Gå til innhold

Hvordan slette tråd?


Migla

Anbefalte innlegg

Melk, banan og en boks med tunfisk dekker vel det meste man trenger etter trening? Har funket greit for meg i hvertfall.

 

jeg presset i meg tunfisk for 5-6 år siden, men det fungerer ikke for meg over tid. Smaken er forferdelig. Noe jeg merker er at en diett med mye karbohydrat og fett nesten virker viktigere enn proteininnholdet for å bygge muskler. Det virker som fettet, og melka stimulerer hormonene, mens karbohydratene virker oppbyggende, muligens gjennom effekten til insulin. Lite karbohydrater er definitivt ingenting og bygge muskler på.

 

Tilbake til egg. Hvis opptaket bare er 50 % med rå egg. Er det noen positive egenskaper med å spise de rå?

Nei, ikke annet enn at det er veldig raskt og gjøre det, man får også Rocky-følelsen :tease:

 

Den er viktig. treningen skal være slik at musklene nærmest eksploderer av positiv energi før neste økt. Med godt kosthold og undertrening er det mulig å komme langt.

 

 

## dobbelpost slått sammen av ilpostino ##

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I henhold til retningslinjene §1. Innleggets Innhold, påpekes det at innlegget skal holdes i en høflig og saklig tone. Fokuser på sak, ikke person, og diskuter anstendig. Merk spesielt følgende, flaming og andre former for personangrep og Trolling er forbudt. I henhold til retningslinjene har innlegg blitt slettet fra tråden. Videre brudd på dette kan føre til reaksjoner i form av advarsler og/eller utestengelse fra forumet.

 

Korte og unødvendige innlegg som ikke hører hjemme i tråden er også slettet. Vennligst ikke skriv i tråden med mindre det er relevant til trådens tema.

 

dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Noe jeg merker er at en diett med mye karbohydrat og fett nesten virker viktigere enn proteininnholdet for å bygge muskler. Det virker som fettet, og melka stimulerer hormonene, mens karbohydratene virker oppbyggende, muligens gjennom effekten til insulin. Lite karbohydrater er definitivt ingenting og bygge muskler på.

Man MÅ ha proteiner for å kunne bygge muskulatur, men man trenger seff også karbs for å ha energi til at det skal kunne skje.

At melk stimulerer til hormonutskillelse høres ikke dumt ut, det er tross alt noe kyr gir til kalver for at de skal vokse.

 

Man KAN vokse med bare fett også og lite karbs, kalles ketose. Mange har hatt ekstreme resultater med ketose, men det er veldig individuelt hvordan man reagerer på ketose.

Lenke til kommentar

Det kommer vell ganske klart frem at mistert enten troller eller er totalt uvitende når det kommer til trening og kosthold...

 

Proteinpulver dyrt piss? Hvis du skal få i deg 2880gram protein fra kyllingfilet til 100kr kiloet, så må du ut med 1200kr, skal du få i deg samme mengde protein fra pulver tilskudd (3kgs boks) så kan du få det til 500kr+- alt etter type/merke - i verstefall kan du komme opp i tusenlappen, men fortsatt så er det billigere enn kyllingfilet om det KUN er proteinet vi er ute etter.

 

Du, mistert, anbefaler andre å unngå drikke mye melk og unngå gode karbo kilder som ris, potet osv helt. Jaha, dette kommer jo HELT ann på hva målet er - du unngår ikke den type mat om du vil legge på deg. Diabetes pga melke inntak? Skulle tro brus og godteri var farligere enn et glass melk ekstra om dagen..

 

Hvorfor skal trådstarter gå ned 10kg før han kan starte å trene med vekter? Latterlig råd spørr du meg.. Han sier han vil øke muskelmasse, ikke bli kvitt fett. Uansett, man kan fint øke i styrke / muskelmasse uten nødvendigvis å legge på seg veldig mye fett.

 

Du påstår også at pga trådstarter har såppas høy vekt nå, så har han nok fett på kroppen til at protein inntak ikke er så farlig pga han har mye å gå på når det kommer til muskelbygging.. OK, første gang jeg hører at fettet på kroppen kan brukes til å bygge muskler!

 

"- 6-8 rep a 4 ganger (Her løfter du nesten maksimalt av det du klarer) "

Det er da vell strengt tatt 1 til 3+ som er rep "rangen" for maks løft.

