Gå til innhold

HTC Desire HD - Teknisk diskusjon - Tips & triks


Anbefalte innlegg

Dette android-greiene er vanskelig. Jeg driver og leser gjennom tråden nå, men noen raske spørsmål:

 

* Finnes det noe bra musikkprogram å laste ned/ samt filmprogram? Gratis.

 

* Hvilke apps koster penger å bruke? Da snakker jeg om nett-tilgang. Krever f.eks imdb, gulesider etc. det?

 

* Hvis jeg glemmer meg, og lar en app stå på, og gå hele tiden. Kan den kreve wap/datatrafikk av dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg endelig fått min DHD og er så langt veldig fornøyd. Lurer dog på én ting. Jeg har lagt alle epost-adressene mine til i mail-appen. Problemet er bare at telefonen kun synkroniserer nye eposter. Jeg vil gjerne ha all epost, både leste og uleste inn. Nå er det mulig jeg er både blind og svimmel, men jeg er helt fersk med Android, så ha meg unnskyldt.

 

Takker på forhånd.

Lenke til kommentar

Da har jeg endelig fått min DHD og er så langt veldig fornøyd. Lurer dog på én ting. Jeg har lagt alle epost-adressene mine til i mail-appen. Problemet er bare at telefonen kun synkroniserer nye eposter. Jeg vil gjerne ha all epost, både leste og uleste inn. Nå er det mulig jeg er både blind og svimmel, men jeg er helt fersk med Android, så ha meg unnskyldt.

 

Takker på forhånd.

 

 

det er vel å åpne epost app'en og gå på innstillinger, "sende og motta" og last ned tidligere epostelementer.

Lenke til kommentar

Dette android-greiene er vanskelig. Jeg driver og leser gjennom tråden nå, men noen raske spørsmål:

 

* Finnes det noe bra musikkprogram å laste ned/ samt filmprogram? Gratis.

 

* Hvilke apps koster penger å bruke? Da snakker jeg om nett-tilgang. Krever f.eks imdb, gulesider etc. det?

 

* Hvis jeg glemmer meg, og lar en app stå på, og gå hele tiden. Kan den kreve wap/datatrafikk av dette?

Jeg antar at du mener program til å spille av musikk og film? I så fall vil jeg anbefale Winamp til musikk og Vplayer til film.

 

Jeg har aldri hørt om en app som koster penger å bruke utover prisen å kjøpe den, men med mindre du har en spesiell pakke til abonnementet ditt der du har gratis datatrafikk så koster all nettbruk penger. Uansett om du surfer via browseren, spiller et spill som må hente informasjon på nettet eller om du bruker et program som av en eller annen grunn trenger å bruke nettrafikk.

 

Om en app står på og bruker datatrafikk så vil det koste deg penger ja. Dette blir som å ringe opp noen og så legge fra seg telefonen og glemme å legge på. Selv om du ikke aktivt bruker den så koster det deg fortsatt penger.

Lenke til kommentar

Dette android-greiene er vanskelig. Jeg driver og leser gjennom tråden nå, men noen raske spørsmål:

 

* Finnes det noe bra musikkprogram å laste ned/ samt filmprogram? Gratis.

 

* Hvilke apps koster penger å bruke? Da snakker jeg om nett-tilgang. Krever f.eks imdb, gulesider etc. det?

 

* Hvis jeg glemmer meg, og lar en app stå på, og gå hele tiden. Kan den kreve wap/datatrafikk av dette?

Jeg antar at du mener program til å spille av musikk og film? I så fall vil jeg anbefale Winamp til musikk og Vplayer til film.

 

Jeg har aldri hørt om en app som koster penger å bruke utover prisen å kjøpe den, men med mindre du har en spesiell pakke til abonnementet ditt der du har gratis datatrafikk så koster all nettbruk penger. Uansett om du surfer via browseren, spiller et spill som må hente informasjon på nettet eller om du bruker et program som av en eller annen grunn trenger å bruke nettrafikk.

 

Om en app står på og bruker datatrafikk så vil det koste deg penger ja. Dette blir som å ringe opp noen og så legge fra seg telefonen og glemme å legge på. Selv om du ikke aktivt bruker den så koster det deg fortsatt penger.

 

Takk for svar. Koster winamp noe å bruke? Dvs, koster det datatrafikk?

 

Om f.eks spotify eller gulesider app står i bakgrunn og går, vil dette koste datatrafikk? Du skriver litt om det, men det er jo ikke tjenester som jeg bruker, om du skjønner? Dvs, om jeg ikke søker opp nummer, eller er logget inn ved spotify - koster dette data?

 

Har forøvrig 500mb data. Holder dette lenge til litt surfing i ny og ne og bruk av apps? Vil jeg tjene noe på å bruke opera som nettleser istedenfor standard nettleser?

Endret av BBerry
Lenke til kommentar

Har noen her peiling på hvor jeg finner oversikt over brukt datatrafikk/ datatrafikk som brukes atm? Føler alle disse appsene gir et meget uoversiktlig bilde av hva jeg faktisk bruker av data. Hmmmm.... Håper forøvrig noen kan svare på det jeg spurte om ovenfor :)

 

Slenger meg på her :)

 

Edit: Bare søk etter "data counter" i Marked.

Endret av Steffen Moss
Lenke til kommentar

Har noen her peiling på hvor jeg finner oversikt over brukt datatrafikk/ datatrafikk som brukes atm? Føler alle disse appsene gir et meget uoversiktlig bilde av hva jeg faktisk bruker av data. Hmmmm.... Håper forøvrig noen kan svare på det jeg spurte om ovenfor :)

 

Slenger meg på her :)

 

Edit: Bare søk etter "data counter" i Marked.

