Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Blir mobbet på skolen hver dag, hva skal jeg gjøre?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg er enig i at det å gå til rektor kan få stopp på mobbingen, men om det er en optimal løsning, det vet jeg ikke...

 

ja, mobberne vil kanskje slutte å mobbe deg direkte, men de vil ikke ha noe mer respekt for av den grunn. Kanskje de heller begynner å mobbe deg på en litt mer indirekte måte. For jeg ser ingen grunn til at mobberne plutselig skal like deg noe mer fordi du sa ifra til rektor.

og du vil kanskje også få et dårligere rykte av andre, fordi du "sladret til rektor".

 

du føler kanskje at de slutter å mobbe deg, men jeg tror ikke du vil føle deg noe bedre..

 

Jeg mener selv at du burde ordne opp i problemet selv, men sier heller ikke at det er en dårlig ide å gå til rektor.

 

Dette er jeg enig i. Å skyve problemet over til en annen part vil kanskje løse problemet akkurat nå, men han vil fortsatt være mottakelig for mobbing. Hvis han klarer å løse problemet selv derimot, så viser han seg som en sterk og uavhengig person.

 

et alternativ, samle bevis. ( ta opp mobbingen osv)

og anmeld det, når du får brevet av polti om at saken er henlagt pga " de ikke bryr seg " ( dem skriver kansje, pga bevisets stilling selv om du har kjørt bevis i ræven på dem)"

så ringer du til tv2nyhetene og få dem engasjert i saken,

da har ikke polti noe annet valg en og engasjere seg og kjemisk kastrere mobberene slik at dem er så flau at dem aldri tør og vise seg på skole gården igjen :)

 

 

problem solved.

 

 

eller du kan prøve og snakke med foreldra dine og be dem snakke med foreldra til mobberene. de fleste mobbere har foreldra som banker liv skiten ut av dem :thumbup:

 

lykke til :)

 

Løsning 1 er urealistisk. Barn blir mobbet på skoler hver dag over hele landet. Verken politiet eller media vil bry seg om en liten fillesak som dette. Tv2-nyhetene skal tjene penger. At én stakkars 14-åring blir mobbet er ingenting nytt. Og han vil bruke ekstremt mye mer energi på å kjempe mot dem enn å kjempe mot roten til problemet, nemlig mobberne.

 

Løsning 2 er også en dårlig løsning. Hvorfor tror du foreldrene vil banke livsskiten ut av dem? Ville ikke gode foreldre oppdratt barna sine til å behandle medmennesker som likemenn? Dessuten kan ikke trådstarter løpe og si ifra til mamma hver gang noen plager ham resten av livet. For dette er garantert ikke siste gang han treffer en som livnærer seg på å plage andre.

 

Det rådet jeg har til trådstarter er at han må velge den løsningen han tror er best, men han bør spesielt legge vekt på meningene til dem som har blitt mobbet selv. Hvis ikke, får han gjøre som oss før ham, og lære av sine egne tabber.

Lenke til kommentar

guns killing assholes sinc 1807

 

snakk med han som sitter med motoren av i den svarte bmw/mercedesn med sota vindu bak en random bensinstasjon. si du vil ha en glock 17, 2 magaziner og ca 40-50 kuler

 

 

men seriøst nå. er blit mobet ut av skolen selv nå etter sommerferien

:( men vil si at slå dem i hodet til blodet spruter funker bra.

funka for mei fra 5-9. aldri gjør det mere en en gang!

 

ps. som han over sier så funker metal balltrær ganske bra mot knær og magen ;)

post-214895-1287880328,5039_thumb.jpg

Endret av supercz
Lenke til kommentar

Hva om han allerede er en sterk og uavhengig person? Hva om han ikke har noe behov/interesse for å "vise" at han er dette?

 

Hva mener du med å skyve det over på en annen part? Det er i den obligatoriske norske skolen dette skjer. Skolen er ikke en annen part; den ER parten. Rektor er parten som er involvert for det foregår på hans/hennes skole. Dersom jeg var rektor, ville jeg ønsket at en elev som ikke ante hva han skulle gjøre meldte fra slik at problemet kunne løses effektivt.

