Gå til innhold

Hvordan slette tråd?


Migla

Anbefalte innlegg

Selv om du er på landslaget i sjakk så er du ikke noe geni på trening og kosthold viser det seg jo...

 

Skummet melk i forhold til helmelk er kun melk som er som navnet tilsier... Skummet... Det vil si at den melketypen bare er fjernet litt fett fra... ;)

 

Jeg drikker nok vann så pisset mitt lukter ikke så mye ;)

 

Fortell oss litt om hvilket protein som koster 1000 kroner boksen. Under den forutsetningen at det er 1kg bokser...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da reiser jeg på treningsleir med landslaget, så dere får koze dere i kalde Norge:)

Du har nettopp bevist at det å være på landslaget ikke er ensbetydende med å ha peiling.

Proteinpulver har jevnt over dårlig kvalitet. En må opp i pris for å få proteing som klarer å ta seg opp i kroppen.

Feil. Selv for bra protein som blir tatt opp i kroppen, er det fortsatt billig om man sammenligner med å få de samme mengdene igjennom kjøtt.

 

Proteinpulver er dyrt piss. Lukt selv, når dere drikker shaker, så lukter det av urinen.

Har jeg aldri lagt merke til. Har du?

sKAL KUN BRUkes etter trening, og da skummet melk. Da dette inneholder en annen type protein en annen melk, og lettere å ta opp i kroppen.

Kan du finne kilder på dett? Jeg tviler.

Eneste forskjellen jeg vet på melk er forskjellen i fettprosent og tilsetning av vitaminer (D).

 

Tren ulike muskelgrupper hver 3 dag. Du skal ha hviledager. Musklene må strekke seg ut.

Hvile er viktig, men det har absolutt ingenting med at musklene må strekke seg ut når det kommer til styrketrening. Hvorfor skal han trene ulike muskelgrupper hver 3. dag? Kan jo kjøre fullkropp 3 ganger i uken (med hviledag mellom hver økt).

Lenke til kommentar

Det finnes da gode og dårligere trenere. Har peiling på det jeg sier. Du som sier at man skal drikke mye melk, helt på jordet. Melk inneholder sukker, og sukker trenger man ikke mye av. sKAL KUN BRUkes etter trening, og da skummet melk. Da dette inneholder en annen type protein en annen melk, og lettere å ta opp i kroppen.

 

Proteinpulver er dyrt piss. Lukt selv, når dere drikker shaker, så lukter det av urinen. Når man spiser biff eller annen kjøtt, så lukter vel faen meg ikke det ytrefilet av pisset vel?

 

Proteinpulver har jevnt over dårlig kvalitet. En må opp i pris for å få proteing som klarer å ta seg opp i kroppen. Kjøp protein pulver til ca.1000 kroner boksen. For all del, hør på treneren over. Har møtt mange personige trenere, sier ikke så mye om det de kan. Selv om jeg kjenner en fotballspiller så trenger ikke han være god i fotball.

 

- Ikke drikk melk (sukker)

- Ikke spis poteter og brø (sukker)

- Fisk og kjøtt (spis)

- Salat

- Frø (kobber)

 

Da reiser jeg på treningsleir med landslaget, så dere får koze dere i kalde Norge:)

 

Har ikke tenkt til å argumentere mer mot det du sier her, ettersom du er helt på jordet. Grenser nesten til trolling. Men en ting skal være sikkert: Jeg er 100% enig i at kvaliteten på personlige trenere er VELDIG variabel, og noen trenere skulle aldri vært trenere. Selve trenerutdanningen gir egentlig ikke et veldig godt grunnlag for å bli en god trener, virkelige gode trenere har en genuin interesse for faget og driver derfor selvstudie. Selv leser jeg bøker på bøker om trening og kosthold, og driver MYE selvstudier sånn sett, ettersom jeg er genuint interessert i dette her. Mesteparten av web-surfingen min går ut på trening og dobbeltsjekking av fakta og påstander i artikler. Enkelte treningssider holder jeg meg langt unna (trening.no feks, massivt bajsested). Når det kommer til tråder som dette er ikke det noe jeg egentlig svarer på lenger ettersom det tar for lang tid å danne trådstarter et stort nok bilde av hva som skal til, jeg driver nok informering om dette på jobben. Vanligvis pleier jeg bare å anbefale sider hvor denne informasjonen står. Det beste er alltid å lese selv, med mindre man har en god PT til å hjelpe seg.