Hehe, takker :)

 

EDIT

 

Jeg lastet ned data counter widget. Men da får jeg bare "To use this wdiget you should go to your blablalbalbla", men funker jo ikke...

Endret av BBerry
Lenke til kommentar

@ Stue: Ja, jeg har fri bruk. Jeg er bare den nysgjerrige typen, hehe.

 

@ BBerry: Jeg installerte "Traffic Counter". Man må ha Pro-versjonen for å kunne overvåke alt som WiFi, 3G, SMS osv i widgets, men man kan velge én widget man vil bruke uten å oppgradere. Ellers er det en veldig fin oversikt over all bruk inne i selve appen.

 

Edit: La til noe mer.

Endret av Steffen Moss
Lenke til kommentar

Får min telefon iløpet av uken, gleder meg! :D

 

Et spørsmål om en app jeg har hørt skal finnes til Android, men jeg finner den ikke selv:

 

Når jeg er på jobb, er jeg 14 dager uten mobiltelefon. Dersom min telefon ligger til lading, og er tilkoblet WiFi hjemme, er det mulig å få SMS/MMS/anrop sendt til min Gmail. Betaler en penger for programmet kan en også svare på SMSene..

 

Er det noen som har hørt om et slikt program? :)

Lenke til kommentar

Får min telefon iløpet av uken, gleder meg! :D

 

Et spørsmål om en app jeg har hørt skal finnes til Android, men jeg finner den ikke selv:

 

Når jeg er på jobb, er jeg 14 dager uten mobiltelefon. Dersom min telefon ligger til lading, og er tilkoblet WiFi hjemme, er det mulig å få SMS/MMS/anrop sendt til min Gmail. Betaler en penger for programmet kan en også svare på SMSene..

 

Er det noen som har hørt om et slikt program? :)

Du kan sende/motta meldinger via htcsense.com så lenge mobilen er tilkoblet nett (ikke wifi).

 

EDIT:

Videresending av meldinger til mail kan også settes opp på htcsense.com

Endret av oleanl
Lenke til kommentar

Hadde en nær døden opplevelse med DHD-en min. Altså ikke jeg som var nær døden, men den. :p

 

Det som skjedde var at jeg sølte litt vann på den. Ikke mer enn hva alle andre telefoner jeg har hatt har tålt, så jeg bare tørket det av. Etter hvert begynte fargene på skjermen å bli helt ødelagte. På kort tid ble det så ille at jeg ikke engang fikk slått på skjermen, mens telefonen funka helt normalt ellers.

 

Det var da jeg åpna den opp og tok ut batteriet, som var vått!! Mens den lille tiden jeg hadde hatt med telefonen gikk i revy lå den og tørket. Var sikker på at den måtte inn på rep. :cry:

Men så setter jeg den sammen igjen og alt funker helt perfekt! :w00t:

 

Og alt dette fordi lokket til batteriet ikke er tett! :realmad:

Må være den største feilen med DHD disse lokkene. Det nederste er forholdsvis tett, men batterilokket er ikke det i det hele tatt på min hvert fall..

Lenke til kommentar

Dette android-greiene er vanskelig. Jeg driver og leser gjennom tråden nå, men noen raske spørsmål:

 

* Finnes det noe bra musikkprogram å laste ned/ samt filmprogram? Gratis.

 

* Hvilke apps koster penger å bruke? Da snakker jeg om nett-tilgang. Krever f.eks imdb, gulesider etc. det?

 

* Hvis jeg glemmer meg, og lar en app stå på, og gå hele tiden. Kan den kreve wap/datatrafikk av dette?

Jeg antar at du mener program til å spille av musikk og film? I så fall vil jeg anbefale Winamp til musikk og Vplayer til film.

 

Jeg har aldri hørt om en app som koster penger å bruke utover prisen å kjøpe den, men med mindre du har en spesiell pakke til abonnementet ditt der du har gratis datatrafikk så koster all nettbruk penger. Uansett om du surfer via browseren, spiller et spill som må hente informasjon på nettet eller om du bruker et program som av en eller annen grunn trenger å bruke nettrafikk.

 

Om en app står på og bruker datatrafikk så vil det koste deg penger ja. Dette blir som å ringe opp noen og så legge fra seg telefonen og glemme å legge på. Selv om du ikke aktivt bruker den så koster det deg fortsatt penger.

 

Takk for svar. Koster winamp noe å bruke? Dvs, koster det datatrafikk?

 

Om f.eks spotify eller gulesider app står i bakgrunn og går, vil dette koste datatrafikk? Du skriver litt om det, men det er jo ikke tjenester som jeg bruker, om du skjønner? Dvs, om jeg ikke søker opp nummer, eller er logget inn ved spotify - koster dette data?

 

Har forøvrig 500mb data. Holder dette lenge til litt surfing i ny og ne og bruk av apps? Vil jeg tjene noe på å bruke opera som nettleser istedenfor standard nettleser?

Programmene kan godt være åpne uten at det koster noe. Det er når det er trafikk til/fra som koster. Jeg har selv 500MB, og for meg holder det i massevis.

Lenke til kommentar

Har noen her peiling på hvor jeg finner oversikt over brukt datatrafikk/ datatrafikk som brukes atm? Føler alle disse appsene gir et meget uoversiktlig bilde av hva jeg faktisk bruker av data. Hmmmm.... Håper forøvrig noen kan svare på det jeg spurte om ovenfor :)

 

Slenger meg på her :)

 

Edit: Bare søk etter "data counter" i Marked.

Har man datapakke fra Telenor, kan man bruke en widget som heter "Telenor Data Widget" Jeg har det, og widgeten funker greit. Viser hvor mange mb jeg har igjen av min 500MB pakke til enhver tid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...