Gå til innhold

DC Universe Online


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har peiling på om det er mulig å bytte våpen etter at karakteren er laget? Eller er eneste måten å lage ny karakter?

Du kan bytte våpen. Du kan ha flere våpen og bytte mellom dem.

 

Tenker på våpen som i Hand Blast, Dual Wield, Staff osv... Kan jeg bytte mellom Hand Blast powers til Staff powers f.eks? Enten via noe form for respec eller at jeg kan bytte fritt? Er det kanskje så enkelt at man bare equiper det våpnet man vil bruke? Så kan man velge skills/comboer fra den våpen typen?

Jeg har bare ett våpen på karakterene mine, men oppdaget etter level 10 eller noe at jeg plutselig kunne "kjøpe" skills til alle våpnene. Problemet er at hvis du skal fordele poengene over flere våpentyper, så får du kanskje ikke kommet så langt på skill-treet til de forskjellige våpnene. Er ikke sikker på hvordan du bytter mellom våpen (fra f.eks. Hand blast til Martial arts), men du skal kunne bytte uten å måtte respecce.

 

Hmm, vel det jeg kunne tenke meg er at det kunne vært mulig å bytte våpen også respecce poengene jeg har brukt i den våpentypen jeg hadde for å bruke det i den nye. Tenker vis jeg skulle mislike hand blast og vil bytte til staff f.eks.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Noen som har peiling på om det er mulig å bytte våpen etter at karakteren er laget? Eller er eneste måten å lage ny karakter?

Du kan bytte våpen. Du kan ha flere våpen og bytte mellom dem.

 

Tenker på våpen som i Hand Blast, Dual Wield, Staff osv... Kan jeg bytte mellom Hand Blast powers til Staff powers f.eks? Enten via noe form for respec eller at jeg kan bytte fritt? Er det kanskje så enkelt at man bare equiper det våpnet man vil bruke? Så kan man velge skills/comboer fra den våpen typen?

Jeg har bare ett våpen på karakterene mine, men oppdaget etter level 10 eller noe at jeg plutselig kunne "kjøpe" skills til alle våpnene. Problemet er at hvis du skal fordele poengene over flere våpentyper, så får du kanskje ikke kommet så langt på skill-treet til de forskjellige våpnene. Er ikke sikker på hvordan du bytter mellom våpen (fra f.eks. Hand blast til Martial arts), men du skal kunne bytte uten å måtte respecce.

 

Hmm, vel det jeg kunne tenke meg er at det kunne vært mulig å bytte våpen også respecce poengene jeg har brukt i den våpentypen jeg hadde for å bruke det i den nye. Tenker vis jeg skulle mislike hand blast og vil bytte til staff f.eks.

Det kan du også gjøre. Men du må kanskje kjøpe et våpen først, hvis den nye våpenstilen krever det (uten at jeg vet det sikkert). Men du må vente til level 10 før du får tilgang til å kjøpe skill i andre våpen enn det du starter med.

Lenke til kommentar

Kan man kjøpe flere eller velge bare én? Hvor blir screenshots lagret forresten?

 

edit: Superspeed er helt sinnsykt kult. Laget meg en karakter med flight, men det var ikke helt det samme. Å kunne fly + bue var en ganske stor fordel mot questmobs som ikke grounder, da.

Endret av Pokey
Lenke til kommentar

Lurer litt på det med screenshots selv, hva er screenshot knappen i spillet? Og hvor lagres det?

 

Har forøvrig greid å bestemme meg nå for hva jeg skal spille som, valget falt på hero, mental og brawling, veldig likt utseende som Martian Manhunter. Er lvl 6 for øyeblikket og kaller meg Neuroman ingame(Spiller på EU PvP serveren, serveren heter vel bloodlust eller noe?).

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Hvordan er det med melee vs casters? Hvordan skal melee folk klare å ta casters viss de flyr omkring i lufta?

Eller er det sånn at alle karakterene kan fyre løs noe?

