Gå til innhold

DC Universe Online


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, bare en pvp og en pve.

 

Hva spiller folk her?

Endte opp på EU PvP server selv.

 

Firefox er en ÜberVillain med Fire powers, handblasters og superspeed (irriterer venner med "ZoomZoomZoom" på skype når jeg løper). Løper for tiden rundt i Gotham som The Joker's sendebud.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Har spilt det i én dag, siden det akkurat har kommet ut. Det er bare 2 europeiske servere foreløpig, en PvP og en PvE. De fleste er mest opptatt av å få kontroll over karakteren sin og utforske byene i begynnelsen, så har stort sett gjort missions solo. Scarecrow-kloakken gjorde jeg sammen med to andre. Den er ganske vanskelig alene, men kanskje litt for lett med 3. Ellers er det PvP overalt hvor villains og heroes møtes. Det er farlig å reise alene, men passer du på og beveger deg smart greier du å unngå dem. Men du må av og til slåss mot andre spillere om "ressurser" hvis begge har quests i samme område. Derfor joinet jeg en league, slik at jeg lettere kunne tilkalle forsterkninger hvis et questområde var "okkupert". Men byene er STORE, så stort sett treffer du ikke på så mange villains. Men personlig liker jeg den ekstra utfordringen. Så det er perfekt for meg.

 

Har også prøvd Legends PvP, hvor du spiller som en legendarisk DC hero. Har kun mulighet å spille Robin så langt, og det var veldig forvirrende å plutselig spille en høy-level karakter med våpen og powers jeg aldri hadde prøvd før, så visste ikke hva halvparten av effektene var i begynnelsen. Så det tar noen runder før du blir vant til det. Det minner litt om CTF i et FPS-spill. Ganske morsomt.

 

Alle quests (så langt i alle fall) er knyttet opp mot kjente helter og villains, og all kommunikasjon har snakking og ikke bare tekst. Det er ofte du må banke opp ganske mange fiender, men på grunn av det overraskende bra kampsystemet blir det ikke repeterende. Omtrent det eneste jeg har å utsette på spillet så langt er tungvindte menyer og chat-vindu. Veldig krunglete å kommunisere med folk, og savner en form for snakkeboble over hodet på karakterene ved bruk av /say. Ellers mangler en del kanaler du kanskje er vant til, som /lfg og den slags. Så en League er å anbefale.

 

Redline er brawler, flyr, med ice powers (skal respecce til iconic etter level 10) og Batman som mentor. Brawlere har mange knock-down angrep, så 1 vs 1 i PvP funker han bra. Har tatt noen spillere som er et level over meg, selv etter at de angrep først.

Lenke til kommentar

Jeg er ganske stor fan av DC univers og comics generelt og vil bare si at Justice League TV-serien de lagde var noe av det beste jeg har sett. Dette her derimot har jeg dessverre ikke helt troa på. Føler bare det er så klassisk flopp. De som har lagd spillet står og snakker om hvor revolusjonerende og kult alt er, men i realiteten så kommer det ikke til å fungere.

 

Jeg håper jo så klar jeg tar feil, men utfra det jeg har sett så langt får jeg veldig sånn "Spill basert på film" følelse.

Lenke til kommentar

Nei, bare en pvp og en pve.

 

Hva spiller folk her?

Endte opp på EU PvP server selv.

 

Firefox er en ÜberVillain med Fire powers, handblasters og superspeed (irriterer venner med "ZoomZoomZoom" på skype når jeg løper). Løper for tiden rundt i Gotham som The Joker's sendebud.

 

Synd, hadde vært moro med en RP server. Men RP i et superheltspill fullt av fjortiser hadde vel ikke gått uansett. :p

 

Nuvel. Jeg spilte en del PvP i Warhammer Online, men det falt ikke akkurat i smak. Jeg blir nok utelukkende på en PvE-server her når jeg får spillet. Har forhåndsbestilt fra cdon.no, men de har ikke engang sendt det ennå. Er DCUO ute eller ikke?

 

Jeg håper jo så klar jeg tar feil, men utfra det jeg har sett så langt får jeg veldig sånn "Spill basert på film" følelse.

 

Som f.eks Arkham Asylum? Huff, la oss håpe de ikke lager noe sånt makkverk igjen. :p

Lenke til kommentar

Åh, det er fryktelig kjipt da. Har du ingen venner med imbanett du kan blodigle deg inn på?

 

Fikk begynt å spille istad forresten. Heter Alcatrash på EU-PvP som Hero. Ice, staff og super-speed :cool:

 

edit: Har bare spilt til level 6 så jeg vet ikke hvor mye som er instancet, men siden jeg ikke har møtt noen loadingscreens etter at jeg kom ut av tutorialområdet kan vi forhåpentligvis stryke bort "i hytt og pine".

Endret av Pokey
Lenke til kommentar

Åh, det er fryktelig kjipt da. Har du ingen venner med imbanett du kan blodigle deg inn på?

 

Pft, jeg har jo android-telefon med 3G. Det holder vel? :p Nei, jeg får vel bare smøre meg med tålmodighet og bruke tiden på å lese gjennom et tyvetalls Showcase Presents-bøker. Men om DCUO er bra kan jeg spille i månedsvis, og er det kjedelig dropper jeg det etter noen dager. En uke ekstra venting skader ikke. Har så mye annet jeg skulle gjort uansett at jeg ikke har tid til å kjede meg. Eller sitte på forum, når jeg tenker meg om. :blush:

Lenke til kommentar

Nei, bare en pvp og en pve.

 

Hva spiller folk her?

Endte opp på EU PvP server selv.

 

Firefox er en ÜberVillain med Fire powers, handblasters og superspeed (irriterer venner med "ZoomZoomZoom" på skype når jeg løper). Løper for tiden rundt i Gotham som The Joker's sendebud.

 

Synd, hadde vært moro med en RP server. Men RP i et superheltspill fullt av fjortiser hadde vel ikke gått uansett. :p

 

Nuvel. Jeg spilte en del PvP i Warhammer Online, men det falt ikke akkurat i smak. Jeg blir nok utelukkende på en PvE-server her når jeg får spillet. Har forhåndsbestilt fra cdon.no, men de har ikke engang sendt det ennå. Er DCUO ute eller ikke?

 

Jeg håper jo så klar jeg tar feil, men utfra det jeg har sett så langt får jeg veldig sånn "Spill basert på film" følelse.

 

Som f.eks Arkham Asylum? Huff, la oss håpe de ikke lager noe sånt makkverk igjen. :p

 

Ågud du skjønner da virkelig hva jeg mener, spill som bare smekkes sammen på en uke for å bli gitt ut samtidig som en film. Og btw så er ikke Arkham Asylum direkte basert på the Dark Knight elns. hvis du trodde det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...