Gå til innhold

Republikanske motkandidater til Obama, 2012? Hvem?


Anbefalte innlegg

Dette blir spennende å følge med på. Tenk om den første afroamerikanske presidenten som er demokrat blir erstattet av en afroamerikaner som er republikaner...

 

SPørsmålet ville være om europeiske media vill elske en afroamerikansk republikaner like mye som en demokrat. Hva betyr mer, rase eller ideologi?

 

Colin POwell ville ha en god sjanse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

546 dager igjen til presidentvalget

Denne mannen utfordrer Obama

 

Møt Newt Gingrich. Han er nå offisielt utfordrer til Barack Obama ved neste års presidentvalg.

 

http://www.tv2nyhetene.no/utenriks/usavalget/denne-mannen-utfordrer-obama-3489912.html

 

Jeg hadde ikke hørt om ham før. Tviler på sjansene hans, men det blir spennende å se om de andre som nevnes her stiller som kandidater eller ikke.

Lenke til kommentar

Colin POwell ville ha en god sjanse.

 

Tja han ble jo etterhvert mest kjent for den famøse WMD talen i FN. Ikke akkurat USA's stolteste øyeblikk.

Kanskje utenfor USA og saerlig blant venstre orientert europeere men ikke mye innenfor USA. Powell aldri ble skyldt for den saken men heller respektert som en av de fornuftigste i Bush admin. Sist jeg sjekkeet saa faar dere ikke stemme paa amerikansk valgenem, selv om dere ofte mener dere vet best hva som er best for amerikaner, selv de som har aldri vaert her eller har en meget overfladisk forstaaelse om amerikanske samfunn.

Lenke til kommentar

Jeg tviler på at Gingrich har noen sjanse. Han var i sin tid Speaker of the house for republikanerne og var en av Clintons sterkeste kritikere under Lewinsky-saken. Helt til det kom fram at han selv hadde vært utro og måtte gå av. Men visstnok var han og Clinton gode venner på privaten.

 

Såvidt jeg vet, har han også vært skilt tre ganger og det er jo ikke akkurat noe pluss for republikanerne som er mer enn normalt opptatt av reaksjonære familieverdier. Han hadde også et rykte på seg for å være self important (kommer ikke på det norske uttrykket) og sutrete da han var speaker. Blant annet klagde han over at han ikke ble behandlet like godt som presidenten en gang de reiste med Air Force 1 sammen.

 

Nei, sånn som det ser ut nå, tror jeg Romney, Huckabbe eller Pawlenty er de mest sannsynlige kandidatene. Jeg tviler på at verken Palin eller Trump faktisk vil stille som kandidater. Min mening er at begge melker den potensielle kandidatrollen for å tjene penger/RP. Men det er lenge igjen til valget og mye kan skje. Ingenting er sikkert.

 

edit: mange skrivefeil.

Endret av Monkeyboy
Lenke til kommentar

Pawlenty har ikke den politiske tyngden som kreves for å bli valgt, samt så er han ikke veldig populær innad i partiet og folk tar ikke han like seriøs.

 

I det siste har jeg fått mer sansen for Indiana-guvernør Mitch Daniels, han virker redelig, moderat (dermed spiselig for uavhengige) og har økonomien iorden.

 

http://www.minervanett.no/2011/01/12/mitch-daniels-seiler-opp/

Lenke til kommentar

Det at han vil ha USA ut av FN er et sterkt minus. Om han fjerner oppmerksomhet fra de andre kandidatene slik du sier så er det forsåvidt greit. Jeg hadde ikke hatt noe imot fire år til med Obama. Han har utrettet sørgelige lite egentlig, spesielt med tanke på Midtøsten. Men når det gjelder forholdet mellom USA og omverden har han gjort det bedre. Dessuten er det bedre med Obama som hører på andre istedefor en president ala Bush med "USA gjør som USA vil"-holdningen.

Lenke til kommentar

Paul prøver seg for tredje gang

 

Texas-representanten Ron Paul opplyser i dag at han stiller som presidentkandidat for tredje gang.

 

http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7632294

 

Da har vi enda en. Var på tide at republikanerne begynte å komme opp med noen kandidater.

 

Selv hadde jeg stemt Ron Paul over noen som helst kandidat, ser meg meget lik ham politisk. Desverre er han jo meget radikal.

 

etter min forståelse (basert på ett år i en sørstat) er at amerikanere er lut lei av Obama, flere virker meget villige til å stemme george bush for å bli kvitt obama. Sannsynligvis får vi en relativt radikal republikaner, men muligens ikke så radikal som Ron Paul.

Lenke til kommentar

Ser ut til at jeg tok feil om Huckabee. Han valgte å ikke stille som kandidat til presidentvalget. Kan være på grunn av at han er veldig upopulær i sin egen stat.

 

Min favoritt nå er Herman Cain. Han er en dyktig taler og han tror faktisk på standpunktetene sine imotsetning til Mitt Romney. Hvis noen av de andre kandidatene vinner og de er like dårlige som nå, så vil min støtte gå til Barack Obama. Bedre med Obama enn en elendig republikaner.

 

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Paul prøver seg for tredje gang

 

Texas-representanten Ron Paul opplyser i dag at han stiller som presidentkandidat for tredje gang.

 

http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7632294

 

Da har vi enda en. Var på tide at republikanerne begynte å komme opp med noen kandidater.

 

Selv hadde jeg stemt Ron Paul over noen som helst kandidat, ser meg meget lik ham politisk. Desverre er han jo meget radikal.

 

etter min forståelse (basert på ett år i en sørstat) er at amerikanere er lut lei av Obama, flere virker meget villige til å stemme george bush for å bli kvitt obama. Sannsynligvis får vi en relativt radikal republikaner, men muligens ikke så radikal som Ron Paul.

 

 

Er du en liberalist som Ron Paul som oensker aa eliminere all stoette til de fattige?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...