 

"Du kan også prøve med kreatin, men da bør du velge noe som er bra, gjerne litt dyrt. Ta også før trening. En bivirkning er at vann binder seg til kroppen. Kun 30% klarer å ta opp dette ekstra kreatinet, man får som regel nok av det gjennom fisk osv."

 

Så langt så har all forskning jeg har lest rundt dette sagt at "dyrere" kreatin ikke gir noen merkbar større effekt en billig kreatin. Du sier at kun 30% klarer å ta opp kreatin fra tilskudd, sist jeg sjekket så var det vell heller omvendt, altså 30%+-(husker ikke nøyaktige tall her og nå) som ikke er responsiv fra kreatin i tilskudds form mens resten er.

 

"Tren ulike muskelgrupper hver 3 dag. Du skal ha hviledager. Musklene må strekke seg ut."

 

Du har hviledager for at at musklene skal bygge seg opp igjen fra den "nedbrytingen" / belastningen de opplever fra trening (Derfor høyner man gjerne protein inntak når man trener styrke, det er "byggeklossene" som trengs for restitusjonen / oppbyggingen).

 

Selvfølgelig er det optimale å få proteiner i seg fra egg, kjøtt og melk da man får mye annet bra med seg på kjøpet da. Men det er da vell ingen som snakker om å BYTTE ut den vanlige kosten med pulver? NEI, det er snakk om å legge til kanskje en, to eller tre shakes iløpet av dagen pga det er såppas enkelt å innta, det sparer tid og ikke MINST penger. Med andre ord er det en bra løsning om du ikke får dekt behovet ditt 100% gjennom kosten, men selvsagt - får du i deg mer enn nok proteiner fra kosten din, så kan det å innta proteiner i form av pulver være en unødvendig utgift - men hvor mange med et vanlig norsk kosthold får egentlig dekket det som må til for _maksimale_ resultater? Svært få tror jeg.

 

Alt i alt så har du iallefall i mine øyne bevist at du har svært lite peiling når det kommer til kosthold/trening.

Lenke til kommentar

I henhold til retningslinjene §1. Innleggets Innhold, påpekes det at innlegget skal holdes i en høflig og saklig tone. Fokuser på sak, ikke person, og diskuter anstendig. Merk spesielt følgende, flaming og andre former for personangrep og Trolling er forbudt. I henhold til retningslinjene har innlegg blitt slettet fra tråden. Videre brudd på dette kan føre til reaksjoner i form av advarsler og/eller utestengelse fra forumet.

 

dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar

Beklager at tråden har sporet helt av. Men når Mistert kommer med sitt sier vi ifra.

Yo flow.

 

Jeg ønsker og bygge muskler, og trenger da Proteiner i samarbeid med selvfølgelig karbohydrater. ( Karbohydrater må man ha for å bygge proteiner, så proteinene kan bygge muskler ) .

 

Hvor mye melk burde jeg drikke etter trening? Oppgi hvor mange gram proteiner jeg trenger, eller hvor mange dl melk jeg trenger så jeg får i meg nok til å bygge mest mulig muskler. ( HOLDER MEG TIL MELK, ikke annet ) Melka er skummet melk med lite fett.

 

Jeg er 15 år, veier 87.8 kg, 1.82 høy.

Du får 3,3 g proteiner per dl melk. Du bør få i deg ca. 160 - 200 g proteiner om dagen.

Drikker du en liter melk rett etter trening har du fått i deg ca. 33 g proteiner, noe som er bra. Så kan du spise et skikkelig måltid litt senere med proteiner (kjøtt/kylling/tunfisk eller lignende).

 

Det du kan gjøre er å telle hvor mye proteiner du får i deg i løpet av en dag nå, og så regne ut hvor mye du mangler opp til 160/200 gram. Så kan du fylle på resten gjennom proteinpulver eller melk. :)

Lenke til kommentar

Helt utrolig hvor mye oppmerksomhet trollet skulle få da!

 

For å gjøre det veldig enkelt for TS (slippe å lese igjennom alt diskusjonen deltagerne imellom)

 

Ved mye trening (3-5 dager i uken) vil du trenge 2-2.5g proteiner per kg fett fri muskelmasse.