Endret av ToYBoi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da er vi enig om å være uenig. Er mange måter å nå målet sitt på, om en muskuløs kropp. Det viktigste er uansett å spise sunt, og holde vedlike treningen. Dette er vi enig om.

 

Så er vi uenig om hvordan man kan effektivisere treningen. Grunnen til at man bør trene ulike muskel grupper hver dag, er at muskler trenger hvile. Dermed tåler musklene mer neste gang du trener, og vi dermed løfte mer. For all de bruk proteinoulver. Unde er noen linker om saken.

 

http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.5830830

http://www.kk.no/836071/er-det-noe-poeng-i-protein-pulver

 

Dere er vel uenig uansett. Driter 20-0 i om dere er enig, prøver å fortelle at det beste for å nå treningsmålet sitt, er å spise sunt, og trene ulike muskelgrupper hver 2-3 dag. Når det gjelder selve treningen bø man gjør slik (en kamerat som ble Norgesmester i vektløfing):

 

- 6-8 rep a 4 ganger (Her løfter du nesten maksimalt av det du klarer)

Lenke til kommentar

Forumet har hikke, så innlegget mitt forsvant. Ikke tid nå, så prøver senere.

Da er vi enig om å være uenig. Er mange måter å nå målet sitt på, om en muskuløs kropp. Det viktigste er uansett å spise sunt, og holde vedlike treningen. Dette er vi enig om.

 

Så er vi uenig om hvordan man kan effektivisere treningen. Grunnen til at man bør trene ulike muskel grupper hver dag, er at muskler trenger hvile. Dermed tåler musklene mer neste gang du trener, og vi dermed løfte mer. For all de bruk proteinoulver. Unde er noen linker om saken.

 

http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.5830830

http://www.kk.no/836071/er-det-noe-poeng-i-protein-pulver

 

Dere er vel uenig uansett. Driter 20-0 i om dere er enig, prøver å fortelle at det beste for å nå treningsmålet sitt, er å spise sunt, og trene ulike muskelgrupper hver 2-3 dag. Når det gjelder selve treningen bø man gjør slik (en kamerat som ble Norgesmester i vektløfing):

 

- 6-8 rep a 4 ganger (Her løfter du nesten maksimalt av det du klarer)

Endret av Matsemann
Lenke til kommentar

Da er vi enig om å være uenig. Er mange måter å nå målet sitt på, om en muskuløs kropp. Det viktigste er uansett å spise sunt, og holde vedlike treningen. Dette er vi enig om.

 

Så er vi uenig om hvordan man kan effektivisere treningen. Grunnen til at man bør trene ulike muskel grupper hver dag, er at muskler trenger hvile. Dermed tåler musklene mer neste gang du trener, og vi dermed løfte mer. For all de bruk proteinoulver. Unde er noen linker om saken.

 

http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.5830830

http://www.kk.no/836071/er-det-noe-poeng-i-protein-pulver

 

Dere er vel uenig uansett. Driter 20-0 i om dere er enig, prøver å fortelle at det beste for å nå treningsmålet sitt, er å spise sunt, og trene ulike muskelgrupper hver 2-3 dag. Når det gjelder selve treningen bø man gjør slik (en kamerat som ble Norgesmester i vektløfing):

 

- 6-8 rep a 4 ganger (Her løfter du nesten maksimalt av det du klarer)

Jeg kjenner personlig nordisk mester i fitness, norsk mester i fitness og jeg er perifert bekjent med Vince del Monte (Kanadisk og amerikansk mester i natural fitness) men det gjør vel fan ikke til at jeg har peiling... ^^

 

Og jeg kontrer dine linker med denne... http://www.dagbladet.no/2010/10/07/nyheter/utenriks/forskning/ernering/kosthold/13710492/

 

I og med at den første linken din har hentet "ekspertise" fra Olympiatoppen som aldri har vært kreditert for noe som helst i styrketreningssammenheng så faller vel det på sin egen urimelighet?

 

Så dette..

Når det gjelder selve treningen bø man gjør slik (en kamerat som ble Norgesmester i vektløfing):

 

- 6-8 rep a 4 ganger (Her løfter du nesten maksimalt av det du klarer)

 

Det som funker for noen , trenger absolutt ikke å funke for andre. Ens kropp responderer forskjellig på forskjellige måter å trene på gitt genetiske forutsetninger...

