Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Blir mobbet på skolen hver dag, hva skal jeg gjøre?


Anbefalte innlegg

Forhåpentligvis har du tatt et skritt i den retninga nå. Hvis du faktisk blir overfalt av en gjeng senere så er det på tide å involvere politiet.

 

Sikkert gøy å involvere politiet ETTERPÅ om den gjengen er så gærne i hodet som han sier. Man vil gjerne beholde øynene, fingrene, nesa og tennene inntakt, og man aner jo ikke hva de kan finne på som hevn. :dontgetit:

Han nevner jo at han er redd for når karakterene begynner å telle fordi han plages av tanker på mobbingen, om han blir skadet på noen måte blir han nok ikke MINDRE deprimert...uff.

 

 

Nei, pass deg for dem, og prøv å løse dette fredelig.

Var ikke en gjeng på 15 jeg forestilte meg når jeg først kom over denne tråden. Føler fortsatt jeg har litt vagt inntrykk av hva mobbingen går ut på. Hvis det er i nærheten av det jeg har opplevd selv så holder det å gjøre som han har gjort, å ikke være en dørmatte men faktisk slå tilbake så det merkes.

 

Er det en gjeng som banker opp folk så må det et større apparat til.

Endret av KarlRoger
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå skal det sies at jeg møtte en av mobberne i dag. Han er 1.93 og han slo meg i trynet 2 ganger, før jeg banka han opp så sinnsykt og ga han klar beskjed om å ikke bråke med meg igjen.

 

 

Spørs om han ikke tar med seg den jævla gjengen sin nå.

 

bra! DU ER DA MAN! tar han med gjengen sin så sier du 'pussy' og går videre vist det ikke funker så løper du hjem og finner et balltre eller no å fixer problemene ;)

Endret av supercz
Lenke til kommentar

Å tie ihjel hjelper ikke - de vil ikke stoppe!

Å få "de voksne" til å ordne opp hjelper heller ikke - Tolket dette som ungdomsskoleelever: da vil de gå på deg for å "ha sladret" Sladrehank skal selv ha bank og den tåpelige reglen der.

 

 

Det kjipe svaret er dessverre at du må fikse dette selv! men... du virker oppegående så dette kan du klare.

 

Face de - direkte - i full offentlighet, på skoleplana.

Du er tøffere enn mobberne og slik gainer du respekt!

 

Å være sterktest er ikke det samme som tøffest. OK. Du kan få deg en på trynet men gi deg faen ikke for det.

 

Kjør de verbalt i full offentlighet når de mobber deg på skolen.

Lett? Not at all! Men dette klarer du.

Lenke til kommentar

Møtet med rektor var vellykket i dag. Jeg tok opp de 3 teamene en bruker hadde foreslått og det så ut som om han tok dette veldig alvorlig.

 

 

Han skal snakke med mobberne og foreldrene deres, for slikt aksepterer han ikke på den skolen.

 

 

Men det som kanskje var mest oppmuntrende var at 2 personer fra mobbegjengen kom bort til meg og sa at de ikke ville ha noe bråk med meg mer.

 

 

 

Jeg tror dette kan være starten på slutten :)

Endret av MainCore
Lenke til kommentar

Møtet med rektor var vellykket i dag. Jeg tok opp de 3 teamene en bruker hadde foreslått og det så ut som om han tok dette veldig alvorlig.

 

 

Han skal snakke med mobberne og foreldrene deres, for slikt aksepterer han ikke på den skolen.

 

 

Men det som kanskje var mest oppmuntrende var at 2 personer fra mobbegjengen kom bort til meg og sa at de ikke ville ha noe bråk med meg mer.

 

 

 

Jeg tror dette kan være starten på slutten :)

 

Godt å høre. :thumbup:

Lenke til kommentar

Det trådstarter gjør er å begynne å trene muskler (hvis du allerede ikke gjør det). Da blir du stor og sterk og velg én av mobberne. Gi han juling og BARE han hver dag han mobber.

Må føles jævlig deilig å banke skiten ut av en som er frekk i kjeften konstant.

Endret av Kjetil_91
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det trådstarter gjør er å begynne å trene muskler (hvis du allerede ikke gjør det). Da blir du stor og sterk og velg én av mobberne. Gi han juling og BARE han hver dag han mobber.

Må føles jævlig deilig å banke skiten ut av en som er frekk i kjeften konstant.

 

Hadde du gadd å lese før du kommenterte ville du sett at OPen har allerede tatt hånd om det, og det ser ut til å ordne seg.

Lenke til kommentar

Det trådstarter gjør er å begynne å trene muskler (hvis du allerede ikke gjør det). Da blir du stor og sterk og velg én av mobberne. Gi han juling og BARE han hver dag han mobber.

