Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Jeg ser den, Kammizez, men jeg mener at man må bli kjent med personen å finne ut om han er en moden 14åring eller en umoden en, før man kan putte personen i bås. Jeg synes det er idiotisk å si at alle som er født etter 1990 er umodne og har ikke grunnlag for å diskutere "større" ting. Det blir bare for dumt.

 

Jeg føler ofte det samme. Når jeg ser at personen er 15 år, tenker jeg; hmm.. han er ung, han kan ikke ha rett. Forskjellen på meg å chokke er at jeg, etter jeg har tenkt den tanken, så tenker jeg; "nei, forresten... Det kan jeg ikke vite enda."

Så snakker jeg med personen som en 'likeverdig', helt til jeg kan konkludere med at personen er umoden og lite voksen, og at jeg ikke vil bruke tid og krefter på å diskutere med vedkommende, eller at personen er reflektert, voksen, og har grunnlag for sine meninger, og ikke spyr ut likegyldige påstander.

 

Så klart er dette måten å gjøre det på. Det er fordi jeg gjør det, og jeg er som kjent perfekt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er 22 år. Du er yngre enn meg. Derfor har du bare feil meninger, og ikke noe godt grunnlag for å mene noe som helst. Siden du er yngre enn meg er du heller ikke moden nok til at dine meninger skal bli hørt.

 

Seriøst, Chokke, det er meget spesielt å mene noe sånt. Og tydligvis er du den eneste her som mener det. Bare fordi du er eldre enn et menneske betyr ikke det at du har bedre grunnlag enn det for å mene noe. Det kan godt være at du vet mer enn meg om en eller annen viktig men kjedelig sak.

Det er ikke det jeg mener..

Du kan gjerne plukke ut diverse sitater for å forsvare ditt synspunkt.

Mitt poeng faller tilbake på at det å PÅPEKE DIN ALDER VIA NICK, enten du er JustinBieber[17] eller Jonas93, så vil det FOR MEG påbringe at du er ung og uerfaren uavhengig av din erfaring om et tema som noe negaivt. PÅ GRUNN AV min erfaring med din ALDERSGRUPPE!

Igjen, det er ikke ALDEREN I SEG SELV som betyr noe, men det faktum at det blir påpekt via nick, og min erfaring med din aldersgruppe [gjentagelse oh yea].

 

Edit: Jeg finner det patetisk at du påberoper deg en høyere plass i et samfunn fordi "nei, forresten... Det kan jeg ikke vite enda.". Hadde du faktisk prøvd å forstå hva jeg skriver, hadde du kommet til en helt annen konklusjon.

Såklart, jeg kan slenge en og annen kommentar om at "du vet ikke bedre", men jeg har ikke tenkt til det. Jeg kan med hånd på hjertet si at utifra dine innlegg som jeg har lest, så har jeg null interesse i å i det hele tatt ta innover meg det du skriver på noen måte.

Og ja: I MAD.

Endret av chokke
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvilken rolle skal det liksom spille i en diskusjon da? Du burde kanskje begynne med å LESE innlegget da.

Jeg leser faktisk innlegget. Og erfaringen JEG har bygger seg oppmot at personen ikke innhar erfaringen som personen uttaler seg om.

 

Som sagt, det er med det å påpeke at "JEG ER SÅ GAMMEL" enn å faktisk være så gammel.

Det å vise at "jeg er 17 år" og begynne å diskutere temaer alle filosofer i vår alder har problemer med.

 

Legg merke til, jeg sier ikke at ALLE i den aldersgruppen er sånn, men at min erfaring med den erfaringen ikke stemmer overens med erfaringen jeg har ovenfor den aldersgruppen som de påpeker seg å være og vise via sitt nick.

 

Det samme gjelder forøvrig de som har NOR, Nor eller Thor/Tor uten å hete det i nicket sitt i onlinespill. Samme prinsipp gjelder.