 

 

Jeg lurer på om du er en slik en...

746041.jpeg

Lenke til kommentar

Vel, du skrev at du visste hvordan man skulle trene siden du kjenner en som har vært norgesmester...

 

Jeg skrev at selv om jeg kjenner internasjonalt kjente utøvere så betyr det ikke at jeg kan eller vet like mye som dem...

 

Dum som jeg var... ;)

 

Edit: vent nå litt... Tror jeg KANSKJE har litt peiling, ikke så mye men ihvertfall litt...

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1244791&st=0 ;)

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

Proteinpulver er bare drit. Dyrt piss som man sier det. Det er kunstige proteiner og kroppen klarer ikke å ta dette opp på vanlig måte og havner ofte i avfallssystemet i kroppen. Naturlig protein klarer kroppen å ta opp,m og binde seg.

-Det er ikke dyrt piss. Eneste pisset her er kommentarene dine. Proteinpulver er billigere per gram protein enn mye annet.

-Kjøper man protein av isolat er det ikke kunstige proteiner, bare melk der man har fjernet alt annet. Altså gode proteiner kroppen kan ta opp.

 

Noe av problemet med vanlig (raske) hvete proteiner i pulverform er kroppen ikke har så stort behov for proteiner på den tiden du tar shaken din og de er tilgjengelige for kroppen og at det isteden for å gå til musklene kan legge seg på magen, muligens gi nyrene litt å jobbe med. kroppen har ikke evne til å ta opp så mye hveteproteiner på den tiden de er tilgjengelige. Det er helt sikkert best å ta flere små shaker enn en stor. (Trege) Melkeproteiner er en annen sak, men det virker ikke akkurat som det er så veldig populært, dyrt er det også. Med melk er det også fett og karbohydrater som virker positivt for hormonene. Konklusjonen er at det beste er å bare drikke melk. Sammenlign det gjerne med raske vs trege karbohydrater. Grovt brød, melk, bra med smør, kjøtt, osv, fungerer, fordi det skal også til mye mer enn proteiner for å opprettholde kroppen sin hormonproduksjon på et optimalt nivå, som er meget viktig.

Endret av festen
Lenke til kommentar

 

det denne linken sier er at proteinpulver ikke er nødvendig. Det er det ikke, Og det er det heller ingen her inne som har sagt.

Poenget er at mange ikke får i seg nok mengde proteiner iløpet av en dag, så derfor er proteinpulveret et veldig godt alternativ som er både raskt og billig.

 

når det gjelder det med at kroppen ikke kan ta til seg for mye protein, så er det sant, men det skal en ganske stor mengde til for at det skal skje.. og det gjelder ikke bare protinpulver, det gjelder protein generelt.

Lenke til kommentar

Proteinpulver er bare drit. Dyrt piss som man sier det. Det er kunstige proteiner og kroppen klarer ikke å ta dette opp på vanlig måte og havner ofte i avfallssystemet i kroppen. Naturlig protein klarer kroppen å ta opp,m og binde seg.

-Det er ikke dyrt piss. Eneste pisset her er kommentarene dine. Proteinpulver er billigere per gram protein enn mye annet.

-Kjøper man protein av isolat er det ikke kunstige proteiner, bare melk der man har fjernet alt annet. Altså gode proteiner kroppen kan ta opp.

 

Noe av problemet med vanlig (raske) hvete proteiner i pulverform er kroppen ikke har så stort behov for proteiner på den tiden du tar shaken din og de er tilgjengelige for kroppen og at det isteden for å gå til musklene kan legge seg på magen, muligens gi nyrene litt å jobbe med. Melkeproteiner er en annen sak, men det virker ikke akkurat som det er så veldig populært. Med melk er det også fett og karbohydrater som virker positivt for hormonene. Konklusjonen er at det beste er å bare drikke melk.

Hvilke proteiner finns i hvete?

Lenke til kommentar

Du trenger ikke karbohydrater. Du trenger kun Proteiner og fett. Du kan fint bygge muskler uten noe som helst også. Spørsmålet er om du ønsker naturlige muskler eller bole muskler. Vanlige muskler opnås ved normal trening og normal mat. Ikke tenk på alt det andre greiene. Tren ulike muskelgrupper hver 3 dag. Du skal ha hviledager. Musklene må strekke seg ut.

