ut å gjøre quester for folkene for historien sin egen del, eller er det sinnsykt med fetch-quester?

 

grindefaktoren er høy, men det er nesten samme måte som man spiller et action rpg, i mmo.

Hvis du syntes grindefaktoren er høy, så lurer jeg på hvilken skala du går ut i fra. Prøv Lineage 2, Aion, MapleStory, Final Fantasy MMO's osv du. Der har du grindefaktor type høy.

 

SWTOR er vel en av mange MMO's jeg har spilt hvor grindefaktoren nesten er ikke-eksisterende. Stort sett bare bonusquests innebærer direkte grinding, og de er 100% valgfrie.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...