 

Og jeg er 22 år gammel. Poenget går IGJEN ikke på å påpeke og utpeke forskjeller "de yngre" har feil, men mer irritajson over nicket personen har hvor alder påpekes.

 

Med dine 22år kan du vel strengt talt ikke påberope deg så veldig mye mer livserfaring en en 4 år yngre 18(17)-åring...

 

Når du tar det utgangspunktet at en persons nick/alder er representativt for denne personens evne til å reflektere/mene noe om et tema, tror jeg ikke ditt inntrykk av personens kan tolkes som objektive.

 

Altså: eningen 90,91, osv. i et nick kan bety at personens meninger ikke er "på nivå" med dine egne, men det kan like gjerne hende at personens meninger er "bedre" en dine.

 

 

 

For å ha nevnt det: Jeg er 18 år, jeg ser ikke på dette som noen grunn til at mine tanker og meninger skal tolkes som mindreverdige i forhold til en eldre persons tanker og meninger. Mennesker er heldigvis forskjellige, og sammenlignet med en person på 60år kan mine meninger være velbegrunnede og reflekterte, eller de kan være helt fullstendig på jordet. Forutsetningen at alder er synonymt med kunnskap blir uansett feil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja da er det jo veldig fint at han, i motsetning til deg, vet hvordan diskusjoner foregår. En diskusjon er ikke en monolog. Dersom det er et veldig dypt tema han tar opp vil mest sannsynligvis responsen tilsvare det.

Om en 13-åring, eller 17-åring skal preike om hvordan verdensøkonomien fungerer ...

 

Hva i helvete har det med personens nick å gjøre?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg forstår hva du mener. Det du mener er "Jeg liker ikke når folk som er x gamle snakker om y". Det du skrev var "Jeg liker ikke når folk med brukernavnet x snakker om y". Du formulerer deg rotete og uforståelig, og på toppen av det hele sier du at folk med spesielle brukernavn er dummere enn andre. Godt jobbet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Patetisk.

 

Etter du sa det fikk du plutselig min respekt.

 

Prøv å ha en voksen samtale. Ikke kall folk patetiske pga deres meninger / evne til å forstå / ignoranse. Det er minst like patetisk av deg å si noe sånt.

 

Wow.. Går du inn for å ikke forstå hva som blir skrevet?

 

Skal jeg være helt ærlig, så tror jeg at alle går inn for å forstå hva som blir skrevet. Du tenker automatisk at en person med 91 i nicket sitt ikke har grunnlag for å snakke med deg - satt litt på spissen. Problemet er at vi mener at det er idiotisk.

Vi mener at du, om du bare har negative samtaler med folk som har 91 i nicket sitt, så bør du ikke sette folk i bås. Vi andre har nemlig hatt mange gode samtaler med folk som har 91 i nicket sitt.

 

Vi prøver å sette oss litt inn i det du sier, men vi er ikke enige i at det bør være relevant for hvilken samtale du har med de.

 

 

 

 

Og til slutt: Nå gjør du det igjen. Fordi jeg kom med en humoristisk kommentar om at jeg er mer verdt enn dere andre grunnet mine meninger, så tar du meg ikke seriøst. Dette har ingenting med alder å gjøre, jeg kan skryte på meg flere år enn det du kan.

Det er humor. Ta en spøk. Prøver bare å holde en *litt* god tone mens vi snakker om et tema som gjør oss litt sinte fra begge kanter.

 


 

Til Pokey:

 

 

Jeg forstår hva du mener. Det du mener er "Jeg liker ikke når folk som er x gamle snakker om y". Det du skrev var "Jeg liker ikke når folk med brukernavnet x snakker om y". Du formulerer deg rotete og uforståelig, og på toppen av det hele sier du at folk med spesielle brukernavn er dummere enn andre. Godt jobbet.

