Gå til innhold

Hvordan slette tråd?


Migla

Anbefalte innlegg

Yo flow.

 

Jeg ønsker og bygge muskler, og trenger da Proteiner i samarbeid med selvfølgelig karbohydrater. ( Karbohydrater må man ha for å bygge proteiner, så proteinene kan bygge muskler ) .

 

Hvor mye melk burde jeg drikke etter trening? Oppgi hvor mange gram proteiner jeg trenger, eller hvor mange dl melk jeg trenger så jeg får i meg nok til å bygge mest mulig muskler. ( HOLDER MEG TIL MELK, ikke annet ) Melka er skummet melk med lite fett.

 

Jeg er 15 år, veier 87.8 kg, 1.82 høy.

 

 

## førstepost gjenopprettet av ilpostino ##

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger ikke karbohydrater. Du trenger kun Proteiner og fett. Du kan fint bygge muskler uten noe som helst også. Spørsmålet er om du ønsker naturlige muskler eller bole muskler. Vanlige muskler opnås ved normal trening og normal mat. Ikke tenk på alt det andre greiene. Tren ulike muskelgrupper hver 3 dag. Du skal ha hviledager. Musklene må strekke seg ut.

 

Proteinpulver er bare drit. Dyrt piss som man sier det. Det er kunstige proteiner og kroppen klarer ikke å ta dette opp på vanlig måte og havner ofte i avfallssystemet i kroppen. Naturlig protein klarer kroppen å ta opp,m og binde seg. Du nevner skummet melk, dette er en god protein kilde. Du skal ha ca.6 dl av dette etter trening. Husk at melk inneholder 10 sukker. Du får altså(60 gram sukker).

 

 

Du veier mye, og ville anbefalt å gå ned 10 kilo minst før du trener så særlig med vekter. Løp, jobb, spinn osv. Deretter kan du bygge muskler. Om du begynner å trene nå, vil du veie godt over 100 kilo om 1 år. Den dagen du slutter å trene, den dagen vil komme, vil musklene forsvinne gradvis, og man legger på seg mer fett.

Lenke til kommentar

( Karbohydrater må man ha for å bygge proteiner, så proteinene kan bygge muskler )

 

Kroppen bygger ikke proteiner. Ellers ville jeg bare lest litt på nett, veldig enkelt å få tak i info om dette.

 

Du trenger ikke karbohydrater. Du trenger kun Proteiner og fett. Du kan fint bygge muskler uten noe som helst også. Spørsmålet er om du ønsker naturlige muskler eller bole muskler. Vanlige muskler opnås ved normal trening og normal mat. Ikke tenk på alt det andre greiene. Tren ulike muskelgrupper hver 3 dag. Du skal ha hviledager. Musklene må strekke seg ut.

 

Proteinpulver er bare drit. Dyrt piss som man sier det. Det er kunstige proteiner og kroppen klarer ikke å ta dette opp på vanlig måte og havner ofte i avfallssystemet i kroppen. Naturlig protein klarer kroppen å ta opp,m og binde seg. Du nevner skummet melk, dette er en god protein kilde. Du skal ha ca.6 dl av dette etter trening. Husk at melk inneholder 10 sukker. Du får altså(60 gram sukker).

 

 

Du veier mye, og ville anbefalt å gå ned 10 kilo minst før du trener så særlig med vekter. Løp, jobb, spinn osv. Deretter kan du bygge muskler. Om du begynner å trene nå, vil du veie godt over 100 kilo om 1 år. Den dagen du slutter å trene, den dagen vil komme, vil musklene forsvinne gradvis, og man legger på seg mer fett.

 

Hehehe, må si jeg trakk på smilebåndet da jeg leste innlegget ditt. Ikke hør på han fyren her, les artikler på treningsforum osv!

 

## dobbelpost slått sammen av ilpostino ##

 

Edit toyboi: takk ja nå mistet jeg alle plussene mine.. -.-

Endret av ToYBoi
Lenke til kommentar

Du trenger ikke karbohydrater. Du trenger kun Proteiner og fett. Du kan fint bygge muskler uten noe som helst også. Spørsmålet er om du ønsker naturlige muskler eller bole muskler. Vanlige muskler opnås ved normal trening og normal mat. Ikke tenk på alt det andre greiene. Tren ulike muskelgrupper hver 3 dag. Du skal ha hviledager. Musklene må strekke seg ut.

