Gå til innhold

Republikanske motkandidater til Obama, 2012? Hvem?


Anbefalte innlegg

Skepulasjoner om at Trump er langt på nær rik som han sier han er. Han er jo tross alt en eiendomskonge, og eiendom er ikke akkurat noe som har vært lukrativ i USA de siste årene.

http://e24.no/boers-og-finans/er-virkelig-donald-trump-en-milliardaer/20050029

 

Ang Gary Johnson, aldri hørt om han, men ser ut til å være det samme greiene om nei til økt skatt osv.

 

Men det begynner å nærme seg overtid for å finne aktuelle kandidater for republikanerne til å gå mot Obama. Ser ikke ut til at noen virkelig skiller seg ut, og de står for omtrent det samme alle sammen bortsett fra Huckaby som støtter Michele Obama i sunnere mat på skolen, siden han selv var en tjukkas tidligere, alt annet av offentlige programmer er han derimot imot.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er klart det er sløseri når det offentlige bruker så mye på helse og likevel ikke greier å dekke alle.
Dine tall som du presenterte tidligere var helse kostnader fra både private og offentlige og derfor kan ikke sammenlignes direkte med andre land som har lite private helse. Medicare og Medicaid aldri var ment å dekke andre enn de sykeste og dyreste delen av samfunn, de fattige og de eldre.

 

 

 

Som jeg også har nevnt her står USA for halvpartens av verdens militærutgifter alene og mye mer enn Kina som er det eneste naturlige å sammenligne her
USAs allierte har aldri vært villig nok til å forsvare seg selv og USA måtte gjør jobben alene og det koster dyrt. Kina er en dårlig sammenlignelse, tidligere sovjet union er bedre. Selv mener jeg mye kan og må kuttes men frykt gjør det politisk vanskelig.

 

 

 

Da er også noe galt et sted. Meningsmålinger som er foretatt støtter ikke kutt i Medicare eller Medicaid og militæret for å redusere underskuddet. Det som så å si alle støttet var guess what å øke skattene for de som tjener over $250.000
Når du har et heterogent , individualistisk land er det meget vanskelig å jobbe sammen som det er for eksempel, i homogent Norge. Likevel er dette meget lik det som hender med flere velferds land i Europa, ikke nok unge arbeidere til å støtte meget dyre pensjonister og andre velferdsgoder men lite fremgang i kutting som er nødvendig for å redusere det kommende underskuddet. I USA løser vi problemet ganske lettvint med litt skatte økning i forhold til det som blir nødvendig i flere europeiske land.
Lenke til kommentar

Likevel er dette meget lik det som hender med flere velferds land i Europa, ikke nok unge arbeidere til å støtte meget dyre pensjonister og andre velferdsgoder men lite fremgang i kutting som er nødvendig for å redusere det kommende underskuddet. I USA løser vi problemet ganske lettvint med litt skatte økning i forhold til det som blir nødvendig i flere europeiske land.

 

:rofl:

 

USAs Statsbudskjett-forhandlinger 2011 illustrert

 

2011-spending-trillion-cartoon.jpg

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Underskuddet i USA ligner mange andre europeiske land som %av GDP.

 

Forskjellen er at USA har meget lav skattenivå som kan økes mens velferdslandene i Europa har allerede maxed out sine mulighter til å øke skatten uten å ødelegge økonomiene.

 

Politiske viljen til å handle disse problemer er noe alle vestlige land har det vanskelig å gjøre, ikke bare USA:

Lenke til kommentar

Nå får jo flere republikanerne som er hjemme på ferie "juling" i såkalte town hall meetings, ala det vi så med demokrater i forkant av helsereformen. Bakgrunnen for dette er budsjettforslaget til Paul Ryan for 2012, der han går inn for en gradvis privatisering av medicare, i første omgang skal pensjonister få et bestemt beløp de må gå ut å handle forsikring for, beløpet er på rundt 15000 dollar, og for høyrisiko pensjonister blir det ikke mye å handle for. Dette forslaget stemte samtlige republikanere i representantenes hus for(minus en 4 stk tror jeg).

En annen ting er at tidsfristen for å øke "the debt ceiling", hvor mye gjeld staten kan ta på seg, snart går ut og det er duket for nok en heftig debatt i kongressen. Hvis ikke denne øvre grensen blir hevet vil det få store følger for amerikansk økonomi. Etter forrige valg til kongressen har det kommet inn en del tea-party kandidater, flere av disse og veletablere republikanere har sagt de vil stemme imot å heve denne grensen.

Tea-party bevegelsen er visstnok ikke like stor som den var for et par år siden, på "tax day", fristen for å levere inn selvangivelse, var det på arrangementer betydelig færre enn i 2009 og 2010, de mest populære gikk fra 3000-4000 i 2009 til et par hundre i år.

