Gå til innhold

HTC Desire HD - Teknisk diskusjon - Tips & triks


Anbefalte innlegg

Det fungerer å ha TeamViewer installert både på laptopen og jobb-PCen. :) Da går jo all nettsurfing via PCen hjemme..

Håpte bare det fantes et lignende program til Android sånn at jeg slipper å ha både PC og mobil stående på når jeg ikke er hjemme. :)

 

Edit: Kanskje Droid VNC Server kan gjøre susen! :)

 

Ok, da er ikke sikkerheten så god hos dere tydeligvis, tviler på at jeg i det hele tatt får lov til å installere noe sånn på jobbpc'n pga admin rettigheter, greidde å lure til en manuell installasjon av Flash i Firefox :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar karer. Har lastet ned samtlige anbefalte apps, og begynner å like dette systemet :)

 

Har et lite raskt spørsmål; her jeg bor er det piss dårlig forhold. Er det noen application el. som gjør at jeg kan sende vanlige meldinger via wifi/mobilt nettverk? Altså istedenfor å bruke dekningen jeg har på mobilen. (Vet ikke om mobilt nettverk er synonymt med dekningen (stripene) jeg har på mobilen!) :)

Lenke til kommentar

Hei

Vennligst les dette nøye, jeg er litt desperat for å få fikset dette. :)

 

Jeg har akurat oppgradert fra en Desire til en Desire HD.

Jeg har en KENWOOD KDC-BT8044UY cd-spiller i bilen med blåtann/A2DP støtte.

 

Jeg bruker spotify på telefonen mot Kenwood'en og kjører lyden over blåtann. Dette funker fint. MEN.

 

Når jeg bruker frem-og-tilbake knappene på cd-spilleren for å bytte sang, starter den medfølgende musikkspilleren på telefonen (evt. doubletwist) automatisk i stedet for å bytte sang i spotify.

 

Dette var IKKE et problem med HTC Desire.

 

Hvordan kan man overstyre dette?

Lenke til kommentar

Slett den originale spilleren og erstatt den med winamp?

 

Les nøye står det .... jeg bruker SPOTIFY. Winamp har ikke funksjonaliteten spotify har "i det heletatt".

 

 

Uansett, hvis jeg installerer en annen spiller (som skrevet i posten, doubletwist), så er det den som starter i stedet.

 

Det må være en måte å få deaktivert autoplay på?

 

 

Lenke til kommentar

Tja, som med så mye annet var det vel nysgjerrighet. Men etter å ha prøvd synes jeg spill som f.eks angry birds glir enda lettere etter å ha økt CPU hastigheten.

Synes også hele telefonen visker litt raskere nå.

Men dersom det har en veldig negativ effekt på batteritiden, setter jeg den bare tilbake igjen :)

Dette er noe av det som er så artig med android telefoner - full frihet på alle måter :)

Lenke til kommentar

Lurer jeg også på.. Er ingenvits i å bruke setcpu hvis du ikke har klokket telefonen. :)

På med andre ord er den raskheten jeg synes jeg merker, bare innbilling? Jeg trodde å bruke set CPU var å "klokke" telefonen til å konstant kjøre høyeste hastighet, og dermed øke raskheten.

Hm.. mye som skal læres for oss "glade amatører" :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt

Du har ikke økt cpu frekvensen.. Er bare noe du inbiler deg isåfall ^^

For å øke frekvensen må du legge inn en ny kernel å det kan du ikke gjøre med en app :)

 

Edit: litt for sen, men ja er nok bare inbilning :p

Endret av Slettet-aabLQt
Lenke til kommentar

Du har ikke økt cpu frekvensen.. Er bare noe du inbiler deg isåfall ^^

For å øke frekvensen må du legge inn en ny kernel å det kan du ikke gjøre med en app :)

 

Edit: litt for sen, men ja er nok bare inbilning :p

 

Nei, jeg har ikke økt cpu frekvensen, men ved å "låse" den på 1024 Mhz, tvinger jeg vel telefonen til å kjøre raskere enn den normalt ville gjort, dersom den ved autofrekvens hadde funnet ut av f.eks 512 Mhz holdt...

Men dette er kanskje ikke noe problem i praksis? Vet ikke hvor mye prosessoren ligger på ved vanlig bruk...

Lenke til kommentar

Du har ikke økt cpu frekvensen.. Er bare noe du inbiler deg isåfall ^^

For å øke frekvensen må du legge inn en ny kernel å det kan du ikke gjøre med en app :)

 

Edit: litt for sen, men ja er nok bare inbilning :p

 

Nei, jeg har ikke økt cpu frekvensen, men ved å "låse" den på 1024 Mhz, tvinger jeg vel telefonen til å kjøre raskere enn den normalt ville gjort, dersom den ved autofrekvens hadde funnet ut av f.eks 512 Mhz holdt...

Men dette er kanskje ikke noe problem i praksis? Vet ikke hvor mye prosessoren ligger på ved vanlig bruk...

 

 

Synes du virkelig at DHD er så treg at du måtte gjøre dette da? ser likksom ikke helt vitsen med å la den få lov til å bruke ennda mer strøm jeg da, synes den er kjapp nok i utgangspunktet, skal jo ikke akkurat drive Photoshop med den heller da.

Lenke til kommentar

Hvordan er kameraet ? er det bra ?

 

batterilevetiden ?)

 

Kamera: Greit nok, men dårligere enn andre modeller som Galaxy S og eventuelt kan du jo gå for en Nokja N8 om dette er det viktigste.

Batteri: Skal visst være litt småkjipt i starten, men vil bedre seg etter hvert som du bruker det. (avhenger jo av bruksmønster)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...