 

Proteinpulver er bare drit. Dyrt piss som man sier det. Det er kunstige proteiner og kroppen klarer ikke å ta dette opp på vanlig måte og havner ofte i avfallssystemet i kroppen. Naturlig protein klarer kroppen å ta opp,m og binde seg. Du nevner skummet melk, dette er en god protein kilde. Du skal ha ca.6 dl av dette etter trening. Husk at melk inneholder 10 sukker. Du får altså(60 gram sukker).

 

 

Du veier mye, og ville anbefalt å gå ned 10 kilo minst før du trener så særlig med vekter. Løp, jobb, spinn osv. Deretter kan du bygge muskler. Om du begynner å trene nå, vil du veie godt over 100 kilo om 1 år. Den dagen du slutter å trene, den dagen vil komme, vil musklene forsvinne gradvis, og man legger på seg mer fett.

Hvor har du det fra at man må ned i vekt før man begynner å bygge muskler? Mest idiotiske jeg har lest på dette forumet så langt...

Det er reinspikka tull at kroppen ikke trenger karbs. Man må ha et minimum av 15% av kostholdet som karbs om dagen for at hjernen skal fungere.

Proteinpulver produseres ved at man eksempelvis drar proteinmolekylene ut av melk og tilsetter forskjellige smaker (rent protein smaker høgg). Kunstige næringsmidler er ikke lov i Norge.

 

Til trådstarter...

Rett etter trening kan du drikke 1 liter melk og spise en banan. Da vil du få dekket protein og karbobehovet som kreves rett etter trening. 33gram proteiner og alt etter hvor stor bananen er 60+- gram karbo.

 

 

For å øke i muskelmasse er det sånn at du må ligge i kcaloverskudd. Gitt at du trener 3 dager i uken er kcalbehovet ditt slik som dette (regnet ut i fra din alder, høyde, vekt og aktivitetsnivå(3 dager trening i uken))

 

Men

Your approximate daily caloric maintenance level is: 2717 calories (kcal)

Your daily caloric goal in order to lose weight should be between: 1717 to 2217 calories (kcal)

Your daily caloric goal in order to gain weight should be between: 2967 to 3217 calories (kcal)

 

Her er en link til hvor du finner hva de forskjellige matvarene inneholder av kcal.

Lenke til kommentar

Faktisk er det å gå ned i vekt først det tipset som minner mest om noe som kan ha noe for seg.. :p Du skjønner at hvis vekten hans kommer av en høy fettprosent, er det faktisk bevist at man bygger mer muskler på lavere fettprosent. Dette stemmer også med hva kroppsbyggere har sagt i mange år, nemlig at de bygger mest muskler rett etter konkurranse (hvor de har lavest fettprosent).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Faktisk er det å gå ned i vekt først det tipset som minner mest om noe som kan ha noe for seg.. :p Du skjønner at hvis vekten hans kommer av en høy fettprosent, er det faktisk bevist at man bygger mer muskler på lavere fettprosent. Dette stemmer også med hva kroppsbyggere har sagt i mange år, nemlig at de bygger mest muskler rett etter konkurranse (hvor de har lavest fettprosent).

Bpde ja og nei. Du har rett i at man bygger mest muskler rett etter en ekstrem deff, men den effekten varer bare i fire til fem uker. Etter dette bygger man muskler som normalt.

Det at han kanskje har høy fettprosent er ikke nødvendigvis en bakdel. Ettersom han bygger mere muskelmasse vil forbrenningen øke og om kostholdet er konstant vil fettet på kroppen sakte bli forbrent til et punkt hvor det selvfølgelig stagnerer.

Lenke til kommentar

Proteinpulver er bare drit. Dyrt piss som man sier det. Det er kunstige proteiner og kroppen klarer ikke å ta dette opp på vanlig måte og havner ofte i avfallssystemet i kroppen. Naturlig protein klarer kroppen å ta opp,m og binde seg.

-Det er ikke dyrt piss. Eneste pisset her er kommentarene dine. Proteinpulver er billigere per gram protein enn mye annet.

-Kjøper man protein av isolat er det ikke kunstige proteiner, bare melk der man har fjernet alt annet. Altså gode proteiner kroppen kan ta opp.

Lenke til kommentar

Faktisk er det å gå ned i vekt først det tipset som minner mest om noe som kan ha noe for seg.. :p Du skjønner at hvis vekten hans kommer av en høy fettprosent, er det faktisk bevist at man bygger mer muskler på lavere fettprosent. Dette stemmer også med hva kroppsbyggere har sagt i mange år, nemlig at de bygger mest muskler rett etter konkurranse (hvor de har lavest fettprosent).

