Gå til innhold

Samsung Galaxy S, rooting, lagfix og tilsvarende - LES FØRSTEPOST.


Anbefalte innlegg

Er MiUi for SGS ferdig? :new_woot:

 

Noen som har testet det ut? :)

 

Jeg driver å tester det ut.

Tenker til tider at jeg skal flashe tilbake til "noe", men vet ikke hvilken rom, pluss jeg liker faktisk hvordan det meste er integrert sammen på en mye bedre måte.

+ jeg har blitt glad i å bruke video chat på gtalk

 

Kan ikke si annet enn at Miui må prøves. Vanskelig å forklare. Jeg var helt imot det da noen fortalte om det her på forumet

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Kunne tenke meg å prøve Gingerbread. Bruker Speedmod nå.

Er det nødvendig å skifte tilbake til stock-kernel før jeg kan oppdatere via Kies? I så tilfelle, hvordan gjøres dette på en enkel og smertefri måte?

Har forsøkt å søke litt rundt etter svar, men har ikke helt funnet det jeg leter etter. Fant mye snakk om at Voodoo måtte vekk først, men det bruker jeg ikke, så det var litt unyttig info :p

Lenke til kommentar

Har du brukt lagfix med speedmodkernelen? Den må bort i så fall.

Ja, jeg leste et sted at så lenge man fjernet lagfix, så skulle det gå fint å oppgradere via Kies. Så da gjorde jeg det, og nå er oppgraderinga til 2.3.3 nettopp ferdig. Fungerte helt fint, så vidt jeg kan se, og jeg liker forandringene :D

 

EDIT: Ser ut som at oppgraderinga også fjerna Speedmod, for nå står det ...massedilldall...root@DELL101 #2 under "Kjerneversjon"

Endret av Trylleblyant
Lenke til kommentar

Hei.

Jeg prøver å fjerne google kontoen på telefonen, men det krever visst fabrikk reset. Dette funket ikke, sikkert fordi den er rootet. Må jeg nødt til å unroote for å nullstille telefonen? Hvordan gjør jeg det i tilfelle? Brukte CF-root for å roote.

 

Se her,http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=991792

og gjør dette.

Lenke til kommentar

Er ute etter et stabilt ROM med god batterilevetid. Kjører pr. i dag MIUI MCG v. 7.7 som i og for seg er stabilt og funker bra, men som liker å sluke strøm så fort jeg bruker andre funksjoner enn SMS. Skal på tur til UK og Frankrike neste uke, og tviler på at jeg får ladet telefonen så alt for ofte da. Trenger derfor et ROM der batteriet holder 2 - 3 dager, selv med moderat bruk. Evt. så kan jeg legge inn stock ROM og en god kernel hvis noen har noen tips. :)

Lenke til kommentar

Er ute etter et stabilt ROM med god batterilevetid. Kjører pr. i dag MIUI MCG v. 7.7 som i og for seg er stabilt og funker bra, men som liker å sluke strøm så fort jeg bruker andre funksjoner enn SMS. Skal på tur til UK og Frankrike neste uke, og tviler på at jeg får ladet telefonen så alt for ofte da. Trenger derfor et ROM der batteriet holder 2 - 3 dager, selv med moderat bruk. Evt. så kan jeg legge inn stock ROM og en god kernel hvis noen har noen tips. :)

 

Det begynner å bli veldig mye å velge blandt etterhvert. Jeg husker når Doc lagde slimversjoner. De pleide å være nøysommme i strømveien. Jeg har ikke oversikt over hvorvidt noen fortsatt lager slike roms. Kanskje noen andre her inne vet?

 

 

Hvis ikke så er det bare å tråle XDA etter noe.

 

Mitt stalltips, hvis det er mer enn to dager du er ute etter, er likevel å rusle ned på telebutikken eller lignende og kjøpe et ekstra batteri :D

 

 

 

 

PS

 

Jeg har selv klart meg fint to dager i slengen med både Kitchen og SimplyHoney den siste måneden. Begge med Speedmod. Registrerer dog at flere og flere sverger til Fugumod-kernelen.

 

 

 

 

PPS

 

 

Har du prøvd Juicedefender? Kan jo hende det kan hjelpe deg på vei uten å måtte teste all verden av ROMS.

 

 

Endret av kjibba
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...