 

Jeg har vært enig i det du har skrevet (stort sett) til nå. Men ikke gi folk meninger. For alt du vet kan det godt være at han ikke mener "Jeg liker ikke når folk som er x gamle snakker om y". Og etter hva han sier, så gjør han ikke det. Det han sier er at han har dårlige erfaringer med personer som har det i nicket sitt. Ikke den faktiske alderen. Det er det som er hele poenget hans. (Etter hva jeg har forstått).

 

 

Endret av Diskutant
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

MOVING ON PEOPLE. Herregud.

 

 

Irritasjon: Jeg var oppe halv 8 på en søndag. Nå kommer jeg til og være småtrøtt resten av dagen. Fint med helg ja. :roll:

Lenke til kommentar

Masse som irriterer meg i dag;

 

Synet mitt har en tendens til å freake helt ut når jeg våkner. Ikke morro bieffekt av en øyebetennelse som holdt seg fast gjennom antibiotika og alt mulig i godt over en måned. Jeg trenger nytt headset. Jeg trenger ny musematte. Jeg trenger ny lader til mobilen. Ny datamus hadde vært knall ettersom venstreknappen henger seg til tider og at vektmekanikken er ødelagt så den er for lett. Jeg vil ha ny stol. Jeg må klippe håret, men det er så sykt kjedelig. Jævla drit at man må gjøre sånt cirka hver 3-5te måned.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409

(...)

Mitt poeng faller tilbake på at det å PÅPEKE DIN ALDER VIA NICK, enten du er JustinBieber[17] eller Jonas93, så vil det FOR MEG påbringe at du er ung og uerfaren uavhengig av din erfaring om et tema som noe negaivt. PÅ GRUNN AV min erfaring med din ALDERSGRUPPE!

Igjen, det er ikke ALDEREN I SEG SELV som betyr noe, men det faktum at det blir påpekt via nick, og min erfaring med din aldersgruppe [gjentagelse oh yea].

(...) Poenget går IGJEN ikke på å påpeke og utpeke forskjeller "de yngre" har feil, men mer irritajson over nicket personen har hvor alder påpekes.

 

Diskutant: Her har jeg plukket ut noen sitater av hva Chokke faktisk mener. Som du ser, mener han ikke at yngre personer er dummere, men:

Poenget går IGJEN ikke på å påpeke og utpeke forskjeller "de yngre" har feil, men mer irritajson over nicket personen har hvor alder påpekes.

 

Han irriterer seg ganske enkelt over yngre personer hvor alderen påpekes i nicket. Videre har han skrevet at han har hatt negative erfaringer med slike brukere, men han har aldri skrevet at alle er dumme eller ikke fortjener respekt. Dette er en tråd hvor du skal skrive hva du irriterer deg over og han gjorde nettopp det.

 

F. Eks kan jeg skrive: Jeg irriterer meg over kvinner som går med hunden sin i veske, fordi jeg har hatt negative erfaringer med dem. Vil dette da si at jeg synes alle kvinner som går med hunder i veske er dårlige personer?

Endret av medlem-211409
Lenke til kommentar

Masse som irriterer meg i dag;

 

Synet mitt har en tendens til å freake helt ut når jeg våkner. Ikke morro bieffekt av en øyebetennelse som holdt seg fast gjennom antibiotika og alt mulig i godt over en måned. Jeg trenger nytt headset. Jeg trenger ny musematte. Jeg trenger ny lader til mobilen. Ny datamus hadde vært knall ettersom venstreknappen henger seg til tider og at vektmekanikken er ødelagt så den er for lett. Jeg vil ha ny stol. Jeg må klippe håret, men det er så sykt kjedelig. Jævla drit at man må gjøre sånt cirka hver 3-5te måned.

 

Hint; Kom deg ut i sola!

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

 

 

Dette er et diskusjonsforum. Vi diskuterer. Live with it.

 

 

Og jeg sier hva jeg mener. Deal with it.

 

Edit: At jeg har spist opp min kvote med kjeks og ost før klokken 12 i dag. Da har jeg ikke noe og kose meg med senere. :ermm:

Endret av medlem-1432
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...