Gå til innhold

HTC Desire HD - Teknisk diskusjon - Tips & triks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hatt Desire HD siden fredag no. Null smartphone erfaring fra tidligere så det er litt forsjellig eg lurer på.

 

Spotify: Hvordan få den til å kunne spille spillelisten i offline modus? Eg har oppgradert til den Spotify utgaven eg trenger for å kunne dette. Eg huker av den ene listen eg ønsker, ingenting skjer. Mobilen er koblet til internett med usb kabel via datamaskinen, og de sangene eg spiller blir lagret i offline modus. Men det kan vel ikkje være slik at eg må høre 270 sanger før de er tilgjengelig i offline modus? Så står det "268 pending sync" etter at eg har hørt 2 sanger, og da er de to sangene tilgjengelig i offline modus. Noen tips?

 

Så vil eg gjerne laste innpå noen serier så eg kan se når eg er på reise. Har koblet til kabelen så eg tenkte å bare kopiere det rett inn. Men hvilken mappe bør eg legge de i og hvordan finner eg de igjen innpå telefonen? Trenger eg et spesielt program for å spille de av?

 

Ellers så sitter ikkje dekselet til simkortet\minnekortet helt som det skal på ene siden.

 

Har også lastet ned NetCounter, det sier følgende: Cell 263,46MB Wi-Fi 124,5KB Eg bruker telefonen masse til internettsurfing og sjelden gjennom eksterne nett. Så da tolker eg det riktig at 263.46MB har gått over mitt telefon abonnement?

 

Test filmet i høyeste oppløsning mens fra en bil i 80km\h bildet hakker mye mens lyden flyter fint? Er dette pga min gamle datamaskin eller er det bare et elendig kamera? HD funksjonen blir jo ubrukelig om det skal være slik. Andre filmer spiller glatt på maskinen, har riktignok ikkje avspilt filmer av HD kvalitet på den før.

 

Generelt sett er eg godt fornøyd:)

 

Takker for alle tilbakemeldinger.

Endret av Berlingen
Lenke til kommentar

Har hatt Desire HD siden fredag no. Null smartphone erfaring fra tidligere så det er litt forsjellig eg lurer på.

 

Spotify: Hvordan få den til å kunne spille spillelisten i offline modus? Eg har oppgradert til den Spotify utgaven eg trenger for å kunne dette. Eg huker av den ene listen eg ønsker, ingenting skjer. Mobilen er koblet til internett med usb kabel via datamaskinen, og de sangene eg spiller blir lagret i offline modus. Men det kan vel ikkje være slik at eg må høre 270 sanger før de er tilgjengelig i offline modus? Så står det "268 pending sync" etter at eg har hørt 2 sanger, og da er de to sangene tilgjengelig i offline modus. Noen tips?

 

Så vil eg gjerne laste innpå noen serier så eg kan se når eg er på reise. Har koblet til kabelen så eg tenkte å bare kopiere det rett inn. Men hvilken mappe bør eg legge de i og hvordan finner eg de igjen innpå telefonen? Trenger eg et spesielt program for å spille de av?

 

Ellers så sitter ikkje dekselet til simkortet\minnekortet helt som det skal på ene siden.

 

Har også lastet ned NetCounter, det sier følgende: Cell 263,46MB Wi-Fi 124,5KB Eg bruker telefonen masse til internettsurfing og sjelden gjennom eksterne nett. Så da tolker eg det riktig at 263.46MB har gått over mitt telefon abonnement?

 

Test filmet i høyeste oppløsning mens fra en bil i 80km\h bildet hakker mye mens lyden flyter fint? Er dette pga min gamle datamaskin eller er det bare et elendig kamera? HD funksjonen blir jo ubrukelig om det skal være slik. Andre filmer spiller glatt på maskinen, har riktignok ikkje avspilt filmer av HD kvalitet på den før.

 

Generelt sett er eg godt fornøyd:)

 

Takker for alle tilbakemeldinger.

 

Ang Spotify så syncer jeg ikke mobilen med pc men kobler bare mobilen på wifi og lar den synce med Spotify sin server. Sånn syncer jeg også mine offline spillelister. Tar litt tid men det virker.

Lenke til kommentar

Får min telefon iløpet av uken, gleder meg! :D

 

Et spørsmål om en app jeg har hørt skal finnes til Android, men jeg finner den ikke selv:

 

Når jeg er på jobb, er jeg 14 dager uten mobiltelefon. Dersom min telefon ligger til lading, og er tilkoblet WiFi hjemme, er det mulig å få SMS/MMS/anrop sendt til min Gmail. Betaler en penger for programmet kan en også svare på SMSene..

 

Er det noen som har hørt om et slikt program? :)

Du kan sende/motta meldinger via htcsense.com så lenge mobilen er tilkoblet nett (ikke wifi).

