Gå til innhold

DC Universe Online


Anbefalte innlegg

Er spillet delt opp i mange instancer(Loading i hytt og pine?)? Eller er det åpent og fritt? Og er PC og PS3 versjon avskilt fra hverandre eller er det mulig å møte på hverandre?

Veldig lite instancing. Noen synes kanskje det er negativt, siden du må konkurrere mot andre (både venner og fiender) om de samme ressursene, men for meg er det med på å skape følelsen av en levende verden. Store boss-quests der du til slutt møter på og slåss mot slike som Scarecrow er instanced, men da trenger du gjerne en organisert gruppe eller i alle fall en partner, og tror slike quests funker best som instance. Det er veldig lite lastetider, og jeg loader ganske kjapt. Det er loading inn og ut av store quest-instances, og inn og ut av bygninger som politistasjoner, samt når du flytter fra en by til en annen. Men ofte oppholder du deg lenge på en plass (byene er STORE), så veldig lite loading i realiteten.

 

PS3 og PC er adskilt. Ellers vil jeg igjen påpeke at du fritt kan velge mellom europeiske og amerikanske servere. Ikke mange MMO-spill tillater dette nå for tiden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten å ha spilt spillet enda, så virker spillet interessant syns nå jeg. Men nå er jo jeg meget glad i superhelt ting, spesielt DC, de har jo Justice League, Superman, Batman og Green Lantern og mer, og det er egentlig forsåvidt nok for min del :p

 

Men er allikevel litt skeptisk, er for eksempel veldig nysgjerrig på hvordan verdenen er bygd opp i spillet, er ikke spesielt stor fan av spill med mye loading og instancer. Men utifra hva jeg har lest og hørt nå så virker det til å være relativt åpent.

Lenke til kommentar

De som har lagd spillet står og snakker om hvor revolusjonerende og kult alt er, men i realiteten så kommer det ikke til å fungere.

 

Jeg håper jo så klar jeg tar feil, men utfra det jeg har sett så langt får jeg veldig sånn "Spill basert på film" følelse.

Alle skryter jo av spillene sine. Det er kanskje ikke så revolusjonerende med mer kontroll over karakterene, siden Age of Conan hadde noe lignende. Men AoC gjorde det håpløst tungvindt, DCUO gjorde det riktig. Det fungerer absolutt utmerket. Jeg ble overrasket over hvor bra flyt det var i kampsystemet.

 

Vet ikke helt hvor du får "spill basert på film"-følelsen fra, men jeg sitter over hodet ikke igjen med samme følelsen. Det hele virker gjennomtenkt, men mer "end-game content" (hater det uttrykket) ved launch enn det fleste andre MMOs jeg har vært bort i.

 

Det har noen ting som ikke er så bra, men det er ting som burde være lett å forandre, som chat-vindu, meny-navigasjon, chat kanaler etc. Selve "core gameplay" delen er bunnsolid (selv om den sikkert trenger noen balance tweaks).

 

Beklager hvis det ble litt mye "ny norsk" ala The Julekalender, men det blir fort det pga. MMO-lingoen ;)

Lenke til kommentar

Er spillet delt opp i mange instancer(Loading i hytt og pine?)? Eller er det åpent og fritt? Og er PC og PS3 versjon avskilt fra hverandre eller er det mulig å møte på hverandre?

Veldig lite instancing. Noen synes kanskje det er negativt, siden du må konkurrere mot andre (både venner og fiender) om de samme ressursene, men for meg er det med på å skape følelsen av en levende verden. Store boss-quests der du til slutt møter på og slåss mot slike som Scarecrow er instanced, men da trenger du gjerne en organisert gruppe eller i alle fall en partner, og tror slike quests funker best som instance. Det er veldig lite lastetider, og jeg loader ganske kjapt. Det er loading inn og ut av store quest-instances, og inn og ut av bygninger som politistasjoner, samt når du flytter fra en by til en annen. Men ofte oppholder du deg lenge på en plass (byene er STORE), så veldig lite loading i realiteten.

 

PS3 og PC er adskilt. Ellers vil jeg igjen påpeke at du fritt kan velge mellom europeiske og amerikanske servere. Ikke mange MMO-spill tillater dette nå for tiden.

 

Du har ikke peiling på om det er mulig å lignende krefter som Green Lantern i spillet?

 

Edit: Og hvordan fungere spillet med mus og tastatur? Hører at det fungere best om man har en håndkontroll, det vet jeg ikke helt om jeg liker.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar
Som f.eks Arkham Asylum? Huff, la oss håpe de ikke lager noe sånt makkverk igjen. :p

 

Ågud du skjønner da virkelig hva jeg mener, spill som bare smekkes sammen på en uke for å bli gitt ut samtidig som en film. Og btw så er ikke Arkham Asylum direkte basert på the Dark Knight elns. hvis du trodde det.

