Gå til innhold

Hvordan slette tråd?


Migla

Anbefalte innlegg

Sier at eggeprotein klarer kroppen å ta opp. 96% av proteinet klarer kroppen å ta opp. Altså inneholder et egg 10g protein, klarer kroppen å ta opp 9,6% av dette. Pulver kan ha 10% opptak, dessuten er det dårlig protein. Trenger kilde? Trodde dette var vanlig norsk kunnskap. Trenger du kilde på at jeg skriver norsk?

 

hvis du vil at noen i det hele tatt skal ta deg seriøst bør du nok vise oss en kilde..

 

hmm, 9,6% av 10g? det blir under 1g det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uuuutrolig mye rart i denne tråden.

 

De proteinene og fett og amino- syrene kroppen ikke kan syntisere kalles essensielle. Man trenger en viss mengde av dem. Hvor mye man trenger avhenger selvsagt av aktivitetsnivå og treningstype. Proteiner kroppen ikke bruker finner veien ut gjennom urinen som nitrogen. De fleste som ikke trener får mer enn nok proteiner ifra kosten sin. De som bedriver mye styrketrening kan trenge ekstra proteiner, men det er også fullt mulig å dekke opp igjennom kost.

 

Dette med flere gram per kilo kroppsvekt tror jeg rett og slett ikke noe på. Er det noen som kan vise til noen vitenskapelige undersøkelser angående hvor mye proteiner kroppsbyggere trenger?

Lenke til kommentar

Hvorfor i all verden drikke rått egg med melk? Kan vel da spise egget kokt, med et glass melk ved siden av? Selv om tran, juice og melk er sunt, så trenger jeg da ikke blande det. Blir tatt opp i kroppen etterpå uansett, selv om man tar det hver for seg. Plommen inneholder fett og karbo. Så kok, ta vekk plommen, og spis hviten. Så tar du melken. Så hva mangler vi da? Litt fett og kolesterol. Det får du vel i deg i løpet av dagen uansett.

 

skal du sitte der å fortelle folk hva man skal spise, og hvordan det skal spises? :p

hva skjer om jeg drikker melken først da? mister jeg da 90% av proteinet? :ohmy:

 

Dessuten gidder jeg ikke å refere til selvfølgelighet.

 

gi meg en god grunn til at du ikke skal gjøre det.

om du har en påstand skal du kunne refere til kilden du har informasjonen fra.

du gidder ikke? neivel. er vel heller bare et annet ord for å ikke kunne..

 

 

## dobbelpost søått sammen av ilpostino ##

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
Skrevet i dag, 10:26

 

Skal aldri trene hver dag. Man blir stor av det, men man blir større av andre ting, og ikke minst så ødeegger du musklene på lang sikt. Man skal trene hver 2 eller 3 dag(når det gjelder vekter, kan godt trene annet de andre dagene). Da skal man:

 

4-8 rep a 4 ganger

Dette gjøres per apparat. Man skal nesten løfte maks av det man greier hele tiden. Eventuellt gå litt ned på styrken på siste rep. Du skal såvidt klare å løfte alle diise rep.

 

Det er mange måter å trene på, sier ikke min måte er den beste. Mange måter som manfår større muskler. Dette er den mest fornuftige og langsiktige måten å trene på.

 

Hilsen en NoRGES mester i vektløftning

 

Ja fortell oss gjerne mer om dette ;)

Lenke til kommentar

Ja var det, men det er over 10 år siden. Har gitt opp dette. Var da 16 år i min aldersklasse og vektklasse. Så ikke så forbanna mye å skryte over. Her er en link, gidder ikke å leite etter fakta som jeg vet. Linken sier ikke så mye om saken, men ligger der inne et sted, lest det før. Lest dette flere ganger, andre steder også. Kilden er fra Lance Armstron sin organisasjon, så han vet vel litt hva han snakker om. Skulle anta det. Men du benekter vel fakta

 

http://www.livestrong.com/article/95378-protein-powder/

Lenke til kommentar

Pulver gir resultater. Ja, men effekten er latterlig liten, og kan gi bivirkninger. La ut link til den, gjort fra CBS. Ikke verdens mest troverdige nyhetskilde, men det er noe sant i det. Når dere spør hvor jeg har kildene mine, og jeg leiter dem frem, og dere benekter fakta. Da blir jeg litt forbanna ja.

 

Hva skal jeg svare på?

Lenke til kommentar

Pulver gir resultater. Ja, men effekten er latterlig liten, og kan gi bivirkninger. La ut link til den, gjort fra CBS. Ikke verdens mest troverdige nyhetskilde, men det er noe sant i det. Når dere spør hvor jeg har kildene mine, og jeg leiter dem frem, og dere benekter fakta. Da blir jeg litt forbanna ja.

 

Hva skal jeg svare på?

ja det er ganske syke bivirkninger. Jeg har opplevd noe så rart som at... Musklene mine har vokst... Hjeeeeelp, det skjer ting med kroppen min :tease:

Lenke til kommentar

Å du sier det. Fakta ligger der ute. Men gidder ikke bruke tid på leite frem. Spør treneren på studioet ditt eller ring Olympiatoppen. Når kjøtt har opptak på ca. 40 prosent, og inneholder essensielle aminosyrer så kan du vel tenke hva ikke essensielle proteiner gjør. Kjøtt er altså på en tredje plass over gode proteiner.

 

http://www.trim.no/pub/art.php?id=590

 

Du vokser i musklene ja. Kjempe. Kan garantere at du gjerne hadde blitt enda større om du hadde normal kosthold. Du hadde unasett blitt stor selv uten protein. Må huske at 1kg muskler inneholder 75 vann, så skal ikke så mye bindevev og "tilskudd" for å øke i masse. Greit nok at gjerne 1000 har en god opplevelse(hadde fått god opplevelse uansett uten pulver), men et par vil få bivirkninger.