 

Med tanke på alt dette tror jeg det må bli en moderat kandidat ala Mitt Romney, men spørs hvor godt han kommer til å gjøre det i primærvalgene, med tea-party eller ikke, er det en temmelig konservativ velgermasse. Romney er jo mormoner så spennende å se hvordan det slår ut, samt såkalte Romney-care, en helsereform temmelig lik Obamas(noen sier identisk) ble signert og implimentert mens Romney var guvernør i Massachusetts. Det mest plausible jeg har hørt til dags dato er Romney og Huckabee i den rekkefølgen. Jindal har jeg liten tro på, vanskelig å komme seg opp igjen i USA etter opptredenen han ga i republikanernes svar på state of the union talen i 2009. Tror ikke Palin kommer til å stille, heller ikke Gingrich, som er mer glad i få donasjoner enn å faktisk stille til valg. Tea-party yndling Michelle Bachmann flørter også med tanken, erkekristen, mor til en skokk med egne og adoptivbarn, trolig appellerende til middelaldrende menn, men jeg tror hun blir litt for mye å svelge som førstekandidat. En som kan vise seg å være en spennende kandidat er Jon Meade Huntsman, Jr. Obamas ambassadør i Kina. Og det er det republikanerne trenger en erklært moderat kandidat uten "skitt på skjorta". Med fokus på bi-partisanship blant "independents" kan en republikaner som jobbet under en demokratisk administrasjon være imponerende. Etter tea-party bakrusen og partiets ferd langt til høyre for å finne seg selv, må de tilbake til midten for å vinne presidentvalget. Men selvsagt erkekonservative og tea-partyere vil ha noe å si, så da trengs det et navn vedsiden av Huntsman som klinger i deres ører, så på pur f vil jeg si:

 

Huntsman/Bachmann 2012!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har viktigere ting å holde på med enn slike dumheter

 

Det hvite hus har offentliggjort Obamas fødselsattest.

 

http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7609323

 

 

USA-ekspert: Trump vant, men ble tråkket på tærne

 

At president Brack Obama brukte tid på å legge frem fødselsattesten sin er en triumf for Donald Trump, mener professor Ole Moen. Men seieren var ikke stor.

 

http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7609502

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ron Paul er den beste kandidaten evt, virker nå slik. Selvom han ikke er så smart når det kommer til vitenskap.

 

Anyways, Trump er latterlig og vil aldri få noe makt. Dør litt inni meg hver gang han prater om hvordan han skal redde USA, morsom fyr.

Lenke til kommentar

Det var på tide at han la frem den, noe han burde ha gjort for lenge siden.

Hvorfor det? Obama har fått hele Det republikanske partiet til å drite seg ut med denne konspirasjonsteorien, inkludert establishment-kandidatene og deres vrøvl om "I take the president at his word" (som egentlig er kode for at birther-argumentene er legitime), og dagen i dag er kanskje det perfekte tidspunkt for å gjøre mest mulig skade på GOP.

 

Og hvem kan klandre ham for det? Det er helt urimelig å kreve at Obama skal spille fair mot politiske motstandere som prøver å knuse ham med de skitneste av skitne triks, som å spille på pur rasisme og dyrke fram det verste i den verste velgermassen til GOP. For ja, birther-opplegget er rasisme. Det legges vekt på hans opphav, hans mellomnavn, Hussein - og selvsagt, men på en mer subtil måte, legges det vekt på hans hudfarge (ref. snakket om "affirmitive action", om Obama er svart nok til å kalles en svart president når han har en hvit mor, alt snakket om at skattebetalerne er "slaves", osv).

Endret av Spenol
Lenke til kommentar

Jeg har viktigere ting å holde på med enn slike dumheter

 

Det hvite hus har offentliggjort Obamas fødselsattest.

 

http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7609323

 

 

USA-ekspert: Trump vant, men ble tråkket på tærne

 

At president Brack Obama brukte tid på å legge frem fødselsattesten sin er en triumf for Donald Trump, mener professor Ole Moen. Men seieren var ikke stor.

 

http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7609502

Jeg blir flau på vegne av Donald Trump. Maken til klovn skal man lete lenge etter.

Lenke til kommentar

Det var en tåpelig ting å angripe Obama med ja ved mindre han hadde hatt bevis på det han sa i utgangspunktet. Men slik er det jo i politikk da, at man gjerne angriper hverandre for å ødelegge motstanderens popularitet og tillit blant folket. John Kerry ble jo beskyldt for sexanklager og Bush ble beskylt for å ha alzheimer.

Lenke til kommentar

Amerikanske myndigheter mente at Barack Obama Sr. var en playboy

 

Amerikanske myndigheter mente at presidentens far, Barack Obama Sr., var en playboy som bedrev flerkoneri.

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article4106123.ece

 

Spent på om dette er noe som kan brukes mot Obama. I disse siste, amerikanske valgene har jo alt mulig kunne blitt brukt.

 

Stadig saker som kommer fram. Lurer på om dette er noe som Obamas motkandidat vil prøve å bruke mot ham når den tid kommer. Mye har jo blitt brukt i de amerikanske valgene i de siste årene så det burde egentlig ikke være noen overaskelse om noen kan finne på å bruke dette også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...