 

EDIT:

Videresending av meldinger til mail kan også settes opp på htcsense.com

 

 

Takk for tips!

Fant også programmet jeg tenkte på: SmsToMailbox. :)

Lenke til kommentar

Dette android-greiene er vanskelig. Jeg driver og leser gjennom tråden nå, men noen raske spørsmål:

 

* Finnes det noe bra musikkprogram å laste ned/ samt filmprogram? Gratis.

 

* Hvilke apps koster penger å bruke? Da snakker jeg om nett-tilgang. Krever f.eks imdb, gulesider etc. det?

 

* Hvis jeg glemmer meg, og lar en app stå på, og gå hele tiden. Kan den kreve wap/datatrafikk av dette?

Jeg antar at du mener program til å spille av musikk og film? I så fall vil jeg anbefale Winamp til musikk og Vplayer til film.

 

Jeg har aldri hørt om en app som koster penger å bruke utover prisen å kjøpe den, men med mindre du har en spesiell pakke til abonnementet ditt der du har gratis datatrafikk så koster all nettbruk penger. Uansett om du surfer via browseren, spiller et spill som må hente informasjon på nettet eller om du bruker et program som av en eller annen grunn trenger å bruke nettrafikk.

 

Om en app står på og bruker datatrafikk så vil det koste deg penger ja. Dette blir som å ringe opp noen og så legge fra seg telefonen og glemme å legge på. Selv om du ikke aktivt bruker den så koster det deg fortsatt penger.

 

Takk for svar. Koster winamp noe å bruke? Dvs, koster det datatrafikk?

 

Om f.eks spotify eller gulesider app står i bakgrunn og går, vil dette koste datatrafikk? Du skriver litt om det, men det er jo ikke tjenester som jeg bruker, om du skjønner? Dvs, om jeg ikke søker opp nummer, eller er logget inn ved spotify - koster dette data?

 

Har forøvrig 500mb data. Holder dette lenge til litt surfing i ny og ne og bruk av apps? Vil jeg tjene noe på å bruke opera som nettleser istedenfor standard nettleser?

Programmene kan godt være åpne uten at det koster noe. Det er når det er trafikk til/fra som koster. Jeg har selv 500MB, og for meg holder det i massevis.

 

Jeg har brukt 7367 MB på 14dager ;) Glad jeg har gratis bruk ut året :D Talkmore får svi fra min side ihvertfall :p Jeg bruker Wi-Fi hotspot for alle penga.. hehe :)

Lenke til kommentar

Ah, forstår.

 

Er det forøvrig noen måte å begrense datatrafikken på? Som at jeg kan velge at den blir sperret ved 500mb el.?

 

Jeg har en bedre løsning: 3G Watch Dog - Gratis :)

 

Jeg har brukt 7367 MB på 14dager Glad jeg har gratis bruk ut året Talkmore får svi fra min side ihvertfall Jeg bruker Wi-Fi hotspot for alle penga.. hehe :)

 

Haha! Join the club! Jeg har Chess Sjakk Matt og har tenkt til å voldta systemet deres til 31. desember :p

 

Edit:

 

Er det noen som har klart å koble til telefonen til PS3? Har lest på XDA at det er noen som har klart det. PS3 støtter DLNA, og det gjør også DHD. Jeg prøvde idag, men det eneste DHDen fant var Windows Media Player på PCen. Noen tips?

Endret av Steffen Moss
Lenke til kommentar

 

 

Har hatt Desire HD siden fredag no. Null smartphone erfaring fra tidligere så det er litt forsjellig eg lurer på.

 

Spotify: Hvordan få den til å kunne spille spillelisten i offline modus? Eg har oppgradert til den Spotify utgaven eg trenger for å kunne dette. Eg huker av den ene listen eg ønsker, ingenting skjer. Mobilen er koblet til internett med usb kabel via datamaskinen, og de sangene eg spiller blir lagret i offline modus. Men det kan vel ikkje være slik at eg må høre 270 sanger før de er tilgjengelig i offline modus? Så står det "268 pending sync" etter at eg har hørt 2 sanger, og da er de to sangene tilgjengelig i offline modus. Noen tips?

 

...

 

Generelt sett er eg godt fornøyd:)

 

Takker for alle tilbakemeldinger.

 

 

 

Trykk på MER (nede til høyre) inne i Spotify, så får du opp valg som "sync kun over wifi", "høy kvalitet på streaming over 3G", "last kun ned offline spillelister når koblet til strøm" osv. Sett dine preferanser der :)

 

På datamaskinen burde du også gå på innstillinger og huke av for høy kvalitet. Dette skjer ikke automatisk når du har premium.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Dette android-greiene er vanskelig. Jeg driver og leser gjennom tråden nå, men noen raske spørsmål:

 

* Finnes det noe bra musikkprogram å laste ned/ samt filmprogram? Gratis.