 

Jeg tenkte å starte med flamme krefter + dobbel sverd.. Har noen noe tanker om det?

(Muligens jeg starter på PvP server btw)

Lenke til kommentar

Vær Hero hvis du spiller på PvP-serveren, vi trenger flere folk :) Til det med casters skal det i utgangspunktet være noe som hindrer spillere i å fly under combat, såkalt "Grounding" som blir gjort av større/bedre mobs enn vanlige questmobs. Hvordan det er i PvP vet jeg ikke, men som Ice har jeg i hvertfall lært meg noe som trekker til meg fiender.

Lenke til kommentar

Hvordan er det med melee vs casters? Hvordan skal melee folk klare å ta casters viss de flyr omkring i lufta?

Eller er det sånn at alle karakterene kan fyre løs noe?

 

Jeg tenkte å starte med flamme krefter + dobbel sverd.. Har noen noe tanker om det?

(Muligens jeg starter på PvP server btw)

 

Tja, vet hvertfall at brawling har et leap angrep som er meget effektivt mot ting som enten er i lufta eller på bakken, dog har flight også så vet ikke helt 100% hvordan det leap angrepet hadde funket om jeg ikke hadde hatt flight.

 

Uansett utifra hva jeg har lest, så har det ikke vært noe klaging på forumet over ubalanse mellom melee og castere i spillet, dog har hørt litt klaging over heros/villains med litt for mange stuns/control angrep.

 

 

Edit: Er utrolig kult at det er mulig å drepe folk som er høyere lvl enn deg selv, her istad så jeg en på lvl 13 i området jeg hadde en quest, og joda greide å drepe han før han drepte meg, dog han hadde noen mobs på seg, samt at jeg var noe heldig med en stun eller to, men allikevel digg er det :D

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Er det instance i zoner?

 

Hva tenker du på da? At om en av byene har for mange folk i seg så åpnes det en instance av byen til? Isåfall det vet jeg ikke noe om. Men byene er relativt åpne, eneste loading/instancene er når man går inn i bygninger.

Jepp, f.eks Gotham 1,2,3 osv.

Lenke til kommentar

Screenshot-knappen er F9. Spillet lagrer alt i Mine Dokumenter under My Games.

 

Ellers vil jeg anbefale "Dust Off"-skill til flygere. Den gjør at du bryter ut av kontroll og flyr rett opp, og forhåpentligvis unnslipper gankere. Den bruker ikke av Power-baren, men den action-baren (husker ikke hva den heter) slik at du kan bruke Dust Off selv om du er tom for Power.

 

Her puster jeg forøvrig på Raven.

2rc3kp3.jpg

Endret av Aurvan
Lenke til kommentar

Ah, tusen takk. Her har du et bilde av min testosteronfylte helt som takk:

INTCHARLIGHTRIG_NEUT-PC-14-2010000.jpg

 

Her er min testosteronfylte helts østrogenfylte motpart, Miss Megahonkers.

MPYR0122_POSTFX-PC-14-2015200.jpg

 

Alcatrash (den øverste, level 9) er Hero på PvP mens Miss Megahonkers er Villain, level 6 på PvE.

Endret av Pokey
Lenke til kommentar

Det er veldig annerledes fra andre MMOs synes jeg. Det er ingen auto-attack for eksempel, du må konstant angripe med museknappene der du får muligheten til å lage forskjellige komboer for fete angrep med mer damage, eller andre situasjonsangrep som f.eks interrupts og knockbacks. Når det kommer til hotkey-angrepene dine er det veldig mange du kan velge mellom, men du kan bare ha 9 på baren på en gang, på den måten har du veldig frie tøyler til hva du kan bruke, og det er ikke slik som på mange andre spill at du har 2-4 hovedangrep og resten er bare i veien, her kan du virkelig velge selv hva du vil.

 

Og hvis du er en fan av superhelter er character-creationen nesten en grunn i seg selv til å prøve spillet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...