 

Trådstarter kan løse dette som en fornuftig person, via sammarbeid med andre fornuftige personer. Ingen grunn til å sette et menneskelig fellesskap til side til fordel for personlig komfort og et ære/respektsystem som mister all sin mening etter fylte 20 år for oppegående mennesker. At han får ro i utdanning og sinn er viktigst.

Endret av PrincepBaker
Lenke til kommentar

Er det meg du svarer?

 

Han er ikke en sterk og uavhengig person. Han blir mobbet, noe han aldri skulle latt skje, og han vet ikke hva han skal gjøre. Derfor spør han om hjelp på forumet.

 

Med å skyve problemet over til en annen part, mener jeg at han lar lærere eller rektor løse det for ham. Jeg mener at skoler skal arbeide mot mobbing, men det er ikke rektor sin feil hvis det likevel skjer. Han kan ikke ha et øye på hvert individ.

 

Ja, helst skulle det vært mulig å prate seg ut av problemet, men sannheten er at vi er apekatter alle sammen. Fornuft og logikk fungerer ikke i slike situasjoner. Det sosiale verdisystemet vil gjelde til du dør. Han som er en leder, vil alltid klare seg bra. Han vil alltid være omgitt av venner og tjene penger og bo i et fint hus med ei fin dame. De som blir mobbet, er de som blir alkoholikere og narkomane, de som er ensomme, de som ender opp med å begå selvmord. Derfor vil jeg at trådstarter reiser seg opp og tar kontroll over situasjonen sin på egenhånd. For dette handler ikke bare om dem som mobber han på ungdomsskolen. Det vil bare være en liten bagatell i det lange løp. Dette handler om hvem han skal være.

 

Som nevnt, er jeg selv blitt mobbet. Og det var først for ett-to år sden at jeg innså at det ikke nytter å ignorere det og bare la det gå sin gang. Det var ingen andre sin feil at jeg var i den situasjonen jeg var i, og det var bare jeg som kunne gjøre noe med det. Jeg slo aldri noen, men jeg var klar for det hvis det ble nødvendig. Jeg reiste meg opp og tok kontroll.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vel, jeg var faktisk seriøs.

 

Mobbere "cant be reasoned with", det er umulig å snakke til de, og prøve å ta igjen. Av og til må man gå den harde veien.

 

Tull. Jeg har selv erfart at å gå veien gjennom mine egne foreldre fungerte. Jeg snakket med min mor, som snakket med rektor, som igjen innkalte mobberne med foreldre, såvidt jeg husker en og en, selv om dette er mange år siden. Da sluttet de. Mobbere har vel et bilde av seg selv som "kule", men de fleste av dem har potensiale til å innse at oppførselen deres ikke er akseptabel, når de får det påpekt av voksne mennesker.

 

Ja, det er flott om trådstarter klarer å stå opp for seg selv, men når han sier at han har vurdert drap, så må jeg si at det kanskje er på tide å få inn ekstern hjelp og gjøre noe med de ekle holdningene til folka som plager han. Man trenger faktisk ikke alltid å klare seg selv, det er lov å få hjelp av andre om man trenger det.

Endret av Avien
Lenke til kommentar

Vel, jeg var faktisk seriøs.

 

Mobbere "cant be reasoned with", det er umulig å snakke til de, og prøve å ta igjen. Av og til må man gå den harde veien.

 

Tull. Jeg har selv erfart at å gå veien gjennom mine egne foreldre fungerte. Jeg snakket med min mor, som snakket med rektor, som igjen innkalte mobberne med foreldre, såvidt jeg husker en og en, selv om dette er mange år siden. Da sluttet de. Mobbere har vel et bilde av seg selv som "kule", men de fleste av dem har potensiale til å innse at oppførselen deres ikke er akseptabel, når de får det påpekt av voksne mennesker.