 

Hehe, selvsagt vet jeg hva du mener, og jeg synes Arkham Asylum er svært bra. Poenget mitt er at Arkham Asylum ikke har noe som helst med The Dark Knight å gjøre, eller noen andre filmer og tegneserier. Det er basert på karakteren Batman og til en viss grad enkelte tegneserier, men det er en ny, frittstående historie. Arkham City vil være en oppfølger, men den har heller ingenting med tegneseriene og filmene å gjøre. Det er ikke så lenge til The Dark Knight Rises, men den og Arkham City er to helt forskjellige ting.

 

DC Universe Online er som navnet sier basert på DC Universe. Det har ingenting med filmer og tegneserier å gjøre. Bare fordi Superman er en mentor betyr det ikke at det er basert på Superman-filmene eller Smallville. ;)

Lenke til kommentar

Å spille me mus/keyboard fungerer helt greit. Litt mye klikk på koboer men det fungerer meget bra, til å være ett spill "som spilles best på håndkontroller".

 

Spillet minner mer om WoW enn AoC når det gjelder instanser. Joda, du hopper inn og ut av enkelte områder, som "safehouse" og slikt, men det er minimalt. Instances er det også, som i WoW. Men byene er store, åpne og lastes inn i bakgrunnen, slik at du aldri merker det. (antar ett visst ytelsesnivå på PCen da, kan vel merke litt lugging i spillinga om du ligger helt på grensen av hva spillet krever - men det er ikke loading screens altså - med mindre du skal mellom byer eller inn i instances).

 

 

 

Ang. powers, så vet jeg ikke så mye om green lantern, men det finnes såkalte Iconic powers tilgjengelig på høyere lvl som duplikerer kreftene til mer kjente karakterer ja.

Lenke til kommentar

Er spillet delt opp i mange instancer(Loading i hytt og pine?)? Eller er det åpent og fritt? Og er PC og PS3 versjon avskilt fra hverandre eller er det mulig å møte på hverandre?

Veldig lite instancing. Noen synes kanskje det er negativt, siden du må konkurrere mot andre (både venner og fiender) om de samme ressursene, men for meg er det med på å skape følelsen av en levende verden. Store boss-quests der du til slutt møter på og slåss mot slike som Scarecrow er instanced, men da trenger du gjerne en organisert gruppe eller i alle fall en partner, og tror slike quests funker best som instance. Det er veldig lite lastetider, og jeg loader ganske kjapt. Det er loading inn og ut av store quest-instances, og inn og ut av bygninger som politistasjoner, samt når du flytter fra en by til en annen. Men ofte oppholder du deg lenge på en plass (byene er STORE), så veldig lite loading i realiteten.

 

PS3 og PC er adskilt. Ellers vil jeg igjen påpeke at du fritt kan velge mellom europeiske og amerikanske servere. Ikke mange MMO-spill tillater dette nå for tiden.

 

Du har ikke peiling på om det er mulig å lignende krefter som Green Lantern i spillet?

 

Edit: Og hvordan fungere spillet med mus og tastatur? Hører at det fungere best om man har en håndkontroll, det vet jeg ikke helt om jeg liker.

Det finnes muligens iconic powers basert på Green Lantern, og ellers er det mulig å kombinere ting som force barrier-lignende krefter med f.eks. hand blast der du kan skyte energi-stråler ut av hendene. Men animasjonene er ikke grønne ;)

 

Tror ofte det er konsoll-spillere som ikke er så vant med mus/tastatur til slike spill som kommer med kommentarer om at det er bedre med håndkontroller. Har hørt det samme om Assassin's Creed-serien og Arkham Asylum, men jeg synes det funker utmerket med mus, også i DCUO. Har dog ikke testet sistnevnte med kontroller, men siden jeg bruker F-knappene og chat-en mye, så tror jeg bare det hadde blitt irriterende å måtte legge fra seg kontrolleren for å skrive en beskjed eller lignende. Spesielt hvis du blir angrepet midt i skrivinga (PvP-server seff.).

Lenke til kommentar
Du har ikke peiling på om det er mulig å lignende krefter som Green Lantern i spillet?

 

Uten å ha spilt det vil jeg nok påstå det er umulig. Greia med Green Lantern er at ringen hans er det kraftigste våpnet i hele universet og kan lage hva han vil, bokstavelig talt. Han trenger bare å tenke på noe, så lager ringen det. Hvordan kan man overføre det til et spill? Det nærmeste jeg kan tenke meg er Super Scribblenauts på DS, men selv der har vi "bare" litt over ti tusen substantiver og en god del adjektiver. Det blir noen hundre tusen kombinasjoner tilsammen, men det er fortsatt langt fra "alt mulig".

