Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Dubious skrev (54 minutter siden):

Finnes det "dagrom" i Trondheim?

Åpne lesesaler på NTNU eller biblioteket?

Ellers så går det jo an å stikke en tur på Pirbadet, Sverresborg museum eller noe sånt, men det koster vel en tohundrelapp eller noe. Ellers så er det gratis å finne seg en benk på Kristiansten festning eller legge seg på gresset og bare døse og drømme. Eller ladestien og Ringve botaniske hage om du liker å gå litt. Eller sightseeing med Gråkallbanen til Lian.

Endret av Simen1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Dubious skrev (2 timer siden):

Finnes det "dagrom" i Trondheim?

• Flere forslag:
  • Ta deg en tur innom Rockheim (det nasjonale museet for populærmusikk), voksen kr 170.
  • Få med deg det historisk nabolag Bakkelandet og Gamle Bybro, eller Bybroa ("Lykkens portal").
Skrevet
backtoback skrev (1 time siden):

Få med deg det historisk nabolag Bakkelandet og Gamle Bybro, eller Bybroa ("Lykkens portal").

Jeg er oppvokst i området, og jeg gikk gjennom der i dag og det er lite som er forandret. 

Mer eller mindre lommekjent i hele Midtbyen og omegn. 
Gikk omtrent 15 km i dag. 
Fra Leangen til Marinen, litt rundt omkring i midtbyen og tilbake til Leangen. 

• Hjerte 2
Skrevet

Flott å høre at du fikk brukt de timene bra :)

Litt irriterende: Tordenvær. Da kobler jeg bare ut PCen, TVen og andre viktige elektriske greier for en stund og finner på noe annet.

Skrevet
Simen1 skrev (4 timer siden):

Flott å høre at du fikk brukt de timene bra :)

Det var på torsdag.

Skal til byen igjen på tirsdag om knappe 2 uker. 
Blir sikkert Ladestien og Ikea, kommer an på været. 

Skrevet

https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/ektepar-ma-ta-regningen-etter-a-ha-blast-opp-forsikringskrav-1.17508885

Paret oppga også at de hadde en eksklusiv seng til 72.999 kroner.
I brannruinene fant granskerne senga, som viste seg å koste 16.000 kroner.

Tapslista inneholdt også en dyr skinnkurv fra Home & Cottage, men i asken ble det funnet en skinnkurv fra Jula til 299 kroner.

Ekteparet førte også opp et håndlaget eikesalongbord, med i stedet ble det funnet et bord fra Ikea.

Fremtind sier til NRK at de så på denne saken som et forsøk på forsikringssvindel og rutinemessig anmeldte forholdet, men politiet har henlagt saken på bevisets stilling.

Lettere å lukke øynene enn å gjøre jobben sin. 
De hadde bevis på svindel. 

Skrevet

Jeg har Vinmonopol i gangavstand så jeg sitter her og ser på klokken så jeg kan gå på butikken uten å falle for fristelsen av å kjøpe vin. 

Skrevet
On 7/26/2025 at 12:08 PM, trikola said:

Nytt strømbrudd i over 40 1.5 timer minutter nå - siste på ~5 timer var 16.7.

Heia Elvia 😡

Nytt strømbrudd ....

Men Ecoflowen leverer det minimum jeg trenger.

Skrevet

Var usikker på hvor dette passet best, men jeg skulle sette på pizza i går, og fikk vite at røykvarsleren fungerer før pizzaen ble satt inn. Hele leiligheten var røyklagt i går. Måtte lufte ut.  Var noe som hadde falt under platen jeg bruker for å fange opp det som faller ned. 

Så nå har jeg rengjort ovnen, så prøver jeg igjen. 

Skrevet
Dubious skrev (På 26.7.2025 den 18.14):

Jeg kjørte forbi den samme mopedbilen 2 ganger.

Svingte aldri til siden med ferjetrafikken i lang rekke bak. 
Jeg stoppet for å laste opp og på den tiden så rakk mopedbilen å passere. 

