Gå til innhold

HTC Desire HD - Teknisk diskusjon - Tips & triks


Anbefalte innlegg

Noen som har tips om hva slags innstillinger man burde ha på skjermen.

jeg har automatisk lys på skjermen...men føler at skjermen bruker mye batteri.

jeg klager egentlig ikke, siden den holder i to dager sånn som jeg bruker den, men det er kjipt at det som bruker mest batteri er skjermen.

 

forresten så er tv2 sumo appen, den som heter tv2 sporten 2010. hvis man har tv2 sumo abmnt så kan man se på kampene via app'en. uavhengig av fotball eller sykkel :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fra Desire HD-testen til Mobilen.no:

 

"Nettleseren til Desire HDstøtter Flash 10.1. Det gir en surfeopplevelse som er tett opptil den du får på en PC, skjønt påstanden om at du dermed kan se film på nettsider er en sannhet med visse modifikasjoner. Hverken NRK Nett-TV eller TV2 Sumo sender i et format som er lesbart på HTC Desire HD."

 

NRK funker så det GRINER her

Lenke til kommentar

Hei, har akkurat fått meg en DHD, er ny når det gjelder android. Har hatt div win.mob fra HTC før.

Har et par ting som jeg lurer på:

 

1: Hvordan er holdbarheten på skjermen? Blir det fort riper i den? Bør man ha på beskyttelses film, og isåfall hvilken er best?

 

2: Er det et program, tilsvarende "Taskmanager" slik at man kan se hvilke programmer som kjører?

 

3: Når man har åpnet f.eks Facebook, og skal lukke denne. Holder det da at men bare trykker på tilbake pilen på telefonen, eller vil programmet da fremdeles gå i bakgrunnen?

 

3: Hvilke apper anbefales til DHD? (Er ønskelig med Navi, converter(måle-enheter), multimedia.)

Lenke til kommentar

Hei, har akkurat fått meg en DHD, er ny når det gjelder android. Har hatt div win.mob fra HTC før.

Har et par ting som jeg lurer på:

 

1: Hvordan er holdbarheten på skjermen? Blir det fort riper i den? Bør man ha på beskyttelses film, og isåfall hvilken er best?

 

2: Er det et program, tilsvarende "Taskmanager" slik at man kan se hvilke programmer som kjører?

 

3: Når man har åpnet f.eks Facebook, og skal lukke denne. Holder det da at men bare trykker på tilbake pilen på telefonen, eller vil programmet da fremdeles gå i bakgrunnen?

 

3: Hvilke apper anbefales til DHD? (Er ønskelig med Navi, converter(måle-enheter), multimedia.)

 

1. Har ikke testet selv (venter enda på telefonen), men tilbakemeldingen er at den er på linje med andre Touchtelefoner.

 

2. Du kan finne det via apps i hvertfall. Se punkt 3.

 

3. Les "spoiler" i første posten i denne tråden om hvordan Android styrer programmene/taskmanager. Dette kan ikke sammenlignes med WinMo.

 

(4). Sjekk denne tråden blant annet: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1267640

Endret av JohnRichard
Lenke til kommentar

Fra Desire HD-testen til Mobilen.no:

 

"Nettleseren til Desire HDstøtter Flash 10.1. Det gir en surfeopplevelse som er tett opptil den du får på en PC, skjønt påstanden om at du dermed kan se film på nettsider er en sannhet med visse modifikasjoner. Hverken NRK Nett-TV eller TV2 Sumo sender i et format som er lesbart på HTC Desire HD."

 

NRK funker så det GRINER her

 

Nja... NRKs livesendinger krever windows media player plugin, noe som meg bekjent ikke er tilgjengelig på android for tiden. Men det er riktig at endel av arkivet ligger ute i formater som er støttet, men langt fra alt. Hvis du har funnet noe annet så hadde det vært interessant å høre om det....

 

/Espen

Lenke til kommentar

Huff, ikke bra at man kan risikere å få en kjip skjerm. Synes allerede det er "trist" at ikke denne fikk Super-Amoled, men skjønner at Samsung ikke vil "dele"...

tja, er nok heller at de ikke klarer å produsere nok skjermer. Desire ble jo lansert med amoled, men den måtte gå over til vanlig lcd/led pga for få amoledskjermer.

Lenke til kommentar

Er en tråd på XDA om skjermen til DHD

 

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=865600

 

Edit:

 

Men jo mer dere leser om feilene til DHD, jo mer legger dere merke til defekter på egen telefon, og til slutt så sitter dere med en telefon dere ikke liker lenger. Vil dere virkelig vite alt dette? :p Er dere fornøyd med telefonen, så ikke oppsøk disse trådene, hehe.

 

Edit2:

 

Har dere selv lyst til å teste skjermen, så kan dere laste ned Dead Pixel Test fra Marked for å sjekke fargene. Fargene mine er så klare som mulig. Hvitt er hvitt, gult er gult og ikke gulgrønn, rød er blodrød osv.

Endret av Steffen Moss
Lenke til kommentar

yes i saw them both but really its not big deal, the sharp screen has something like scan lines apparent in grey areas, the AUO has them less and color balance is more accurate, white is whiter, yellow has no greens in it, the sharp has slightly better contrast

 

so really to each its own advantages, seriously people its so slight, its really silly to make a thread about it...........im actually surpised how a screen from two different sources match in everything else

 

AUO = Bedre farger, og mindre "scanlines/grid"

 

Sharp = Bedre kontraster (sort-nivå)

 

Begge vinner/taper :p

Lenke til kommentar
Edit2:

 

Har dere selv lyst til å teste skjermen, så kan dere laste ned Dead Pixel Test fra Marked for å sjekke fargene. Fargene mine er så klare som mulig. Hvitt er hvitt, gult er gult og ikke gulgrønn, rød er blodrød osv.

Hm.. det er mine og, men jeg innså noe av grunnen til at jeg er medium fornøyd med skjermen, og det er rett og slett baklyset. Jeg har jo skrudd det ned til 30% (av batterihensyn), og når jeg makset det gir skjermen et mye bedre inntrykk. Dermed er vi igjen tilbake til det hersens batteriet som plager vettet av meg. (Må vanligvis lade etter 12 timer)

Endret av Geirern
Lenke til kommentar
Edit2:

 

Har dere selv lyst til å teste skjermen, så kan dere laste ned Dead Pixel Test fra Marked for å sjekke fargene. Fargene mine er så klare som mulig. Hvitt er hvitt, gult er gult og ikke gulgrønn, rød er blodrød osv.

Hm.. det er mine og, men jeg innså noe av grunnen til at jeg er medium fornøyd med skjermen, og det er rett og slett baklyset. Jeg har jo skrudd det ned til 30% (av batterihensyn), og når jeg makset det gir skjermen et mye bedre inntrykk. Dermed er vi igjen tilbake til det hersens batteriet som plager vettet av meg. (Må vanligvis lade etter 12 timer)

 

 

Hvis du ikke har gjort det, slå på debug mode og kutt sync av htc facebook. Jeg hadde plenty batteritid i utgangspunktet men nå er den enda bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...