 

Hvis du er en overvektig person, gjør det ikke noe om du får i det for mye proteiner. Det blir bare skilt ut i urinen uansett.

 

Styrke burde du begynne med uansett om du har 5% eller 50% fett. Baseløft som markløft, knebøy og benkpress er øvelser som er viktige (spesielt hvis du skal ned i fett prosent) Disse trener de store musklene.

 

Det mer muskler du har, det høyere forbrenning har du. Dermed er styrketrening og muskel økning viktig for å gå ned i fett prosent.

 

Proteiner får du fra melk, egg, fisk, kjøtt og grønnsaker. Et variert kosthold bestående av masse kjøtt og grønnsaker er det du trenger!

 

Proteinpulver er ikke bortkastede penger! Det å ha høyt nok inntak av proteiner via mat er vanskelig og dyrt. Skulle jeg droppet proteinpulver, hadde nok mat utgiftene mine nærmet seg 8000-9000,- per mnd (hvor de nå ligger på ~3000-4000)

 

Se på youtube for å lære deg rett utførelse og film deg selv for å sjekke at du gjør det riktig. Bruk et ferdig program (eks 5x5 stronglift) til du eventuelt har nok kunnskap til å lage eget..

Lenke til kommentar

I henhold til retningslinjene §1. Innleggets Innhold, påpekes det at innlegget skal holdes i en høflig og saklig tone. Fokuser på sak, ikke person, og diskuter anstendig. Merk spesielt følgende, flaming og andre former for personangrep og Trolling er forbudt. I henhold til retningslinjene har innlegg blitt slettet fra tråden. Videre brudd på dette kan føre til reaksjoner i form av advarsler og/eller utestengelse fra forumet.

 

dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Jeg digger at du har min signatur som signatur :grin2:

Lenke til kommentar

hmmm. Blir alle mine innlegg slettet nå? Veldig saklig. Er vel noelunde den eneste diskusjon man diskuterer. Troode siden het diskusjon.no. Bør vel omdøpe nettisden til diskuterogblihevetut.no. Kjøper dere proteinpulver hiver dere penger ut vinduet, for all del, gjør no det. Ja man blir sterkere av å trene med ellet uten protein. For vanlige folk trenger man ikke ekstra protein.

 

Selv om jeg spiser 10 appelisner, så klarer kroppen å ta opp 1 eller 2. Blir det samme med protein. Du trenger kun 15 prosent bindevev for å muske 1 kilo muskler, dette klarer du med vanlig kosthold.

 

Selv om alle betaler flyserifikat for 1 million, så er det de færreste som får utbytte av det. Noen får det, men de færeste. Derfor kan man si at flyutdanning er en dårlig investering og effektiv måte å bli rik på. Finnes andre måter for å oppnå samme resultat. Det samme er det med proteinpulver.

 

Snakket med Olympiatoppen i dag, og de andbefalte ikke pulver, samt snakket med melk.no. Fikk også mail fra livestrong, hvor de påpeker svakheter og svindel med pulver. Så for all del, bruk det, men hvorfor bruke proteinpulver som forbrenning?

Skal prøve å svare saklig på innlegget her nå...

 

Selv om jeg spiser 10 appelisner, så klarer kroppen å ta opp 1 eller 2.

Dette er feil. Kroppen klarer å ta opp omtrent alt man putter inn i den, spørsmålet er nyttegjøring. Du kan gjøre noe så ekkelt å ta med bæsjen din til en lab og se hva som er igjen av næring i den. Det er minutiøse mengder.

 

Du trenger kun 15 prosent bindevev for å muske 1 kilo muskler, dette klarer du med vanlig kosthold.

 

Det skjønte jeg ikke hva du mente med. Men om jeg tror rett så skriver du om at man trenger at kosten bare trenger å bestå av maks 15% proteiner. Det blir igjen feil i og med at om man gjør det på den måten så vil de resterende prosentene da være karb og fett og man får da et kcalinntak som er så høyt at det ikke kan forsvares.

 

Snakket med Olympiatoppen i dag...

Det er bred enighet og en gjennomgangstone på de fleste forum at Olympiatoppen aldri kommer med konstruktive opplysninger til styrketreing i den formen som vi her på forumet er interessert i eller på de andre forumene. Jeg sikter til treningsforum.no og fitnessprat .no... Steroider.net har samme holdning, men jeg klarer ikke ta den siden seriøst...