Traktorer er generelt flinke til å slippe forbi, og det er svært sjeldent jeg lar meg irritere da de har som regel en god grunn til å være der, og godt mulig gården var der før det ble en hovedvei. 

Ja, synes traktorer generelt er flinke, men havnet for litt siden bak en veteranbil (eldre volvo eller noe sånt), som ikke klarte å holde farten. Lagde lang kø, men tenkte tydeligvis ikke på å slippe forbi noen. Sikkert hyggelig, nostalgisk og koselig å kjøre rolig i bilen, men ikke sikkert andre som ligger bak synes det er like hyggelig...

Skrevet (endret)

Og når jeg først er her inne:
Norsk offentlig helsevesen. De driter fullstendig i pasientenes tid og velvære. Alt handler om å få deres egen kabal til å gå opp.

De har null problem med å kansellere timer, selv om man har fastet og tatt seg fri fra jobb. Til og med å si fra er for vanskelig, slik at man må møte opp med uforettet sak. Klarer ei heller å si når man kan få en ny time.

Det er slike ting det må ryddes opp i. Og tror nok den eneste måten å få ryddet opp er å bruke private aktører i større grad. Disse kan man klage på og kansellere kontrakten til hvis ikke brukerne er fornøyde. I det offenltige skjer null og niks ved dårlig kundebehandling. Der er man bare et nummer i køen, og kun til bry. Om å gjøre å kunne huke av at "noe" har skjedd. Ikke så farlig om kunden er fornøyd. 

Vi kunne trenge et DOGE i Norge. Det blir nok ikke bedre før man røsker opp alt med roten og starter på nytt.

Endret av KalleKanin
Skrevet

I dag har jeg gått 20 km i variert terreng, og har fått en blemme under tåa ved siden av lilletåa. 
Kjente jo at noe var galt, men det føltes ikke så ille. 

Skrevet
Dubious skrev (1 time siden):

I dag har jeg gått 20 km i variert terreng, og har fått en blemme under tåa ved siden av lilletåa. 
Kjente jo at noe var galt, men det føltes ikke så ille. 

Naa vet du at naar du bare kjenner en liten antydning, saa maa du faa paa beskyttelseplaster, med en gang. 🙂

Skrevet
Karltorbj skrev (13 minutter siden):

Naa vet du at naar du bare kjenner en liten antydning, saa maa du faa paa beskyttelseplaster, med en gang. 🙂

Må kjøpe først da..

• Liker 1
Skrevet

Fjernkontrollen til bilen fungerer ikke til å låse opp døren til bilen når den står hjemme.
Det går an å låse, og den fungerer fint alle andre plasser. 

Skrevet

Kjøre- og hviletid.

Litt min egen skyld da jeg glemte å ta lang nok pause.
Så når bila sier at jeg har 15 minutter igjen så er det bare å trykke gassen i bånn, fordi det er omtrent 15 minutter å kjøre. 
Ble noen sekunder over tida. 

Skrevet

"Verifying you are human. This may take a few seconds"

At man nå må gjennom dette på absolutt alt av sider bare for å kunne lese en artikkel eller noe. Det er greit når du skal registrere deg et sted, men ellers kan du spare meg for dette tullet.

• Liker 1
Skrevet
41 minutes ago, Kjøleskap said:

"Verifying you are human. This may take a few seconds"

At man nå må gjennom dette på absolutt alt av sider bare for å kunne lese en artikkel eller noe. Det er greit når du skal registrere deg et sted, men ellers kan du spare meg for dette tullet.

Tipper du bruker VPN? De kjører slike tester ofte når en kobler seg opp derfra fordi de får så mange oppkoblinger fra samme IP.

Skrevet
Zork skrev (4 timer siden):

Tipper du bruker VPN? De kjører slike tester ofte når en kobler seg opp derfra fordi de får så mange oppkoblinger fra samme IP.

Får dette hele tiden også, bruker ikke VPN. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...