 

I tillegg må du tenke på hvor kraftig ringen egentlig er. I en historie sloss Green Lantern mot en eller annen skapning ute i verdensrommet, og skapningen endte opp med å sprenge en hel planet bare på pur faen. Green Lantern ble selvsagt irritert, men bygde den opp igjen på noen sekunder, komplett med alle innbyggerne. Tenk deg da noen hundre spillere med samme krefter som Green Lantern i et MMO... :p

 

En annen ting er hele greia rundt Green Lantern. Han er bare en helt vanlig mann som Batman og Green Arrow og får kreftene fra ringen og lykten (derfor Green Lantern istedet for Green Power Ring). Grunnen til hvorfor han har ringen i første omgang er fordi et romvesen fra Green Lantern-organisasjonen kræsjet på jorden og gav ringen og lykten til Hal Jordan før han døde. Hal ble derfor en ny Green Lantern. I ettertid har vi hatt opp til flere Green Lanterns, men aldri to på samme tid. Hver Green Lantern har kontroll over en sektor av universest hver, så å ha flere jordboere på en gang som Green Lanterns blir for dumt. Det blir jo det samme som å si at foreldrene til Superman bare kødda. Krypton eksiterer den dag i dag, men de sendte ham bort fordi han var en liten drittunge ingen ville ha. :p

Lenke til kommentar

Det er vel iallefall en iconic power som heter "Lantern Force Bubble" som jeg antar er noe green lantern relatert?

 

Høres ut som det har noe med Green Lantern å gjøre ja, er vel en bobble som former seg rundt deg for å beskytte, noe jeg har sett Green Lantern har mener jeg.

 

Du har ikke peiling på om det er mulig å lignende krefter som Green Lantern i spillet?

 

Uten å ha spilt det vil jeg nok påstå det er umulig. Greia med Green Lantern er at ringen hans er det kraftigste våpnet i hele universet og kan lage hva han vil, bokstavelig talt. Han trenger bare å tenke på noe, så lager ringen det. Hvordan kan man overføre det til et spill? Det nærmeste jeg kan tenke meg er Super Scribblenauts på DS, men selv der har vi "bare" litt over ti tusen substantiver og en god del adjektiver. Det blir noen hundre tusen kombinasjoner tilsammen, men det er fortsatt langt fra "alt mulig".

 

I tillegg må du tenke på hvor kraftig ringen egentlig er. I en historie sloss Green Lantern mot en eller annen skapning ute i verdensrommet, og skapningen endte opp med å sprenge en hel planet bare på pur faen. Green Lantern ble selvsagt irritert, men bygde den opp igjen på noen sekunder, komplett med alle innbyggerne. Tenk deg da noen hundre spillere med samme krefter som Green Lantern i et MMO... :p

 

En annen ting er hele greia rundt Green Lantern. Han er bare en helt vanlig mann som Batman og Green Arrow og får kreftene fra ringen og lykten (derfor Green Lantern istedet for Green Power Ring). Grunnen til hvorfor han har ringen i første omgang er fordi et romvesen fra Green Lantern-organisasjonen kræsjet på jorden og gav ringen og lykten til Hal Jordan før han døde. Hal ble derfor en ny Green Lantern. I ettertid har vi hatt opp til flere Green Lanterns, men aldri to på samme tid. Hver Green Lantern har kontroll over en sektor av universest hver, så å ha flere jordboere på en gang som Green Lanterns blir for dumt. Det blir jo det samme som å si at foreldrene til Superman bare kødda. Krypton eksiterer den dag i dag, men de sendte ham bort fordi han var en liten drittunge ingen ville ha. :p

 

Vel ser problemet, men trenger ikke å ha alle ringes krefter, tenkte bare på om man kunne ha en power som f.eks den som er nevnt over her som man kunne aktivert i ny og ned, slik at man fikk litt "Green Lantern" stil over det.

 

Edit: Der var spillet kjøpt, driver å laster ned nå =)

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Noen krefter som minner litt om Green Lantern-kreftene er alltids mulig, men det må være sterkt begrenset. Og hva med det der at ringen må laddes etter 24 timer og ikke fungerer mot ting laget av tre og øh, gule ting og ting? Prøv å balansert det for PvP... :p (i tegneseriene gikk de fort bort fra det der med gule ting og fokuserte heller på å la ringen bli utladdet, heldigvis.)

 

I tillegg er det jo et stort dilemma med et spill som dette. Kan vi la spillere være like mektige som Batman? Hvis vi har en hel drøss Batmen løpende rundt, hvor spesiell er den originale Batman da? Jeg vil ha foretrukket at vi bare er lærlinger og ikke i nærheten like sterke som de originale heltene. Det blir jo litt fell at vi må redde verden fordi Superman ikke gidder. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...