 

Edit: Olympiatoppen er et statlig organ. Det som synes å være grunnen til at de ikke "godkjenner" proteinpulver er nok at det ikke er anbefalt av helsedirektoratet. Helsedirektoratet bruker alt fra 5-8 ÅR på å anbefale noe som halst slags næringsmiddel. Dette grunnet grundig testing for å være helt sikre på at skadefaren er lik 0. De har per dags dato enda ikke plane rom å teste proteinpulver og dermed kommer Olympiatoppen ALDRI til å anbefale dette men helelr være skeptiske...

 

Så for all del, bruk det, men hvorfor bruke proteinpulver som forbrenning?

Jeg blir å fortsette å bruke pulver til det r klinisk bevist at det er direkte skadelig. Man bruker ikke pulver som forbrenning, men det er bevist proteiner gir en forhøyet termisk effekt/forbrenning i kroppen.

 

 

Vi legge til at sider som eksempelvis www.truthaboutabs.com som kun selger et treningsprogram og kostholdsinfo anbefaler proteinpulver, men da som tilskudd. De fleste av oss her på forumet bruker pulver som akkurat det.

Jeg er en person som plages med å få i meg nok mat, blir fort mett og klarer bare ikke få ned den siste biten på tallerkenen selv om det er små porsjoner. Da er pulver som man løser i vann og drikker et supert TILLEGG...

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

Snork. Sovnet igjen i første setning, men fikk med meg noe av det, da en annen leste det for meg. Han sovnet han også, men skal prøve å kommentere.

 

Vi skal ikke høre på Olympiatoppen eller Helsedirektoratet. Saklig. Er vel en grunn til at Norge er en av de beste idrettsnasjonene i verden, basert på antall innbyggere. Alle disse utøverne er stort sett hjulpet av Olypiatoppen. Se på Petter Northug, han har gått ut mot pulver.

 

Kroppen klarer ikke å ta opp all c-vitaminen, flere stoffer kroppen ikke klarer å ta opp.

 

Du kan ikke diskutere når du ikke har kunnskap. 1kg muskler består av ulike bestanddeler. Blant annet mye vann. Derfor skal det ikke mye protein til for å kunne bygge musklene.

 

Om du blir mett av maten, er vel dette et godt tegn på at kroppen ikke trenger mer mat. Dermed vil overskuddsmaten gå ut av kroppen i form av avføring, piss og forbrenning. Så blir dyrt det der prosjektet ditt.

 

Uansett så har jeg fått bekreftet at jeg har rett fra 1 seniorrådgiver, 1 professor, samt en av rådgiverne til Lance Armstron i Livestrong. Så for al del, ta tips fra steroider.net.

Lenke til kommentar

Les signaturen min MisterT... ;)

 

Skal vi se... Mine innlegg-->administrer-->synlige tråder-->hake av for "Hvordan bygge muskler? PROTEINER"-->lagre endringer...

 

Fordi her er det et slikt et...

746907.jpeg

Trykk på bildet for større bilde

 

Forresten... Dette er meg... Jeg kan umulig vite hva jeg snakker om ;)

 

746911.jpeg

Trykk på bildet for større bilde

Lenke til kommentar

Har vel forsvart påstandene mine. Var som jeg sa tidligere, at dere treningsfolk på dette forumet er ganske dumme og naive, Frp osv. Kommer med fakta, men dere benekter fakta, og tror fremdeles på gamle påstander. Jeg vil gjerne lære, så kom med noen troverdige kilder som sier seg ensidig positiv til pulver. Til og med det internasjonale sykkelforbundet er imot dette. Så hvordan kan dere påsta at det er kun fakta det dere sier?