Lenke til kommentar

Kjøtt som er den 3.beste proteinopptaks kilden i verden har ca.40 prosent. Vet ikke nøyaktig tallet, men det klarer vel du å finne ut. Gjerne de beste produktene inneholder en høy verdi. Godt trente folk trenger ca.2.4g protein per kilo. Da er det mye løfing. Dette skal man dekke gjennom maten. Dere må også huske at får man proteiner så vil også disse brukes til forbrenningen. Så har man lite av fett og karbo, så vil kroppen forbrenne på proteinet. Så hvorfor kjøpe proteing som forbrenning i kroppen. Dyrt ja. Dessuten trenger kroppen 15 prosen bindevev i musklene.

 

Jeg tolker det slik at du har lite å gjøre på. Så gidder ikke dette mer, å diskutere med deg. Blir som å diskutere med unger.

Lenke til kommentar

Jo takk for det mister. Krom-Stag. Jobb til meg eller?

 

 

Trykke på knappen nede til høye, for det visdomsordet. Gir jo ingen mening.

"Det er ikke vits å diskutere med idioter, de drar deg ned på sitt nivå og slår deg med erfaring".

 

"Det er ikke vits å diskutere med idioter". Greit nok, en ærlig sak. Er dumt, artig å diskutere da. "de drar deg ned på sitt nivå". Altså man diskuterer må et lavt nivå, hvor de fleste vet noe om noe. Altså de fleste argumentene er allment kjent. "og slår deg med erfaring". Gir ingen mening, hvilken erfaring har de mer av. Om de vinner en diskusjon basert på lavt nivå av erfaring, så er det vel bare å gå opp et hakk, og vinne. Dessuten er du vel ikke pliktig å diskutere med idioter som diskuterer på lavt nivå. Denne diskusjonen er på et lavt nivå, og dere klarer ikke å følge med. For meg kan vi gått gå opp et hakk og diskutere bindevev mellom ulike proteiner, samt bindevevstoffene i de essensielle aminosyrene i proteinpulver når det gjelder de ulike merkene. På den måten komme frem til anbefale pulver, som vi kan ha nytte av, samt anbefale videre. Tviler dere er på dette nivået. Kan alltids diskutere Norsk utenrikspolitikk sensommeren 1982, eller Norsk fjellgeit vs jordbruksgeit; en analyse av melkeproteinet hos de ulike artene.

Endret av mistert
Lenke til kommentar

Dere får no holde på som dere vil. Bryr meg ikke om hvordan dere gjør det. Når man trener bygger man muskler. Det diskusjonen går utpå er måter som kan effektivisere dette.

 

Når det gjelder deg Doffensmitch så er ikke A i vitenskapelige metode så imponerende. Relativt lett. Statistikk faget er verre, men siden du studerer økonomi så er det helt greit. Det å ta en bachelor grad på Universitetet er lett, få timer, få eksamener. Har selv utdannelse fra Høgskolen med 100 prosent jobb pluss verv. Så ikke så imponerende det heller. Det at du stemmer Høyre viser vel også at du ikke er langt fra FRP heller.

 

Du klarer å øke muskelmassen med 10 kilo på kortere tid enn 2 år, om du følger litt andre måter å trene på. Dessuten så klarer ikke kroppen å ta opp proteinpulver, til en hvis grad, men langt ifra alt. Derfor går det ut av kroppen igjen.

 

Mer infor om proteinpulver:

http://www.kk.no/836071/er-det-noe-poeng-i-protein-pulver

 

Hehe sa mistert, og kildehenviste til en underholdnings artikkel på kk.no og en random Amerikansk reportasje som ikke representerer tilstandene vi har her i Norge. Du skjønner her i Norge har vi noe som heter mattilsynet :)

 

God underholdning

Lenke til kommentar

Uuuutrolig mye rart i denne tråden.

 

De proteinene og fett og amino- syrene kroppen ikke kan syntisere kalles essensielle. Man trenger en viss mengde av dem. Hvor mye man trenger avhenger selvsagt av aktivitetsnivå og treningstype. Proteiner kroppen ikke bruker finner veien ut gjennom urinen som nitrogen. De fleste som ikke trener får mer enn nok proteiner ifra kosten sin. De som bedriver mye styrketrening kan trenge ekstra proteiner, men det er også fullt mulig å dekke opp igjennom kost.

 

Dette med flere gram per kilo kroppsvekt tror jeg rett og slett ikke noe på. Er det noen som kan vise til noen vitenskapelige undersøkelser angående hvor mye proteiner kroppsbyggere trenger?

 

hmmm tjaaa. du kan jo begynne med å lese denne boken her: http://www.bodyrecomposition.com/the-protein-book

 

Og denne artikkelen her er jo liten og grei: http://www.bodyrecomposition.com/fat-loss/protein-intake-while-dieting-qa.html

 

Forfatteren av dette blir regnet som en av USA's fremste kostholds og trenings eksperter, og baserer alle meningene sine rundt fakta og forskning, og ikke en haug av synsing som veldig mange andre.

Lenke til kommentar

For meg kan vi gått gå opp et hakk og diskutere bindevev mellom ulike proteiner, samt bindevevstoffene i de essensielle aminosyrene i proteinpulver når det gjelder de ulike merkene.

 

Opplys oss... For... Jeg trodde bindevev var noe man fant i kroppen, ikke i et pulver man får kjøpt i Norge ihvertfall.

http://no.wikipedia.org/wiki/St%C3%B8ttevev

eller

http://www.snl.no/bindevev

 

Edit: eid...

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...