Bpde ja og nei. Du har rett i at man bygger mest muskler rett etter en ekstrem deff, men den effekten varer bare i fire til fem uker. Etter dette bygger man muskler som normalt.

Det at han kanskje har høy fettprosent er ikke nødvendigvis en bakdel. Ettersom han bygger mere muskelmasse vil forbrenningen øke og om kostholdet er konstant vil fettet på kroppen sakte bli forbrent til et punkt hvor det selvfølgelig stagnerer.

 

http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=1351

 

Les den ;)

 

Skjønte forøvrig ikke siste setningene i innlegget ditt. Mener du at fett kan på mirakuløst vis bli til muskler?

 

Proteinpulver er bare drit. Dyrt piss som man sier det. Det er kunstige proteiner og kroppen klarer ikke å ta dette opp på vanlig måte og havner ofte i avfallssystemet i kroppen. Naturlig protein klarer kroppen å ta opp,m og binde seg.

-Det er ikke dyrt piss. Eneste pisset her er kommentarene dine. Proteinpulver er billigere per gram protein enn mye annet.

-Kjøper man protein av isolat er det ikke kunstige proteiner, bare melk der man har fjernet alt annet. Altså gode proteiner kroppen kan ta opp.

 

Ingen proteinpulvere er kunstige, men isolat pulvere er protein som er strippet for så mye unødig fett og laktose (melkesukker) som overhodet mulig, og inneholder som regel mer protein per 100g enn vanlige proteinpulvre. Dette gjør at den bilogiske verdien på proteinet blir høyere og kroppen kan derfor utnytte en større del av proteinet. Og hva mener du med melk der man har fjernet alt annet?

 

du har ennå ikke svart på det jeg har spurt om mistert, så jeg har ingen planer om å fortsette å diskutere noe av dette med deg inntil du svarer..

 

Pulver gir resultater. Ja, men effekten er latterlig liten, og kan gi bivirkninger. La ut link til den, gjort fra CBS. Ikke verdens mest troverdige nyhetskilde, men det er noe sant i det. Når dere spør hvor jeg har kildene mine, og jeg leiter dem frem, og dere benekter fakta. Da blir jeg litt forbanna ja.

 

Hva skal jeg svare på?

 

lol.

 

du skal gi meg linken til siden der du fant ut akkurat dette:

 

Altså 10 prosent av pulveret taes opp, og i tillegg er dette pulveret dårligere proteiner. Det sies derfor at pulver er dyrt piss.

 

jeg skulle gjerne hatt et bevis på at du var norgesmester..

 

Pulver gir resultater. Ja, men effekten er latterlig liten, og kan gi bivirkninger. La ut link til den, gjort fra CBS. Ikke verdens mest troverdige nyhetskilde, men det er noe sant i det. Når dere spør hvor jeg har kildene mine, og jeg leiter dem frem, og dere benekter fakta. Da blir jeg litt forbanna ja.

 

Hva skal jeg svare på?

ja det er ganske syke bivirkninger. Jeg har opplevd noe så rart som at... Musklene mine har vokst... Hjeeeeelp, det skjer ting med kroppen min :tease:

 

 

## dobbelpost slått sammen av ilpostino ##

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Faktisk er det å gå ned i vekt først det tipset som minner mest om noe som kan ha noe for seg.. :p Du skjønner at hvis vekten hans kommer av en høy fettprosent, er det faktisk bevist at man bygger mer muskler på lavere fettprosent. Dette stemmer også med hva kroppsbyggere har sagt i mange år, nemlig at de bygger mest muskler rett etter konkurranse (hvor de har lavest fettprosent).

Bpde ja og nei. Du har rett i at man bygger mest muskler rett etter en ekstrem deff, men den effekten varer bare i fire til fem uker. Etter dette bygger man muskler som normalt.

Det at han kanskje har høy fettprosent er ikke nødvendigvis en bakdel. Ettersom han bygger mere muskelmasse vil forbrenningen øke og om kostholdet er konstant vil fettet på kroppen sakte bli forbrent til et punkt hvor det selvfølgelig stagnerer.

 

http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=1351

 

Les den ;)

 

Skjønte forøvrig ikke siste setningene i innlegget ditt. Mener du at fett kan på mirakuløst vis bli til muskler?

Les nå hele artikkelen du refererer til og hele svaret mitt :p

 

Overfeeding: In experiments of at least 3-weeks' duration, the weight gain of thin people comprises 60-70% lean tissues, whereas in the obese it is 30-40%.