 

 

 

Musikk: winamp

Film: Vplayer

Da er vi enige. Det var akkurat det jeg foreslo også ;)

 

BBerry: Winamp koster i utgangspunktet ikke penger å bruke for å spille av musikk du har på minnekortet. Men går du f.eks inn på "ShoutCAST Radio" må jo dette nødvendigvis generere trafikk. Selv om det sikkert finnes eksempler på noe som kan være litt vanskelig å tolke om det brukes trafikk eller, men i 99% av tilfellene så er det ganske enkelt å skjønne om programmet trenger å overføre noe data eller ei. Du vil også se at det overføres noe vet at pilene i statusbaren (som indikerer tilkobling til mobilt nettverk) blir hvite. Laster du ned blir pil ned hvit, laster du opp (sender informasjon) blir pil opp hvit.

 

Som en annen sa tidligere så kan et program som normalt bruker datatrafikk fortsatt være åpent uten at det bruker noe trafikk, men jeg kan ikke sitter her å garantere deg at det ikke vil skje noe. Helt hypotetisk om du f. eks har godtatt at programmet kan oppdatere seg selv når som helst kan jo det skje.

 

Last ned extended controls aå får du en widget på hovedskjermen som gjør at du kan aktivere og deaktivere mobil data raskt og enkelt.

Lenke til kommentar

Edit:

 

Er det noen som har klart å koble til telefonen til PS3? Har lest på XDA at det er noen som har klart det. PS3 støtter DLNA, og det gjør også DHD. Jeg prøvde idag, men det eneste DHDen fant var Windows Media Player på PCen. Noen tips?

 

Ja, men ikke med den DNLA støtten som følger med telefonen. Tanken bak den er at man skal styre hva som vises på tven\ps3en fra mobilen, men ps3 har ikke støtte for dette(kan håpe det kommer etterhvert). Det som derimot fungerer er å installere imediashare, http://www.bianor.com/ims/android_mobile_app.html . Det er sikkert en rekke andre apps som gjør samme jobben, men den er den eneste jeg har prøvd. Når du har satt opp appen slik du vil ha den, kan du se på bilder og musikk fra ps3en som om det var en vanlig medieserver. Gratisversjonen støtter ikke video.

 

Si gjerne fra om du finner en bedre egnet app

Lenke til kommentar

Hvordan lager man mapper?

 

Samme plass som du går inn for å legge til widget..legg til elementer på startside og trykk på en mappe, når mapper er på startsiden så går du inn i den og presser øver i feltet for å endre navn..

 

http://www.htc.com/no/howto.aspx?id=2925&type=1&p_id=312

 

Gega

 

Fant en feil i mappefunksjonen på min Desire Z. Det må være en ledig plass der mappen ligger for å få lov å legge noe selve i mappen også. Burde jo være unødvendig så lenge det er plass i mappen, men slik er det...

Lenke til kommentar

Har noen her peiling på hvor jeg finner oversikt over brukt datatrafikk/ datatrafikk som brukes atm? Føler alle disse appsene gir et meget uoversiktlig bilde av hva jeg faktisk bruker av data. Hmmmm.... Håper forøvrig noen kan svare på det jeg spurte om ovenfor :)

 

Slenger meg på her :)

 

Edit: Bare søk etter "data counter" i Marked.

Har man datapakke fra Telenor, kan man bruke en widget som heter "Telenor Data Widget" Jeg har det, og widgeten funker greit. Viser hvor mange mb jeg har igjen av min 500MB pakke til enhver tid.

 

 

Er ikke verre enn å laste ned Netcounter fra market. følger med på både 3g og wlan, gratis. og kan sette alarm ved x MB.

Og for å gjøre det enda lettere igjen, hvorfor ikke skaffe seg et fri bruk abb fra Chess, onecall eller tele2? koster jo bare 199kr til april/mai.

Lenke til kommentar

Noen som vet om et program som gjør at jeg kan fjernstyre telefonen over internett?

Når jeg er på jobb sitter jeg på et ganske begrenset jobbnettverk (også på kveldstid når jeg har fri)..

Så jeg håpte det kunne være et program ala TeamViewer til PC som gjør at jeg kan surfe på internett via mobiltelefonen.. :)

Lenke til kommentar

Det fungerer å ha TeamViewer installert både på laptopen og jobb-PCen. :) Da går jo all nettsurfing via PCen hjemme..

Håpte bare det fantes et lignende program til Android sånn at jeg slipper å ha både PC og mobil stående på når jeg ikke er hjemme. :)

 

Edit: Kanskje Droid VNC Server kan gjøre susen! :)

Endret av Stian-89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...