Må føles jævlig deilig å banke skiten ut av en som er frekk i kjeften konstant.

 

du sier at kun store muskler kan gjøre at man kan banke en fyr? javel..

det krever gjerne litt fighting skills også. det er ikke bare å få seg muskler, så banker man alle sammen..

 

litt Off-Topic :)

Lenke til kommentar

Mobbeoffer har som oftest gjort seg fortjent til mobbing ved å ikke følge etablerte sosiale normer eller ved å utvise svak mentalitet under press. Mennesker er flokkdyr, og når noen i flokken viser seg å være et svakt ledd blir de, kanskje ubevisst fra mobbernes side, forsøkt skviset ut av flokken. Dette er i prinsippet sosialdarwinisme og helt naturlig. Ved å gjøre noen særdeles upopulær og latterliggjort minsker du i teorien sjangsen for at de sprer de dårlige genene sine videre til nye generasjoner.

Mobbere har en viktig rolle i å holde flokken sterk.

 

Hadde du ikke vært ei pingle til å begynne med ville du ikke vært et mobbeoffer.

Slutt å være ei pingle, og de vil slutte å mobbe deg. Et fint sted å starte er å drite i å ignorere de. De klarer kanskje ikke få de til å slutte å plukke på deg, men om du svarer med samme mynt blir det i det minste en likeverdig konflikt istedenfor en mobber og et offer. Vis litt ryggrad. Vær villig til å gå lengre enn de.

 

 

Disse rådene om å ignorere mobbere er helt håpløse. Om du har reagert på noe tidligere og på magisk vis plutselig slutter å bry deg, er det jo helt åpenlyst at du bare later som og at dette bare er enda et forsøk på å takle mobbingen. Slik er bare en invitasjon til mer og kanskje hardere mobbing for å klare å framtvinge en reaksjon igjen.

 

Stereotypingen av mobbere hjelper heller ikke. Alle mobbere er ikke folk med dårlig selvtillit, selv om de definitivt finnes de også. Erfaringsmessig er mobbing lite annet enn en svært effektiv måte å stige i sosial rang på. Ved å trivialisere noen andre ser du selv større ut, og gir forøvrig venneflokken noe å enes rundt. Dette går på samme prinsippet som baksnakking, som definitivt er den enkleste måten å skaffe seg venner på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mobbeoffer har som oftest gjort seg fortjent til mobbing ved å ikke følge etablerte sosiale normer eller ved å utvise svak mentalitet under press. Mennesker er flokkdyr, og når noen i flokken viser seg å være et svakt ledd blir de, kanskje ubevisst fra mobbernes side, forsøkt skviset ut av flokken. Dette er i prinsippet sosialdarwinisme og helt naturlig. Ved å gjøre noen særdeles upopulær og latterliggjort minsker du i teorien sjangsen for at de sprer de dårlige genene sine videre til nye generasjoner.

Mobbere har en viktig rolle i å holde flokken sterk.

 

Hadde du ikke vært ei pingle til å begynne med ville du ikke vært et mobbeoffer.

Slutt å være ei pingle, og de vil slutte å mobbe deg. Et fint sted å starte er å drite i å ignorere de. De klarer kanskje ikke få de til å slutte å plukke på deg, men om du svarer med samme mynt blir det i det minste en likeverdig konflikt istedenfor en mobber og et offer. Vis litt ryggrad. Vær villig til å gå lengre enn de.

 

 

Disse rådene om å ignorere mobbere er helt håpløse. Om du har reagert på noe tidligere og på magisk vis plutselig slutter å bry deg, er det jo helt åpenlyst at du bare later som og at dette bare er enda et forsøk på å takle mobbingen. Slik er bare en invitasjon til mer og kanskje hardere mobbing for å klare å framtvinge en reaksjon igjen.

 

Stereotypingen av mobbere hjelper heller ikke. Alle mobbere er ikke folk med dårlig selvtillit, selv om de definitivt finnes de også. Erfaringsmessig er mobbing lite annet enn en svært effektiv måte å stige i sosial rang på. Ved å trivialisere noen andre ser du selv større ut, og gir forøvrig venneflokken noe å enes rundt. Dette går på samme prinsippet som baksnakking, som definitivt er den enkleste måten å skaffe seg venner på.

 

Ja, for Darwinismen gjelder enda.. (les: sosial darwinisme gjelder bevisst for din del, tydeligvis, og for mobberne ubevisst).

 

Om du er en sosialdarwinist eller om du bare hadde en tankereise, det vet jeg ikke, da.

Endret av PrincepBaker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...