Det skulle vel stemme med mine 4 til fem uker :p

 

Det jeg mente med den siste setningen var at etter hvert som man bygger muskelmasse vil forbrenningen øke. Om en person ikke tar høyde for dette på en bulk og har samme kcalinntak hele tida så vil man stagnere til slutt og begynne å brenne av fettet på kroppen inntil fettforbrenningen av fettlagrene stagnerer...

 

Men sånn for å svare trådstarter.

 

De beste proteinkildene er melk, egg og fisk.

 

Jeg kunne seff nevnt kjøtt, men det er ikke alle som klarer å nyttegjøre de proteinene like effektivt som de 3 jeg har nevnt.

 

Så om du passer på å få i deg 2-2,5 gram proteiner pr fettfri kilo kroppsvekt samt at du ligger i kcaloverskudd så er du langt på vei til å bygge muskelmasse :)

 

 

## dobbelpost slått sammen av ilpostino ##

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Så om man er tjukk på 200 kg vil man kun miste mye vekt de første 4-5 ukene deretter mister man like mye vekt prosentmessig som en kar med 10% i fettprosent? Er ikke sikker på om jeg tror på den. Og forsøket var gjort over 3 uker ja, det betyr ikke at det kun er innenfor 4-5 uker man har denne effekten. Etter 4-5 uker vil da personer med lav fettprosent plutselig kun bygge 30-40% muskler av overskuddet sitt? Det er tull vettu. Erfaringene mine som personlig trener sier noe helt annet. Både av egen erfaring på egen kropp og erfaringer med andre. Og det er i tråd med artikkelen over en lengre tidsperiode, ikke kun 3 uker.

 

Uansett så er det en fordel for trådstarter å gå ned i fettprosent og vekt til å begynne med, enten om effekten varer i 4-5 uker, eller er i takt med fettprosent.

Endret av ToYBoi
Lenke til kommentar

Skremmende lite peiling folk har. Skal ikke si at jeg har rett, men det er like mange måter å trene på, som det finnes krig i verden. Man kan diskutere hva somer riktig eller riktig riktig med trening og kosthold. Det beste rådet er å ha normalt kosthold, og trene samtidig. Proteiner får man i seg i kjøttprodukter og stort sett all mat, utenom salat osv.

 

- Mitt råd:

 

- Om du begynner trening på den høye vekten din, da du anmoder du vil trene vekter, vil vekten øke. Forbrenningen vil øke, i takt med muskler. Du vil da få en høy vekt til slutt. Vil andbefale deg å gå ned noen kilo, så kan du bygge muskler

 

- Proteipulver er heftig diskutert med effekt. Ikke alle klarer å ta dette opp i kroppen, da det er kuntig tilsatt. De presser ikke proteiner utifra kjøtt, pulviserer det og lafer pulver av det.

 

- Tørrfisk er den beste kilden til protein.

 

-

Lenke til kommentar

Så om man er tjukk på 200 kg vil man kun miste mye vekt de første 4-5 ukene deretter mister man like mye vekt prosentmessig som en kar med 10% i fettprosent? Er ikke sikker på om jeg tror på den. Og forsøket var gjort over 3 uker ja, det betyr ikke at det kun er innenfor 4-5 uker man har denne effekten. Etter 4-5 uker vil da personer med lav fettprosent plutselig kun bygge 30-40% muskler av overskuddet sitt? Det er tull vettu. Erfaringene mine som personlig trener sier noe helt annet. Både av egen erfaring på egen kropp og erfaringer med andre. Og det er i tråd med artikkelen over en lengre tidsperiode, ikke kun 3 uker.

 

Uansett så er det en fordel for trådstarter å gå ned i fettprosent og vekt til å begynne med, enten om effekten varer i 4-5 uker, eller er i takt med fettprosent.

Vi snakker forbi hverandre her og i din iver etter å ha rett gidder du ikke å prøve å forstå min argumentasjon. Tror vi avslutter her og nå...

 

@MisterT... Tror du proteinfabrikken omgår norsk lov ved å produsere syntetiske næringsmidler som ikke er tillatt i henhold til norsk lovgivning?????

Lenke til kommentar

Skremmende lite peiling folk har. Skal ikke si at jeg har rett, men det er like mange måter å trene på, som det finnes krig i verden. Man kan diskutere hva somer riktig eller riktig riktig med trening og kosthold. Det beste rådet er å ha normalt kosthold, og trene samtidig. Proteiner får man i seg i kjøttprodukter og stort sett all mat, utenom salat osv.

