Gå til innhold

Star Wars The Old Republic - Tråden!


Anbefalte innlegg

Men hvordan er det med monteringa? Er dette noe jeg kan gjøre selv, eller må jeg overlate det til autoriserte fagfolk? :)

Montering er kjempe-enkelt. Bare plasser de riktig vei, og press nedpå. Da skal det komme to "knepp" på sidene.

 

Men ta med deg minnebrikkene til butikken, så er du sikker på at de klarer å velge riktig type, om de har liggende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trenger ikke fagfolk for å bytte minne. Det er små "spaker" på hver side av minnepluggene på hovedkortet, så du bare trykker ned på hver side så spretter pinnen ut. Det går bare an å sette minnepinnen inn en vei (er et hakk litt over halvveis), så du bare trykker litt hardt så spretter spakene på med et tydelig klikk. Du skjønner hvordan det funker med en gang du ser det på hovedkortet. Trenger ikke skru av hovedkortet eller løsne noen kabler. Dra ut strømpluggen bak PC'n for sikkerhets skyld mens du holder på. Og ikke sitt på et kjempestatisk gulvteppe.

 

Det er viktig at du kjøper riktig størrelse og minnehastighet som matcher hovedkortet, så ta med de gamle til butikken.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Greit. Jeg har på nåværende tidspunkt 4 GB (2x2GB), så jeg kan jo benytte anledningen til å oppgradere litt. Da stikker jeg ned på den lokale sjappa og kjøper 8 GB i morgen. Takk for hjelpen!

 

Men hvordan er det med monteringa? Er dette noe jeg kan gjøre selv, eller må jeg overlate det til autoriserte fagfolk? :)

 

Syntes det virka mistenkelig som minnefeil ja :\

 

Å bytte minne er enkelt, men det er et par ting du må være obs på.

 

  • Minne er ikke bare minne, du må passe på at du får riktig type minne (DDR2/3 med en hastighet som hovedkortet ditt støtter) og du bør sjekke opp hvilke minnebrikker hovedkortet ditt er sertifisert til å støtte (men ikke kritisk da de fleste RAM brikker av korrekt type og hastighet vil fungere, men du KAN oppleve problemer)
  • Minnebrikker er følsom elektronikk, det samme er hovedkortet ditt. Sørg for at det ikke er strøm på maskinen (kabel trukket ut) og at du har ladet ut evt. rest fra maskinen (trykk start knapp) og bruk antistatisk håndlenke!!
  • Pass på at minnebrikkene blir satt inn fullstendig, ellers risikerer du både hovedkort og minne.

 

Tar du hensyn til dette skal det ikke være noe problem, og du finner masse guider og videoer via google og youtube om du skulle være i tvil :)

Lenke til kommentar

Greit. Jeg har på nåværende tidspunkt 4 GB (2x2GB), så jeg kan jo benytte anledningen til å oppgradere litt. Da stikker jeg ned på den lokale sjappa og kjøper 8 GB i morgen. Takk for hjelpen!

 

Men hvordan er det med monteringa? Er dette noe jeg kan gjøre selv, eller må jeg overlate det til autoriserte fagfolk? :)

 

Syntes det virka mistenkelig som minnefeil ja :\

 

Å bytte minne er enkelt, men det er et par ting du må være obs på.

 

  • Minne er ikke bare minne, du må passe på at du får riktig type minne (DDR2/3 med en hastighet som hovedkortet ditt støtter) og du bør sjekke opp hvilke minnebrikker hovedkortet ditt er sertifisert til å støtte (men ikke kritisk da de fleste RAM brikker av korrekt type og hastighet vil fungere, men du KAN oppleve problemer)
  • Minnebrikker er følsom elektronikk, det samme er hovedkortet ditt. Sørg for at det ikke er strøm på maskinen (kabel trukket ut) og at du har ladet ut evt. rest fra maskinen (trykk start knapp) og bruk antistatisk håndlenke!!
  • Pass på at minnebrikkene blir satt inn fullstendig, ellers risikerer du både hovedkort og minne.

