Gå til innhold

Ny D-pad tilgjengelig?


Athelas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig, har prøvd den hos en kompis som også kjøpte den på eBay. Men er milevis bedre enn orginal-kontrollern, og gjør det egentlig verdt kjøpet i og for seg. Hvertfall hvis man skal ha en ny, eller veit kontrollern din hjemme begynner å bli slitt.

 

Har ikke noe problem med hva jeg skal trykke på heller, hvertfall under "vanlig" gameplay. Er det noe spill hvor trykking med farger og du sliter, så kan du jo bare dra fra en eldre kontroller, hvis du sliter.

 

Kommer nok til å kjøpe en selv nå snart.

 

EDIT: Får med play & charge og, så du slipper også å kjøpe batterier naturligvis for den kontroller-pakka som er ute på Platekompaniet og som har blitt solgt på eBay. Aner ikke om de selger kontrollern helt alene, og tviler på det.

 

Play & Charge foran batterier er jo golden.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Bestilte kontrolleren først fra play-asia, og det var nesten ingenting i frakt på den. Imidlertid hørte jeg ingenting fra dem på en stund, og da jeg sjekket shippingstatus sto det at den ikke en gang var sendt, og ikke ville bli det før omtrent 14.3. Derfor kansellerte jeg ordren, og venter heller til fredag med å kjøpe den på platekompaniet.

Lenke til kommentar

Bestilte kontrolleren først fra play-asia, og det var nesten ingenting i frakt på den. Imidlertid hørte jeg ingenting fra dem på en stund, og da jeg sjekket shippingstatus sto det at den ikke en gang var sendt, og ikke ville bli det før omtrent 14.3. Derfor kansellerte jeg ordren, og venter heller til fredag med å kjøpe den på platekompaniet.

 

hm, rart. De pleier som regel å være meget effektive og sender dagen etterpå. Antageligvis så kan det hende at de venter på å få den inn på lager. Når får platekompaniet kontrollen? :)

Lenke til kommentar

Bestilte kontrolleren først fra play-asia, og det var nesten ingenting i frakt på den. Imidlertid hørte jeg ingenting fra dem på en stund, og da jeg sjekket shippingstatus sto det at den ikke en gang var sendt, og ikke ville bli det før omtrent 14.3. Derfor kansellerte jeg ordren, og venter heller til fredag med å kjøpe den på platekompaniet.

 

hm, rart. De pleier som regel å være meget effektive og sender dagen etterpå. Antageligvis så kan det hende at de venter på å få den inn på lager. Når får platekompaniet kontrollen? :)

 

Nå på fredag.

Lenke til kommentar

Blir gitt ut ny 360-kontroller 4. mars i europa, heter Aberdeen.

 

http://www.xbox-360.co.za/article/140/new-aberdeen-xbox-360-controller-qa/

 

Q: Can you explain how the Xbox 360 D-Pad works and why it’s an improvement?

 

A: The D-Pad ‘Transforms’ by twisting it, as it twists the gaps in the ‘+’ design fill in making the D-Pad a circular D-Pad. By having the option to have a cross or circular D-Pad, this allows you to choose the D-Pad configurations that suits your play.

 

 

Q: Will we see this D-Pad featuring as standard on future Xbox 360 controllers?

 

A: We can’t comment on future plans for the controller - but we always listen to what Xbox owners tell what they like (and don’t like!)

 

 

Q: The tops of the analogue sticks have changed too – how and why?

 

A: There’s a subtle groove around the top of the analogue stick which helps with traction

 

 

Q: Why was silver chosen as the colour for the controller?

 

A: It’s distinctive and exciting! We’re always considering other colour & finish offerings for our future controllers

 

 

Q: Isn’t it strange that the traditional Xbox button colours have been removed and replaced with different shades of grey? Why was that decision made? Has any testing been done to see if the colour change alters reaction times?

 

A: It’s purely a design thing, and wasn’t intended to impact game play.

 

 

Q: Is this a limited edition controller? Will Microsoft release other controllers, either in this colour or with this D-Pad?

 

A: While I can’t comment on our future offerings, we will have limited availability in Europe when the controller launches on March 4th

 

 

Q: We’ve heard the controllerwas codenamed ‘Aberdeen’. Any particular reason for that? Who chooses the codenames?

 

A: We can’t comment on code names.

 

 

Q: How does the controller improve precision in fighting games?

 

A: You can customize the D-Pad to better suit your style; (the regular D-Pad also gives you control over the multiple directions you can move in).

 

 

Q: Do you think that there is now a level of hardware unfairness – will someone using one of these and someone using a controller or a fightstick be advantaged or disadvantaged in any way?

 

A: I think that’s a personal preference more than an ‘advantage’. Some gamers like to play football with an analogue stick,and some with the D-Pad - the same goes for other types of games as well.

 

 

Q: What about accidental alterations – especially if you do a special move in a fighting game, can you accidentally trigger the change?

 

A: No

 

 

Q: Do you know when the release date for Europe is?

 

A: Yes, it’s March 4th

 

Capture(1).jpg

 

Endret av KongRudi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...