 

- Mitt råd:

 

- Om du begynner trening på den høye vekten din, da du anmoder du vil trene vekter, vil vekten øke. Forbrenningen vil øke, i takt med muskler. Du vil da få en høy vekt til slutt. Vil andbefale deg å gå ned noen kilo, så kan du bygge muskler

 

- Proteipulver er heftig diskutert med effekt. Ikke alle klarer å ta dette opp i kroppen, da det er kuntig tilsatt. De presser ikke proteiner utifra kjøtt, pulviserer det og lafer pulver av det.

 

- Tørrfisk er den beste kilden til protein.

 

-

 

Merker en ekstrem ironi bygge seg utover tråden med det innlegget her. Du beviser jo på så og si alle punkter i første innlegget ditt at du ikke har et gram snøring på hva du prater om ;) Jeg har vært trener for et par leger og begge to skulle begynne å ta proteinpulver, tok allerede proteinpulver. Det er full enighet om at proteinene i proteinpulver har noe for seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så om man er tjukk på 200 kg vil man kun miste mye vekt de første 4-5 ukene deretter mister man like mye vekt prosentmessig som en kar med 10% i fettprosent? Er ikke sikker på om jeg tror på den. Og forsøket var gjort over 3 uker ja, det betyr ikke at det kun er innenfor 4-5 uker man har denne effekten. Etter 4-5 uker vil da personer med lav fettprosent plutselig kun bygge 30-40% muskler av overskuddet sitt? Det er tull vettu. Erfaringene mine som personlig trener sier noe helt annet. Både av egen erfaring på egen kropp og erfaringer med andre. Og det er i tråd med artikkelen over en lengre tidsperiode, ikke kun 3 uker.

 

Uansett så er det en fordel for trådstarter å gå ned i fettprosent og vekt til å begynne med, enten om effekten varer i 4-5 uker, eller er i takt med fettprosent.

Vi snakker forbi hverandre her og i din iver etter å ha rett gidder du ikke å prøve å forstå min argumentasjon. Tror vi avslutter her og nå...

 

@MisterT... Tror du proteinfabrikken omgår norsk lov ved å produsere syntetiske næringsmidler som ikke er tillatt i henhold til norsk lovgivning?????

 

Jeg har en iver etter å forstå hvordan man etter 4-5 uker plutselig bygger mye mindre muskler. Det går gradvis i takt med økt fettprosent mener nå jeg, men greit nok vi er halvveis enige, så vi avslutter den.

 

2-2.5 gr prot pr fettfri kg kropp

 

De som trener mye kan trenge opp til 2 gram protein/kg om dagen.

 

De som trener vekter kan trenge opp til 3.3 gram protein/fettfri kg kroppsvekt om dagen (dette er personer med veldig lav fettprosent og veldig høy fettfri kroppsvekt, som skal deffe seg til ekstreme nivåer av fettprosent). Så dette endrer seg selvfølgelig fra person til person og hvilket type protein man inntar. I tillegg til om man er på en deff, eller bygger. Normalen å ligge på 2-2.5 gram protein i byggefasen.

 

 

## dobbelpost slått sammen av ilpostino ##

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Det finnes da gode og dårligere trenere. Har peiling på det jeg sier. Du som sier at man skal drikke mye melk, helt på jordet. Melk inneholder sukker, og sukker trenger man ikke mye av. sKAL KUN BRUkes etter trening, og da skummet melk. Da dette inneholder en annen type protein en annen melk, og lettere å ta opp i kroppen.

 

Proteinpulver er dyrt piss. Lukt selv, når dere drikker shaker, så lukter det av urinen. Når man spiser biff eller annen kjøtt, så lukter vel faen meg ikke det ytrefilet av pisset vel?

 

Proteinpulver har jevnt over dårlig kvalitet. En må opp i pris for å få proteing som klarer å ta seg opp i kroppen. Kjøp protein pulver til ca.1000 kroner boksen. For all del, hør på treneren over. Har møtt mange personige trenere, sier ikke så mye om det de kan. Selv om jeg kjenner en fotballspiller så trenger ikke han være god i fotball.

 

- Ikke drikk melk (sukker)

- Ikke spis poteter og brø (sukker)

- Fisk og kjøtt (spis)

- Salat

- Frø (kobber)

 

Da reiser jeg på treningsleir med landslaget, så dere får koze dere i kalde Norge:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...