Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Det kan godt hende, men aldri mer http://www.jimdunlop.com/product/genuine-celluliod i "Thin".

 

Aha. Celluloid-plektre bekrefter at klassisk ikke alltid er bedre enn nytt. Det er mange som liker lyden de får av dem, men ikke at spissen brekker/skjæres av...

 

Bruk andre typer til vanlig, og spar disse til spesielle anledninger. Hvis du faktisk finner ut at du foretrekker celluloid, så finnes det billige slike å få kjøpt. Fender sine koster 1 krone pr. stykk om du kjøper en boks med 144 av dem fra USA. Da er det ikke så farlig med holdbarheten...

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Aha. Celluloid-plektre bekrefter at klassisk ikke alltid er bedre enn nytt. Det er mange som liker lyden de får av dem, men ikke at spissen brekker/skjæres av...

 

Bruk andre typer til vanlig, og spar disse til spesielle anledninger. Hvis du faktisk finner ut at du foretrekker celluloid, så finnes det billige slike å få kjøpt. Fender sine koster 1 krone pr. stykk om du kjøper en boks med 144 av dem fra USA. Da er det ikke så farlig med holdbarheten...

 

Geir :)

Er det mulig å gi meg link? :)

Lenke til kommentar

Er det mulig å gi meg link? :)

 

Fender 351 Classic Celluloid på Amazon

 

Ca 17 dollar (110 kroner) for 144 stykker, pluss frakt selvsagt. Det er over 60% rabatt på vanlig stykkpris.

 

Se også de andre fargene og tykkelsene. Merk at det er litt ulik pris på dem. "Skilpaddeskall"-fargede (som dine Dunlops) er dyrere hos denne butikken.

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Min mor irriterer meg noe så inni svarte granskogen. Det går seriøst ikke an å ha en intelligent samtale med henne. Hun leser noe i en blogg på nettet så står hun på at det er fakta. Fordi hun leste det på nettet. Jeg tuller ikke engang. Og hun blir sur hvis du har en annen mening enn henne, og samtidig sier hun at hun må få lov til å mene det hun vil. Og det at hun ikke ser forskjell på en personlig mening og en påstand hjelper jo ikke. Herregud, for et slitsomt menneske.

 

/rant

Endret av Therawyn
Lenke til kommentar

Det er ikke så reint lite irriterende med tullinger som absolutt må prate i mobiltelefonene sine når dem er på kino. Selv om telefonen deres står på lydløst, så lyser skjermene på alle mobilene opp nesten heile kinosalen. Hvorfor gidder folk å betale for å gå på kino hvis dem ikke gidder å følge med på det som skjer i filmene? Hva kan være så livsviktig at det ikke kan vente i de få skarve timene som filmen varer??

 

Ekstra irriterende er det med mobiltelefoner som har en sånn pipelyd, så hver gang dem mottar en tekstmelding, så piper det høyt. Dette går som regel i ett sett gjennom heile filmen. Og folk som skravler ivrig (og uavbrutt) i vei med dem som sitter ved siden av dem, bråker med potetgull-poser, smågodt og brusflasker samtidig som dem kommenterer seg gjennom heile filmen veldig høylydt sånn at alle i salen hører det...

Lenke til kommentar

Det er ikke så reint lite irriterende med tullinger som absolutt må prate i mobiltelefonene sine når dem er på kino. Selv om telefonen deres står på lydløst, så lyser skjermene på alle mobilene opp nesten heile kinosalen. Hvorfor gidder folk å betale for å gå på kino hvis dem ikke gidder å følge med på det som skjer i filmene? Hva kan være så livsviktig at det ikke kan vente i de få skarve timene som filmen varer??

 

Ekstra irriterende er det med mobiltelefoner som har en sånn pipelyd, så hver gang dem mottar en tekstmelding, så piper det høyt. Dette går som regel i ett sett gjennom heile filmen. Og folk som skravler ivrig (og uavbrutt) i vei med dem som sitter ved siden av dem, bråker med potetgull-poser, smågodt og brusflasker samtidig som dem kommenterer seg gjennom heile filmen veldig høylydt sånn at alle i salen hører det...

Hadde tatt mobilen deres og kastet den fram om noen snakket/drev mye på i mobilen mens jeg så på film. Slik kan det ikke være.

Lenke til kommentar

Og dessuten folk som foretrekker at bildet er helt blurry fremfor at det er litt mindre med svarte striper på alle kanter.

 

Det kommer jo veldig an på. Prøv å se på 220x176 på en fullhd-mobilskjerm. med svart boks rundt.

 

Jeg foretrekker upscaling med ingen filter (slik at bildet blir pikselert)

Endret av Jon Håvard (sevs)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...