 

Proteinpulver er bare drit. Dyrt piss som man sier det. Det er kunstige proteiner og kroppen klarer ikke å ta dette opp på vanlig måte og havner ofte i avfallssystemet i kroppen. Naturlig protein klarer kroppen å ta opp,m og binde seg. Du nevner skummet melk, dette er en god protein kilde. Du skal ha ca.6 dl av dette etter trening. Husk at melk inneholder 10 sukker. Du får altså(60 gram sukker).

 

 

Du veier mye, og ville anbefalt å gå ned 10 kilo minst før du trener så særlig med vekter. Løp, jobb, spinn osv. Deretter kan du bygge muskler. Om du begynner å trene nå, vil du veie godt over 100 kilo om 1 år. Den dagen du slutter å trene, den dagen vil komme, vil musklene forsvinne gradvis, og man legger på seg mer fett.

 

What?

60 gram sukker i melk?

Gå ned i vekt før jeg begynner med vekttrening? Haha, man forbrenner ganske mye kalorier med vektløfting også, samtidig som man bygger muskler... mer muslker, bedre forbrenning. Uff

Lenke til kommentar

Proteinpulver er bare drit. Dyrt piss som man sier det. Det er kunstige proteiner og kroppen klarer ikke å ta dette opp på vanlig måte og havner ofte i avfallssystemet i kroppen. Naturlig protein klarer kroppen å ta opp,m og binde seg.

-Det er ikke dyrt piss. Eneste pisset her er kommentarene dine. Proteinpulver er billigere per gram protein enn mye annet.

-Kjøper man protein av isolat er det ikke kunstige proteiner, bare melk der man har fjernet alt annet. Altså gode proteiner kroppen kan ta opp.

 

Noe av problemet med vanlig (raske) hvete proteiner i pulverform er kroppen ikke har så stort behov for proteiner på den tiden du tar shaken din og de er tilgjengelige for kroppen og at det isteden for å gå til musklene kan legge seg på magen, muligens gi nyrene litt å jobbe med. Melkeproteiner er en annen sak, men det virker ikke akkurat som det er så veldig populært. Med melk er det også fett og karbohydrater som virker positivt for hormonene. Konklusjonen er at det beste er å bare drikke melk.

Hvilke proteiner finns i hvete?

haha, ble dårlig oversettelse der, skal gi meg med på prøve å oversette. det jeg mener skjønner du sikkert, med at whey protein, er kjapt og kasein tregt, og i melk har du ca. 80 % "trege" proteiner, 20 % raske, mens du i en shake har ca. 100 % raske proteiner. konklusjonen er at det er større mulighet for at de proteinene du tar inn via glasset med melk faktisk kommer dit det skal.

Endret av festen
Lenke til kommentar

Tusen takk for all hjelp. Men problemet er jo at ingen av dere hjelper, sorry for at jeg sier det, men alle mener helt vidt forskjellige ting.

 

OG FOLKENS, jeg er ikke villig til å kun løpe de første månedene eller ukene for å forbrenne kalorier, for kalorier forbrenner jeg ganske bra når jeg trener vekter.

 

 

Og jeg trener 30 min jogging før hver styrketrening! Så dvs. at jeg ikke bare trener vekter, men også kondis! :new_woot:

Endret av Migla
Lenke til kommentar

Proteinpulver er bare drit. Dyrt piss som man sier det. Det er kunstige proteiner og kroppen klarer ikke å ta dette opp på vanlig måte og havner ofte i avfallssystemet i kroppen. Naturlig protein klarer kroppen å ta opp,m og binde seg.

-Det er ikke dyrt piss. Eneste pisset her er kommentarene dine. Proteinpulver er billigere per gram protein enn mye annet.

-Kjøper man protein av isolat er det ikke kunstige proteiner, bare melk der man har fjernet alt annet. Altså gode proteiner kroppen kan ta opp.

 

Noe av problemet med vanlig (raske) hvete proteiner i pulverform er kroppen ikke har så stort behov for proteiner på den tiden du tar shaken din og de er tilgjengelige for kroppen og at det isteden for å gå til musklene kan legge seg på magen, muligens gi nyrene litt å jobbe med. Melkeproteiner er en annen sak, men det virker ikke akkurat som det er så veldig populært. Med melk er det også fett og karbohydrater som virker positivt for hormonene. Konklusjonen er at det beste er å bare drikke melk.