 

Ja, det er flott om trådstarter klarer å stå opp for seg selv, men når han sier at han har vurdert drap, så må jeg si at det kanskje er på tide å få inn ekstern hjelp og gjøre noe med de ekle holdningene til folka som plager han. Man trenger faktisk ikke alltid å klare seg selv, det er lov å få hjelp av andre om man trenger det.

 

Ja, sjansen er stor for at det virker. Jeg foreslo bare at han evt. kunne gå rett til rektor, dersom han ikke ville involvere sine egne foreldre.

Lenke til kommentar

Nei, dere misforstår.

 

 

Det var aldri et tema å ta selvmord, men jeg har vurdert drapsforsøk på en av mobberne.

 

 

Nå skal det sies at jeg møtte en av mobberne i dag. Han er 1.93 og han slo meg i trynet 2 ganger, før jeg banka han opp så sinnsykt og ga han klar beskjed om å ikke bråke med meg igjen.

 

 

Spørs om han ikke tar med seg den jævla gjengen sin nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå skal det sies at jeg møtte en av mobberne i dag. Han er 1.93 og han slo meg i trynet 2 ganger, før jeg banka han opp så sinnsykt og ga han klar beskjed om å ikke bråke med meg igjen.

 

 

Spørs om han ikke tar med seg den jævla gjengen sin nå.

 

Serr? For det første, hvorfor kom du så nær mobberen at han kunne slå til deg to ganger i trynet? Yppet du? Hva med å bare holde deg langt unna dem og ignorere at de finnes?

Og hva gjorde du? Om du gjorde noe han misliker ekstra sterkt er det veldig stor sjanse for at han vil ta hevn.

 

Og når folk planlegger hevn kan det godt hende de vil ta igjen ti ganger så hardt som du gjorde på ham. Anbefaler for din egen trygghet at du ikke går alene, og holder deg sammen med folk hele tiden. :hrm:

 

 

Mitt råd for mobbing generelt er å skaffe deg en vennegjeng, selv om det kanskje er en asosial nerdegjeng. Gå direkte til dem i alle friminutt og spill kort eller noe og kos deg. Hold deg langt unna mobberne. Høres kanskje kjedelig ut, men det er mye bedre enn et liv i krig med noen som slett ikke er verdt dine krefter og din oppmerksomhet!! :whistle:

Endret av dkny
Lenke til kommentar

På min lokalskole så annmeldest hvertfall all "organisert" mobbing til politiet. De går sykt hardt ned på det, og jeg tror det funker ganske greit. Men uansett hva du gjør, så vil barn alltid mobbe barn.

 

På videregående vokser som oftest folk mer opp og det opphører, kanskje ikke alltid men.

Lenke til kommentar

 

 

*snip*

 

 

Løsning 1 er urealistisk. Barn blir mobbet på skoler hver dag over hele landet. Verken politiet eller media vil bry seg om en liten fillesak som dette. Tv2-nyhetene skal tjene penger. At én stakkars 14-åring blir mobbet er ingenting nytt. Og han vil bruke ekstremt mye mer energi på å kjempe mot dem enn å kjempe mot roten til problemet, nemlig mobberne.

 

Løsning 2 er også en dårlig løsning. Hvorfor tror du foreldrene vil banke livsskiten ut av dem? Ville ikke gode foreldre oppdratt barna sine til å behandle medmennesker som likemenn? Dessuten kan ikke trådstarter løpe og si ifra til mamma hver gang noen plager ham resten av livet. For dette er garantert ikke siste gang han treffer en som livnærer seg på å plage andre.

 

Det rådet jeg har til trådstarter er at han må velge den løsningen han tror er best, men han bør spesielt legge vekt på meningene til dem som har blitt mobbet selv. Hvis ikke, får han gjøre som oss før ham, og lære av sine egne tabber.