 

Pulver er selgeres marked, og forbrukerne tror ensidig på effekten, og at det er så fantastisk. Jeg kommer med argumenter som sier at dette er till og tøys. At kroppen fungerer bedre uten pulver. Pulver produsentene gnir seg i hendene, er flott det, for broderen jobber innenfor bransjen. Så mer penger på han, mer penger på meg:) Så takk til dere:) Forsett å kjøp, kommer bare med et råd til dere. Et råd som jeg ikke burde komme med. Jeg kjenner industrien, og den er skitten, nesten mafia virksomhet

 

Bildet er rapportert. Hvorfor legge ut naken bilder av seg selv? Ikke rart at du har dårlig selvtillitt for å si det sånn. Selvfølgelig får du muskler om du trener mye. Dere tror ensidig at det er pulveret som gjør dette, og ikke hardt arbeid. Sier at protein inntaket i kostholdet er mer en nok til å bygge musklene. Du hadde fått dette uten pulver også. For all del, kast penger ut vinduet. Bullshit at du trenger over 100g protein per dag, gjør du det, må du nok skaffe deg mer protein i form av mat eller pulver. Du trenger ikk mer en det uansett, så det betyr at pulveret blir brukt som vanlig forbrenning i kroppen. Hadde forstått deg om du veide over 130 kilo og skal bli fitness konge.

 

 

## dobbelpost slått sammen av ilpostino ##

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Mistert:

 

Har olympiatoppen trent opp noen kroppsbyggere eller utøvere som vil bli stor? Skeptisk... Du kan ikke sammenligne deres anbefalinger for utøvere som trener for maks utholdenhet, hurtighet, spenst OSV OSV, ingen av de trener for å øke muskelmassen. Du nevner peter northug, han er i verdenstoppen på ski ja, men karen er jo tynn som en flis - så hvorfor skal en som skal øke i muskelmasse og bli stor følge råd fra han og de som har trent han opp? Det må jo tilogmed DU fatte at ikke henger på grep.. Jeg skal se olympiatoppen trene opp karer som trenger å bli svær med 1.2g protein pr kilo kroppsvekt, tror man skal se langt unna pall plassering da :)

 

Men nå VET jeg egentlig at du bare troller, mafia virksomhet som styrer produksjon av kosttilskudd.. Yes, morsom kar du :)

Lenke til kommentar

Hmmm. Du vet ikke hva du snakker om. Alle som skal til OL, bør være med i Olympatoppen. Det er de også. Ruth Kasirye er med i Olypiatoppens program. Dale Oen, Snildal, Kvale, Nordenstam, Tufte, Lund Svindal, Bjørgen, Nortug, Bøkko, osv.. Så de vet vel ikke hva de snakker, så du får andbefale de til å slutte i Olypiatoppen da, siden du vet best da.

 

Har vel ikke hatt noen norske internasjonale utøvere som har hevdet seg i vektløftning uten å ha blitt dømt for doping, og som ikke hører til toppidrettssenteret og Olypiatoppen. Personene nevnt over er full av muskler, de kan kan øke vekten hvis de vil, men det gjør de ikke. De hadde ikke hatt problemer med det heller, med å føge vanlig kosthold.

Lenke til kommentar

Er vell heller du som ikke vet hva du snakker om for det der motbeviser ikke noe av det jeg sa. Du ramser opp noen svømmere, skiløpere og vektløftere (du vet at de vektløfterne trener for å være så sterk som mulig med minst mulig kroppsvekt? De konkurerer i vekt klasser...) Neida, de er muskuløse noen av de ja(merk: muskuløs, fortsatt ikke SVÆR), uten tvil, men les lenger ned:

 

"Uten det pulveret du snakker om" DU snakker jo som om andre tror at proteinpulver er noe slags mirakel middel, du har enda ikke fattet poenget her? Det er ingen som påstår at man TRENGER pulver for å bli svær eller at man oppnår bedre resultater ved å bruke kosttilskudd, det det er snakk om er at protein i form av pulver kan være et fint TILSKUDD hvis du ikke har et kosthold som allerede er rikt nok på proteiner..

 

De utøverne du nevner lever ikke på vanlig norsk kosthold (pizza, kjøttkaker, fiskepinner, boller, baguetter osv), de har et optimalt / forholdsvis bra kosthold fra før av - så selvfølgelig har ikke de nødvendigvis et stort behov for tilskudd av proteiner. Har folk flest et optimalt kosthold? Har folk flest spesialister som setter opp kostplan, gode treningsprogram / rutiner osv? NEI. Så det er uansett helt unødvendig å trekke inn og sammenligne elite utøvere med folk som trener på hobby basis.

 

Du blander jo ting helt og tar påstander fra andre ut av sammenheng.. Herregud :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...