Hvilke proteiner finns i hvete?

haha, ble dårlig oversettelse der, skal gi meg med på prøve å oversette. det jeg mener skjønner du sikkert, med at whey protein, er kjapt og kasein tregt, og i melk har du ca. 80 % "trege" proteiner, 20 % raske, mens du i en shake har ca. 100 % raske proteiner. konklusjonen er at det er større mulighet for at de proteinene du tar inn via glasset med melk faktisk kommer dit det skal.

Hehe, da skjønner jeg mer :p

 

Man har forskjellige whey-proteiner da. Eksempler på det er Whey Isolate fra Proteinfabrikken som har korte proteinkjeder som tas raskt opp i kroppen. Disse brukes oftest rett etter trening sammen med karbohydrater for å fylle muskulaturen og de lagrene der som har blitt tømt i løpet av treningen (styrketrening).

WheyTech tas opp i en hastighet som ligger mellom kasein og isolate og brukes for det meste som en precharge til en trening sammen med karbohydrater.

Det selges også kaseinproteiner men de tror jeg ikke på. Egg er nok en bedre løsning om kvelden enn kaseinproteiner med tanke på at det gir samme effekt og at det er flere næringsstoffer i egg :)

Lenke til kommentar

Tusen takk for all hjelp. Men problemet er jo at ingen av dere hjelper, sorry for at jeg sier det, men alle mener helt vidt forskjellige ting.

 

OG FOLKENS, jeg er ikke villig til å kun løpe de første månedene eller ukene for å forbrenne kalorier, for kalorier forbrenner jeg ganske bra når jeg trener vekter.

 

 

Og jeg trener 30 min jogging før hver styrketrening! Så dvs. at jeg ikke bare trener vekter, men også kondis! :new_woot:

 

Ta rådet mitt om et godt kosthold, mye trege karbohydrater, mye fett i maten, trege proteiner, mye melk, 1,5 liter om dagen og se om det hjelper. Jeg mener dessuten du har nytte av kasein protein før du legger deg om kvelden.

Lenke til kommentar

Tusen takk for all hjelp. Men problemet er jo at ingen av dere hjelper, sorry for at jeg sier det, men alle mener helt vidt forskjellige ting.

 

OG FOLKENS, jeg er ikke villig til å kun løpe de første månedene eller ukene for å forbrenne kalorier, for kalorier forbrenner jeg ganske bra når jeg trener vekter.

 

 

Og jeg trener 30 min jogging før hver styrketrening! Så dvs. at jeg ikke bare trener vekter, men også kondis! :new_woot:

Les førstesida i tråden da :p

 

Til trådstarter...

Rett etter trening kan du drikke 1 liter melk og spise en banan. Da vil du få dekket protein og karbobehovet som kreves rett etter trening. 33gram proteiner og alt etter hvor stor bananen er 60+- gram karbo.

 

 

For å øke i muskelmasse er det sånn at du må ligge i kcaloverskudd. Gitt at du trener 3 dager i uken er kcalbehovet ditt slik som dette (regnet ut i fra din alder, høyde, vekt og aktivitetsnivå(3 dager trening i uken))

 

Men

Your approximate daily caloric maintenance level is: 2717 calories (kcal)

Your daily caloric goal in order to lose weight should be between: 1717 to 2217 calories (kcal)

Your daily caloric goal in order to gain weight should be between: 2967 to 3217 calories (kcal)

 

Herer en link til hvor du finner hva de forskjellige matvarene inneholder av kcal.

 

Jogginga bør du legge til etter styrketreninga for ikke å bruke muskelmasse som energi når du trener styrke. Du risikerer å tømme glykogenlagrene så mye at du bryter ned muskulatur under styrketreninga da ...

Lenke til kommentar

Akkurat det at musklene er veldig sultne på proteiner rett etter trening og har en evne til å via mage tarm systemet ta opp ekstra mye proteiner da, sammenlignet med når som helst ellers på dagen, slik at kroppen faktisk greier å utnytte tilgjengeligheten på Isolate proteiner med en høy biologisk verdi skulle jeg sett dokumentert. Jeg tenker at musklene etter en økt "suger proteiner" veldig jevnt å likt hele tiden, frem til musklene er restituert, antageligvis tregere de siste dagene dersom muskelgruppen trenes en gang per uke, og at det ikke er noen periode med "super" restitusjon, men kanskje jeg tar helt feil. Jeg tenker det beste er at det hele tiden er proteiner tilgjengelig for kroppen og ta opp og at det er enklest å få til med proteiner som er tilgjengelig over lang tid.