 

 

selvfølgelig vil tv2nyhetene bry seg når du har kjørt bevis i ræven på polti og fremdeles får brevet om henlegelse :)

det er jo stor interrese over slike saker :)

Endret av livingman
Lenke til kommentar

Nei, dere misforstår.

 

 

Det var aldri et tema å ta selvmord, men jeg har vurdert drapsforsøk på en av mobberne.

 

 

Nå skal det sies at jeg møtte en av mobberne i dag. Han er 1.93 og han slo meg i trynet 2 ganger, før jeg banka han opp så sinnsykt og ga han klar beskjed om å ikke bråke med meg igjen.

 

 

Spørs om han ikke tar med seg den jævla gjengen sin nå.

 

Haha, veldig bra. Når du først er i gang, burde du finne de andre og ta de på enmannshånd. Spør hver enkelt om de skal slutte å mobbe deg, hvis ikke gir du personen en lærepenge (du er tydeligvis god nok til det). Etter ham på 1.90 blir de andre lette.

 

Men ja. Siden du valgte å løse problemet slik som dette, så er det lurt å holde seg nærmt folk i tiden fremover. I alle fall til du ser hvordan han reagerer. Så får du se hva du velger å gjøre videre, rett og slett vurdere situasjonen an. Men husk å ikke angripe 2 personer om gangen alene, det kan evt. være for stor risk.

Endret av PrincepBaker
Lenke til kommentar

 

Serr? For det første, hvorfor kom du så nær mobberen at han kunne slå til deg to ganger i trynet? Yppet du? Hva med å bare holde deg langt unna dem og ignorere at de finnes?

Og hva gjorde du? Om du gjorde noe han misliker ekstra sterkt er det veldig stor sjanse for at han vil ta hevn.

 

 

Han kom bort til meg, sa noen stygge ord og slo meg. Da gadd jeg ikke mer, og ga han ordentlig juling.

 

 

Som sagt, jeg trener mye og er ikke den største pingla på skolen. Det har kanskje vedkommende erfart nå.

Ingen som kan si noe på det, selvforsvar er en rett. Men lurt å ha i det minste noen potensielle vitner i nærheten framover.

 

Er uenig med PrincepBaker når det gjelder å bort til hver og en på eget initativ. Det er noe annet å være den som slår først og tilsynelatende uprovosert.

Lenke til kommentar

Ingen som kan si noe på det, selvforsvar er en rett. Men lurt å ha i det minste noen potensielle vitner i nærheten framover.

 

Er uenig med PrincepBaker når det gjelder å bort til hver og en på eget initativ. Det er noe annet å være den som slår først og tilsynelatende uprovosert.

 

Jeg er også uenig med meg selv. Men av og til trengs ekstraordinære tiltak, og nå var det jo riktig stemning for det. Men for all del, å ty til vold har egentlig aldri vært det jeg anbefalte som løsning Nr. 1.

Endret av PrincepBaker
Lenke til kommentar

Nei, dere misforstår.

 

 

Det var aldri et tema å ta selvmord, men jeg har vurdert drapsforsøk på en av mobberne.

 

 

Nå skal det sies at jeg møtte en av mobberne i dag. Han er 1.93 og han slo meg i trynet 2 ganger, før jeg banka han opp så sinnsykt og ga han klar beskjed om å ikke bråke med meg igjen.

 

 

Spørs om han ikke tar med seg den jævla gjengen sin nå.

 

Jeg tror han nå føler seg for ydmyket til å gå og si ifra til noen. Det er ikke noe moro for en bølle å få bank av mobbeofferet sitt, og så komme krypende til gjengen sin etterpå. Da vil han bli utstøtt, eller i hvert fall degradert. Hvis det var lederen du nå banket opp, da er du helt sikkert trygg for de andre. Kanskje han vil ta hevn alene, men hvis du tror du kan ta ham igjen, er det ingen fare.

 

Du bør gå bort til ham neste gang du ser ham på skolen, strekke ut hånden og tilby ham fred. Du tjener ingenting på å fortsette denne feiden, men du høster mye respekt i å være den bedre mannen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...