 

Tar du hensyn til dette skal det ikke være noe problem, og du finner masse guider og videoer via google og youtube om du skulle være i tvil :)

 

Antistatisk håndlenke er databyggingens største gimmick. Det eneste du trenger å gjøre er å jorde deg selv før du tar på elektronikken. Dette gjør du ved å føre hånden over noe metallisk. Har selv bygd pc og rotet rundt inne i pc'er i 5-6 år uten å ha ødelagt noen komponenter på grunn av statisk elektrisitet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skal sørge for å ta den serveren som har så low population at det lukter. Å vente i kø på å få spille noe jeg har betalt for, er uakseptabelt! :yes:

 

I følge chatten er det 1 og en halv time kø på The Red Eclipse. Lurer på ossen køa blir den 20ende :p

Lvl 16 nå - må si at jeg er meget fornøyd med inquisitor storyline :D

Når får du lyssabel, og hvordan føltes det å få den?

Lenke til kommentar
We're expecting queues, and at peak times you should be too. That's normal for a large-scale MMO launch, as the initial rush of players hit the servers at the same time. If you don't want to queue to play, it's best to try and login at non-peak hours - or possibly play on a different server. We understand the frustration that queuing can cause, and we're working to minimize, but a certain amount of queuing is to be expected during Early Game Access and launch.

Iallefall bra at de PRØVER å få ned kø-tidene!

 

It goes back to our pre-order redemption numbers. Our graph of redeemed pre-order codes looks like two mountains with a flat plain in-between, basically. There's a massive peak from back in July (when we announced pre-orders) and a smaller, but growing peak at the end (recently). In the middle, there was a long period where the numbers of people redeeming pre-order codes were steady, but lower.

Blir garantert store køer imorgen også med andre ord! :(

Endret av Hiski
Lenke til kommentar

Jeg skal sørge for å ta den serveren som har så low population at det lukter. Å vente i kø på å få spille noe jeg har betalt for, er uakseptabelt! :yes:

 

I følge chatten er det 1 og en halv time kø på The Red Eclipse. Lurer på ossen køa blir den 20ende :p

Lvl 16 nå - må si at jeg er meget fornøyd med inquisitor storyline :D

Når får du lyssabel, og hvordan føltes det å få den?

Jeg fikk min på lvl 8. Føltes awesome. :D

Lenke til kommentar

gah... no må de begynne å bremse ned på å slippe inn folk:/ 1,5 timer kø for å komme inn er noe plagsomt.

Hehe jepp. De trenger ikke flere kunder. Slutt å slipp inn folk og gi pengene tilbake til de som har kjøpt men ikke kom inn. Det hadde tatt seg ut :tease:

 

 

tja.. sa vel ikke at de skulle slutte å slippe inn folk, bare bremse ned litt. Prøvde å logge på no igjen og kl 00:30 så er det 30 min kø. Eventuelt øke maks antall spillere pr server. Min server var som sakt 90 min kø kl 18:00 i dag, og jeg fikk ikke følelsen av at det var "mye" folk i noen av zonene jeg spillte på med mine karakterer.

 

Når får du lyssabel, og hvordan føltes det å få den?

 

Jeg fikk vel min på lvl 9 første gang og var et stolt øyeblikk. Vart egentlig glad i det våpenet, men gleden varte ikke lenge da jeg kvittet meg med det våpenet på lvl 10 (duel glow stick)

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

Ekstra, gratis spilletid!

 

Sa du at Early Access-oppsettet luktet gammel fiskesuppe? Syntes du at SWTOR folka var noen rumpelorter? Frykt ikke! De har nemlig opptjent noen light points nå, fordi:

 

Today, we're announcing a two day grace period for Star Wars: The Old Republic customers.

 

This means that everyone who pre-ordered and is in the Early Game Access program has two days beyond December 20th in which to enter their product registration code, which will be found inside the physical Standard and Collector's Editions of the game; for digital editions of the game from Origin.com, the registration code will have been emailed to you after December 16th. After December 22nd 12:01AM EST

 

(...) After December 22nd 12:01AM EST, you will be required to have a valid payment method and a product registration code registered to your account to continue to play

 

Nå kan vi altså spille to dager gratis (helt til 22 desember) før vi trenger å registrere vår spillkode. Og dette gjelder ALLE som har vært i Early Access, uavhengig av når du forhåndsbestilte spillet!

 

(Kilde, fakta og bekrefelse: Gå til kilden >>)

 

VIKTIG! Ikke registrer koden din før 22 desember! Om du registrerer den før, får du ikke disse to gratis-dagene med på kjøpet. "Billing cycle", som er på 30 dager, starter nemlig når du registrer spillkoden.

Endret av Adulf Ordtitter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...