Endret av festen
Lenke til kommentar

Tusen takk for all hjelp. Men problemet er jo at ingen av dere hjelper, sorry for at jeg sier det, men alle mener helt vidt forskjellige ting.

 

OG FOLKENS, jeg er ikke villig til å kun løpe de første månedene eller ukene for å forbrenne kalorier, for kalorier forbrenner jeg ganske bra når jeg trener vekter.

 

 

Og jeg trener 30 min jogging før hver styrketrening! Så dvs. at jeg ikke bare trener vekter, men også kondis! :new_woot:

 

Ta rådet mitt om et godt kosthold, mye trege karbohydrater, mye fett i maten, trege proteiner, mye melk, 1,5 liter om dagen og se om det hjelper. Jeg mener dessuten du har nytte av kasein protein før du legger deg om kvelden.

 

LEste nettopp om det med melk. Er lite fett(i skummet melk) og kalsium i moderate mengder utgjør at man får raskere forbrenning når man er i bevegelse.

 

Holder det ikke med en liter? Hva med alt sukkeret?

Lenke til kommentar

Tusen takk for all hjelp. Men problemet er jo at ingen av dere hjelper, sorry for at jeg sier det, men alle mener helt vidt forskjellige ting.

 

OG FOLKENS, jeg er ikke villig til å kun løpe de første månedene eller ukene for å forbrenne kalorier, for kalorier forbrenner jeg ganske bra når jeg trener vekter.

 

 

Og jeg trener 30 min jogging før hver styrketrening! Så dvs. at jeg ikke bare trener vekter, men også kondis! :new_woot:

 

Ta rådet mitt om et godt kosthold, mye trege karbohydrater, mye fett i maten, trege proteiner, mye melk, 1,5 liter om dagen og se om det hjelper. Jeg mener dessuten du har nytte av kasein protein før du legger deg om kvelden.

 

LEste nettopp om det med melk. Er lite fett(i skummet melk) og kalsium i moderate mengder utgjør at man får raskere forbrenning når man er i bevegelse.

 

Holder det ikke med en liter? Hva med alt sukkeret?

Det er bare 47 gram karbo i en pakke lettmelk...

Pluss at det er 33 gram proteiner...

 

Det er i tillegg den mengden som anbefales å innta rett etter styrketrening...

 

Men sånn for å svare trådstarter om proteinkilder.

 

De beste proteinkildene er melk, egg og fisk.

 

Jeg kunne seff nevnt kjøtt, men det er ikke alle som klarer å nyttegjøre de proteinene like effektivt som de 3 jeg har nevnt.

 

Så om du passer på å få i deg 2-2,5 gram proteiner pr fettfri kilo kroppsvekt samt at du ligger i kcaloverskudd så er du langt på vei til å bygge muskelmasse :)

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

Tilbake til starttråden. Du sier du har høy vekt, derfor er det ikke noe stort poeng med proteinpulver. Du har allerede et godt volum å ta av. Dermed vil du klare å legge på deg ganske mye muskelmasse de første ukene og månedene. Når kroppen er spekka med muskler, og det er vanskelig å øke vekten, da er det greit å bruke protein for å øke vekten, samtidig for lettere å bygge muskler. Man trener vekk fettet, og bygger muskler.

 

Melk: Melk inneholder en del sukker, det er naturlig, men likevel er det sukker. Har vært tilfeller hos personer som drikker mye melk, som har fått diabetes. Normal drikking er greit det. Det er lite fett i det, men fett trenger du. Det øyeblikket du ikke får fett, vil kroppen gå i sparemodus, og begynne å brenne på musklene. Den overser fettlagrene, for kroppen er i nødmodus. Det sies at 6dl skummet melk etter trening er gunstig for musklene og restitusjon etter trening. Du kan også prøve med kreatin, men da bør du velge noe som er bra, gjerne litt dyrt. Ta også før trening. En bivirkning er at vann binder seg til kroppen. Kun 30% klarer å ta opp dette ekstra kreatinet, man får som regel nok av det gjennom fisk osv.

 

Egg: Egg har ekstremt høy protein prosent, nesten 100 prosent. Kjøp heller noen First Price egg, og spis dette. Har essensielle aminosyrer som er bra. Ta vekk plommen etter du har kokt de. Smaker ikke mye, med effektivt. Billlig også.

Endret av mistert
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...